Igår kväll var det dags för veckans ryggpass och jag lastade på mer vikter än jag normalt brukar ha, på alla övningarna. Började ett tag undra vad jag gjort för jag kunde inte riktigt förstå hur jag skulle orka mig igenom alla övningar, alla planerade set och reps. Men, jag bet ihop och ca 40 minuter senare så var jag ändå tillslut klar med ryggpasset. Nöjd men med en rygg tröttare än någonsin. Tanken var att avsluta passet med 30 minuter på crosstrainern, så jag körde igång men glömde nog bort tiden för några youtube-videos senare slog tiden över 60 minuter och då gav jag mig.

Vaknade upp med träningsvärk i ryggen redan imorse, så tidigt brukar det oftast inte komma med tanke på att jag tränade ganska sent igår kväll. Kvällens pass blir däremot baksida lår och rumpa men innan det ska jag och hjärtat grilla. Hungern börjar krypa på lite så jag ska nog gå och se till att vi börjar fixa maten nu. Kycklingen ligger i marinad sedan timmar tillbaka och det luktar SÅ gott. Till det blir det delikatesspotatis, kvarg bearnaisesås och tsatsiki. MUMS!


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments


Denna vecka har jag tänkt försöka hinna med (allra helst) 6 styrkepass fördelat enligt nedan:

1. Framsida lår, vader & rumpa
2. Rygg
3. Armar & mage
4. Baksida lår, rumpa
5. Bröst
6. Axlar

Utöver dessa pass är tanken även att hinna med ca 4 pass cardio, i form av exempelvis powerwalks, crosstrainer och löpband.

Jag har även tänkt hinna med att kika på ytterligare ett par gymanläggningar för att bestämma mig om jag ska uppgradera mitt gymkort, då åtminstone en av anläggningarna erbjuder lite mer än de 3 jag har tillgång till idag. Lika bra att passa på när man har semester och tid över för sådant.

Hur ser din träningsvecka ut?


Likes

Comments


Ikväll är det dags för veckans tredje pass vilket kommer bestå av styrketräning för mage och armar. 8 övningar och ca 45 minuter långt. Tanken var/är att köra lite cardio därefter men vi får se vad kroppen orkar med. Är något sliten och det ska bli så välbehövligt med semester, bara 2 arbetsdagar kvar nu och därefter följer 2 veckors ledighet - äntligen!


Likes

Comments


Fick naglarna fixade för första gången igår. Kan vara roligt att testa på då jag aldrig haft det förut och blev lite sugen då en kompis gjorde det. Frågan är ju hur länge det tar innan jag vänjer mig? Haha. 350 riksdaler fattigare men lite snyggare naglar, det är det förhoppningsvis värt!


Likes

Comments


Hej på er!

Drygt en månad sedan sist vi hördes och det har varit ganska fullt upp, som vanligt :-)
Hela 24 veckor av Kayla Italiens BBG är slutförda och jag har även hunnit påbörja ett nytt träningsupplägg som jag kört i 3-4 veckor nu. Mer fokus på styrketräning vilket jag tycker är riktigt kul då det så himla roligt att få pressa sig själv och sina muskler.

Igår stod vågen på minus 9 kilo, sedan i slutet på februari. Känns så himla roligt att det går åt rätt håll även om jag inte är i mål ännu.
Ikväll vankas grillkväll och därefter ett träningspass med baksida lår och rumpa. Ser väldigt mycket fram emot det! Kramis


Likes

Comments

Nya favoritlurarna. Perfekta under träningspasset eller promenaden. Älskar att slippa sladden mellan hörlurar och telefon, som att ha upptäckt en helt ny värld :-)

Måndag, vilket innebär en ny jobbvecka samt ny träningsvecka. Kickar för andra gången igång vecka 11 av Bikini Body Guide. Alltså runda 2 och total 23 veckor av Kayla's träningsprogram. Mycket planering och hårt slit ligger bakom passen men med det följer även en del resultat. - vilket är bland det roligaste med träning. Både resultaten man känna psykiskt och även se fysiskt såklart!

