Hellohellohello!

Vi har haft en superhärlig weekend i NY. Igår gjorde vi massor.. Tittade på 9/11 memorialgrejen, tog en färja till Staten Island och såg the statue of liberty, åkte till Beooklyn och gick över Brooklyn bridge och åkte till det huset där flera ur Friends "bor" i serien. På kvällen träffade vi äntligen Mathilda som tog oss med ut på nattklubb och vi hade a lot of fun!! 💃🏼💃🏼💃🏼

Idag har vi mått lite sådär haha, men vi var ute och käkade brunch med Mathilda och gick runt i Central Park innan vi tog en taxi till JFK.

Nu får vi snart boarda och då ska vi sova som grisar haha🐷🐷

Sen i London skiljs vi åt 💔💔💔 vi har verkligen haft en helt fantastisk resa, bästa vi gjort!! Men det ska bli skönt att komma hem också 😍

Hej på er där hemma! Vi har anlänt to the big apple! New York City!! 🏙

Flyget gick bra, och ganska snabbt hoppade vi på en buss som tog oss in till stan. Därifrån började vi irra oss runt i tunnelbanesystemet med våra tunga väskor i 30graders värme, och hitta rätt på första försöket! Woho!😬 Fick dessutom vårt rum direkt vilket var väldigt skönt. Vi fräscha upp oss lite och gick downtown för att käka lite lunch på ett ställe som heter Shake Shack (tror vi?) supergott!!

Sedan strosade vi runt lite på times square, råkade gå in på Lewis och köpte oss varsitt par 501shorts 🙄 becuz we worth it!!

Gick sen till Rockefeller Center och åkte högst upp för att se på utsikten 😍 såå fint och häftigt!! Efter det kände vi hur tröttheten kom ikapp oss eftersom vi bara sov 4 h inatt och gick upp 02:45 så vi gick hem tog en dusch och ska lägga oss tidigt. Imorgon ska vi ta oss till lower manhattan och kolla in där. Sen på kvällen ska vi träffa Mathilda och förhoppningsvis ut och parta lite 😍 Ska bli superkul att träffa henne och höra hur hon har det!! 😄

Puss och kram på er snart ses vi 😍

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få boarda planet till NY som blir vår sista destination för denna resa!!! 🗽🗽🗽

Igår hade vi en bra dag på hollywood studios där åkte vi olika attraktioner bland annat med star wars tema, toy story, kollade på en live stunt show med Indiana Jones osv osv, superkul!

Vi landar i NY kl 9 ca och första målet är att ta oss till hostlet som ligger precis vid central park. Sen blir det några dagar av sightseeing 😁

Puss och kram hejdå ✈️✈️

Vilken dag vi hade igår!! Hinner inte skriva så mycket för vi är påväg till Disney Hollywood Studios, men vi postar lite bilder 😁.

Hejhej nu har det gått nån dag sen vi uppdaterade bloggen här så nu tänkte jag göra det!

Igår, söndag, så låg vi och solade nästan hela dagen på Miami beach 🌞🌞 jättebra (nästan för bra) väder med sol och varmt i havet!! Efter det gick vi en lång promenad till south beach på seneftermiddagen, mysigt men väldigt väldigt svettigt med över 30 grader och en luftfuktighet som vi aldrig varit med om! Vi åt lite mat och gick in i lite butiker..... kan va så att vi besökte victoria secret ännu en gång 🙄🙄 och båda kom ut med varsina påsar 😁👙

Idag gick vi upp tidigt för en liten löptur längs beachen 💦💦 för att sedan äta lite frukost på hostelet och sen checka ut. Idag åkte vi nämligen till Orlando!!!! Vårat näst sista stopp på den här resan (???!!) så fort det har gått!!!
Anyway, bilresan gick jättebra och vi fick checka in på hotellet direkt när vi kom! Efter det åkte vi mot en outlet som inte var superbra men på nåt sätt lyckades vi få med oss några påsar hem ändå 🙄😁

Nu ligger vi nerbäddade 22.30 för imorgon är det dags för universal studios och Harry Potter world!!!!!!!!!!!!! ⚡️⚡️⚡️⚡️ vi e mycket taggade! Så godnatt på er, puss och kram

Hello! Igår åkte vi till Sawgrass Mills som är det näst största outletet i Florida (its huge) och shoppade i 10 h..... It was fun 🙄😁 sen åkte vi bara hem och somnade typ, helt slut! Idag har vi legat på stranden och sen spenderat kvällen på Ocean Boulevard och druckit lite drinkar och ätit gott 😍 Imorgon blir det lite strand + shopping och på måndag rullar vi mot Orlandoooo!!

Första dagen i Miami är snart över för oss, eftersom det blev lite lite sömn igår på planet och rest 3 timmar framåt är vi nu ganska slut och redo att sova 💤💤

Efter vi lämnat in våra väskor på hostelet så gick vi mot stranden som bara ligger 5 min härifrån 😁😁🌞🌞 och så spenderade vi dagen där, skönt för två trötta! Trots att väderleken talade för regn så var det faktiskt sol hela dagen vilket var helt fantastiskt. Till skillnad från havet i LA så var vattnet väldigt varmt och skönt och jättefint turkost 🐠

När kl närmade sig 15 hade våra kroppar tagit tillräckligt mycket sol och vi gick för att checka in och få vårat rum som är jättestort och väldigt fräscht så nu kommer vi sova gott 😍😍 imorgon står shopping på schemat! Godnatt!

Hellooo! Vi är framme på vårt hostel i Miami! Flyget gick mycket bra förutom att det var en liten period med mycket turbulens så flyget åkte neråt 😩😩 (i was terrified, anna was just sleeping). Hur som helst gick det bra att hämta ut vår nya bil och hitta fram, dock var det väldigt svårt att hitta parkering men efter att ha cirkulerat kvarteret hittade vi en fickparkering (och fixade det galant ofc). Vi fick en gratisfrukost och ställa av våra väskor för det är inte incheck förrän klockan 15. Vi har ju åkt 3 timmar framåt i tiden så vi är lite småsega. Menmen detta blir bra! Excited på Miami 😍 lite halvdåligt väder bara men solen brukar hitta fram här ändå 😁

Hadeeee ❤️💛💙❤️💛💙

Idag fortsatte vi resan från santa Barbara mot LA. Vi stannade på en strand i Malibu för att sola och bada lite 🌞🌞 efter det åt vi på ett supergott ställe i santa monica och sedan lämnade vi av Selma vid hennes hostel. Sen åkte vi för att lämna bilen och sitter nu på flygplatsen och väntar på att få boarda planet mot Miami! ✈️✈️

Godmorgongodmorgon!

Igår lämnade vi Carmel och körde ner mot Santa Barbara. Det var helt fantastiskt och så läskigt för en höjdrädd själ. (Cajsa). Kringelikrokväg högt upp i bergen längs med kusten, så vackert! Tog oss ganska många timmar innan vi var framme på vårt Hostel. Så fort vi kom fram hoppade vi i poolen 🏊🏽. Idag kör vi mot LA, lämnar av Selma där och sen kör vi mot flygplatsen för ikväll flyger vi till Miami! Very exciting