Allmänt, Mat

SM-kval med U18 i Lindesberg.

Igår kom jag hem runt halv elva efter en fyra timmar lång bilfärd från Lindesberg. Där spelade vi U18 SM-kval under hela Söndagen. Jag är fortfarande osäker på om vi gick vidare till SM så det återstår att se! Jag håller tummarna i vilket fall. Hela denna veckan har bestått av resor och vandrarhem så nu är det riktigt skönt att vara hemma och bara landa. Idag slutade jag tidigt vilket resulterade i att jag direkt gick hem och la mig och sov samt pluggade. Mer än så orkade jag helt enkelt inte. Veckan blir förhoppningsvis lite annorlunda då det i dagsläget ser ut som att min lärare är sjuk. Lite färre lektioner och mer arbete hemifrån hoppas jag på i alla fall.

Blandade bilder på klasskamrater, mat och annat fint i Stockholm.

Och så var man hemma! Jag ber om ursäkt för att har har varit så himla inaktiv under det senaste (förlåt Emma, haha) men jag har helt enkelt bara haft fullt upp. Det har varit det klassiska, läxor, prov och annat liknande. Nu ska det i alla fall bli förbättring med det!

I Stockholm köpte jag bland annat en vit blus med spets och en stor grå halsduk som ni säkert kommer att få se framöver. Det blev inte vidare mycket shopping för min del då jag prioriterade maten före. Vi åt på bland annat Vapiano och Vigårda och jag kunde inte ha varit mer nöjd med resan. Åkte dit med små förväntningar men blev minst sagt positivt överraskad. Snacka om att det var skönt med en paus ifrån skolan. Väl i Stockholm besökte vi museum, riksdagen och gick på föreställningar. Nu är det hursomhelst tillbaka till verkligheten med plugg och SM-kval i helgen. Håller tummarna för att det går bra!

Allmänt, Vardag, Resa

Lite blandade bilder från Malmö-resan och föregående vecka.

Och så var man hemma! I Tisdags satte jag mig på tåget till Malmö direkt efter skolan för att möta upp mamma som redan var där nere. Vi bodde på hotell, fikade och utforskade Malmö då jag har haft studiedag hela Onsdagen. Snacka om att jag är trött nu i efterhand. Vi bara gick och gick till och från olika ställen med en liten orange resväska och ytterligare ryggsäckar och handväskor. Dock så måste jag erkänna att det var jättemysigt och riktigt skönt att komma bort från vardagen ett tag.

Kläder & Skor, New in

Jeans från Gina Tricot som jag själv klippt hål i med nätstrumpbyxor.

Dessa jeansen är en stor favorit. De är från Gina Tricot och var från början helsvarta men med tiden har de blivit lite urtvättade och gråa. Längst ner och i knäna har jag klippt upp de, då jag tycker att det var snyggare och passade bättre. Som omväxling köpte jag ett par billiga nätstrumpbyxor från Lindex och använde. I början var jag ganska skeptisk mot trenden men nu är jag i princip störtkär. Älskar lite annorlunda strumpbyxor under jeans eller kjolar. Glittriga strumpbyxor har gått och blivit en stor favorit för mig. Vi får se om jag ska införskaffa mig det i framtiden.