Nya favoritlurarna. Perfekta under träningspasset eller promenaden. Älskar att slippa sladden mellan hörlurar och telefon, som att ha upptäckt en helt ny värld :-)

Måndag, vilket innebär en ny jobbvecka samt ny träningsvecka. Kickar för andra gången igång vecka 11 av Bikini Body Guide. Alltså runda 2 och total 23 veckor av Kayla's träningsprogram. Mycket planering och hårt slit ligger bakom passen men med det följer även en del resultat. - vilket är bland det roligaste med träning. Både resultaten man känna psykiskt och även se fysiskt såklart!

Jag köpte mig en våg som gör en kroppsanalys i februari, då kan man se annat än bara vikten (siffrorna på vågen är ju trots allt inte det viktigaste!) då den även visar fettprocent, muskelmassa, vätska, skelett samt lite annat smått. Lite mer spännande att se om man ökar i muskler och exempelvis minskar i fett kan jag tycka. Jag började även mäta mig i mars för att på så sätt kunna se framsteg. 2 veckor kvar av Kayla's program, därefter lägger jag i en ny växel och kör enligt ett annat träningsupplägg.


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Idag blev det middag bestående av varmrökt lax, baconlindad sparris och helstekt halloumi. Snabbt, enkelt men supergott! Varit så trött idag då jag sovit alldeles för lite men trots det lyckades jag och Isabelle pallra oss till gymmet för att köra veckans tredje träningspass där fokus låg på mage. En hel del kondition också kan jag lova. Skönt att komma hem, duscha och varva ner inför några (förhoppningsvis) fler sömntimmar än föregående natt.


Likes

Comments

Vi är redan en bit in i juni och idag bjuder Östersund på kalasbra väder, så typiskt att det inte kunde vara såhär fint igår då man var ledig. Passade på att sitta ute i solen på morgonfikat imorse och vi åt även vår lunch ute på "uteplatsen" som finns här. Så himla härligt!

Det var tyvärr ett tag sedan jag kikade in här. Har haft fullt upp med diverse, men framförallt med jobb och träning. Har kommit en bit på väg med mina mål med träningen och jag är så sjukt motiverad till att fortsätta, det är så himla kul när det går åt rätt håll när man under en tid haft en lite mer ohälsosam livsstil av diverse skäl.

Den tredje januari var startskottet på min träningsresa. Jag har tillsammans med en kompis sedan dess tränat 4-6 gånger per vecka och det känns så himla bra. Vi påbörjade ju som vissa kanske sett ett träningsprogram, nämligen Kayla Italiens Bikini Body Guide. Ikväll kör vi sista passet på vecka 10, runda 2. Programmet är 12 veckor långt men vi började om igen när vi var klara med de 12 första veckorna, och nu har vi alltså genomfört totalt hela 22 veckor efter kvällens pass. Då vi är klara med hela runda 2 lägger vi om planeringen och kör ett litet nytt upplägg. Det ser jag väldigt mycket fram emot då jag är taggad på att lägga i nästa växel för ännu mer resultat.


Likes

Comments

Hej på er, det var inte igår!

Igår var det dags för veckans sista träningspass. Tränar som vanligt med Isabelle och denna gången var inget undantag. Däremot hade vi med oss Isabelles mamma så att hon skulle få testa på att gymma och köra ett pass med oss. Så vi fick även testa att agera lite PT vilket var superkul! Har jättehärlig träningsvärk idag, den märks av men gör inte sådär brutalt ont (vilket är tacksamt inför kvällens pass). Satt iallafall (enligt min mening) ihop ett sjukt kul pass med mest fokus på ben/rumpa, axlar/rygg och mage. Vi avslutade passet med "treadmill lunges", först vanliga lunges följt av side lunges. Vi hade även hantlar för att det skulle bli ännu tyngre. Detta är verkligen SÅ kul men också helt galet jobbigt och perfekt som avslut för att köra slut på ben och rumpa! Rekommenderar!


Likes

Comments

Gjorde lite nyttigare pannkakor till frukost idag med ägg, havregryn, proteinpulver, bakpulver och lite mjölk. Höftade verkligen fram detta recept och hällde i mängd efter känsla men jag tycker det blev väldigt gott ändå! Hade hallon och hasselnötskräm till och så åven lite pannkakssirap för att det är så gott!


Likes

Comments

Det är en så himla underbar känsla att komma tillbaka, och än en gång älska att gå på gymmet. Att träna tills kroppen inte orkar ett steg eller en repetition till. Det är så otroligt skönt att komma tillbaka och ta igen den tid jag tappade på grund av bland annat min sjukskrivning. Så himla härligt att börja jobba på "sig själv" igen. Styrka, uthållighet, kondition, psyke, kropp och välmående. Att klättra över den där muren och hoppa över hindret utan att riva det, förstår ni? Typ så känns det.


Likes

Comments

2 av 3 styrkepass för vecka 8 är klara. Imorgon står legs & cardio på schemat och vi kommer nog även köra 1-2 extrapass denna vecka också, som vi faktiskt alltid brukar göra. Här ovan ser ni iallafall hur förberedelserna inför ett pass kan se ut.Ibland krävs mer utrustning medan det knappt krävs någon alls vissa gånger. Det som dock är så himla bra är att för de som inte har möjlighet att ta sig på gymmet kan ju faktiskt pussla ihop detta helt och hållet från hemmet. Man är verkligen inte beroende av ett gym för detta! Jag är iallafall galet taggad på vecka 9 som vi påbörjar på måndag nästa vecka då uppläggen av passen från och med då ser lite annorlunda ut! Ska bli sååå himla kul!


Likes

Comments

Banan- & chokladbollar. Ett nyttigare och snabbt alternativ! Så länge man gillar kombinationen av banan och choklad så tror jag absolut att man gillar dessa! För ca 15 stycken använde jag följande:

2 bananer
3 dl havregryn
2 msk kakao
1 msk kaffe (valfritt)
1 dl kokos

Mosa bananerna, funkar bra med en gaffel. Blanda i havregryn, kakao och eventuellt kaffe. Sedan är det bara att rulla i kokos. In i frysen en snabbis om de känns lite mjuka. Klart!


Likes

Comments

Igår plockade jag upp Isabelle för att köra ett gympass tillsammans innan hon började jobba. Riktigt bra start på dagen! Sedan blev det raka vägen hem för att baka scones till brunch. Tycker det är så himla gott med nybakt bröd även om man inte gör något speciellt.


Likes

Comments

Detta var så fantastiskt gott hörni. Tycker det är så himla roligt att testa nya rätter, eller olika varianter av rätter. Jag tycker att matlagning är så himla roligt, när man får laga det från grunden och inte bara behöver värma eller steka på. Här ovan var det kikärtspasta, hemgjorda och lite nyttigare köttbullar i en supergod toscanasås. Kryddade med svartpeppar, grillmix och vitlökspeppar. Samt att jag toppade med lite baby spenat. Serverades såklart i våra stora, fina pastatallrikar. Denna rätt kommer bli betydligt mer återkommande hemma hos oss då den gick hem hos både mig och min kära sambo!


Likes

Comments