​Äntligen kom Madde och hälsade på mig. Har mest bara njutit av hennes sällskap. Emilia kom också med eftersom de ska göra en roadtrip tillsammans efter 1 vecka hos mig.

Har badat jacuzzi och chillat hemma en hel del. Körde även dem till Alcatraz färjan häromdagen där de var på utflykt. Vi har även hunnit med en hel del city visit. Madde fyllde 21 i Lördags så då bjöd jag ut henne på lunch på en super fin restaurang på Neiman Marcus. På kvällen var det sedan utgång i The Marina.
Har hunnit med att spela tennis med dem i solen och även varit i Dolores Park.
Nu ligger dem i min bäddsoffa och sover och jag ska också krypa under täcket.

Puss & Kram

Godkväll från ett 30 gradigt hollywood!
Idag har varit en av de bästa dagarna sedan jag kom till Cali. Åkte på ett möte med Renée och Maria i downtown L.A imorse. Sedan drog vi på lunch på restaurangen "The Ivy" vilket är ett super trendigt ställe här i L.A. Såg tyvärr inga kändisar, men hela restaurang atmosfären var lyx. Inredningen var vit med olika färgfyllda rosor som stod och doftade gott över hela stället. Det var 60 tals musik i högtalarna och allt var super flott. Serverades Champagne när man kom in och jag beställde en super god cobb salad.

Begav oss vidare till Rodeo drive där vi satte oss på Nespresso och tog en kaffe, checkade även av en hel del butiker. Rodeo Dr är verkligen en favorit, bara lyx och glam över hela stället.
Tog sedan bilen igenom Beverly Hills, åkte förbi Michael Jackssons gamla hus och drömde mig bort efter ett L.A hem i framtiden.
Har åkt nerkabbat hela dagen och känt på hur det är att leva i lyx, kunde verkligen inte få en bättre dag.
Kom hem för 1h sedan och nu ska jag snart lägga mig, imorgon åker vi hem ifrån denna drömstad.

Bilder från Rodeo Drive får ni imorgon!

Puss & Kram

Började min dag med att dra mig i sängen i cirka 1h, sedan drog jag på mig träningskläderna för ett träningspass utomhus i solen.
Nicole och Lily hade under tiden förberett en Alla Hjärtsans Dag brunch till allihopa, så himla gulligt av dem. Ser ni hur gott detta ser ut eller?
Nu ska vi på hajk och ikväll blir det Valentine's day middag.
Hoppas ni har en jätte bra dag och ger varandra lite extra kärlek.
Puss & Kram

​L.A har verkligen inte gjort mig besviken, vädret var väll inte jätte bra igår men hela dagen var perfekt endå. Åkte till Manhattan beach och lånade cyklar för en cykeltur vid stranden. Sedan gick vi upp till shoppinggatorna där vi mötte Maria och hennes vän Neda.
Jag gick och lunchade med dem sedan åkte vi till Venice beach och downtown LA.
På kvällen lagade Jakob BBQ hemma hos oss.

Puss & Kram

Gårdagens resa tog oss närmre 8h istället för 6h på grund av rusningstrafik.
När vi kom fram däremot kändes resan så värd. Huset vi bor i är sååå nice. Fick känslan av ett riktigt gammalt Hollywood hus, kändes nästan lite kusligt men riktigt coolt. En pool och jacuzzi utanför dörren med utsikt över hela downtown LA.
Nu har vi precis varit och ätit frukost och är påväg ner mot Manhattan beach. Los Angeles är underbart.

Puss & Kram

Fredag eftermiddag, och vi rullar ner mot LA. Har "gold" by kiara i öronen och en bländande sol i ögonen. Den här veckan har varit precis som jag gillar det, busy. Men busy med roliga saker. Onsdagen var jag på kontoret och gymmet sedan kom Caroline och Kate över på kvällen. Igår förberedde jag saker inför att Madde kommer hit, så himla glad över att hon ska komma och hälsa på. Vid 1 åkte jag och mötte upp Maria och Renée på en nagelsalong för att göra mani & pedi. Blev en ny favorit salong, där det serverades champagne, vi hade våra egna ipads tillför att läsa magasin etc. Servicen var också på en väldigt bra nivå. Ska försöka ta med Madde dit nästa vecka!

Liv vad här igårkväll hon har varit sjukt i två dagar så saknat henne!

Packat och tränat denna förmiddag och nu är vi äntligen på motorvägen.

Puss & kram

Imorse sken solen så blev automatsikt på mycket bra humör. Körde en morgon yoga med Maria sedan åkte vi till kontoret för ett morgon möte. Planerade massor inför butiksöppningen som förhoppningsvis sker i Mars. Är så himla ivrig nu ju, vill bara flytta in på momangen!
Fick även reda på att jag vann i RS tävlingen, detta fina armband som ni ser nedan. En av mina favoriter!
Kolla in Renées hemsida: www.reneesheppard.com
Tog en lunch med Maria och Renée på Woodlands sen var det bara 1 timmas jobb kvar.

