Idag är det fredag och jobb står på schemat. Har precis varit på gymmet och kört ett pass. Ska hämta pojkarna som vanligt, ha dem en stund sen får jag ett litet break innan jag börjar jobba igen för att passa dem under kvällen fram till ca 23.

Igår, torsdag, under min lediga tid gjorde jag köttbullar att ha i frysen. Blev faktiskt väldigt gott och frysen har nu lite mer luncher. Torsdag är även tvättdag för pojkarnas kläder.

Annars händer det inte jättemycket i helgen. Det är första helgen på 3 veckor som jag inte har nått planerat vilket faktiskt är lite skönt. Ska till Tanja imorgon kväll men det är egentligen ända planen jag har. Åker kanske in till Boston en sväng på Söndag, får se.

Trevlig helg!

Au Pair, Resa

Hej på er! Nu är jag hemma igen efter en helg i Chicago. Åkte dit med Tanja och Charlotte i lördags och kom hem natt mellan måndag och tisdag. Så här såg helgen ut:

Fredag: Jag var ledig hela dagen. Kollade serier och chillade mest tills Tanja kom och hämtade mig på eftermiddagen/kvällen. Vi åkte och käkade middag sen hem till henne och kollade Grey´s Anatomy. Jag sov där så att vi kunde åka till flygplatsen tillsammans.

Lördag: Klockan ringde 03.30 och och 04.00 var vi påväg till flygplatsen. Vi landade i Chicago strax efter 8 lokal tid och gick då mot hotellet för att droppa av väskorna. Under resten av dagen promenerade vi runt downtown Chicago och i Millennium Park. Vi avslutade med middag på Hard Rock Café som låg nära hotellet sen blev det en tidig kväll då vi var rätt trötta.

Söndag: Vi startade dagen med frukost sen gick vi mot Willis Tower som är USA´s näst högsta byggnad. Utsikten var så häftig! Efter det promenerade vi bort mot China town men på vägen dit tog vi tillfället i akt och spanade in upploppet av Chicago Marathon som hölls den här helgen. Det var galet mycket folk men så kul att se. Kvällen avslutades med middag på restaurangen Bubba Gump, på Navy Pier.

Mådagen: Efter frukosten åkte vi en båttur där guiden berättade och stadens byggnader. Det var ett perfekt sätt att se staden från vattnet och mäktigt med alla skyskrapor. Vi avslutade med några sista timmar av sightseeing och shopping innan vi drog ut till flygplatsen. Vi boardade planet som skulle lyfta 20.10 men när alla precis hade satt sig säger dem att vi kommer lyfta 2 timmar försent. Så det var bara att vänta. Vi flög dock in en halvtimme och 02.00 var jag hemma igen.

Idag jobbar jag som vanligt så det är snart dags att hämta pojkarna på skolan. Här har ni lite bilder från Chicago:

Au Pair

Veckans första dag är gjord. Började med att jobba och lämna pojkarna på skolan och sen åkte jag till gymmet. Resterande ledig tid tittade jag på första avsnittet av Grey´s Anatomy säsong 14 som hade premiär förra vecka med ett extra långt avsnitt, hela 2 timmar. Eftermiddagens jobb flög förbi då vädret var bra så vi kunde leka ute.

Resten av veckan då? Jo, tisdag. onsdag och torsdag är vanliga jobbdagar. På fredag är jag ledig och på lördag åker jag till Chicago med Tanja och en till au pair. Vi flyger tidigt på morgonen och stannar tills på måndagkväll. Ska bli superkul!

Au Pair

Ja men hur galet är inte det egentligen, att min 70:de dag i USA har passerat? Har precis bäddat ner mig i min renbäddade säng, så skönt. Veckan som gått har varit en vanlig arbetsvecka. Dagarna flyter på och rutinerna börjar sitta. Pojkarna blir även mer och mer bekväma med mig, speciellt 7-åringen som igår, när vi kollade på "Halloween Wars" (tv-program), la huvudet i mitt knä och för en gångs skull satt stilla.

Fredag, lördag och söndag spenderades på Massbay Community College där jag gick en helgkurs. När man åker som au pair måste man läsa 6 credits som då motsvarar ett x antal timmars plugg. Den här helgkursen hör till Niagarafallsresan som jag gjorde förra helgen så nu är jag klar med 3 credits.

Imorgon kommer en update av vad som händer kommande vecka!

Au Pair

Idag är det en vanlig arbetsdag här. Lämnade pojkarna på skolan imorse och sen dess har jag bara chillat hemma. Pratade med Sarah och sen med moster och Ebba. Haha inte lätt att förklara för en treåring att man inte bara kan komma hem och hälsa på lite.

Nu har jag precis gjort pasta och köttfärssås. Blev en rejäl laddning så jag har ett par luncher. Annars händer det inte så mycket mer här innan jag ska hämta pojkarna igen.

Helt sjukt men idag har jag jag varit i USA i 2 månader. Tiden har gått fort men jag tycker att jag har hunnit med väldigt mycket. Har även många saker inplanerade under hösten. Är just nu i Canada för att utforska Niagara fallen sen blir det Chicago, besök av lillasyster, Minnesota och rätt som det är så är det december. Det gäller att ta vara på tiden för det går fort.

