• Snapchat
  • Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Da var vi ved veis ende og imorgen drar vi hjem fra paradis, etter to uker i sol og varme. De siste dagene har vi tilbragt på Elias beach, mens vi idag var med på en båt som skulle ta oss til Lalaria beach. Lalaria beach er et at Skiathos sine største landemerker, men man kan bare komme til med båt. Det finnes ingen parasoller eller muligheter for å kjøpe mat, så her gjelder det å være godt forberedt. Det var virkelig helt nydelig å være der, bildene yter ikke stranden verdighet. Jeg har aldri sett slik en blåfarge på vannet før, og jeg lyver ikke når jeg sier at vannet i Hellas stort sett er veldig klart og turkist. Her var det store bølger som vi lekte oss i og bodysurfet på. Vi fikk riktignok ikke vært der så lenge, da de store bølgene vi lekte oss i, viste seg å være litt for store. Plutselig ble alle jaget opp på båten igjen, og det ble nesten litt dramatisk da bølgene ble i overkant store. Vi ble derfor istedenfor tatt med på en rundtur rundt øya, hvor vi fikk sett alle strendene vi hadde vært på, bare fra sjøsiden istedenfor. Vi stoppet på en annen strand i løpet av turen også. Mens alle andre valgte og gå i land, ble vi sittende og fikk dermed hele båten for oss selv. Det nøt vi godt av. Resten av dagen har vi bare tatt det med ro. Da vi kom i land tok vi oss noe å drikke på kaia, før vi tuslet hjemover. Der tok gutta seg et bad fra hotellets badeplass, og jeg for min del fikk pakket ferdig kofferten min. Siden det var siste kveld koste vi oss og spiste en ordentlig god middag på en av favorittresturantene våre, hvor vi kostet på oss hele 4 forretter + hovedretter. Med kvelden overstått innebærer det at det nærmer seg avreise. Jeg har noen innlegg som gjenstår å publisere, de kommer etterhvert.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Ytterligere noen dager er gått, rart hvordan timene bare forsvinner i sola. Uten at man egentlig har gjort noe særlig, er det plutselig gått mange timer og man begynner å tenke på å dra hjem. Så ligger man og slapper litt av på hotellet, og før man vet ordet av det er klokka 22 og man burde begynne å tenke på middag. Sånn går dagene, og de siste dagene har ikke vært noe annerledes. Den første stranda vi var på siden forrige innlegg var en strand i nærheten av Kastro, stranden ved klippene. Vi kom av gårde ganske sent, så det første vi gjorde var å spise. Tidligere på dagen hadde vi nemlig vært å sett på et stort fly som skulle lande. Flyplassen ligger nemlig slik til at flyene nærmest sneier hodet på en når det skal lande. I motsetning til de andre strendene hvor tavernaene gjerne er enkle og med stort sett de samme rettene på menyen, var dette er ordentlig restaurant hvor vi spiste nydelig mat. Mamma spekulerte i om dette kanskje ikke var et sted det vanligvis ble arrangert bryllup. Dagens store høydepunkt var når det dukket opp tre, små valper. Valper må jo være noe av det søteste i verden, uavhengig av om du liker hunder eller ikke. De bare løp rundt og ble viet stor oppmerksomhet, spesielt blant strandas barn....og meg da selvfølgelig.

Mamma sin favorittstrand er Elias beach. På stranden er det som regel litt vind, derfor tilbragte vi gårsdagen nok en gang på denne stranden. Idag derimot dro vi på en ny strand, som vi har kjørt forbi mange ganger på vei til Mandraki og Elias beach. Det er en strand med ikke så mange folk og idag var det ei heller ikke så mye vind. Det ble derfor en veeeldig varm dag i sola og man måtte mye ut i vannet for å kjøle seg ned. På kvelden gikk vi å spiste på et sted som bare lager hamburgere. Det merkes på kvaliteten at de virkelig har spesialisert seg på et område, fordi burgerne er bare helt rå. Vi spiste her for kun to dager siden, men var så fornøyde at vi måtte komme tilbake idag for mer. Det er første gang vi spiser på samme stedet to ganger iløpet av ferien faktisk. Vi er glade i variasjon, både hva gjelder strender og restauranter. Da sier det vel sitt når vi likevel kom tilbake etter bare to dager.

Det er blitt noen dager siden forrige innlegg og det er på tide med en liten oppdatering. Dagen hvor våre kjærester skulle dra hjem var idag kommet og det var vel noe vi alle hadde gruet oss endel til. Det var faktisk overskyet til en forandring, helt fram til de dro, nesten som en slags markering. Ble et noe tårevått farvel, til tross for at vi sees om kun en uke. Mamma filmet avskjeden, noe som tydeligvis ikke er lov. En security-vakt kom hvertfall bort til oss og vi måtte fint slette filmen.