Gick en sväng förbi Liv som låg hemma och var sjukt sedan hämtade jag barnen.

Haft en bra eftermiddag. Spelat basket och pingis med Ethan, sedan skjutsade jag honom till hans träning och tog en lång promenad med Jenny i lurarna. Skönt att få höra hennes röst igen, saknar den bruden SÅ, men snart ses vi i NYC!

Puss & Kram

Idag 8onde Februari 2016 har jag varit i USA i 1 år och 5 månader.
Jag förlängde mitt första år med ett till år, så tanken är att jag ska stanna här till 8 September 2016. Vet inte riktigt hur jag känner för det. Här dansar man på moln ibland och ibland suger det att inte få vara med sina bästavänner och familj där hemma.

USA i sig är ett land jag alltid kommer älska, skulle verkligen kunna tänka mig att bygga upp ett riktigt liv här.

Aupair livet är jag så otroligt klar med, jag har inget jag skulle kunna klaga på över min värdfamilj. Men att bo på sin arbetsplats, jobba med barn och ständigt behöva lära känna nya människor för att sina bästavänner här flyttar hem etc blir till en dryg vana.
Missta mig inte, jag ÄLSKAR att lära känna människor. Men detta har börjat påverka mig, jag som ständigt vill vara omkring vänner och nära och kära; känner mig plötslig ensam och uttråkad.

Tror mycket handlar om att jag vill göra någon nytta i mitt liv. Börja plugga? Jobba på riktigt, och få erfarenheter? Göra allt för att få stanna här i USA?

Min värdmamma ska förmodligen öppna en butik nu som skulle kunna få mig på rätt spår, har haft långa diskussioner med henne om att jag faktiskt vill hem snart. Hon som känner mig väldigt väl berättar att jag behöver göra något som håller mig motiverad och inspirerad så hon vill att jag ska jobba med henne i hennes butik. Hon vet att jag är trött på aupairlivet men hon är en väldigt stor inspiration för mig.

Ska även förmodligen söka in till några universitet i Sverige till hösten om jag inte blir erbjuden någon annan dröm-möjlighet här.

Ska bara se vart mina drömmar och mål tar mig. Tror ni på att man kan drömma om något och sedan kommer man dit slumpvis?

PUSS & KRAM

I helgen har det varit superbowl city här i SF, helt packat med folk, detta på grund av att superbowl spelades här i Söndags. Så i Fredags åkte vi in till city, kollade läget på Superbowl, men det var absolut inget att ha för mycket folk för min smak. Tog en taxi tillbaka till The Marina för en middag och lite dans, sedan drog vi hem och sov runt 1.

Lördagen åkte jag till city igen för att spendera en heldag i Dolores Park som ligger i Downtown SF, så himla himla mysigt! Det var 25 grader och packat i hela parken. Folk spelade volleyboll, drack alkohol och bara njöt av livet. Vilket vi också gjorde. Kvällen blev ganska floppad då vi skulle på en hemmafest som inte riktigt var en fest så det slutade med att vi drog hem och sov vid 1.

Så partyplanerna gick inte riktigt som planerat denna helgen vilket var bra för mig, älskar helger som man tar vara på till 100% och inte känner sig energilös.

Söndag morgon drog vi till city IGEN. Planerna var att promenera runt i hela stan för att upptäcka. Är sjukt dålig på det då jag alltid går till mina smultronställen och är inte så intresserad av annat. Plus att man alltid ta bilen överallt och finner inte alls samma charm i staden.
Vi gick: The Marina-Castro district-Dolores Park-Union square. Blev upp till 4 timmars promenad. När vi kom fram till Union Square blev det lite snabb shopping,

Marina District: Ett av mina favorit ställen där vi ofta går ut, finns mysiga barer och fantastiska restauranger.
Castro District: Gay området i SF, här bor ALLA gaypar, ganska sjukt att alla har samlats här men man ser pride färger överallt, och det är kind of nice place. San Francisco är ju en av de största gay staderna i världen.
Union Square: Här samlas alla turister, shopping i mängder och alla amerikanska restaurang kedjor man vill käka på när man kommer hit.

Klockan 3:30 började Superbowl så stan var DÖD. OMG har aldrig varit med om något liknande, det var typ som lugnet innan stormen, riktigt skönt att gå att shoppa utan knökat med folk. SKÖNT.
Åkte och käkade middag i The Marina sen blev det hemfärd och sova för mig.

​PUSS & KRAM

Förra helgen kom solen äntligen fram i norra Cali, så jag och Liv bestämde oss för att åka ner till Santa Cruz under Söndagen. Helt klart ett av mina nya favorit ställen, saknaden av havslukt och bländade sol var stor. Vi gick längst stranden på Santa Cruz boarderwalk, sedan gick vi och spanade in alla heta surfare som var ute bland vågorna. Åt en tidig middag på en av fiske-restaurangerna nere vid havet.