Precis packat klart inför Florida. Jag, Ing-Marie, Jennifer och Archer åker ca kl 4 inatt till Panama City Beach. Ska bli såå roligt!

Igår firade vi Ing-Marie som fyllde år. Vi åt på en restaurang med seafood. Jag åt en fyrarätters middag.

Igår så var jag med Ing-Marie, Johnny, Jennifer och Archer. Johnny lagade en god frukost till oss, sedan åkte vi ut till en strand. Där var det ett födelsedagskalas för Jennifers väns barn. De var från Filippinerna så de hade lagat massor av filippinsk mat vilket var jättegott. När födelsedagskalaset var över så umgicks vi på stranden, vi badade och hade det väldigt roligt.
På kvällen så åkte vi till en mexikansk restaurang och åt mexikansk mat (första gången för min del).

I Lördags så åkte jag med Ing-Marie och Johnny till downtown Atlanta. Bland annat så åkte vi och såg Oglethorpe University, var där jag egentligen skulle ha pluggat... Var så himla fint på deras campus. Bilder på det kommer senare. När vi kom hem från Atlanta så åkte jag till sjön igen med samma gäng som gårdagen. Kvällen spenderades även på samma sätt som föregående dag.

Har inte hunnit blogga på hela tre dagar eftersom jag knappt varit någonting i huset utöver när jag sovit.

I fredags så åkte jag och Kara på några klädaffärer. Jag köpte då en jacka, en långkjol, en tröja och en kimono. Därefter mötte vi Ing-Marie och Jennifer för att äta lunch. Vi åt på en japansk restaurang, kocken lagade vår mat vi vårt bord vilket var något nytt för mig (kanske finns i Sverige, men har aldrig sett). På eftermiddagen så följde jag med Joshua och Kara för att åka båt. Joshuas kompis Trey äger båten och han ville att vi skulle följa med ut. Det var så roligt! Därefter så gick vi till några som campade, vi umgicks med dom och grillade marshmallows vid en stor brasa.

Idag vaknade jag tidigt. Ing-Marie skulle till sjukgymnasten så jag åkte med henne för att bli avsläppt vid ett köpcenter. Ca 2 timmar senare hade jag shoppat alla presenter förutom Miras och Fredriks. Packningen hem kommer att bli tung, kommer få klä mig i tjocka kläder.

Efter det så åkte vi till "Social Security" och "Medical care" för att lämna papper. Tog flera timmar pga långa köer. När vi skulle åka hem så hade det dragit ihop till storm. Regnet bara öste ner och det åskade rejält. Vi köpte med oss mat från Zaxbys på vägen hem, när jag sedan kom hem tog jag en powernap och har precis vaknat.

Vaknade runt halv 10 idag. Började dagen med ett låångt samtal med Mira. Efter det så åt jag lunch och stranden var inplanerat efter det. Ing-Marie hade ärenden att göra så jag och Kara skulle åka dit. När vi skulle åka så kom vi dock fram till att vi båda var rätt sega så vi bestämde oss för att lägga oss i soffan och titta på tv. Det kändes som ett skönt alternativ, det är ändå rätt så molnigt ute. Jennifer och Archer kom precis hit också.

Idag så har det varit soligt i Atlanta. Efter lunch så åkte jag och Ing-Marie till stranden i Acworth. Vi hann inte vara där så länge innan det var dags att åka hem igen eftersom jag blivit bortbjuden på middag. Jag, Joshua och Kara åkte till två av Joshuas kompisar som ville träffa "the swedish girl". Där åt vi kyckling med olika pastarätter. Vi spelade sedan ett drickspel under resten av kvällen. Vi började prata om olika djur som finns i Atlanta, berättade då att jag hade ormfobi. Fick då reda på att jag befann mig i samma hus som en orm. De tänkte hämta ner den men märkte att jag var riktigt rädd och förmodligen hade svimmat om de tagit ner den.

Åkte därifrån vid 21.30 och åkte då och köpte smoothies.

Runt halv 12 så åkte vi från huset idag. Ing-Marie skulle till läkaren för att kolla ryggen så jag och Kara åkte till shoppingcentret i Kennesaw. Efter nån timme så kom Ing-Marie också dit och även Jennifer och Archer. Vet inte hur tiden kunde flyga förbi så fort, men klockan var runt åtta när vi åkte hemåt.

Shoppade lite från Victoria Secret (Pink) och bytte mina Nike mot ett par vita. Resten shoppade jag på HM(!!) Trodde aldrig jag skulle göra det när jag var i USA haha... Det var typ dom enda affärerna jag hann med att gå in på trots att jag var där så länge. Kara blev sminkad på Bareminerals i flera timmar vilket dröjde ut på tiden. Kändes dock inte som att vi var där lika länge som vi faktiskt var.

Skrev ett långt inlägg förut som raderades, så jag skriver bara kortfattat och lägger upp bilder från gårdagen. Vi firade Al som fyllde 80 år och gick sedan på Braves - Yankees. Såg inte mycket av matchen då vi satt i restaurangen och pratade med folk istället. Träffade en kille som är polis i New York. Väldigt intressant att prata med honom.

Ing-Maries telefon blev dock stulen under matchen och en kille ramlade ner från läktaren och dog...

Påväg hem från matchen så stannade vi och åt nattmat på ett pannkakshak.