For to dager siden derimot nøt vi sola på Mandraki beach, som er veldig lik Elias beach. Siste dagen dro vi tilbake til koukounaries beach for litt vannsportaktiviteter. Vi tok en form for liten sofa og rett før vi skulle starte fant folka som skulle kjøre oss ut at de ville tulle med oss. Uten at vi visste det kom en bakfra og dro sofaen nedover, og jeg trodde seriøst at jeg skulle få hjerteinfarkt. Gøy var det hvertfall.

Jeg og Adrian hadde 4mnd jubileum igår, og siden det i tillegg var siste dagen skulle vi virkelig slå på stortromma. Vi hadde plukket ut det som virket som en skjult perle gjemt i en trang bakgate. Med fantastisk atmosfære lå alt til rette for en bra kveld. Endte opp med at vi betalte 300kr for en forrett ingen av oss likte. Litt tørt brød, med en form for fiskesalsa? Sikkert en eksklusiv vare, men altså ingen favoritt hos oss. Vi skiftet derfor restaurant, noe servitørene selvfølgelig synes var veldig rart og undret seg over om alt var ok. Jeg synes det hele var grusomt pinlig, men...

Etter anbefaling fra mamma og pappa gikk vi på en restaurant som het 1901. Der bestilte vi mix grill for 2, men jeg lover deg at den maten hadde holdt til 4personer. Så mye mat, men veldig godt. Helt til slutt gikk vi til øyas beste sted for is, hvor de tilfeldigvis også har en hel masse annet godt. Mens de andre tok is, tok jeg sjokoladefondant med vaniljeis og mamma belgisk vaffel med sjokolade og jordbær. Slitne vendte vi hjemover, men siste kveld skulle utnyttes og vi tok oss tid til litt Alias på senga.

Dagen idag har jo selvfølgelig vært preget av at 1/3 av reisegjengen er borte. Vi benyttet dagen til å ta en pause fra sola, bare slappe litt av og gå i butikker. Jeg og mamma har faktisk bare spist frokost idag, rart hva sola kan gjøre med matlysten. Spiste kun en toast til frokost også, så skulle trodd jeg var sulten nå, men neida. Vi tok en drink på et av utestedene her da, og den er en av de aller beste jeg hadde smakt faktisk. Et lite høydepunkt var det når mannen i en av butikkene her nede bare tok 10 euro, istedenfor 15 på noe jeg kjøpte, og at jeg i tillegg fikk med et stilig armbånd. Sånt liker jeg! I tillegg spanderte mamma på meg en playsuit, så det er jeg meget godt fornøyd med.

Dagene her nede i varmen går stort sett i det samme. Det store spørsmålet er ikke hva man skal ha til middag, men heller hvilken strand skal vi besøke idag. Igår gikk turen til Elias beach, en strand fri for en hel masse turister. Med en sjarmerende taverna og lett vind, ble vi liggende på stranda helt til klokka var over åtte. Gradestokken viste fortsatt over 30 grader da vi forlot stranda, kun for å dra videre til en annen strand. På Eleni beach tok vi oss noe og drikke og satte oss på sakkosekker for å se solnedgangen, før vi vendte nesa hjemover. Det skulle riktignok vise seg utfordrende å finne parkering, og trafikkbildet her er jo ikke akkurat som i Norge. Men etter litt stress og frustrasjon fant vi en midlertidig løsning på problemet, og vi kom oss hjem. Stakkars pappa fikk høre det når mamma trodde han hadde stjålet den siste parkeringsplassen som hun hadde tenkt å ta. Vi har nemlig to biler, men det visste seg bare at det var en bil av samme type som hadde nappet til seg parkeringsplassen.

Idag gikk turen til en av øyas kjente strender ved navn Castro. Stranden ligger omringet av høye klipper, hvor det på en av dem troner en gammel borg. Jeg kan love dere at det var et slit når vi skulle opp igjen, men gud for et spektakulært landskap. Noe nedtur var det å komme dit og ha gått hele lange veien ned, for å så se at de ikke lenger tilbyr solsenger og parasoller. Da gjaldt det å være kreativ, for med en sol som tar så mye og et utrolig varmt klima, følte vi behovet for skyggemuligheter. Med pinner, håndkler og saronger, lagde vi vår egen, lille hule, med plass til å dekke hvertfall halve kroppen med skygge.

