Postad i: Resor

Efterrätten vi delade på igår, chokladglass med nutella i tunna kex skivor typ. Aldrig ätit något liknande, gigantisk och väldigt god men mättsam.

Utanför W-hotel.

Hej!! Ledsen för utebliven bloggning igår, vi låg på stranden hela dagen igår och hade det bra fram tills fem på eftermiddagen. Då packade vi ihop, köpte med oss crepes med nutella på och gick till hotellrummet. Väl hemma duschade vi och valde sedan att vila en stund innan vi skulle ut på middag då vi båda var jätte trötta.. (powernaps är livet)

Vi vaknade sedan vid sju och gick upp och gjorde oss iordning inför middag samt en utekväll.
Middagen åt vi på en rooftop som heter La Dolce Vitae och låg uppe vid Passeig de Gracia. Efter middagen och en flaska vin tog vi en taxi till
W-hotel som hade ett rooftop party på tjugosjätte våningen (!!!). Det var en otrolig utsikt därifrån och hotellet är så sjukt nice verkligen (vill bo där nästa gång jag besöker Barcelona). Det spelades loungemusik och serverades goda drinkar. Vi kom innanför dörren vid halv tre inatt med chips, vatten och kex från en supermarket som tack och lov hade öppet då vi båda var så sugna på något att äta.

Idag ska vi till stranden som vanligt och sen är resten av planerna oklara. Det kommer allt eftersom, men det är de som är semester ;)
Puss

Postad i: Resor

Dagens middag åt vi som sagt på en rooftop bar som hette La Isabela som låg på hotellet "Hotel 1898". Det var en jättefin utsikt, mysig inredning och sittplatser, trevlig och snabb service samt ett väldigt bra pris. Vi betalade cirka 300kr per person för en trerätters middag med en drink som avslut på kvällen.

Till förrätt beställde vi in bröd med tomatröra på (såå gott!!). Sedan åt jag en vegetarisk fräsch pizza med svamp, zucchini, ost och baby spenat. Klara tog en burrata sallad som även den var väldigt fräsch och god.

Till efterrätt tog vi en cheesecake som var himmelsk! Det var lätt den godaste cheesecaken vi båda någonsin ätit, hade lätt kunnat beställa in en till haha. Men vi ska definitivt tillbaka dit innan vi åker hem och då vet jag redan nu vad min efterrätt blir ;) Sedan tog vi som sagt en drink som avslut på kvällen, för mig blev det en aperol spritz och för Klara en Bellini.

En iskall Cola på stranden / Lite av stranden

Idag har det inte vart en händelserik dag, därav ingen uppdatering. Vi gick till stranden nästan direkt efter frukosten och där ligger vi fortfarande. Ikväll blir det middag på en rooftop bar som heter La Isabela - Hotel 1898, den ligger på La Rambla. Den såg väldigt fin och mysig ut på bilderna så får hoppas att den är det. Nu - återgå till att jobba på brännan! ;) Kramar

Postad i: Resor

Gårdagens middag bestod för min del av en hamburgare med Jack Daniels sås och pommes. Väldigt god! Klara åt en entrecote med grön peppar sås och pommes och till efterrätt delade vi på en helt amazing morotskaka.

Vi åt på en resturang som ligger inne på ett litet "torg" om man går upp mot Catalunya från La Rambla. (minns inte vad restaurangen heter) Ett otroligt mysigt litet avskilt torg med massa restauranger.

Postad i: Resor

Deras pizza var att dö för!!!!

Dagen tog en vändning, vi ryckte upp oss och tog på oss bikinis och lämnade hotellrummet. Om vi ändå ska ligga och slappa, kan vi likaväl göra det på stranden. Så vi gick till The Green Spot för lunch och ska nu lämna denna mysiga restaurang och lägga oss på beachen. Perfekt!