Hej igen! 👋 Nu var de ett tag sen igen som jag skrev nåt å de är väl för att jag typ inte gjort npt annat än att jobba. Å när jag väl varit ledig så har jag gjort massa annat så bloggen har helt enkelt glömts bort..

Idag är jag iallafall ledig men jag har inget speciellt planerat mer än att jag ska åka hem till mamma vid halv 6 typ. Jag tog en liten promenad på förmiddagen men se är ju så förbaskat kallt och blåsigt just så de känns inge kul att va ute, så de blev bara 30min promenad. Men de är ju bättre än inget om man ska va sån.

Jag tog en sväng till Birsta å införskaffade mig en halsduk och gardinomtag till vardagsrummet å nu sitter jag här på en bänk och funderar på vad jag ska äta för middag innan jag åker till mamma, blir nåt snabbt och enkelt men vet inte riktigt vad än.

Hoppas ni har en bra dag!

Bjuder på en bild från en dag som bjöd på något finare väder än vad Sundsvall gör idag! 🌞

Long time no see..

Som ni ser på rubriken så fyller jag år på fredag, yääy, gud va kul. Fast näe... Alla andra år har jag längtat efter att fylla år, vem gör inte de lixom?! Men nu i år så känner jag mest ingenting.. De är lite "jaha, va kul för dig..." känsla över de hela och jag vet inte varför. De känns lite som att de är en dag som inte riktigt är värd att firas iår.. De kommer ändå bli så vilken annan dag som helst, då jag jobbar till 20:30 och sen kommer komma hem till en tom lägenhet och ser på tv tills de är dags att sova. De gör väl lite oxå att de inte finns nån längtan efter att få fylla år för de kommer bli som vilken annan dag som helst 😕

Får väl hoppas att de hinner ändras tills på fredag, även om jag inte riktigt tror de men jag kan ju hoppas

Måste ju bara visa vilket sött litet tillskott familjen har fått! 😍 De är min bonusbror och hans flickvän som nyss fått en liten dotter vid namn Bonnie, asså hur fint namn, och hur fin liten tjej! Dör verkligen sötdöden!! 😍❤ Stort grattis till Stefan och Felicia och eran söta lilla tjej! ❤

Familjens minsting, så söt och så efterlängtad såklart! ❤ Asså de där smilet smälter man ju av 😍

Hej på er! Nu har jag kommit hem fråm Rhodos igen. Blev inget bloggande när jag var där så tänkte berätta lite om resan nu istället.

Vi kom fram till hotellet runt 13-tiden på söndagen den 13. Då la vi oss vid poolen och låg där hela dagen, sen gick vi upp på rummet och gjorde oss klar för middag och sen några goda drinkar innan läggning.

Veckan har sett likadan ut varje dag, de har blivit frukost, pool-/strandhäng, middag och sen drinkar på J&J bar. En semester helt i min smak. Jag behövde få ta de lugnt och bara vara. Få ha semester helt enkelt.

På onsdagen hade vi bokat in 45min massage, å de va så himla skönt, efteråt. Jag hade valt rygg-, nack- och huvudmassage för jag har såna problem med ryggen och axlarna. Under massagen så ville jag typ dö av smärta... De gjorde så fruktansvärt ont så jag visste seriöst inte vart jag skulle ta vägen. Men de var välbehövligt för min rygg, axlar och nacke. Jag borde egentligen gå på massage regelbundet men de gör jag ju inte.. (Den som vill får MER ÄN GÄRNA ge mig massage i födelsedagspresent ❤)

Hur som helst, på torsdagen valde vi att åka till Europas största vattenpark, så då spenderade vi hela dagen där. De va jättekul att åka rutschkanor och bada en hel dag. Mindre kul var de dock att jag åkte en rutschkana och slog i hälarna i botten av poolen när jag kom ner så mina hälar blev blå och jag kunde knappt gå.. Jag har fortfarande jätteont idag och de har flera dagar sen jag gjorde illa mig så jag måste ha slagit i dom rejält.

I söndags var det dags att åka hem igen och de vart en dag man sent kommer glömma... De började med att vårt flyg skulle va 1.5 försenat. Inte så mycket att göra åt de mer än att bara gilla läget. Vi skulle enligt boardingkorten åka från gate 1, dom digitala tavlorna på flygplatsen sa gate 4, sen blev de gate 6. Väl i kön till gate 6 så ändrar dom till gate 5 för att kort där efter ändra till gate 6 igen. Planet blev ännu mer förskjutit och när vi väl fått klivit på och alla var redo att åka hem, då får vi redo på att 2 incheckade passagerare saknas... Dom vart då tvungen att hitta deras väskor och de genom att lasta ur ALLA väskor.. Och deras väskor låg ju självklart längst in i planet så de vara bara slita ut alla väskor och slänga in dom igen. Nästan 3h senare än planerat fick vi äntligen flyga hem. Vi skulle ju ha varit hemma i Sverige kl 14:45 och tåget hem skulle gå 17:41, så vi hade ju gått om tid innan tåget skulle gå. Trodde vi. Vi lämnade Rhodos 14:35 pga allt strul och vi kom till Sverige 17:00. De tog 30min innan vi fick vårat bagage och tiden till tåget skulle gå blev bara knappare och knappare. Vi missade ju så klart vårt tåg med typ 3min.. Så jäkla surt. Vid de här laget så var man redan jätteless och skit stressad. De va så mycket strul under dagen så jag ville på riktigt bryta ihop när jag insåg att vi skulle missa tåget hem. Min hjärna klarade inge mer då och allt var bara skit.
Vi fick boka nya biljetter till ett tåg som skulle gå 1h senare, men som även de vart 50min försenat. Då ville jag gråta, jag va så less och energin va borta sen länge.. Så istället för att komma hem 21:15 så var vi hemma 22:15 och de hade då gått 14.5h sen vi lämnade hotellet på Rhodos. Ni förstår ju vilken lång och strulig dag de blev och allt man ville var att bara få komma hem.

Hemresan var kaos men resan i sig har varit bra. De va skönt att komma iväg en vecka och bara få va.

Tack Rhodos för ännu en trevlig resa! Kommer garanterat tillbaka igen! 💕

Hej på er! Jag vet att de var ett tag sen jag skrev nåt här men orken har inte funnits där då jag har jobbat så himla mycket på sistone. Jag har kommit hem på eftermiddagen/kvällarna och varit helt slut i kroppen å i psyket så jag har knappt vetat vad jag heter vissa stunder för att jag varit så slut.. Idag hade jag lite ork över till att städa och tvätta så nu är de gjort. Jag hann även med en fika hos pappa och Christin samt åka och fixa nya fina naglar lagomt till semestern! 😊

Visst blev dom somrig och fin, kommer bli skit snyggt när jag blir brun 😍

Hur som helst så har jag bara imorgon kvar att jobba sen väntar en så efterlängtad veckas semester!! Imorgon kväll bär de nämligen av mot Arlanda och på söndagmorgon går planet till ett varmt och soligt Rhodos! 😄 Jag längtar så himla mycket och jag är så sjukt taggad på semester och få träffa massa härliga människor. 🌞🌴 De ska bli så härligt med lite ledighet och att få vila upp sig ordentligt! Jag ska verkligen njuta av kommande vecka till MAX! 😄

Men nu ska jag packa klart de absolut sista och bara ta de lugnt hemma i soffan innan de är dags att sova. Sov så gott allihopa så hörs vi mer under semestern! 😊

Bjuder på en bild som jag tog ikväll uppe på norra berget medans jag väntade på en kompis! 🌇