Postad i: VARDAG

Så var det måndag igen efter en lång helg. Det är verkligen behövligt att ha en långhelg innan denna vecka drar igång för det är mycket att fixa innan alla skolor går på lov, för mitt jobb hänger på alla gymnasieelever.

Måndag: Idag var tanken att jag skulle åka till Uddevalla och jobba men det blev tyvärr uppskjutet till nästa vecka. Så jag har jobbat hemifrån idag och jobbat undan massa och snart ska jag byta om för spinning med Frida.

Tisdag: Det vankas en lite annorlunda arbetsdag, vi ska nämligen spela in en film haha. Vet inte riktigt vad jag kan säga mer om det men det kommer bli annorlunda. Och även i morgon väntar ett spinningpass med Frida.

Onsdag: Ännu en annorlunda arbetsdag, på onsdag ska vi ha ett event på eftermiddagen så hela dagen kommer gå åt att fixa inför det då jag håller i det. På kvällen blir det ett pass på gymmet.

Torsdag: En dag full av resor, förmiddagen är det utbildning i Alingsås och jag avslutar arbetsdagen med en utbildning i Falköping.

Fredag: En arbetsdag på hemmaplan, det är alltid skönt att avsluta en arbetsvecka som har varit hektiskt med hemmakontor. På kvällen ska jag troligtvis träffa Frida & Malin för lite vin på Fridas balkong om vädret tillåter, så jag hoppas på sol.

Helgen är än så länge oplanerad och det känns ganska skönt för det är min sista lediga helg inför semestern, så om jag inte får något inplanerat så ska jag verkligen ta vara på min lediga tid haha.

Nu ska jag byta om och snart bege mig till gymmet, ha en bra kväll <3

Denna kalender från Jo and Judy vore inte helt fel att få planera sina veckor i!

Postad i: RESOR

Nu sitter vi på tåget hem mot Göteborg igen, wow vilken stad Köpenhamn vad. Jag hade inga förväntningar på staden men det var så fint och trevligt, det rekommenderas varmt!

Idag har vi gått i lite affärer och jag fick med mig lite nytt hem. Det är lite dyrare att shoppa i Danmark så jag sparar mina pengar tills jag åker till Stockholm om 2 veckor istället. Då vankas det Summerburst så det ser jag fram emot!!

Vi ankommer till Göteborg strax efter 19 så det är skönt att komma hem i hyfsad tid. Jag ska försöka få in lite löpning när jag kommer hem innan jag tar kvällen.

Jag & Lukas lillasyster har bestämt oss för att springa stadsloppet i Karlstad den 17e juni så det är bara att börja springa haha.

Nu ska jag sätta på lite musik och vila på tåget, ha en fin söndag <3

Dagens väldigt goda lunch!

Postad i: RESOR

Idag började dagen med en rejäl frulle, det gäller att äta allt när en har hotellfrukost haha. Sen strosade vi runt lite tills Tivoli öppnade vid 11, det kanske inte var jättemycket attraktioner som passar lite äldre men vi åkte en berg- och dalbana och åt lunch där inne. Det var väldigt fint så det var verkligen värt ett besök!

Efter det traskade vi vidare mot en matmarknad för att titta och sen satte vi oss i solen och bara njöt av vädret. Det är runt 25 grader här så jag ska inte klaga!

Även idag åt vi middag i Nyhavn, så mysigt och fint. Kan dock tänka mig att det bara är turister där haha.

Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet så vi ska chilla resten av kvällen och i morgon vankas shopping!!

Ha en fin kväll <3

Postad i: RESOR

Nu är vi framme i Köpenhamn! Eller vi rullade in med tåget vid halv 6 och nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet.

Vi har endast ätit middag i Nyhavn idag och strosat runt lite, det var såååå fint där. Nyhavn är där det finns massa färgglada hus vid vattnet. Efter vi ätit middag så köpte vi oss glass och började trasa hemåt.

Just nu ligger jag i sängen och chillar mest, jag har väldigt ont i mina ben och fötter då jag alltid har dåliga skor för stadssemester haha... I morgon får jag byta ut mina ballerinaskor mot lite bättre.

Resterande av kvällen ska vi bara vara på hotellet och i morgon vankas hotellfrukost. Vi bor på Scandic så jag har höga förväntningar på frukosten!!

Hoppas ni får en fin kväll <3

Postad i: RESOR, VARDAG

Hej! Äntligen fredag, jag har varit ledig sen onsdagslunch men jag har ändå längtat lite efter fredag då jag idag åker iväg till Köpenhamn. Jag började denna fredag med en löptur på ca 6km, det var extremt jobbigt idag och jag behövde stanna några gånger för mina ben fick inte att förflytta haha. Bättre lycka nästa gång!

Nu har jag precis packat det sista och gjort mig i ordning och ska snart gå till spårvagnen för att åka in till stan och käka lite lunch. Det vankas min favoritbuffe i Göteborg, det är asiatisk mat och det finns ALLT. Sushi, färdiga rätter men det bästa är den mongoliska delen där en själv plockar ihop sin mat så tillagar de maten framför en. Riktigt gott!

Strax efter 14 går tåget mot Köpenhamn och vi är framme vid halv 6 om allt går som det ska. Väderprognosen visar att det ska vara 23 grader i Köpenhamn i helgen så sommarkläderna är nedpackade, så jag hoppas att det inte ändrar sig haha.

