Hello, har just nu tvättstuga och kollar lite på en serie under tiden. Idag börjar jag jobba klockan 16 så efter tvätten tänkte jag gå ut och ta en långpromenad. Eventuellt tar jag med mig mina vikter som man sätter fast på vaderna och kör lite rumpövningar i birkatrappan eller vad den nu kallas (den som går upp till kyrkan vid Birkastan). Har faktiskt knappt tränat under vintern som varit, så behöver komma igång om det ska bli något beach 17. Om jag sätter igång nu har jag precis 3 månader på mig att få synliga resultat fram till slutet på maj. Ändrar man livsstil och tränar och äter riktigt bra är det ungefär så lång tid som det tar före man ser att kroppen har blivit mer vältränad. Har i flera år tänkt att jag ska få magmuskler, men har aldrig haft karaktär nog att hålla mig nyttig. Minsta lilla frestelse och jag trillar dit igen. Det handlar inte om att bli smal, för det vet jag redan om att jag är, men förut när jag tränade mycket vart min rumpa riktigt rund och stark och jag hade inte så mycket bukfett att tala om. Men nu så kan man verkligen grabba tag i min mage och rumpan har inte samma spänst. Inget fel med det, men jag tycker muskler och spänst är något att sträv efter. Klart att man rent utseendemässigt kan se lite snyggare ut med en vältränad kropp, men framförallt tror jag det grundar sig i att man gör något bra för kroppen när man tränar och äter hälsosamt. Har ofta ont i magen som det är nu, och det är inte konstigt för jag tar inte hand om mig på det sätt jag borde för mitt välbefinnandes skull.

Jag försvarar inte mig den här gången, jag tror inte så många längre är så brydda och arga så fort jag öppnar munnen om träning, utan jag typ bara berättar om mina mål.

Idag vaknade jag sent så jag hoppade direkt till en lunch som inte var världens bästa, men det är okej att äta husmanskost ibland om man varvar med bra mat och dryck i övrigt. Åt fiskgratäng och till det några körsbärstomater. Det står jag mig nog på länge nu när jag ska ut och promenera. Till det mixade jag en hälsosam juice av 2 skalade röda äpplen och en bit ingefära. Är ständigt lite snuvig så känns bra att boosta immunförsvaret.

Och nu har jag en välfylld sportflaska med iskallt vatten bredvid mig när jag bloggar. Man ska ju dricka mycket vatten, rekommenderar att köpa en snygg flaska som gör det lockande att dricka. För att den ska hålla så ha aldrig något annat i den än vatten. Och skölj alltid ur. Drick regelbundet. Ha gärna med den i väskan när du går på stan.

Den här köpte jag på H&M för runt hundralappen.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

hej jag är tillbaka för att stanna på Nouw. Lovar er en fantastisk blogg!!!! Nu ska jag rensa det jag inte längre vill ha kvar så kommer ni se något bättre! Puss o förlåt för en evighets lång bloggpaus.

Likes

Comments

Fy tusan vilken hård dag! Det är inte lätt att endast köra lchf, men det blir riktigt riktigt svårt när man har med sig för lite lunch!

Här ser ni mängden kött/ mat jag åt! Inte så mättande kan jag tala om! Också jobba man till stängning. Drack kaffe för att kunna hålla mig!

Stor middag har jag i varje fall ätit. Åt den tallriken ovan fast dubbelt upp, och hade i en klick turkisk yoghurt och en större sked bearnaise-sås! Man måste nämligen ha mycket fett om man ska orka med att helt skippa pasta och sådant!

Imorse var jag på pedikyr!

Fötterna är lena som på en bebis nu. Det var jätteskönt! Och så är naglarna ju målade i korallrött! Supersnyggt! Hoppas det håller bra!

Idag har jag totalt sätt kommit upp i perfekt mängd mat till skillnad från igår!

Gjorde även lchf-pannkakor till efterrätt, vart jättekonstigt och smuligt, men åt bara lite för sötsuget. Var gott!

Fick hem en nu härlig bikini idag också, från Love by Lola.

Ska fota den på imorn, så kanske lägger ut nån bild om jag får till någon bra!

Gonatt :-*

Likes

Comments

Idag är jag helt slut. Vart ju mycket träning igår, och det var lite jobbigt att vakna. Men nu är jag up and awake!

Lyssnar på Lillelördag med Anita Schulman och Ann Söderlund. Inte det bästa jag hört men inte dåligt heller. Tycker alltid det är mysigt att lyssna på podd på morgonen. Blir lättare/ roligare att vakna och komma igång.

