Till och börja med. Otroligt bra resa! Har nog aldrig sett någon vackrare stad än denna!

Torsdagen var lugn på förmiddagen, pappa jobbade och sedan på kvällen ringde han och sa att jag fick följa med dem på deras middag. Javier, stavning? Otroligt snäll man, bjöd med mig. Och jag fick upptäcka san Sebastian by night, ännu vackrare då. Vi åt mat som jag aldrig ätit förr, en upplevelse av dess like! Spanjorer och mat, jag är en matälskare så det var perfekt! Sen strosade vi runt och han informerade oss om den spanska historien kring byggnader och staden.

På fredagen åkte jag och pappa till Bilbao, en storstad dryga en timme och 25 min från san Sebastian. Inte alls lika sevärt, åtminstone inte i stan där vi gick. Dock mycket affärer men jag kom hem tomhänt. Men hur som helst absolut värt att ha varit där om man ändå vill upptäcka mkt.

I lördags strosade vi bara i stan och då blev det en del shopping. Vi stannade till och åt på ett mysigt omringat ställe med fem eller sex restauranger/barer. Och senare på dygnet kom solen, äntligen, våran sista dag så vi åkte tillbaka till hotellet och jag gick sedan till stranden, den långa vackra la concha beachen. Där låg jag nog två timmar o njöt av solen och vyn. Och jag badade!! De var skönt och jag är glad att jag hann med det. Sedan mötte pappa upp mig och vi tog en vända till och sen gick vi till hotellet och åt en sista middag.

Om du ska resa bör du åka till san Sebastian!!

1, himmelsk vacker arkitektur i hela staden, det är alltså en otroligt bildskön stad för den som älskar att fota. Det finns ett flertal kyrkor och Museum att besöka och för några ynka euros kan man gå in. Det finns ett flertal berg att bestiga där du får en otrolig panorama utsikt.

2, det finns otroligt mycket barer/restauranger, de är mycket tapas i parte vieja (Old town), (i Spanien överlag) folk står/sitter utanför restaurangerna och dricker och äter tapas lixom. Otroligt mysigt. Och alkohol finns runt alla gatuhörn. Här finns restauranger som har flest Michelin stjärnor!! Men där måste bokas långt i förväg och du måste vara beredd på att betala därefter.

3, staden ligger liksom precis intill den vackra stranden de finns tre stränder totalt. La concha, ondarreta och zurriola beach. Du kan surfa, spela beach vollyboll, tennis och fotboll. Och de finns även en bar vad jag såg på den stranden jag var på. Stranden är en av de vackraste i Europa och världen!

4, förutom de, och allt jag hann upptäcka så har du alltid något att göra. I Spanien är de folkfest varje dag. Här är man ute till natten, umgås, dansar, barn i alla åldrar som leker, och äter såklart. Den spanska kulturen är långt ifrån den svenska. Och de är inte nå blygsamma.

5, de känns otroligt tryggt då de är liv sent till på natten. De är också väldigt många som joggar längst med stranden på gatan eller simmar sent.

6, shoppingen. i parte vieja finns små lokala butiker och mycket souvenir shops. Fortsätter man en bit bort och över en av de tre broarna kommer man till ett område kallat "gros" där finns de stora butikerna lyx och budget. Överlag bra shopping stad! En av de butiker jag shoppade på heter bershka och jag blev superglad när jag hittade den både i Bilbao och san Sebastian.

7, barcelo costa vasca, hotellet vi bodde på ligger bara 10-20 min gångavstånd ifrån stranden beroende på vilken stand du ska till. 4 stjärnigt och alldeles utmärkt hotell! Här fanns ute pool, swim bar, kanon bra frukost samt Middag. Inne bar/café/lobby. Massage o gym. Disco på helgerna.

8, om du så är helt själv, i ett förhållande eller har familj så åk för Guds skull hit! Kort och gott!

Nu sitter jag på tåget mot Mjölby där jag ska göra första bytet. Har inte haft tid att blogga riktigt, la den åt sidan så jag kunde njuta riktigt av de sista dagarna i san Sebastian. Inatt övernattade jag hos mamma och pappa för jag hade inte orkat rest exakt hela dagen.

Resan hem gick ialf jätte bra. Har flugit fyra gånger totalt under resan nu så skräcken för att flyga har lagt sig.

Kan inte annat än att älska 1 klass på SJ. Stora säten och gratis kaffe/te och frukt. På planen, alltså! Får ju En smärre klaustrofobi attack.. så trång, och ont i arslet och benen får man.. lite smått drygt.

Nu har jag en hel vecka till av min semester sen jobbar jag en vecka sen har jag sem igen och sen två dagar v 32 och hela v 33. Yeeeey!

God dag people, sitter på hotellets utebar och tar en öl med musik i öronen. Försöker ringa mina vänner och ingen har tid att prata länge, haha! Känner mig lite ensam, och jag och min fobi.. har lite svårt, eller lixom är nervös att vara helt själv typ att folk tittar och jag tänker alldeles för mycket bara..

