Nya Zeeland har verkligen haft mycket att erbjuda.
Har gjort en hel del mysiga hajkar, mysiga kvällar i vår camper van, hamnat på mysiga och konstiga kamping platser, sett helt magiska vyer och utsikter.
Lägger upp fler bilder på när vi kom till Queenstown senare.

Sitter just nu på flygplatsen. Avslutar dessa 2.5 månader på resande fot. Känns otroligt sorgligt men på samma sätt en stor lättnad.
Ska bli tråkigt att lämna eftersom denna resa har varit magisk. Och tjejerna jag har rest med har verkligen varit dem ultimata. Kommer sakna att ej spendera 24h om dygnet med dem, de är verkligen motiverande, inspirerande och helt underbara.
Men skönt att komma hem till rutiner, vilket jag inte vet vad det kommer bli, men vill bara börja jobba och njuta av Sverige på ett sätt.
Vill hänga med vänner på kvällarna och njuta av en sommar hemma.

Goddagens!
Nu sitter jag på flyget, har precis lämnat Cairns. Har verkligen älskat Australien och mitt resesällskap såklart men två månader och två veckor har vart alldeles lagom för en backpacking resa på östkusten. Det håller alla fyra av oss med om.
Två veckor har vi kvar nu och de kommer vi spendera i Nya Zeeland. Spännande, har där hyrt en husbil som vi kommer LEVA i under dessa två veckor.
Mina sista dagar i Cairns var väldigt lugna. Vi var på en dagsutflykt till vattenfallen som var super kul och mysigt att se.
Firade Jessica i onsdags, åt bananpannkakor till frukost eftersom det är de hon älskar. På kvällen gick vi på picknick i en park käkade kex, ost, marmelad och sånt där lyxigt som vi inte ätit på ett tag. Var verkligen hur mysigt som helst, hörde live band i bakgrunden, hade en vattenfontän bakom oss, mycket magisk kväll.
Sedan var vi ute och dansade till 3 på morgonen.
Igår gjorde Ellen och Elin tatueringar, sedan blev det thai lunch på shoppingcentret samt en bio eftermiddag.
Hörs i Nya Zeeland.

Är nu i Cairns, vår slutdestination i Australien. SAD
Här spenderar vi 6 nätter, har gjort 3 av dem. Cairns är inte så jätte mycket att ha men har varit ute i "The great berrier reef" och dykt. Det var garanterat en av de bästa sakerna jag gjort här, så himla häftigt. Känslan att kunna vara under vatten hur länge man vill, coolt!
Har regnat en hel del när vi varit här så varit i shopping center och varit på bio två gånger.
Såg "fifty shades darker"
Inte mega bra, den är riktigt dålig klippt och konstruerad men riktigt fina och lyxiga scener.
Såg även "hidden figures"
Otroligt gripande och bra film. Handlar om jämställdheten i USA på 80 talet, hur kvinnor blev behandlade men allra helst svarta människor. Otroligt att de har varit så nedtryckta och orättvist behandlade.
Nu är vi påväg till regnskogen och vattenfallen, ska vara där hela dagen.
Imorgon är det Jessicas födelsedag så då blir det all in JESSI <3

Tre nätter på Magnetic Island har nu passerat, hade det verkligen super mysigt. Bodde vid havet på en ö med 2000 invånare. MYSIGT!
Hyrde en jeep i 24h som vi körde omkring i och bara njöt AB härligt väder samt mysiga miljöer, kändes lite som en obebodd ö på vissa punkter vilket jag tyckte va super mysigt.
Träffade på en svensk gubbe vid namn "Ture något visade sig att han varit en super känd svensk fotograf som bla arbetat med ABBA the movie, och andra mycket kända människor, ganska legendarisk.
Ikväll kom vi fram till mission beach, här ska vi vara i tre nätter. Let's see what it has to offer!

Lämnade idag Airlie beach, har varit super mysiga dagar där, inte fått jätte mycket gjort mest chillat, njutit av god mat och varandras sällskap, hängt mycket med folket från vår båt vilket har varit super mysigt!
Anlände med färjan till Magnetic Island idag klockan 1, lunchade i solen, trodde vi skulle smälta bort no joke.
Tog en promenad och körde lite yoga på ett berg med underbar utsikt. DRÖM
Nu har vi precis ätit middag på hostelet - pulled pork & coleslaw, gott!
Folk dansade på till livemusiken här medans vi satt och körde massage tåg, så himla skönt och välbehövligt.
Min sträckning är nästan helt över vilket känns så skönt, trodde verkligen att något allvarligt hade hänt med min rumpmuskel men icke.
Nu ska vi sova, klockan är 10 en lördag men det är skönt, det är skönt att inte känna några måsten, inga känslor av att man missar något att bara hänga och göra precis vad man vill när man vill.
PUSS GODNATT

