Att vakna upp och äta den där frukosten var inte fel kan jag lova er! 👌🏾
Var väldigt trötta på morgonen så blev en lite sen dag och då det var långt till havet så tog vi oss tillfälligheten att gå upp till polen uppe på taket. Var väldigt farm så vattnet svalkade bra. Efter en lång stund, ja ända in till solnedgången så gick vi ner till rummet och tog en dusch och satte på oss lite kvällskläder för att visa vilka som äger staden!
🥂🍾

Då drar resan vidare till en lite större stad. 🏙
Binda berg var som sagt en liten by med inte så mycket att göra men vad gjorde det, de var ju farm jobb vi var ute efter. Jag fick som ni har läst 2 olika farm jobb med bra betalt vilket jag var väldigt nöjd över. Men T fick bara tomat jobb och lönen för det är katastrof! Så vi valde att ta tåget ner till Brisbane.
🚞

Brisbane är huvudstad i delstaten Queensland samt den tredje största staden i Australien och största stad i Queensland. Brisbane är byggd utefter Brisbane River, som slingrar sig igenom staden och korsas av flera broar.

Bokade en lägenhet/ hotel på tåget och när vi väl kom fram så var det bara att gå in för nycklarna låg i ett brev till oss. Vi tog en välbehövlig dusch och sedan gick ut och kollade vad utelivet hade att ge!
💃🏾🕺🏾
Vi satte oss på en bar/ pub och lyckade till det med god mat + dryck.
🍻🍺
Grym kväll helt enkelt och att sova i den här sängen går inte att jämföra mot vad de var på hostelets säng!
😴😴

Nu har jag nog gjort det värsta!
Efter helgens ledighet så fick jag nu jobb på en ananas farm vilket lät spännande för lönen var riktigt bra och det var bara killar som fick jobba. Nu när jag har jobbat där en dag inser jag varför det är så bra lön!!!
😜🍍

Vilket jävla slit jobb! Gick upp vid halv 4 för att sedan ta bussen för att vara framme vid farmen 5 sen satte vi igång på direkten. Är en stor traktor med ett släp som har en lång arm där det går ett rullband på. Mesans traktorn kör sakta men säkert så får vi ta upp dom lite små taggiga ananaserna ur buskarna som inte är så mjuka och sedan vrida av knoppen. Låter ju ganska enkelt men det är massor med ananaser så man hinner knappt med. Blir så stressigt och att det är 34 grader varmt gör det inte lättare!
😩☀️💦

När rasten väl kom så var det de bästa som finns kan jag lova! Som ni ser på bilderna så fick man lite sår efter buskarna som ananaserna suttit på, inte så jäkla kul enligt mig.
😒 🍍

Som ni ser på bilden ovan och på videon under så är det så här jag fick göra när man jobbade. Vi plockar på massor av plantor på sidan av vagnen. Sedan så drar traktorn oss över fälten i en lagom fart så vi hinner stoppa ner plantorna i hålen som traktorn gör. Vi har en stor dunk längst fram på traktorn så när den gör hål så kommer det vatten i hålen samtidigt. 👍🏾🤠

Första gången jag jobbar på en farm och det är bra lön och inte så slitsamt enligt mig, dock så dog mina ben och fötter!
🤣 jag ska jobba på farmen idag igen vilket jag är skit nöjd över. Mer pengar och mer dagar till ett andra års visum! Och inom en snar framtid en förhoppningsvis resa genom östkusten. 🤠👌🏾

Ha det gött så länge Med vänlig hälsning, Bonden!
🤠🌽

Hejhej, ja då har bi nu tagit flyget från Sydney till Brisbane och vidare till Bundaberg där vi blev upphämtade av en trevlig man från vårt hostel. ✈️

Vi har nu landat på rummet och fått iordning allt. Det är ett stort hostel med ungefär 80 personer. Vi fick ett rum som rymmer 8 personer helt för oss själva vilket är väldigt skönt. Vårt rum har också en balkong med utsikt över byn. Köket och toaletterna är ju inte det bästa men vad gör det vi är ju bara här för att jobba.
🏚🛏

Staden eller ja om man kan kalla det en stad, det är snarare en byhåla om jag får säga det själv. Det brukar vara 35 grader varmt och nästan inga butiker och 2 timmar till havet. Inte den bästa staden men finns så klar någon mataffär, pub nedanför, lite små affärer och 2 McDonalds
🍔🍟