Verdt å nevne er jo også at vi idag byttet boplass. Vi bevegde oss riktignok bare noen hundre meter, men vi bor nå ikke lenger i hus, men heller på hotell. Utsikten er fortsatt slående, men nå har hvert par sitt eget rom. Heldige meg og Adrian fikk det beste rommet av dem
alle. På kvelden besøkte vi et av stedene fra filmen Mamma Mia, og på samme sted hadde vi god utsikt til utekino-anlegget, hvor de flere ganger i uka, også ikveld, spilte av nettopp Mamma Mia på storskjerm.

Nok en dag er gått og gårsdagen besto for det meste i bading, soling og mer bading. Gradestokken viste hele 31 grader, men det blåste litt på stranda, noe som resulterte i at man ikke merket helt hvor mye sola tok, og dermed ble det et par småbrente kropper. Jeg, Adrian, Aleksander og Silje dro på øyas mest kjente strand, koukounaries beach, hvor det var plenty av folk og masse vannsportaktiviteter. Planen var å teste ut noe av utvalget, men jeg og Silje synes det ble litt skummelt i bølgene, pyser, hehe. Mamma og pappa valgte å dra på en annen strand, hvor det vanligvis blåser litt, noe som er helt nødvendig i varmen. De hadde derimot hatt det svært rolig, så virker som den yngre garde gjorde det beste valget igår. Vel hjemme sto jeg og Adrian for middagen, etter å ha vært ute å handlet litt. Det merkelige var at de små, lokale supermarkedene som er å finne overalt, faktisk har mye bedre utvalg enn den store kjeden carrefour. Mens sistnevnte var utplukket for varer, og hverken hadde yoghurt eller is, fant vi alt vi trengte i en mye mindre, lokal butikk. Gleden var stor da vi for første gang fant Pepsi Max, noe vi ikke trodde var å oppdrive på øya. Kvelden ble noe dramatisk da Silje fikk en allergisk reaksjon. Pappa satte avgårde for å finne ut om det var åpent på sykehus/legevakt, mens vi andre satt og passet på henne og holdt henne med selskap. Heldigvis gikk alt og bra, og da vi tok kvelden var hun betraktelig bedre.

Tsougria beach ble den utvalgte stranden på dag nummer 2 her i paradis. Stranden ligger på en annen øy og eneste måte å komme seg dit på er med båt. Båten gikk klokka 10 og en halvtime senere gikk vi i land på øya. Øya minnet på mange måter om Thailand, det var helt sprøtt. Med krystallklart vann og rolige omgivelser, nøt vi mange timer på stranda. Vi hadde med chillbags hjemmefra, noe som tydeligvis var nytt for strandas gjester. Vi fikk mange latterfylte og nysgjerrige blikk, der vi løp langs stranda for å få luft i sengene - men også når vi lå og koste oss på dem ute i vannet.

Ellers er det ikke stort mer å si, livet smiler om dagen og jeg koser meg virkelig her i varmen. På kveldene sitter vi alle ute på terrassen og spiller Alias, eller Uno. Vi har også kjøpt med oss yatzy, så blir nok en runde av det snart. Med tanke på at jeg har kommet sist eller nest sist alle gangene vi har spilt Uno, noe som er endel ganger, tenker jeg det er på tide å prøve noe nytt. Hvor er moroa med å tape?

Det var en halvvåken gjeng som idag tidlig satte kursen mot varmere strøk. Klokka hadde ikke passert 05 engang da vi ble hentet av to taxier som kjørte oss til Oslo sentralbanestasjon. Reisen derifra gikk relativt greit, ble såklart stoppet i sikkerhetskontrollen og greide å pakke med 4kg over maksgrensa, men ellers gikk reisen bra. Vel framme bar det rett til huset vi skal bo i de første fire dagene, bilder kommer, før vi fikk i oss noe å spise. Så bar det rett til havet for å bade, flink som jeg er klarte jeg å tråkke på en kråkebolle, men det løste seg. Typen satte i gang en aldri så liten redningsaksjon og fikk i samme sleng dratt ut piggene. Huset vi bor i er hvertfall helt fantastisk og har slående utsikt - blir ikke noe problem med å kose seg her. Reisefølget består av oss i kjernefamilien + kjærester. I skrivende stund sitter vi alle ute og tar en drink, egentlig mest for å få tilgang til Internett og oppdatere seg litt på hva som har skjedd i verden, hehe.

Nok en gang ligger jeg syk hjemme...Jeg rakk så vidt det var å bli frisk, før jeg nå er sengeliggende igjen. Det skyldes nok i stor grad helgens festligheter, på grunn av problemer med transporten hjem var vi nemlig ikke hjemme før 05... For å gjøre en lang historie kort endte det med at mamma måtte komme å hente oss, og det var ikke en kort kjøretur hun måtte ta. Jeg må ærlig innrømme at jeg har verdens beste mamma, som stiller opp til alle døgnets tider (bokstavelig talt).

