Idag har jag startat min morgon med ett träningspass på Friskis & Svettis. Det kanske är lite väl tidigt att gå upp vid 06.00 på sin semester. Men utbudet av träningspass är inte det bästa på sommarn, och då får man helt enkelt gå på det som finns. Nu ska jag fixa fram lite frukost till Robin och mig innan vi möter upp vänner för strandhäng 😄☀

Tantpoäng x5

1. Läser Hänt extra

2. Sitter bredvid kryddorna för att känna doften

3. Doppar inte huvudet i vattnet

4. Så fort det blir moln åker tröjan på

5. Längtan efter dagens första kopp kaffe

Träningspasset i Kalmarsundsparken i måndags var verkligen en 10-poängare. Både Robin och jag blev grymt trötta, och det var verkligen en rolig träningsform att utföra tillsammans. Ett tips är att gå dit med en vän eller partner, det är mycket övningar två och två och mycket övningar som är väldigt närgångna. (jag hade aldrig velat köra med någon jag inte är bekväm med) 😂I veckan har jag träffat vänner, varit på grillkväll hos mamma och pappa, och hängt med Robin. I tisdags åkte jag ut till en vän på Revsudden, ett fantastiskt ställe. Vi åt frukost, paddlade kanot, och badade(!!). På kvällen kom våra vänner hit på grill och efter maten gick vi in till stan och Larmtorget, lyssnade på musik och åt glass i hamnen 🍦Imorse träffade jag min bästa vän och hennes endast några dagar gamla bebis. Sån glädje och så härligt att se att allt har gått så bra, och lyckan hos den nyblivna familjen går inte att beskriva ❤ Så himla fina.

Nu har jag varit ute på en kort löprunda och hunnit göra mig i ordning inför kvällens middag på stan.

Ha en trevlig kväll ☀

Semester är underbart, och så mycket man hinner med om dagarna. Kan inte förstå att jag har flera dagar kvar av min semester och massor utav planer framför mig, jag som redan har hunnit med hur mycket som helst. Trots massor av aktiviteter får man inte glömma bort att ta det lugnt och pusta ut ibland. De dagar jag kliver upp ur sängen och inte har några planer på hela dagen, de dagar är också underbara. Vädret har väl varit okej, men om jag ska klaga lite så hade det kunnat få vara lite fler soltimmar... Men jag ska inte klaga, jag umgås med människor jag älskar, och gör saker jag tycker är roligt 😄

Strax ska Robin och jag jogga ner till Kalmarsundsparken och vara med på ett Offroad-träningspass 💪

Så nöjd med min nya inredningsdetalj, plantboxen 😄

Semestern har startat med några riktigt trevliga dagar. Melissa Horn på Kackelstugan, en tripp till Stockholm med Robin, kalas för Towe, middag i Borgholm och grillkvällar med vänner (precis så som man vill ha det på sommarn) Ikväll ska vi ut till Lindsdal och träffa vänner, lite PRE-WEDDING GRILL 🔥 För imorgon gifter sig våra vänner.

Efter jobbet gick vi in till stan för att möta upp våra vänner och äta middag på Kött och bar. Tyvärr, men så besviken blev jag. Innan klockan fem hade de inte många rätter att välja mellan, och två av tre rätter tyckte jag inte ens om. (och då äter jag nästan allt i matväg) Så jag tänkte att "Äh, jag tar väl en hamburgare", för det funkar ju alltid liksom. Men den var inte ens god, så så besviken. Hur kan man misslyckas med en burgare...

Sedan åkte vi över till Öland och Kackelstugan, som var så himla mysigt. Melissa Horn var där och spelade, och det var så himla bra(!!!) Jag älskar hennes låttexter, även om det kan bli bra deppigt ibland 😉

Så det blev en sen kväll igår också, var inte i säng förrän halv tolv... Och idag vaknade jag upp med världens huvudvärk, och det känns som om det ligger en förkylning som väntar på att bryta ut. Men jag ska inte klaga, två arbetsdagar kvar innan semester. SÅ UNDERBART 😊 Idag ska det spöregna, hoppas vi kan hitta en resa att åka på i nästa vecka (ska vara skitväder hela veckan) och vad gör man då? på sin semester? så tråkigt.

Bostadsmarknaden är helt crazy-bananas. Vi var på husvisning idag, ett jättefint hus likt en "mini-herrgård". Jag blev helt såld på huset, eller rättare sagt i detta fallet mer husets läge. En baksida med stor trall och utsikten över ängar flera hundra meter bort. Så ska jag bo en dag! Vi tyckte inte att själva bostadshuset är värt utgångsbudet ens, och därav kommer vi inte att buda.

När vi ska köpa vårt hus, så ska det vara perfekt.

Igår efter att vi hade ätit middag åkte vi ut till Dunö och bubblade i poolen. Så avslappnad som kroppen blir i den värmen är galet, och behövligt skulle jag tro. Nu ska jag snart cykla till jobbet, och i eftermiddag ska vi på husvisning. Vi har egentligen inga planer på att flytta på oss nu, men när man hittat drömhuset... Men det ska mycket till för att vi ska sälja vår lägenhet! Jag jobbar en vecka till innan min semester, och efter semestern väntar ett nytt jobb på mig. Nya utmaningar, och det blir kalasbra tror jag.

En "Orange juice" här längtar jag tillbaka till

Nu har vi lämnat en fantastisk midsommarhelg bakom oss. Jag älskar våra traditioner! En midsommarafton ute hos våra vänner i Lindsdal, och sedan har vi alltid midsommardagen hemma hos oss med hamburgare-grill. 🔥

Nu ska jag se vad jag kan göra med min garderob, den behöver en rejäl rensning...

Önskas utlägg av "finare" plagg här? (som jag ska göra mig av med)

Semestern på Rhodos är helt underbar. Vi hänger på stranden, äter god mat och skrattar. Har jag sagt att min pappa är sjukt rolig? 😂 Så mycket som jag skrattat hejdlöst dessa dagar var längesen.

Nu har vi två dagar kvar i solen att njuta innan vi åker hem och firar midsommar.