Igår åkte jag och min fina kusin till Avaz twist tower för att kolla på utsikten, ta fina bilder men även för att vi ville träffas innan jag åker vilket blir imorgon. Det blev en av de mysigaste sakerna jag gjort. Vi kollade på hur solen gick ner i sin långsamma takt, hur bergen förvandlades till siluetter och staden började tända sina lampor. Jag är verkligen en romantiker när det kommer till solnedgångar haha! Utöver det blev det en massa skratt och glädje vilket inte förvånar mig då jag och min kusin alltid brukar ha kul när vi är tillsammans. Det känns så jobbigt att åka hem och lämna henne men hon får helt enkelt flyga till Sverige real soon!

Btw så är jag helt kär i min t-shirt som jag köpte på Zara här i Sarajevo. Kanske inte det vanligaste man ser i Bosnien men den kommer nog komma till nytta hemma i Sverige haha!

Dagen började med att vi gick upp klockan sju på morgonen och åt en snabb frukost sedan åkte vi raka vägen till färjan som skulle över från Split till underbara Brac och Supetar. Vi spenderade hela dagen på ön då vi åkte hem vid 22 och fick därmed njuta av den magiska solnedgången, jag är verkligen en sucker for sunsets! På ön var vi och bada i det turkosa vattnet, sola en massa vilket slutade med att jag brände mig ganska rejält, kolla i de små butikerna och tog fina bilder dock tog batteriet på min mobil slut ganska fort vilket va riktigt sad haha! Hur som så är jag helt kär i Supetar, en så härlig plats på en underbar ö plus att det bara är ca 40 min från Split. Jag rekommenderar er att besöka Supetar och ön Brac annars kommer ni ha missat något fantastiskt!

Nu ska jag packa ner det sista och åka tillbaka till Sarajevo! Hoppas ni alla har det bra, kram❤️

Magical evening med en härlig solnedgång och perfekt väder. De här bilderna tog jag på vägen hem från stranden, jag går alltid förbi här när jag ska till eller hem från stranden och helt ärligt så är det lite jobbigt att gå upp för backen men det är helt magiskt när solen är på väg ner och gräset byter färg till gyllene gult. Det hela påminner mig om någon romantisk film då naturen är som finast.

Jag har det väldigt bra här i Split (Stobrec) dock ska jag åka tillbaka till Sarajevo imorgon vilket ger mig blandade känslor. Jag är väldigt glad för att jag ska få vara med min släkt igen men vill ändå vara kvar vid havet och njuta lite till. Idag ska jag till en ö som heter Brac och ligger ca 30-40 min med färja från Split. The update kommer inom kort! Ha en härlig måndag nu och njut av sommaren, kram på er❤️

Jag har äntligen anlänt till Split, Kroatien and let me just tell you it's hot! Igår var det som varmast 39 grader (av det som de visar oss) då jag spenderade hela eftermiddagen på stranden. Det var en varm men skön dag med bad,sol och mycket vätska! Det är så nicee att kunna surfa precis som hemma vilket innebär att det blev en hel del snaps från stranden haha!

Hoppas ni alla har det bra och njuter av sommaren, kram❤️

Här kommer lite bilder på Sarajevo! Älskar verkligen den här staden även fast jag varit här nästan för många gånger plus att det inte är "New York" direkt haha! Staden har sin charm no matter what dock vet jag mycket väl att det kan bli bättre men det är något invånarna får jobba på I guess! Hittills har min vistelse varit ganska okej, mycket sol och värme samt häng med kusinerna. Snart åker vi till Kroatien och då kommer fler vacation pictures!!!

Resan började vid klockan tio då vi skulle åka till Landvetter och vänta på vårt flyg! Just nu är jag i Wien där vi fick mellanlanda och ska nu spendera ytterligare 4 timmar innan vi åker vidare till Sarajevo dock blir den flygturen ganska kort (ca 1 timme). Jag har inte gjort mycket mer än redigerat bilder, kollat på Friends, ätit ett äpple och snapat mina vänner så hittills är allt helt okej! Jag tänkte lägga upp det här o sedan gå in i nån affär och kolla runt men det kommer nog sluta med att jag sitter kvar vid datorn och kollar serie eller läser bok, we'll see ;)

Dreamy day med sol och läsning alltså en ganska lugn men mysig dag! Dock blev det en massa packning och förberedelser inför resan. Tyvärr mår jag inte jättebra då jag hostar och har ont i halsen, bra start på resan men jag får hoppas på det bästa! Är ändå taggad på värme och att få träffa min släkt

Juli och byxorna är på, svensk sommar är ju så härlig! Helt ärligt brukar det vara mycket bättre men i år blev det ingen sommar dock lämnar jag Sverige om mindre än en vecka och vi får hoppas att Bosnien och Kroatien har något bättre att erbjuda gällande väder. Hur som helst har jag haft några fina dagar tillsammans med mina underbara vänner och ett bra exempel är den här kvällen med Elina och Moa. Vi åkte in till stan där vi åt glass, gick i affärer och tog en massa bilder. Eftersom att det bara var vi tre var vi tvungna att bli lite kreativa och det slutade med att jag la mobilen vid en bil och hade tio sekunder på mig att springa tillbaka och ställa mig vid tjejerna haha! Om inget blev det fina minnen med en lite sämre kvalité.

Äntligen sommarlov! Mitt sommarlov började med regn och kyla dock var jag med mina vänner och fikade då vi ändå ville starta sommarlovet på ett bra sätt! Efter att vi hade fikat gick vi och kolla på alla studenter som åkte runt på sina flak, man kände en rejäl längtan kan jag säga (två år kvaaar!!).

Igår var jag på Pride, så härligt att se att så många var med och vågade visa vad som är rätt!
Våga vara dig själv no matter what, vi är alla människor med samma värde och det måste folk börja acceptera! Love is love oavsett vad!

Fotot är taget av min pappa, kolla in fler av hans bilder här: https://500px.com/amirzeherovic

Detta var en resa som jag tillsammans med min familj gjorde förra året, vi var i Italien i 3 veckor där vi åkte runt och besökte en massa fina städer. Svårt att säga vilken plats eller händelse som är min favorit då hela resan var magisk. Italien är drömmarnas land och jag känner mig som hemma vid varje besök. I'm seriosly in love with this country but hey u gotta love Italy right? Jag skulle verkligen tipsa om Italien, under vilken årstid som helst! Wow det lät som ett samarbete med någon resebyrå but nope det kommer endast från mig, haha.

Man förstår ganska snabbt att jag är en romantiker eller mer exakt a dreamer. Vad ska man säga? Jag älskar att resa och utforska världen. Det är så intressant att se hur andra lever och hur deras kulturer ser ut. Jag har t.ex föräldrar från Bosnien men är själv född i Sverige vilket redan där ger mig två olika kulturer. Jag brukar åka ner till Bosnien nästan varje år och det ska jag göra this year as well (bilder kommer då). Det är så kul att se när kulturer möts men även när vi lär oss av varandra! Vi måste börja uppskatta varandra mer speciellt nu när världen inte är så stabil. Visa mer kärlek och acceptans mina fina! Jag bytte tema lite mot slutet men jag tycker att det passar ganska bra då många känner rädsla nu inför sommaren och resorna som är planerade. Don't be afraid! Vi klarar detta...