So today I've been in the states for 2 months. Time goes by so fast but I think I've done a lot during these 2 months. I also have lot of fun things coming up this fall. Right now I'm in Canada watching the Niagara Falls then I have a Chicago trip planned, my sister is coming to visit and then I'm of to Minnesota. And all of a sudden it will be December. So you really need to enjoy the time here because it goes by so quickly.

Au Pair, Resa

Har lite roliga nyheter att dela med mig av. Allt eftersom jag blir mer bekväm här borta så kan jag börja planera fler saker. I helgen bokade jag äntligen min flygbiljett till Minnesota för att hälsa på alla mina vänner där. Kommer åka i slutet av november och fira Thanksgiving där. Totalt blir jag där en vecka. Min värdfamilj är nämligen bortrest den veckan och det lämnar mig med en veckas semester. Ska bli så kul att träffa alla igen då jag inte har sett många av dem på 2 år.

Den andra roliga nyheten är att Sarah kommer hit. Min lillasyster ska flyga till Boston och bo hos mig en vecka. Hon kommer hänga med mig de timmar som jag jobbar och sen kommer vi ha massa fritid att umgås på också. Jag var helt överspeedad igår, längtar så mycket och det är kul att ha det att se fram emot.

Inte nog med detta så ska jag åka bort den här helgen också. På fredag kl 10.00 går bussen mot Niagara Fallen och Canada. Där kommer jag spendera helgen och jag kommer hem igen på söndagskväll.

I got some fun news to share. As I am getting more comfortable here in the States, I can start to plan more things. Last weekend I finally booked my flight to Minnesota to visit all my friends there. I will leave in the end of November and celebrate Thanksgiving there. In total, I will stay there for one week. My hostfamily is traveling over this holiday which leaves me with one week of vacation. I am really looking forward to this since I haven´t met a lot of them in over 2 years.

The second thing is that Sarah is coming to visit me. My littlesister will fly to Boston and spend one week with me. She will live here and hang out with me and the boys while I´m working and then we´ll also have a lot of freetime to do fun stuff. I was so excited last night when I got the news and I´m really looking forward to it.

Lastly, I´m going away this weekend. On Friday at 10am the bus leaves for Niagara Falls and Canada. I will spend the weekend there and come back on Sunday evening.

Au Pair

Ja nu har vardagen dragit igång på riktigt här och veckan har rullat på. Min värdmamma är bortrest vilket lämnar mig med lite mer jobb men det går hur bra som helst. Imorgon är det redan fredag och veckan har verkligen gått snabbt.

Jag lämnar pojkarna vid skolan kl 8.40. Vi promenerar oftast dit vilket jag tycker är skönt och det tar endast 15 minuter. När jag kommer hem igen städar jag undan frukosten i köket och äter sedan frukost själv. Sen drar jag till gymmet och tränar och efter det hänger jag här hemma, äter lunch, osv. Hämtar pojkarna kl 14.45 igen och vi går hemåt. De flesta av pojkarnas aktiviteter ligger på helgerna så det rör inte mig så mycket. Den äldsta pojken har dock fotbollsträning två gånger i veckan som jag kör honom till men annars leker vi ute eller inne i lekrummet tills det att jag slutar 18.30.

Sommaren är fortfarande här och det är cirka 25 grader om dagarna. Det känns lite konstigt för när jag lämnade Sverige i slutet av juli regnade det och det kändes verkligen som om sommaren var över. Och sen kommer jag hit och har det lika varmt som på en solsemester i två månader. Men jag gillar värmen så klagar inte. Jag har inga större planer för helgen och jag jobbar även lördag mellan 18 och 23.30. Nu ska jag gå och vika pojkarnas tvätt för torsdag är tvättdag här sen bär det av mot skolan för hämtning.

Hej hej allihopa. Idag, fredag, har jag varit ledig. Tanken var att ta lite sovmorgon men vaknade tidigt och gick upp vid 8. Hade bestämt mig för att åka in till Boston idag och gå något som kallas Freedom trail. Efter frukosten promenerade jag mot tågstationen och tog tåget in till Boston.

Freedom trail är en stig som tar dig igenom delar av Bostons centrum. Den är 4 km lång och påvägen passerar du flera historiska platser och byggnader.

En av byggnaderna är Bunker Hill Monument som är ett torn där man kan ta sig upp för alla trappor och få en fantastisk fin utsikt. Trots att det är september så är det fortfarande sommar och varmt här. Var så svett när jag hade gått alla 300 trappsteg.

När jag var klar med Freedom Trail promenerade jag mot Newbury Street, en gata med massa shopping. Jag har inte varit i den delen av Boston tidigare men gillade området och kommer definitiv gå dit igen. Åt lunch på Shake Shack, så gott!

Efter lunchen vände jag tillbaka till tågstationen och åkte hem. Stegräknaren landade på 27 000 steg så det blir nog inte mycket mer gjort för mig ikväll.