Kvelden startet med vors hos Malin, hvor vi hadde det utrolig gøy. Tror sjelden jeg har ledd så mye under "ring of fire" noen gang. Stemningen var med andre ord god.

Husker ikke nøyaktig når vi bestemte oss for å dra videre, men var vel i rundt 21/22 tiden at vi begynte å forflytte oss. Vi skulle ganske langt og jeg tror vi brukte hvertfall en time (?) på å komme frem. Anledningen var at gutta på Escobar 2016 hostet dekkslippfest.

Jeg har ikke så mange bilder fra selve festen, glemmer det rett og slett alltid. Jaja, det handler jo om å leve litt i nuet også, kanskje det er like greit å ikke skulle dokumentere absolutt alt. Men jeg må innrømme at jeg ved flere anledninger har tenkt at det hadde vært gøy å ha bilder fra kvelden i forveien..

Kvelden var stort sett veldig bra, litt drama blir det jo alltid... Bra musikk og lydanlegg, i tillegg til utrolig kult lys. Vet ikke hva det kalles, men føles hvertfall som man er i en tegneserie, siden du kun ser stykkvis på en måte.

Etter å ha vært syk siden starten av forrige uke, var jeg i dag frisk nok til gå på skolen. Nok en helg er over og den har vært innholdsrik som vanlig. På lørdag sov jeg til kvart over to og fikk plutselig dårlig tid da jeg skulle møte jentene klokka fire for mat og bowling. Altså, jeg var egentlig ganske god i bowling før, (liker jeg å tro hvertfall) men jeg må tydeligvis ha mistet all av talent. Hvordan er det mulig å bare få 40 poeng liksom? De tre første rundene traff jeg ikke en eneste kjegle, jeg bommet altså seks ganger før jeg klarte å få poeng. Og hvor mange kjegler traff jeg da? En...en enslig kjegle. Jaja, kunne ikke annet enn å le, når det gikk så latterlig dårlig.

Spontant under bowlingen fant vi at jeg skulle farge håret, noe som resulterte i at vi måtte løpe til trikken og haste inn på Oslo City fem minutter før stengetid. Vet ikke hva som skjedde den dagen, men alle ble plutselig sykt varme (?), noe som resulterte i kjøp av softis.

Her ser man forskjellen fra hvordan det var før og sluttresultatet. Ble sykt annerledes, men er godt fornøyd. Jeg er jo naturlig mørk, men håret var blitt veldig solblekt i lengdene. Som man ser på det tredje bildet er jo hårfargen omtrent lik fargen på øyenbrynene mine, så er nok ikke så altfor ulikt min naturlige hårfarge.

Fikk dessverre ikke tatt noe bilde med resten av jentene, men hadde hvert fall en veldig bra kveld. Vi vorset hjemme hos Kaja, før vi skulle på byen siden vi alle endelig var gamle nok (Emma ble 18 den natten). Når vi kom til utestedet ombestemte vi oss riktignok og gikk heller på 7/11 hvor vi plutselig møtte masse kjentfolk klokka 02 på natta, haha. Vi fikk snakket med en del  folk da, er jo gjerne lettere og mer naturlig å ta kontakt på en lørdagskveld når folk har litt alkohol i blodet, enn i hverdagen sånn ellers.

Hei og god morgen! De fleste ville vel kanskje ikke sagt god morgen klokka 14 på en torsdag, men for meg som er syk og hjemmeliggende har dagen nettopp begynt. Bildet er dermed ikke fra idag, men intet innlegg uten bilder, right? Slik går når man ikke finner minnekortet, da må man ty til andre løsninger og bla i bildearkivet. Ikke det at jeg tror noen har et stort behov for å se en syk og blek Andrea altså, akkurat det synet er vel nesten like greit at dere spares for.

Ellers synes jeg det er sykt å tenke på at vi allerede er godt inn i November, begynte ikke vi akkurat på skolen igjen? Mange gleder seg over at det snart er jul, men jeg blir egentlig litt stressa ved tanken. For det første skal særemne oppgaven være ferdig til over nyttår og jeg har rett og slett problemer med å forstå hvordan jeg skal klare å skrive så mye som det er forventet av oss i fordypningsoppgaven. I tillegg betyr desember julegaveshopping og kontoen flommer ikke akkurat over av penger for øyeblikket. Den tid, den sorg, sier jeg bare og avslutter med det dagens innlegg...