Vi hade sista KRIK-passet igår och det hade vi på Turbo Sport Zone and Adventure. Det var sjukt kul! Efter det for jag hem och duschade osv innan jag tog bussen till Simon. Där var även Mickan, Linus och Erik. Var såå kul att träffa dom igen! Vi åt Mickans goda svamprisotto till middag och sen droppade det in ännu mer pitebor samt annat folk. Hade en sjukt bra kväll där. Sen var vi ett gäng som sov över där. Vågade inte åka hem genom hela stan mitt i natten:))

Idag har vi haft egna studier hela dagen så jag tog en liten sovmorgon och sen har jag suttit i biblioteket hela dagen och skrivit på min predikan som jag ska hålla för klassen imorgon. Är typ redan nervös haha. Tog dock en liten paus och cyklade till Lager 157 med Mina, Anton och Olle där vi köpte varsin regnjacka för halva priset. Var tydligen någon Valborgsrea. Nu ska jag kasta i mig lite middag och sen cykla till Korskyrkan där vi i klassen ska ha ett sista häng med teamarna. Blir nog kul!

Valborgshelgen är ju redan igång här. Uppsala har ju typ Sveriges fetaste firande. Skvalborg idag. Imorgon Kvalborg och då får jag äntligen träffa lite saknade utflyttade pitebor!

Igår var vi i Stockholm på två studiebesök. Först på tidningen Dagen. Det var väldigt intressant. Sen blev det lunch och efter det gick vi till Kungsträdgården. Var ju tvingen ta kort på blommorna hehe. Efter det besökte vi Sankta Clara. När vi kom hem till Uppsala skyndade jag iväg till gemenskapskvällen. Ännu en lyckad kväll där.

Skola plus träning torsdag.

Fredag, skola med bad Fyrishov på KRIK-passet. Hoppade från 10 meter och spräckte läppen. Bra jobbat Elin. Middag och häng med hela KRIK-gänget (elever, lärare, teamare) hos Peter. Mycket trevligt.

Startade lördagen med livets brunch. Sedan gjorde jag stan med Anton, Mina och Linnea. På kvällen var vi på konsert där några i klassen var med. Sedan åkte vi en sväng till Felicia och hängde där innan vi avslutade kvällen på Terassen.

Söndag lika med chilldag. Såg Frölunda vinna SM-guld, såg Mästarnas Mästare med Agens och Emelia. Mitt fotbollslag hemma i Piteå här även spelat seriepremiär i div 1 och vann matchen. Bästa tjejerna! Snart ses vi igen.

Igårkväll bestämde vi oss för att dra iväg på en liten utflykt. Vi packade med oss en massa saker på cyklarna och trampade iväg till Gränbyparken. Det blev grillning, mys och kubb. Fin kväll med le squad.

Igår tog vi en gruppbild tillsammans som vi ska göra till en canvastavla och ge till KRIK-kontoret som ett litet minne från det här året. Bästa bästa vi!

​Idag gick vi skola till klockan 12 som alla andra måndagar. Efter lunchen råkade jag somna och sov till typ klockan fem. Nu sitter jag i biblioteket och skriver på ett arbete, lär göra det resten av kvällen så vi hörs när något roligare har hänt i mitt liv.

Igår efter att jag hade pratat med mamma så hörde Oscar av sig och frågade om jag ville hänga. Så jag cyklade in till stan och tog pendeln till Knivsta till Adam där dom två var. Det var ett tag sen vi sågs så det var trevligt att catcha upp lite. Efter vi varit där ett tag tänkte vi dra till Stockholm och gå ut men vi missade tåget som vi tänkte ta. Vi bestämde oss för att ta nästa som vi dock också höll på missa hehe. Adam var inte så nöjd "om vi missar det här också så skiter vi i det här och drar till Uppsala". Men vi hann som tur var efter en liten spurt sista biten. I Stockholm irrade vi omkring lite innan vi hittade till Marquise där vi stod uppskrivna på listan. Det lönar sig att ha kontakter, har studentresan i Rhodos att tacka för det hehe. Där inne mötte vi upp Ebba och Jade som vi hade bestämt träff med och som vi var med hela kvällen. Hade en sjukt rolig kväll/natt trots lite drama, men det sprollar. Kring halv sex tog jag och killarna tåget tillbaka till Knivsta och sov hos Adam. Var så sjukt trött då alltså!

Idag vaknade vi kring ett och såg början på en film och sen åkte jag tillbaka till Uppsala. Kom precis hem och nu ska jag gå och se vad dom andra gör. Haade

Alltså vad hade man gjort utan maps?? Livets app

Montringen för KRIK igår gick jättebra! Vi fick många nya medlemmar och fick snacka KRIK med massa trevligt folk. Idag har jag bara tagit det lugnt. Multitaskat och sett både innebandyn och hockeyn. Storvreta och Frölunda vann, så det var ju grymt! Nu har jag precis pratat med mamma ett tag och lär bara ta det lugnt resten av kvällen. Höörs

Idag hade vi bara en lektion. Efter den gjorde jag mina ansökningar till några skolor, även fast jag inte känner mig så peppad på att börja plugga hehe. Efter lunch åkte vi ut till Säva(?) där ridning stod på schemat. Jag fick en häst som hette Arletta. Vi var väl inte jättebra vänner i början haha, jag var så sjukt rädd för henne. Alltså på riktigt, ville bara försvinna från jordens yta. Men efter ett tag gick det bättre och i slutet av dagen villa jag inte lämna ifrån mig henne. Jag galopperade till och med!!

Vi kom hem kring middagstid så då sprang jag snabbt på ica och köpte en pizza för 10 kr, värt! nu ska jag skynda mig och göra mig klar för snart drar jag, Julia och Anton till pingst och montrar för KRIK på ett stort ungdomsmöte. Hörs.