Idag har jag gjort en ganska stor frukost eftersom jag vet att min lunch kommer om väldigt många timmar på jobbet. Har stekt 4 ägg och mixat i en smaskig äggröra. Stekte i kokosolja med smörsmak, så det smakar väldigt gott!

Snart ska jag på pedikyr och få mina trötta fötter vackra igen.

Känns lyxigt!

Ha en fin dag så hörs vi senare <3

Likes

Comments

Hej hopp! Märkte att det var en hel del smileys i förra inlägget. Får skärpa mig :) haha denna smiley var ett skämt!

Har berättat om dagen i förra inlägget, så vill bara visa och dokumentera min dagsform! Tycker den är väldigt fin, är nöjd och älskar min kropp! Dock kan den bli ännu bättre och starkare!

Ska mäta midjan imorn!

Imorn ska jag på pedikyr före jobbet! Det är när man på salong får fötterna finfixade och slipade, samt tårna målade :)  Ska bli sjukt nice att få fina tår!

Pussa

Likes

Comments

Som ni ser fick jag "A" i betyg på min lifesum-app för min frukost. Förutom det på tallriken på bilden åt jag 3 Finn Crisp-rutor (väldigt lite kalorier i dem, dock är de inte lchf, så får fuska mer sällan med dem!) och på dem rökt kalkon!

Fick tyvärr neddraget betyg på en annars a-"måltid" pga kokosflingorna som inte är så nyttiga! Dock räknas det egentligen inte som en lunch. Var borta så många timmar så blev 3 små mellanmål istället för lunch :)

A-måltid: skinkschnitzel, en stor matsked kvarg, 2 tomater och egengjorda vitlökssmör. (Pressar bara en vitlöksklyfta och värmer i skål med en klick smör i micron på några sekunder :)

Har inte bilder på mellanmålen, men åt ett äpple på min långa pw och sedan en shake på mitt gym. Även havregryn är Inte LCHF! Så det ska jag skära ner på! Kokosmjöl kan man annars köpa :)

Jag startade dagen med frukost! Sedan gjorde jag en kaffe-shake. Sedan promenerade jag till Djurgården. Promenerade i flera timmar och kom till slut till gymmet i Odenplan. Tog en shake där som heter "After Workout" ironiskt nog då jag drack den före träning haha! Men åt ju ingen lunch utan bara ett äpple under min powerwalk, så behövde lite energi!
Tränade intensivt rumpa och mage i 40 minuter sedan var jag helt slut av promenad och träning. Gick dock lite mer för att hämta löshår på en salong. Ska berätta om det i ett senare inlägg. Sedan handlade jag och kom hem, lagade middag och åt mig mätt. Avslutade med efterrätt som var 3 bitar mörk choklad med apelsin. Minst 70% måste det vara och väldigt lite om man ska vara lchf! :) med chokladen vart det ytterligare ca 120 kalorier!

Dock brände jag över 900 kalorier, så var nog lite lågt matintag idag! Brukar bli för mycket så det är inte så att jag med flit åt mindre. Lägger mig mätt och glad i varje fall och det är det viktigaste :)

Drack också 9 glas vatten, vilket man även skriver upp i sin Lifesum-app! Hur bra som helst 

Likes

Comments

Så har jag sagt 1000 gånger, men ska uppdatera med träning och annat kul 😃

Orkar inte retuschera och ändra på mig och på bilder! Orkar inte sminka mig särskilt ofta eller mycket. Orkar inte ha fokus på ytligt! Kommer att ha fokus på träning och välmående :)

Jag tror att ni kommer gilla den saken. Ska med tiden ladda ner ps på datan o ge lite bättre kvalla och ljus och ta bilder med bra kamera. Så länge får ni ta mig som jag är!

Lever ett väldigt hälsosamt liv just nu, så men äter ändå mig mätt och äter gott och gör roliga saker. Jag dricker inte alkohol eller vanlig läsk eller godis, äter lchf och tränar och rör på mig nästan varje dag. Och vet ni vad? Jag mår så sjukt bra! Ja, jag fuskar ibland. Det händer att jag köper en snabb-rätts-pasta eller häller upp en skål chips eller godis. Det har hänt flera gånger i veckan, men jag har ändå till störst del följt lchf i 3 månader. Nu blir det inget fusk! För nu vill jag börja få mer resultat. Innan tränade jag inte och var inte superseriös, men nu börjar jag på allvar. Kommer dela med mig av mina matintag och min träning så ofta jag kan. Antingen följer ni mig från start, eller så kommer ni börja stalka varenda inlägg på min blogg from detta när ni väl sett mina resultat om några månader! Så säker är jag på att jag är på god väg mot dröm-dröm-drömkroppen!