Nej nu måste jag kila till spårvagnen, ha en bra fredag <3

Postad i: VARDAG

Idag 16.11 rullade tåget mot Göteborg igen, så jag var knappt 24h hemma i Karlstad. Men oj så mycket jag hann med trots den korta vistelsen. Igår firade vi som sagt Simon eftersom han fyllde 18år och idag åkte vi till mormor och på vägen dit svängde vi förbi farmor en snabbis också för att lämna lite blommor inför morsdag.

Mormor bor ca 1h ifrån Karlstad så det blev en ganska tidig morgon för att vi skulle hinna innan jag och Karin skulle åka tillbaka till Göteborg. Att få åka till mormor är lika avslappnande som att åka på spa, hon bor ute i skogen och att sitta i hennes kök och fika med utsikt över sjön är inte helt fel. Sen att mormor matar alla djur som är i skogen runt henne resulterar i att det är som ett zoo utanför hennes köksfönster. Att se vilda djur på det sättet gör jag inte riktigt i Göteborg om en säger så haha.

När jag kom till Göteborg så köpte jag med mig sushi hem så jag och Lukas satte oss ute på ett berg och åt middag, en kan inte annat än älska vädret just nu. Nu har jag precis packat upp från Karlstad och packat om för min lilla resa till Köpenhamn över helgen. Jag åker i morgon efter lunch tillsammans med pappa och min syster Karin och åker hem på söndag, så jag hinner inte ens vara i Göteborg ett dygn innan det bär iväg igen. Men jag älskar att resa så jag ska inte klaga!

Jag har faktist packat ned min kamera för denna resa så ska försöka ta lite bättre kort än vad mobilen ger och lägga upp. Men nu ska jag sätta på det senaste avsnittet av Sveriges yngsta mästerkock och sen sova, ha en fin kväll <3

Det syns att jag & Karin har samma klädstil när vi nästan alltid lyckas sätta på oss lika kläder haha.

En behöver inte gå hungrig hemma hos mormor om en säger så, först massa fika och sen min favoritpasta med ädelostsås <3

Mormors mysiga hus, hon bor så idylliskt!

Postad i: VARDAG

Nu har vi kommit hem från restaurangen och jag är dömätt som vanligt, jag lyckas alltid äta lite för mycket haha. Men mat är livet!

Jag äter alltid samma mat när vi är på Alfie i Karlstad, plankstek med beasås, alltid ett säkert kort att ta samma mat. Till efterrätt åt jag glass och det ångrar jag nu för jag är så brutalt mätt haha.

Jag ska snart bädda och gå och sova hade jag tänkt, det har varit många tidiga dagar denna vecka så är väldigt trött. I morgon blir det inte heller så mycket sovmorgon då bilen rullar vid 9 till mormor. En får passa på att träffa så många som möjligt när en väl är i Karlstad!

Hoppas ni får en fortsatt bra kväll! <3

Här ser ni klockan Simon fick i födelsedagspresent, den är från märket Skagen!

Postad i: VARDAG

Tjohoo idag är det min lillebrors 18års dag! Så efter min utbildning i Trollhättan satte jag mig på tåget hem till Karlstad för att fira han. Vi har precis ätit lite tårta och han har öppnat lite presenter och han blev stormförtjust i klockan han fick av mig & min syster.

Nu ska vi snart ta bussen in till stan och äta på restaurang med släkten för att fira. Det är strålande sol här i Karlstad också så det kan ju inte bli bättre!

Hoppas ni får en fin kväll <3

Blommor & tårta till självaste födelsedagsbarnet. Jag ska försöka ta kort på klockan han fick sen också!

Contains affiliate links Postad i: SHOPPING, VARDAG

Wohoo idag hämtade jag ut mitt paket som kom från Nelly igår, det var dock bara en klocka jag hade beställt men det är alltid kul med nya saker haha. Klockan var från märket New Look och jag beställde den från Nelly.com, om du klickar på bilden eller länken under bilden så kommer du till klockan!

Idag har jag varit i Falköping och jobbat hela dagen, så ännu en tidig morgon. Men i morgon jobbar jag endast till klockan 13 och sen blir det långledigt och det ser jag fram emot!

Nu på kvällskvisten har jag & Frida varit på spinning och det är lika jobbigt varje gång, vi har testat lite nya instruktörer så vi har kört väldigt olika pass den senaste tiden och det är alltid kul. Just nu sitter jag och tittar på Biggest Loser och ska snart börja packa inför min snabbvisit till Karlstad. Jag är knappt där 24h men vill såklart vara med och fira min lillebror som fyller 18år innan jag åker vidare till Köpenhamn.

Nu ska jag jag börja packa och sen vika massa tvätt... Ha en fin kväll <3

(inlägget innehåller annonslänkar)

Klocka från New Look, 229kr

Postad i: VARDAG

Så var det måndag igen... Idag började jag dagen med att åka ut till Öckerö för att hålla en utbildning, det tar en stund att åka dit men oj så fint det är där ute. Det var tyvärr mulet där ute idag men det luktar verkligen västkusten, så att ha den arbetsplatsen ibland är inte helt fel.

Nu på eftermiddagen har jag jobbat hemifrån och försökt att röja undan så mycket som det bara går eftersom jag endast jobbar 2,5 dag denna vecka och jag hade behövt jobba 7 typ. Jag började ganska tidigt i morse så ska bara göra det sista för idag och sen stämpla ut och åka iväg på spinning med Frida.

Resterande av veckan består av bara resor, 2 i jobbet och 2 privata.

Tisdag: Falköping

Onsdag: Trollhättan & Karlstad

Fredag: Köpenhamn

Men väderprognosen visar sol i alla städer jag ska besöka så jag klagar inte! Nu ska jag fortsätta att jobba, ha det fint <3