Jag skulle gå till poolen och sätta mig men då var restaurangen fullbelamrad med folk och ingen var vid poolen så då ville jag inte gå dit o klä av mig ba, ursäkta här ligger jag i bikini när de inte är sol konstant och de äter, nej haha! Våga knappt gå o köpa ölen, stod utanför hotellet i typ 20 min o bara glodde och tänkte vad ska jag göra..

När man är själv så lär man verkligen känns sig själv och för mig är det faktiskt att klara av små, små steg som för en annan är vardag. Ni kanske tycker jag är töntig och mina vänner tycker att nej du har ingen fobi, det där klarar du, "det skulle jag" "det är bara att gå dit" typ.
Hittills har jag ju klarat mig bra men imorgon åker ialf pappas chef hem så du har jag och pappa tid hela fredag och lördag, då ska vi strosa runt tsm.

Idag har jag bara varit på hotellet och tagit det lugnt. Det är skönt också. Xx

Resan gick jätte bra, vi kom fram relativt sent och pappa och jag var hungriga och som tur var, så var hotellets bar öppen till halv 12 så vi kunde ta ett litet tilltugg och dryck.

Frukosten imorse var jätte god. Jag har faktiskt inte ätit något sedan dess.. sitter på hotellets resturang nu och beställer mat i sista sekund nästan, det stänger 11.
Varför jag inte ätit är för att jag strosade runt hela eftermiddagen och bara fotade och kolla runt efter alla butiker. Egentligen vågade jag inte sätta mig ensam på en uteservering, är så töntig, haha!

Fick sluta skriva för min mat kom.. nu är jag ialf uppe på rummet och pappa kom nyligen hem från jobb middag.

För övrigt så himla mysig och otroligt vacker stad! Det jag hunnit sett. Väldigt vackra arkitekturer.

Jag har fler dagar på mig att utforska och shoppa samt fota, nu har jag ialf lokaliserat lite så jag hittar runt här. Hörs imorgon. Xx

Kön minskar in till planet och vi sitter och väntar i skrivande stund. De slängde lite av mina "vätske produkter" dumskalle, jag visste ju att en flaska inte fick inehålla mer än 100ml. Jaja, jag fick köpa ett ansiktskit på taxfreen för 400kr och någon bodylotion kan jag väl finna i Spanien. Nu ska vi ställa oss i kön, vi hörs när vi är framme. Xx

• Äventyr

Kom fram till Malmö strax efter 7 och nu har jag hunnit landat lite. Pappa lagade hamburgare och vi har ätit nu rotar jag i mammas nagellacks låda efter någon fin färg. Är sjukt trött så ska slå mig ner i sängen om ett tag.

Örhängena köpte André till mig, o jag älskar dem! ❤️

Kl är 22:24 och jag tror jag kommer att ha svårt att somna. Det senaste dygnet har jag haft sådan nojja över resan. Resfebern stiger.. jag har ialf packat det mesta, handväskan och sådant tar jag imorgon. Jag ser så mkt fram emot resan det är bara det att jag känner sån rädsla över att flyga.. 2010 var ju senast jag flög lixom.. jaja nog om det!

Den senaste tiden har jag fått frågor just om bloggandet och yt. Varför jag inte är aktiv längre. Det handlar bara om att jag är en periodare, saker är roligt ett tag, jag tröttnar så fort.. hur som helst ska systemkameran med och jag tror jag ska göra en Spanien vlogg. Jag lovar inget haha men vi får se.
Just ja, i fredags köpte jag en iPhone 7 plus, så bättre bilder på alla sociala medier blir det ju ialf 🙏🏻😁

Bara en liten update sådär på kvällskvisten. Nu ska jag försöka somna med André i telefon. Vi hörs imorgon. Xx

Igår var jag, André och ett litet sällskap iväg till Örebro för shopping och mat. God jävla mat! Hamburgaren var awesome! André tog entrecote som jag fick smaka och den var så fkn god! Det var första gången jag åt där och definitivt inte sista! Rekommenderar! 💯

Vet ni? I lördags gjorde jag något helt galet!! Jag bokade en resa till Spanien lite spontant sådär. ✈️🇪🇸🌞😁 Ni kanske tänker att det inte är så galet.. men jag har aldrig bokat en resa själv tidigare och till råga på detta blev det en massa strul med bokningen också MEN allt är löst nu efter en massa samtal som tur är.. och nu ska vi inte prata problem utan hur jävla kul detta ska bli!!

Jag reser tillsammans med min far och han skulle faktiskt redan till Spanien på jobbresa endast så jag frågade honom om han kunde tänka sig stanna två nätter extra så jag kunde haka på.

Redan nästa vecka inleder jag min första semester vecka på bästa tänkbara sätt, SOL O BAD! ( förhoppningsvis ) 😅🏝✈️🍹🌞🌊 på måndag styr jag kosan mot Malmö och på tisdag åker vi till Kastrup flygplats vidare mot espana.

Pappa kommer jobba de första dagarna så då blir jag helt själv, hur ska detta gå? Jag tänker just nu bara på hur skönt det ska bli att få avnjuta ledigheten på en strand i ett fint land med en drink och ta morgon promenader längs stranden till soluppgång.. jag ber till vädergudarna om fint väder 🙏🏻