Nå er jeg og Elias Aydin hjemme igjen etter en uke i Hellas, og det var tydelig at EA synes det var godt å komme hjem siden han sov til 9:30 i morges.

Men nå skal jeg pakke ut og rydde litt, så får dere oppdateringer etterhvert på bloggen.

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Stikker en svipptur til

Iraklia & Koufonissi

Iraklia (gresk Ηράκλεια, gammelgresk Ἡράκλεια, Herakleia) er den største og sørøstligste av øyene i de små Kykladene, en undergruppe av øygruppen Kykladene i Egeerhavet. Siden reformen i 2011 av lokalstyre er den en del av kommunen Naxos som den er en kommunal enhet av.[1] Per 2001 var det 151 fastboende på øya.

Koufonisia (gresk: Κουφονήσια) er et tidligere samfunn i øygruppen Kykladene i Egeerhavet. Siden regjeringsreformen av 2011 er den en del av kommunen Naxos og de små Kykladene, som den er kommunal enhet av. Koufonisia består av to hovedøyer, øvre og nedre Koufonisi; Pano Koufonissi og Kato Koufonissi. Førstenevnte er befolket og har turistfasiliteter mens sistnevnte er ubebodd og besøkes kun for en strandstripe. I tillegg finnes en tredje øy, den ubefolkede Keros.

Koufonisia er lokalisert mellom Naxos og Amorgos. Hovedstaden heter Khora («byen») hvor de fleste aktiviteter for turistene er; butikker og restauranter. I 2011 ble det opprettet et lite folkeminnemuseum på stedet for en eldre akvedukt i sentrum av landsbyen. Den lille samlingen fokuser på øyas kulturarv i form av gjenstander, redskaper og et fotoarkiv. Det bor 366 innbyggere på øya (2001).

Stikker meg en tur til

Mykonos & Delos

Mykonos, (gresk: Mύκονος) er en gresk øy i øygruppen Kykladene i Egeerhavet. Øya er en av de store turistdestinasjonene i Egeerhavet og er kjent for sitt yrende natteliv. Øya ligger mellom Tinos, Syros, Paros og Naxos. Den har et areal på 105,2 km og er 341 meter på det høyeste.

Øya består hovedsakelig av granitt. Den har lite naturlig ferskvann og er avhengig av avsalting av sjøvann for å dekke behovet. Det bor 10 134 innbyggere på Mykonos (2011), og det største tettstedet heter også Mykonos, men kalles til daglig for Khora (som betyr «byen» på gresk). Mykonos by ligger på vestkysten.

Dilos (gresk: Δήλος) er en gresk øy som ligger ved siden av øya Mykonos i midten av øygruppen Kykladene. Dilos, som er 5 km lang og 250 meter bred, er en av de viktigste mytologiske, historiske og arkeologiske steder i Hellas. Utgravninger på øya er blant de mest omfattende i Middelhavet; pågående arbeid skjer under ledelse av den franske skole i Athen og mange oldtidsgjenstander er stilt ut på det arkeologiske museum i Delos og på det nasjonale arkeologiske museum i Athen. Stedet er også listet hos UNESCO som en del av Verdensarven

Dilos hadde en posisjon som en viktig helligdom i oldtiden og antikken som fremmet den som fødestedet til søskengudene Apollon og Artemis. Fra denne hellige havnen kan man se to koniske høyder i horisonten som er identifiserte landskaper hellige for en gudinne, et sted er hun bevart i stedsnavnet på fjellet Kynthos som har beholdt sitt arkaiske navn, det andre hellig for guden Dionysos.

Stikker på ferie jeg,
Snakkes

Herlighet som lillegull vokser! Samme bukse og samme lammeskinn på alle bildene..

1 mnd

3 mnd

5 mnd

8 mnd

I går var jeg og Elias på sightseeing i byen, for jeg skulle til en etterkontroll klokken 11 og vi skulle møte Monica klokken 16 :)

Så da ble det en del timer å slå ihjel, men det er helt greit, siden vi fikk handlet noe sommerklær til Elias, og en uv drakt til ferien. Måtte opp i 98/104, så tror de var feilmerket. For at en på 9 mnd må bruke 3/4 år i klær er jo helt feil.

Når vi møtte Monica var vi alle sultne og vi koste oss med sushi og sladder. Før vi tok turen til dromedar og tok en kaffe og makron før jeg og Elias begynte på den lange turen hjem.

Her hjemme har det vært litt kaos i dag siden Elias ikke kom seg i seng før 22 i går kveld, og hele dagen ble rar og det resulterte i en trøtt mamma og en trøtt Elias. Så vi som skulle møte @gullis fant ut at vi ikke var i humør eller form til å møte henne, så da bestemte vi å møte henne i morgen istedet. Men rutinene gikk seg til, og vi håper på en bedre dag i morgen.

Men selv om han var grinete så delte han gladelig med Sunny. Hun hadde fått en gratis prøve med dentastix i posten, så Elias åpnet den. Ga alle tre beinene til Sunny og begynte å tygge på papiret selv. Så "sånn går no dagan"

• 118 lesere

Noe jeg synes er veldig godt er muslibarer, men det koster noe sinnsykt på butikken. Så tenkte å prøve å lage noen selv, og dette er oppskriften jeg brukte.

250g müsli (havregryn, rosin og tørket banan)
150g nøtteblanding (peanøtter, mandler, pistasjnøtter, gresskarkjærner)
40g smør
150g flytende honning
Litt havsalt til toppen (valgfritt)
150g mørk Sjokolade
1. Vei opp musli og havregryn i en bolle
2. Hakk nøtteblandigen og ha den over sammen med musli og havregryn
3. Smelt smøret og tilsett honningen og hell dette over musliblandingen.
4. La det avkjøles i 2-3 minutter mens du forbereder en form til å ha blandingen i.
5.Ha en form kledd i bakepapir klar, og hell blandingen over og press den jevn enten med ett lag glad-pack eller en slikkepott
6. Sett den kaldt i 1,5-2 timer før du kutter den i passende biter, og dypper de i smeltet sjokolade
5. Oppbevar i kjøleskap, og der kan de ligge i ca en uke.

Endelig fikk jeg satt opp stangen hjemme, og det resulterte i blåmerker mellom beina, på fotbladet og en blemme på innsiden av hånda! Så det kan jeg si var en effektiv runde i går kveld. Gleder meg allerede til Elias Aydin skal sove i kveld så jeg kan ta en runde til!

Poledance er utrolig moro, og er så glad jeg bestemte meg for å prøve det! Og mitt mål er å klare "invert" som er i basis opp ned. og "middle split" som er basicly spagaten :)

Nå er det bare å trene styrke og fortsette å prøve, så nå skal det trenes, spinnes, klatres og mykes opp!