Den 13 februari begav vi oss ut på båten påväg till withsundays Islands. Redan startade inte särskilt bra, alla blev åksjuka och låg på bakdelen av båten och försökte lägga all fokus på andningen, några av oss spydde till och med.
Kändes ganska hopplöst, bli sjösjuk den första timmen på båten - hur ska denna resan nu sluta?
Tre timmar senare var det middags tid och serverades super god coleslaw med fisk. Hade vinkväll och massor med dans med min nyfunna vän Demi. Låg sedan och kollade på stjärnorna och delfinerna som simmade omkring i havet. BEAUTIFUL
Tisdagen åkte vi ut på snorkling, sedan begav vi oss till den omtalade stranden "white haven beach" där CI hängde i tre timmar.
Middag serverades och vi började förfesta med hela båten, körde verkligen känna så Goa människor på denna tur och har fått minnen för livet. Stor sjungades mitt ute på havet mitt i natten med massor underbara människor och stämningsfull musik.
Onsdagen tog vi fram rushkanan och voltade ner i vattnet. Sååååå roligt, var som barn på nytt.
Sedan blev det snabblunchen och styra båten hemmåt.
Väl på land börjar det ösregna och vi blir då tvungna att beställa en taxi för att ta oss hem.
Kvällen erbjöd sedan reunion med båt människorna, middag och vin på en trevlig bar här i Arlie beach. Skrev upp mig på att vö vara med på en "utmaning på scenen" . Visade sig vara en splitt tävling, där man skulle försöka få tag på en kartong på golvet utan att använda sig av händer och ben.
Vinnarskalle som jag är kom jag iallafall på tredje plats, men har nu sträckt en muskelgrupp i benet-rumpmuskeln, och kan knappt ta mig fram. Förhoppningvis läker det, försöker stretcha och hålla det varmt får se vad som kommer ske.
PUSS

Nu har vi även checkat av vårt efterlängtade Fraser Island besök.
I onsdags blev vi indelade i olika grupper och utdelade en bil var, åkte sedan över till ön "fraser Island" där vi körde till en regnskog, tog en liten promenad igenom och bara njöt av den otroligt friska och rena luften.
Efter en paus där blev det min tur att köra i 1-2dm sand och ganska utmanande spår i skogen.
Kom fram till en liten sjö, den var magisk, vattnet var så rent, regnskog omringade och kritvit strand.
Efter ett tag tog vi oss till camping platsen, lagade wook och drack vin.
Vaknade upp vid 9 av fågelkvitter, käkade frukost och körde till "Eli creek" en liten å som rann ut i havet, vattnet var sötvatten och vi fyllde våra vattenflaskor och drack vattnet. Körde vidare till några champagne pools, var hål i bergen som vattnet kom in i och här badade vi. Färsk havsvatten kom in med vågor och här var det säkert att bada, vilket det inte annars är i havet pga maneter, strömmar och hajar.
Fick skrattanfall efter skrattanfall här när tröttheten tog över.
Klättrade upp till en super fin utsiktsplats på berget och sedan drog vi oss hemmåt för middag, brasa och strandhäng. Väldigt mysig kväll med gruppen, vi var sju i vår bil som kom varandra super nära vilket var kul.
Vår sista dag på fraser Island körde vi iväg på stranden, gjorde en 40 minuters hajk till en sjö, som låg precis vid en öken, sjukaste vyn verkligen, som sagt, denna ön är magisk.
Tog en simtur runt hela sjön och återvände till stranden som vi senare skulle köra tillbaka på.
Denna reda har verkligen varit så bra för mig, bara komma iväg utan internet, utan att duscha och bara lära sig att vara. SÅ JÄVLA SKÖNT.
Nu är vi utmattande och sitter på en 14 timmars buss upp emot Arlie beach, spenderar en natt där innan vi beger oss ut med båt i tre dagar till Whit Sundays.

Saint Kilda - Melbourne City
Sydney City - Bondi Beach
Spot X - Surf Camp
Byron Bay
Surfers Paradise
Brisbane
Noosa
Rainbow Beach
Nu är vi på Rainbow Beach. Fyra veckor har nu passerat och vi är halvvägs in på vår femte, galet!
Den här resan har verkligen varit drömmigt samtidigt som det har varit lite frustrerande för mig att hela tiden försöka ta det lugnt och chilla. Med tanke på hur länge vi är iväg så gör man ju inte saker och är igång hela tiden varje dag. Jag är ju van vid ett mer energiskt och fartfyllt sätt att leva på. Men detta lär väll vara en av de sista gångerna man faktiskt kan njuta på detta sätt för sen blir det full fart med plugg och jobb.
Ser verkligen i fram emot skolgång, komma in i en ny stad, lära känna nya vänner och bara börja om på nytt. Jag älskar mitt liv som det är men får aldrig nog av nya intryck, nya vänner och nya delar av världen. Inte nog med det så längtar jag verkligen tills jag har en utbildning och jobbar med något jag älskar, vilket jag fortfarande inte är hundra på vad dem kommer att vara men jag vet att jag kommer komma dit så småningom.

Nu har vi spenderat fyra nätter här i Noosa. Första dagarna blev det mycket strandhäng och hajking, har varit super mysigt här verkligen. Har sett koalor och sköldpaddor i det vilda vilket var häftigt. Besökt drömmiga havsställen och njutit av naturen i denna semesterstaden.
Idag tog vi en dagsutflykt till Mollie, hon bor på sunshine coast så vi tog bussen dit. Hennes kille hade gjort pannkakor till oss så vi åt frukost och promenerade på längst stranden.
Nu har vi precis avslutat kvällen med några sjukt goa killar från hostelet som vi lärde känna, John, Dennis och Ben. Alla lämnar Noosa imorgon så det var super sorgligt för dem var verkligen så sköna.
Nu ska jag sova, är sjukt trött efter gårdagens dans.