Farmwork är lite olika grejer men mestadels plocks tomater, potatis, mangos, bananer m.m i 36 graders värme. Det är ett väldigt hårt jobb säger alla så antar att man får vara förbered på det värsta.
Jag fick turen att få jobb idag på ett kvälls pass vilket jag ser fram emot enormt. Som det låter så ska jag få jobba med maskiner, kanske köra traktor eller något nu på kvällen då det är lite svalare. Har köpt en hatt som jag ska ha på huvudet som ni ser på bilden. Kan berätta mer om hur allting gick imorgon, ha det så bra där hemma så länge!
🤗 🌽

Som avslut i staden Sydney så åkte vi till en sista strand, vilket också var min första strand här i Sydney Bondi beach. Om vi säger så här så var vi mer i vattnet en på stranden, vi hade verkligen en riktigt rolig dag/ kväll där vilket blev ett perfekt slut. Många fina graffiti målningar på väggen längst med stranden. Och som ni ser på sista bilden så är den kändistema livräddaren med på bild! Måste säga att han ser rätt bra ut! 😏

Stranden är en väldigt känd strand pågrund av ett tv program som heter Livräddarna på Bondi Beach (Bondi Rescue).
Programmet handlar om livräddarnas arbete på Bondi Beach. Serien har även gått på svensk tv under våren 2010 på Tv4 och Tv4 fakta.
📺

Serien spelas in under den Australiensiska sommarsäsongen (vanligtvis november - februari) under vilken livräddarna utför ca 2500 räddningar per år. Livräddarna handskas med drunkningsolyckor såväl som försvunna barn, hajar i vattnet och tjuvar på stranden. Serien vann en Logie år 2008 som det Populäraste faktaprogrammet.☀️

Några kända ansikten som dykt upp i serien är Paris Hilton, Snoop Dogg, Zac Efron och David Hasselhoff.
💃🏾🕴🏾

Då börjar det närma sig sitt slut här i Sydney, har hunnit gjort massor med saker... 🤣 mer än vad jag skrivit kan jag lova men det är så svårt att få med allt när man skriver.

En av dom sista dagarna så beslöt vi oss för att åka upp och äta på Sydney tower som är 309 m högt och uppfördes mellan 1970 och 1981. Tornet är öppet för allmänheten och i tornet så finns det bland annat en roterande restaurang, restauranger och kaféer.🍾🍽🍸

Utsikten var helt magisk och fick träffa min kändis kompis också. Vi åt pasta me lycklig som var helt otrolig i munnen. Ett helt perfekt avslut av den fantastiska staden. 😍

På återseende kan jag lova! 😏

Det var en regnig dag här i Sydney så vi funderade på vad man kunde göra då när vi hade gjort djurparken och vatten parken så kom vi på att alldeles bredvid dom ligger ett museum som är världskänt och finns på olika platser i världen, den heter Madametussauds och är ett vaxmuseum av kände personer. 💃🏾🕴🏾
Jag tycke det var hur roligt som helst och tog massor med kort..
🤣 så jag tänkte att jag kunde lägga upp dom här efter mitt inlägg.
En grym dag helt enkelt i det dåliga vädret.
😃

Som rubriken lyder så är jag ledsen för så dålig uppdatering men har så mycket att göra just. Har letat farm jobb som en galning men gav inget resultat och kontraktet på den här lägenheten går ut den 13e men nu 2 dagar innan så ringde vi och fick tag i en. Så nu blir det rasa av. Mer info i nästa inlägg, ha det bra så länge 👍🏾

Tog en tripp till blue mountains för några dagar sen.
Tåg i kanske 2 timmar och sedan gick vi runt en hel del. Var lite jobbigt med tanke på att det var ganska varmt den dagen men annars en helt fantastisk dag!
👌🏾 gick till ett vattenfall och badade också!

Lite info:
Blue Mountains är en bergskedja i Australien. Den börjar 5 mil utanför Sydney. Allmänheten säger olika om var den slutar. Dess högsta topp ligger 1 111 meter över havet. Blue mountains är ett väldigt känt turistmål även. Många turister lockas dit av den fina naturen där.