Jag köpte mig en våg som gör en kroppsanalys i februari, då kan man se annat än bara vikten (siffrorna på vågen är ju trots allt inte det viktigaste!) då den även visar fettprocent, muskelmassa, vätska, skelett samt lite annat smått. Lite mer spännande att se om man ökar i muskler och exempelvis minskar i fett kan jag tycka. Jag började även mäta mig i mars för att på så sätt kunna se framsteg. 2 veckor kvar av Kayla's program, därefter lägger jag i en ny växel och kör enligt ett annat träningsupplägg.


Likes

Comments

Idag blev det middag bestående av varmrökt lax, baconlindad sparris och helstekt halloumi. Snabbt, enkelt men supergott! Varit så trött idag då jag sovit alldeles för lite men trots det lyckades jag och Isabelle pallra oss till gymmet för att köra veckans tredje träningspass där fokus låg på mage. En hel del kondition också kan jag lova. Skönt att komma hem, duscha och varva ner inför några (förhoppningsvis) fler sömntimmar än föregående natt.


Likes

Comments

Vi är redan en bit in i juni och idag bjuder Östersund på kalasbra väder, så typiskt att det inte kunde vara såhär fint igår då man var ledig. Passade på att sitta ute i solen på morgonfikat imorse och vi åt även vår lunch ute på "uteplatsen" som finns här. Så himla härligt!

Det var tyvärr ett tag sedan jag kikade in här. Har haft fullt upp med diverse, men framförallt med jobb och träning. Har kommit en bit på väg med mina mål med träningen och jag är så sjukt motiverad till att fortsätta, det är så himla kul när det går åt rätt håll när man under en tid haft en lite mer ohälsosam livsstil av diverse skäl.

Den tredje januari var startskottet på min träningsresa. Jag har tillsammans med en kompis sedan dess tränat 4-6 gånger per vecka och det känns så himla bra. Vi påbörjade ju som vissa kanske sett ett träningsprogram, nämligen Kayla Italiens Bikini Body Guide. Ikväll kör vi sista passet på vecka 10, runda 2. Programmet är 12 veckor långt men vi började om igen när vi var klara med de 12 första veckorna, och nu har vi alltså genomfört totalt hela 22 veckor efter kvällens pass. Då vi är klara med hela runda 2 lägger vi om planeringen och kör ett litet nytt upplägg. Det ser jag väldigt mycket fram emot då jag är taggad på att lägga i nästa växel för ännu mer resultat.


Likes

Comments

Hej på er, det var inte igår!

Igår var det dags för veckans sista träningspass. Tränar som vanligt med Isabelle och denna gången var inget undantag. Däremot hade vi med oss Isabelles mamma så att hon skulle få testa på att gymma och köra ett pass med oss. Så vi fick även testa att agera lite PT vilket var superkul! Har jättehärlig träningsvärk idag, den märks av men gör inte sådär brutalt ont (vilket är tacksamt inför kvällens pass). Satt iallafall (enligt min mening) ihop ett sjukt kul pass med mest fokus på ben/rumpa, axlar/rygg och mage. Vi avslutade passet med "treadmill lunges", först vanliga lunges följt av side lunges. Vi hade även hantlar för att det skulle bli ännu tyngre. Detta är verkligen SÅ kul men också helt galet jobbigt och perfekt som avslut för att köra slut på ben och rumpa! Rekommenderar!


Likes

Comments

Gjorde lite nyttigare pannkakor till frukost idag med ägg, havregryn, proteinpulver, bakpulver och lite mjölk. Höftade verkligen fram detta recept och hällde i mängd efter känsla men jag tycker det blev väldigt gott ändå! Hade hallon och hasselnötskräm till och så åven lite pannkakssirap för att det är så gott!


Likes

Comments