Postad i: Vardag

Heej, sitter på bussen påväg hem från jobbet just nu. Känns så tråkigt att göra inlägg dagar som dessa då det enda jag gör är att jobba hela dagen.

Det har vart fullt ös hela dagen på jobbet och imorgon har jag öppning, så jag ska hem och äta lite middag sedan somna till ett serie avsnitt.

Har ni läst del fyra av resan? Om inte gör det lite längre ner. Ha det bra så hörs vi imorgon, puss.

Kolla vad fint det är med all snö!!

Postad i: Resor

Vår fjärde destination:

Oslob var vår fjärde destination och en av mina favorit öar. Vi åkte båt från Sibulan port i Damaguete till Cebu och därifrån tog vi en taxi till vårt hostel.

Vi bodde på ett hostel med privata rum som hette Casa Bonita Inn, det var perfekt läge och super fräscha rum. Personalen var hur trevliga och hjälpsamma som helst, så rekommenderar er verkligen att bo där. Det är nära till allt man kan tänkas göra i Oslob samt restauranger, havet, mataffärer och vägen där bussarna går.

Vår första dag bara någon minut efter vi checkat in, mötte vi en super trevlig tjej på vandrarhemmet som frågade om vi ville åka med ut till en ö som tydligen skulle vara super fin. Självklart sa vi ja och följde med henne, vi gick till stranden som låg 3 minuter från vårt boende och tog en båt över. Båtturen tog cirka 10 minuter och kostade 500 peso tur och retur. Sen fick man stanna på ön hur länge man ville. Vi stannade i ett par timmar och umgicks med den här tjejen som var hur skön som helst, en underbar dag med sol och massa bad.

Jag menar, titta hur fantastiskt fint det var. Vattnet var helt magiskt!

Maten i Oslob var bra jämfört med vissa andra öar, vi besökte en liten restaurang som låg på andra sidan gatan av vårt vandrarhem. Själva restaurangen var i någons trädgård och så lagade de maten i sitt egna kök, väldigt mysigt faktiskt. Där beställde jag en vegetarisk pizza som var så god att vi gick tillbaka dit en gång till innan vi lämnade Oslob. En av de godaste pizzorna jag någonsin ätit faktiskt då jag inte gillar när de är sådär super feta och fettet bara rinner av den.

En av dagarna åkte vi med två killar från Filippinerna till alla vattenfallen runt omkring. Vi åkte med på deras mopeder, i 90 km/h utan hjälm på världens sämsta vägunderlag, vilket kändes ganska otryggt första timman. Då det springer ut människor och djur överallt på vägarna hela tiden, det är brutala svängar överallt och döda zooner men tillslut vände man sig och tyckte bara de var svalkande och skönt att åka med på mopeden haha. Livsfarligt egentligen.

Vattenfallen vi besökte var helt magiska, så otroligt vackert och fint. Vattnet var väldigt kallt att bada i men fortfarande en sån häftig känsla. Ett måste ifall ni är i Oslob!

Vi åkte även ut på whale shark watching en morgon, så otroligt fina djur och en sån känsla att simma brevid dem. Men djuren blir skadade under dessa omständigheterna vilket gjorde så ont i mig, man såg hur de simmade in med sina fenor i båtarna och slog i huvudena osv. Så hemskt att jag endast gick ner i vattnet en snabbis innan jag bara ville upp i båten och åka tillbaka till fastlandet.

Jag gillade verkligen Oslob, en väldigt vacker ö med super trevliga människor. Det finns en hel del att utforska och göra. Absolut topp 3 av mina favorit öar i Filippinerna.

Postad i: Vardag

Godmorgon! Jag har precis gjort mig iordning och skall strax åka till jobbet. Jag jobbar hela dagen idag med och slutar 20.30 och då blir det raka vägen hem. Jag hoppas på mindre kaos på jobbet idag, igår var det mycket så jag var helt dödstrött när jag kom hem och somnade direkt efter jag hade tagit en dusch. Hoppas ni får en bra tisdag, så hörs vi senare. Puss

P.S senare idag kommer del fyra av våran resa upp, så håll utkik ;)

Tröja - the classy issue / Jeans - NLY one / Overknee - H&M

Maj:

På valborg den första maj så firade jag och Nellie våra födelsedagar ihop då det skiljer tre dagar för oss. Vi styrde upp ett förkrök med lite plockmat hemma hos Nellie och sedan gick vi vidare ut på kvällen. Blev en lyckad kväll!

Sen den 4 maj så var min riktiga födelsedag och då åkte jag och Klara till Berlin. Vi var där till torsdag-söndag och upplevde staden och nattlivet. Vilken häftig stad!

Våren trädde fram i Göteborg och en del dagsfester styrdes upp i Göteborg.

Juni:

Månaden började med att Summerburst ägde rum i Göteborg, jag gick dit på lördagen tillsammans med Nellie och Josse. Men gud vad roligt jag hade, av det jag minns..

Jag längtar redan till Summerburst 2018.

Vi gick ut en hel del och hängde mycket på bar himmel.

Det blev även midsommarafton som jag firade med ett gäng sköna människor hemma hos Josse. Vi gjorde kransar, grillade, sjung snapsvisor, spelade kubb och hade en ganska traditionell midsommar vilket jag gillar.

Jag och Nathalie gick även och såg Coldplay på Ullevi och det var helt amazing!!!! Så sjukt bra verkligen.

Juli:

Jag och två tjejkompisar tog en husbil till Smögen, så rolig upplevelse verkligen. Vi mötte upp ett gäng vänner där och bara hade det riktigt gött. Åt gott, solade, badade, festade och njöt. Älskar smögen!

Min fina vän Matilda kom hem från Oslo och då möttes hela gänget hemma hos henne för att äta middag följt av utgång.

Måndag: Jobba 11.30-20.30

Tisdag: Jobba 11.30-20.30

Onsdag: LUCIA! Jobba 6.30-14.15 sen träna efter jobbet.

Torsdag: Ledig från jobb, så jag och pappa ska åka och träffa farfar och byta julklappar och ta en fika.

Fredag: Jobba 6.30-14.30, sen på kvällen ska jag träffa Elli och vi ska gå på jul på liseberg. Ska bli så mysigt!

Lördag: Jobba 13.30-18.30 sen ska jag fira Josse som fyller år!!

Söndag: Jobba 13.30-18.30 och därefter hem och ta det lugnt.