Header

Idag efter jobbet så sprang jag direkt in i gymmet för att köra ett grisigt benpass och sedan rehaba lite, det hela började på bästa möjliga vis genom att jag satte ett nytt PB i deadlift. Jag landade på 62,5 kilo , som jag knappt orkade lyfta från marken förra veckan, och som då krossade mitt självförtroende, men nu är det tillbaka! Resterande träning gick rätt bra , fick väldigt bra kontakt med rumpan, så förhoppningsvis blir det lite skillnad på den med. Här nedanför är i alla fall dagens ben/rumpa-pass:

Benpass

Deadlift35 kg 8x4 + Max ( 62,5 kg )
Utfall i Smith maskin 5 kg / sida 8x3
Singel leg press 5 kg / sida 8x4
Höftlyft 40 kg 8x3
Goblet squat med KB 12 kg 8x3
Benspark 20 kg 8x3
Hip abductur 100 reps

Likes

Comments

View tracker

Hitills så har min dag varit mer än fantastisk, för att trots all stress så har jag fått två mejl som har fått mig att stå och hoppa av glädje ( förstår ni då hur lycklig jag blivit ). Så jag är så oerhört taggad inför den kommande tiden och vad den har att erbjuda, för det känns som att jag är i ett flow, så jag njuter som bara den. Sen så har jag en liten rolig utmaning för er en fredag som denna, och det är yoga posen ovanför. Tyvärr vet jag inte namnet på denna posen , men jag utmanar er att testa denna och ni får gärna skriva hur det gick för er och om ni lägger ut den på instagram så får ni gärna tagga @ocrleijon. Trevlig helg på er!

Likes

Comments

View tracker

Häromdagen

Imorse hade jag ställt klockan för att hinna med x-antal saker nu på morgonen, och jag vaknade med sån stress i kroppen, vilket inte alls var skönt. Jag vet faktiskt inte vad stressen kan bero på, men det är som ett tryck över bröstet av stress... Men hur som helst, idag ska jag småfixa nu på morgonen, idag ska jag dessutom jobba på Kristinedals Träningscenter, och sedan ska jag och Hampus ha myskväll. Jag valde faktiskt att ta en vilodag idag , för kroppen, men även för att jag ska känna mig lite mindre stressad. Men nu måste jag börja sätta igång så att jag hinner med alla saker jag ska göra idag, vad har ni för saker planerade idag?

Likes

Comments

I eftermiddags begav jag mig mot stan för att testa på Acro-yoga, där träffade jag även Peta och Niklas och vi hade så himla skoj! Det var supersvårt att ha koll på både armar och ben, men jag tror att det är superbra att öva upp både bålstabilitet och kroppskontrollen. Så nu ska jag öva massa kroppskontroll tills nästa vecka då jag ska dit igen för att testa, och då följer även Josefine med. Längtar redan tills nästa gång, förresten så ser ni ovanför när jag är överst och testar lite acro-yoga. Har någon av er testat på det innan? Och vad tyckte ni?

Likes

Comments

Häromdagen hade Sportkost en kampanj på Nocco och då passade jag givetvis på att beställa ett flak, jag dricker inte Nocco speciellt ofta, max en gång i veckan inför ett högintensivt pass, om ens då. Det hjälper mig att hålla fokuset uppe och få mer energi, och ja det är tack vare koffeinet. Men eftersom jag inte annars dricker koffein så tycker jag att det går bra att dricka det då och då. Klicka på bilden ovanför för att komma till ett bra erbjudande av Nocoo! Mina favoritsmaker är Päron och Hallon, båda innehåller koffein men hallon är utan kolsyrat. Vilken är din favoritsmak av Nocco?

Likes

Comments

View tracker

2015 42 kg VS 2016 48 kg

Det var inte länge sedan jag skrev ett inlägg om ångesten över min vikt , läs det inlägget HÄR och HÄR , men efter all fin respons som jag fick av vänner, familj, kollegor osv så har jag försökt mitt yttersta för att se det som dem ser. Ovanför ser ni mig 2015 vs 2016. Jag kan se små glimtar av att jag faktiskt ser starkare ut, jag har bredare axlar och armar samt bredare över lår och rumpan. Ibland är det viktigt att försöka stanna upp och se hur långt man faktiskt har kommit, även om det är oerhört svårt.

Jag vet att idag är jag oerhört mycket starkare än jag var för ett år sedan, och ännu mer uthållig, men jag är fortfarande inte helt bekväm i min kropp, men det kommer. För jag har tydliga mål framför mig och dit ska jag, och jag vet att jag kommer att lyckas. Så nu ska jag bara öka fokuset till träningen och försöka göra ännu större skillnad på mina "före / efter bilder ".

Likes

Comments

God morgon! Idag ska jag iväg till mitt andra jobb som är på World Class , där ska jag hålla en cirkelträning och sedan en vattengympa, det ska bli riktigt skoj eftersom det var ett himla bra tag sedan. Så nu håller jag på att fixa och trixa det sista med musiken innan jag beger mig ditåt. Efteråt ska jag unna mig lite solariumtid, det behöver min kropp garanterat ( min rygg framförallt). Dagens träning blir ett biceps/triceps pass och ikväll ska jag springa intervaller med några vänner. En lugn och skön dag helt enkelt, vad ska ni hitta på idag?

Likes

Comments

Ni vet när man går och längtar efter något en hel dag, så har jag varit idag. Jag har typ längtat efter att få äta sötpotatis och lax, delvis för att det är så himla enkelt men även för att det är så gott. Så sagt och gjort så blev det detta ovanför till middag. Jag har jättesvårt att variera måltider då jag äter någonting 100 gånger under kort period för att sedan inte kunna äta det på länge. Har ni något tips på nyttig och enkel mat? Detta är i alla fall det jag använde idag :

1 Laxfile

1/2 Sötpotatis

Olja

Salt , peppar och citronpeppar

Gräddfil

Likes

Comments

I lördags kväll fick jag meddelandet som jag väntat på i några dagar, nämligen från min vän David, vi har nämligen pratat om att boka en resa till Amsterdam i April då självaste Toughest Amsterdam går där. På bara några minuter var resan och hotell bokat så nu ska jag bara in och köpa min startplats till Toughest så är det klart, det känns så himla sjukt, men skönt med ett ordentligt mål. Nu är det fokus på träning på att bygga upp styrka, kondition men även öva lite på hinder inför detta. Åh jag är verkligen så taggad inför detta!

Likes

Comments

Till och börja med så har alla olika förutsättningar och mål, och jag utgår ifrån mig, detta kanske är jättelångsamt för vissa och inte alls långt, men för mig betydde detta jättemycket, och det är faktiskt det viktigaste. Jag har ett mål att köra minst ett löppass i veckan på minst 3 km och jag har en perfekt sträcka som jag sprungit en hel del ( ca 10 gånger ), och då var min bästa tid på 22 minuter.

Igår kväll sprang med med kompisens Grand Danois på 70 kg som jag fick stanna och kissa och peppa under löpningen, trots det hamnade tiden på 19.07. Jag är så oerhört stolt, för det var jättekul att springa och speciellt när man slår sitt förra rekord, med råge! Så nu känns det som att jag börjar få mersmak för löpningen och kan sakta öka distansen och utvecklas allt mer, jag bestämde dessutom igår för att springa ett lopp lite längre fram, men det berättar jag mer om inom kort.

Likes

Comments


Better Blogging Nouw