Vill fortsätta vara smal, men vill få plattare starkare mage och en rund persika till rumpa!

Vill lära känna min kropp och veta hur den ska vara fri från magont och stress, och jag vill se tydligt det positiva med att inte dricka alkohol!

Dessutom kommer jag göra annat kul vid sidan av såklart! Händer faktiskt en hel del roligt kring mig, även om ni kanske inte kommer få läsa om sena nätter på Sturecompagniet, vassa drinkar och hemska bakfyllor! Man kan ha kul ändå :)

Lite liknande bilder ovan, men aja! Så här såg jag ut i morse :) kul ändå att ladda upp några orörda bilder där jag känner mig fräsch och glad!

Likes

Comments

Idag har jag absolut gått över lite på hur mycket jag ska få i mig. Dock har jag inte räknat med att jag gått omkring på jobbet i 7 timmar. Det bjöds på karameller på jobbet och jag tog kanske 8-9 stycken o då drog kalorierna iväg märkte jag i appen. Sjukt onödigt! Aja får ta en liten promenix eller något sånt! Här är dagens schema!

Tränade före frukost och körde rätt hårt! Stretchade en hel del också, men hade lika tung träningsvärk för det i kroppen! Imorn blir min vilodag så får äta lite bättre imorn:)

865 kalorier! Rätt mycket för en måltid men det var de 4 äggen i äggröran samt bananen som drog iväg det hela lite!

160 kalorier. Lite kompensation för den stora frukosten!

551 kalorier! Riktigt onödigt för några karameller. Kexchokladen hade jag lätt unnat mig, men karamellerna var onödiga!

466 kalorier. Helt okej :)

Nej men e sjukt nöjd över mig själv! Mår så bra!! :)

Appen där jag samlar allt kallad "Lifesum". Kom ihåg att den här är anpassad efter min längd, ålder och vikt, och jag vill inte gå ner, utan bygga lite rumpa o en fastare kropp o mage! Jag uppmuntrar absolut inte till vikthets, men om man som jag har dålig koll på vad man stoppar i sig så är det en smart app. Även om man är naturligt smal så kanske man inte ska klämma i sig en stor vit hel limpa till frukost. Det kanske inte får kroppen att må så jäkla bra liksom :) så för mig som äter allt utan rädsla så är det bra kanske att kunna säga nej. Det är faktiskt svårt när man inte har så mycket begränsningar kroppsligen.

Kram

Likes

Comments

Hejhopp! Ville berätta eller föra dagbok över min kost och träning, mest för att sporra mig själv, men kanske någon annan får inspiration. Har tränat söndag kväll, måndag förmiddag och idag, tisdag, på morgonen. Så tre dagar i rad. Har fokuserat på rumpa och mage och idag hade jag jordens träningsvärk kan jag säga, har knappt kunnat lyfta mina armar eller böja benen på jobbet, och jag går inte så snabbt just nu haha. Så hårt har jag kört! Men det är en skön träningsverk ändå! Man känner sig nyttig!

I det här inlägget handlar det om min måndag!

Vart mycket fett igår, men det beror på all mozzarella. En förpackning till lunch o en till middag. Trodde jag var supernyttig, men varje mozzarella var ju 510 kalorier :o o jag åt två såna!

578 kalorier.

529 kalorier!

529 kalorier

Bra träning, men rätt dåligt med vatten med tanke på hur mycket jag tränade! Bättre upp idag. Kommer i nästa inlägg :)

Likes

Comments

Halloj igen! Nu har jag använt min kreativa sida och förbättrat lite bilder. Jag blir sällan irriterad, men dessa bilder gjorde mig rätt upprörd!


Hur kan stora klädmärken och representanter från fina designers 1. Sända ut budskap om att extrem smalhet är bra. 2. Anställa sjuka flickor för deras utseende när de ser sjuka ut- vilket uppmuntrar dem och de som ser dem. 3. Bidra till fler sjuka flickor genom att säga nej till normalviktiga flickor som sedan får se vad problemet var eftersom de som fick jobbet är så mycket smalare. 4. Visa ett sjukt ideal som ger komplex och kanske en sjukdom åt flickor i samhället. Ska jag fortsätta?

Jag tog mig friheten att trixa en hel del med bilderna för olika kampanjer och märken. Jag vill bara visa att de har fel. Att reklamen skulle vara finare om tjejerna var normalt smala, friska och lite mer glada. Man borde säga "ja du får jobb hos oss om du går upp och ser till att få hjälp", inte "du får jobb om du går ner några kilo" när tjejen redan är för smal! 

​Vad tycker ni? Visst skulle det vara bättre med de högre/ understa bilderna!?? Kommentera gärna :) 

Likes

Comments