Nu är jag klar! Känns skönt att vara klar med all packning dagen innan, hatar stress på morgonen.
Dessa två månaderna har flugit förbi och jag har lärt mig så mycket, inte bara på arbetsplatsen, även på hemmaplan och om mig själv. Mycket givande resa och i slutändan ångrar jag ingenting!

Jag och Amanda gick bort till hotellet för att säga hejdå till sista gänget. Vi passade även på att äta middag där så vi slapp laga eller gå ut och äta.
Vi stannade i back office ett bra tag för vi ville verkligen inte lämna, det var svårt och tung att gå därifrån men jag vet att vi snart kommer ses igen.
Har verkligen kommit alla nära, vissa mer och vissa mindre. Men de alla har gjort denna praktik jättebra.

Imorgon går jag upp vid 7 tiden för att verkligen dubbelkolla allt, och vid 9 så kommer transfern så då ska vi vara nere från lägenheten!
Kl 12 bär det av mot London, sen några timmars väntetid och sen hem mot Sverige. Vi ska landa i Sverige vid halv 11!
Godnatt!

Sista dagen lider mot sitt slut...
Igår kväll så hamnade vi tillslut på en festival i San Fernando! Det var kul och se allt folk, köpte även churros hehe. Älskar det!!

Idag gick vi först till hotellet för att säga hejdå till några av kollegorna och sen vidare till stranden. Blåste så mycket idag så man låg där täckt i sand haha...
Nu är vi iallafall hemma igen och har duschat, ska snart gå till hotellet igen för att säga hejdå till det andra gänget. Gillar verkligen inte att säga hejdå men det är bara att göra!

Ikväll ska jag bara packa klart så allt är redo inför morgondagen, orkar inte hålla på med packning imon.

Näst sista kvällen nere på Gran Canaria.
Dagen har spenderats på Aqua Land! Jag & Amanda fick ju gratis inträde och Ellen och Frances fick 30%.
Har inga bilder dock eftersom jag inte ville riskera att få mobilen snodd eller liknande för visste inte situationen med skåp.

Vi var där i några timmar, det var roligt men riktigt överpris på inträde jämfört med utbudet så är glad att jag fick inträdet.

Nu sitter vi på en restaurang på Jumbo, fick ta en restaurang som visade matchen mellan Real Madrid and Atlético Madrid eftersom Frances vill se!

Har precis beställt in lite dricka samt förrätter i väntan på Amanda och Ellen.

Ett tag sen sist.
Nu börjar dagarna dra ihop sig och jag får mer och mer resfeber för varje dag som går. Jag vill verkligen inte lämna mina kära kollegor men samtidigt vill jag komma hem till min familj hemma i Sverige! Jag vet att jag kommer vara tillbaka här inom kort.

Vad har hänt sen sist då? Inte alls mycket faktiskt. Jag jobbar & pluggar på som vanligt och denna vecka jobbar jag 10-18. På fredag är det min sista dag, så 3 dagar kvar. TRE. Det är galet.

Häromdan fick vi säga hejdå till vår receptionschef som skulle på semester. Det var så tråkigt verkligen! Han har alltid varit så snäll mot oss från dag 1. Innan han lämnade fick vi en stor kartong med massa fina och goda bakelser i, de slutar verkligen aldrig att ge.

Nu ska jag sova så jag är redo för nästa jobbdag!

Idag tog jag sovmorgon igen, låg kvar i sängen till 11 ungefär då jag gick upp och packade strandväskan. Mötte upp Grimanesa vid 1 snåret och sen åkte vi till Puerto Mogan för en dag på stranden.

Vi låg där från halv 14 till kl 18 ungefär, fått bra med färg! Bra det så slipper man det pinsamma om man kommit hem blek...

Har även hunnit och "storhandla". Så förhoppningsvis räcker maten tills vi åker hem! Nu blir det lite serier och sen säng, jobb väntas imon! Slutruschen nu.

Idag var jag ledig igen! Och imon har jag sista ledigheten innan jag åker hem. Helt otroligt hur snabbt tiden gått!

Imorse sov jag ut och sen gick jag direkt till stranden! Låg där några timmar innan jag mötte upp Amanda för lite lunch. Sen bestämde vi oss för att gå längs stranden från Playa del Ingles till Mas Palomas. Det tog oss ungefär 1,5 timme, så färg fick jag en del av idag!

Är ledig imorgon också, får se vart jag hamnar. Förhoppningsvis på stranden för ännu mer färg!

Nu ska jag fortsätta kolla Prison Break och sen sova, godnatt!

Godkväll!
Dagen har varit bra, men det har inte varit mycket att göra tyvärr. Dagen blev lite långdragen på grund av det menmen!
Eftersom att det inte funnits några arbetsuppgifter så har jag fått en del tid till att göra lite körkortstest via internet.

Efter jobbet gick jag hem och fortsatte med min APL rapport som nu är klar! Så humla skönt verkligen, en sak mindre att tänka på. Så nu är all min fokus på körkortet!

Imorgon är min tid ändrad igen så jag jobbar 13-21 igen!
Efter det blir det samma som idag, plugg.

Godnatt!

Igår när Amanda kom hem från jobbet så sa hon att jag börjar kl 13 istället för 8 eftersom att det var så många sjuka och sjukskrivna!
Rätt skönt iochmed att jag kunde plugga lite längre. Fick en del gjort men är långt från klar.

Vaknade vid 10 idag och har slöat framför Prison Break hela morgonen. Ska snart gå och ikväll blir det ännu mer plugg!

15 dagar kvar.

Gårdagen gick fort! Hade en väldigt bra dag på jobbet så är supernöjd. Efter lunchen när jag och Amanda skulle börja igen så fick vi varsitt gratis inträde till Aqua Land😍 hur snällt som helst! Vi ska ta de sista veckan när alla är lediga tänkte vi.
Dom sa att vi fick de för att vi var viktiga för dom, ska bli så så så himla tråkigt att lämna dom. Funderar på att boka en resa för att komma tillbaka i höst.

Efter jobbet gick jag hem och slappade en stund för att sen ge mig ut på en powerwalk i det fina vädret, tänkte också kolla pride paraden. Var ute 1,5 timme utan att se paraden så då gick jag hem!
Väl hemma så kommer dom och gud va många dom va!
Alla (nästan) hade verkligen lagt ner tid på sin kostym, så roligt att se!
På bilden är det en gäst från hotellet som var med i paraden.

Resten av kvällen pluggade jag!

Uppe med tuppen!
Vaknade senare än vanligt idag... Var så himla trött, var en sån natt då de kändes som man inte sov alls! Är i tid iallafall.

Hoppas på mycket att göra idag så dagen går fort! Sen blir det plugg och eventuellt en PW om vädret tillåter.