Idag 05:30!!
Vaknade jag tidigt i Tunsien och kunde inte stå ut när jag såg solen skinner och luften som var kall😭 Så jag sa till mig själv att jag måste gå upp och ta bilder och andas in luften av färsk morgon set var allt från mig nu för jag tänker nu gå tilbaka och se om jag kan sova eller inte😍😴🤤
Det var allt för mig🙌💋

Kära blogg!
Jag skriver nu om min resa som jag inte han skriva om👌. Kl: 05:00 började vi att packa inför vår resa. Som sagt så skulle vi resa till Tunisien det är ett littet land som ligger i Afrika. Jag var så spänn att åka flygplan för att jag och min familj brukade alltid ta båt🛥men nu ska vi åka FLYGPLAN✈️
När vi var framme i Arlanda väntade vi på vårt flyg som heter: Turkish airlines det tror jag vissa av er har hört talas om det. När vi skulle gå in i flyget var det så litet och med många stolar jag och mina systrar satte oss tillsammans och pappa brevid i en annan stol. När flyget var redo att åka så kände jag mig så yr 🤢.Men det gick bra vi fick frukost det var omelett med champinoner🍳 mums😋 Vi s mellan landade i Turkiet som tog för oss 3 timmar och 30 min. När vi var framme i Turkiet så kom en liten buss exakt brevid flyget och tog oss till flygplatset. Turkiet var faktiskt jätte fint vi kom till huvudstaden Istanbul om jag stavar rätt .Som ni ser bilden där nere den som är längst ner åt vänstet det där är flygplatset i Turkiet. Vi väntade faktiskt länge på vårt andra flyg till Tunisien 😫 men som tur så hade man grattis Wi-Fi där så det gick bra. När det var dagst att gå in till vårt flyg var vi redo att åka äntligen. Det var samma flyg Turkish airline och då åt vi lunch och det var fisk med grönsaker och sald plus läsk det var faktiskt gott🍣. När vi var framme i Tunisien var jag sååå glad äntligen ska jag träffa mina kusiner och min mormor och farfar. Så vi fick en skus av min pappas vän som tog oss till staden där vi bor som heter: Soussa det tog ungefär 1 o en halvtimme❣️ Det var ändå värt det för när vi var framme var jag såååå glad 😁😁 Änligen är jag framme i Tunisien Allhamdorallah jag tackar gud. Och nu så har det gått 9 dagar sen jag kom .mina föräldrar är fotfarande i Sverige min pappa skusade bara oss hit till Tunisien och stannade 4 dagar med oss i tunisien sen åkte han tillbaka för att han hade jobb och mamma kunde inte komma för att hon jobbade men de kommer på Juli det är ju ändå snart . Längtar så mycket tills de kommer sakant de sååå mycket🤗😘 Tills dess är jag glad här i Tunsien med min pappas familj och min favo kusiner👭👭👭 Jag hoppas ni gillar det jag skrev om mitt resa jag lägger upp mer bilder kommentera gjärna för idér Tack😜❤️.

💕LYGSM💕

Det var länge sen jag inte la ut en bild på min blogg. Snart resar jag till mitt kära hemland om 9 dagar så ni kommer vara med mig från och med jag resar tills jag är framme.
Det kommer vara ramdan när jag är i mitt hemland💋 Ramdan är en helig dag för oss muslimer där vi fastar och ber rill gud. Det betyder att vi inte får inte äta tills solnedgången det har jag blivit van med😊 Jag älskar månaden ramadan för det är självklart en helig dag för muslimerna och man kommer närmare till gud med våra  böner och att läsa koranen🕌 Jag hade gått i en koranskola där jag fick lära mig hur man läser vår heliga bok på rätt sätt. Men efter det så hade vi gjort en avslutningsfest i min koranskola och börjar kanske i Agusti eller september annars så läser jag fotfarnade koranen så att jag inte glömmer bort😉Jag hoppas att ni tyckte att det var kul att läsa och vi ses senare. Juste nästa veckan så kommer jag ungefär lägga ut 1 inlägg för jag måste fixa mig inför vår resa som är snart men annars hoppas jag att ni inte missar något ha en trevlig SÖNDAG😘

💕LYGSM💕

Vädret var i topp solen skinner och himlen är blå.
Jag älskar sommar men jag gillar inte insekter för att jag är sååå rädd från insekter
😣
Idag hade jag och min mamma gått på en liten prommenad, jag gillar att gå på prommenader för att man rör på sig självklart om det är fint väder
🌻
Snart är det också sommarlov inga mer skolor bara vilar sig o äter glass mm...🍦
Jag kanske lägger ibland ut bilder och några inte men annars så kommer ni inte missa vad jag gör.
Hoppas att ni har en underbar dag
🎇

Hej! Igen
Idag hade vi idrottdag i spånga IP. Vi delade oss i grupper och var redo att åka till spånga. Det som vi började med var att vi skulle spring 1,7 km det var jobbigt faktsikt o plus så var det stafett som var när man skulle springa 😓
Jag var så nervös om jag och min grupp skulle inte vinna men gissa vad... 🎉VI VANN🎉. Jag blev jätte glad och jag tackar min grupp så mycket faktiskt, Som ni ser i bliden att jag har vunnit en medalj , bandana ungefär, vattenflaska och en bioblijett!!
Efter det så åt jag min lunch det var pastasalad som ni ser det var faktiskt gott med smoothie mums😉Tack för en underbar dag💎
💕LYGSM💕

Jag hade fått min underbara väska som är från Zalando, de har faktiskt jätte fina väskor❤️
Jag gillade färgen på väskan och blommorna som mönster ~ rekomendera denna väskan för de som gillar mönster å passar bra för fester ✨
💕LYGSM💕

Äntligen ska jag starta en blogg som jag har längtat till det blir faktiskt kul och bara lägga upp nya bilder på många olika saker. Detta är mitt första inlägg som jag lägger ut. Hoppas att ni gillar mina bilder och kommerntera gjärna  för idér. 💕LYGSM💕