Hej på er. Här ekar det tomt sen en tid tillbaka. Jag har gått tillbaka till forme.se och kommer i framtiden att blogga där. Alla inlägg från min tid i USA är importerade till den nya, om ni vill kika tillbaks i arkivet. Inläggen kan se röriga ut - men det fixar jag under veckan.

Vi ses där! Kramis

Det var så peppat att fylla 20 I New York!
Det är i&för sig ingen stor ålder här, utan 21. Men vi firade på som bara den! Fick fina presenter och kramar av min värdfamilj innan jag skickade killarna till skolan .På morgonen mötte jag Sanna och Jenny för brunch och det var skyfall ute...har aldrig sett så mycket regn på samma gång! Vi hade det trevligt i några timmar innan jag åkte hem för att skypa med familj och vänner (ni är guld värda!) Efter jobbet åkte jag ner till mallet och blev sminkad på Sephora, haha perfekt om man inte orkar. Så typiskt. Bad bara om en basic eftersom jag föredrar att lägga mascara och ögonbryn på mitt eget sätt....men det blev lyckat! Så typiskt USA ändå. Skulle ju aldrig hända i Sverige att man sätter sig på Kicks och ber dom lägga en festsminkning gratis. But i loove it

Efter några timmars häng hos Jenny så åkte vi in mot city för promoterdinner följt av klubb. Det var så mycket folk och vi var ett grymt gäng tjejer! Träffade en ny tjej, Sara, som nyss flyttat till New York från Stockholm för att plugga! På Berkeley dessutom. Härlig genuin tjej! Älskar när folk bara dyker upp sådär ur tomma intet. Blev uppvaktad av allt möjligt, skyltar och tårta. Levde livet i några timmar! Framåt morgonkvisten somnade vi alla hemma hos Charles i city och chillade järnet resten av dagen

På eftermiddagen åkte jag hem till Short Hills för att hänga med dessa små liven resten av kvällen. Vi gick på den nya "Guardians of the Galaxy" filmen och Chris Pratt ser ju inte dålig ut så jag var nöjd! Efteråt gick vi ut och åt stans bästa hamburgare och bara pratade i några timmar. På denna restaurang har jag ätit den bästa hamburgaren i hela mitt liv. Med sötpotatis-pommes!

Den följande veckan var lugn och jag signade på pappren för att förlänga i Californien, som au pair. Ja, ni hörde rätt. Jag blir kvar +9 månader vilket innebär att jag landar i Sverige NÄSTA sommar, Juni 2018. Jag har haft ett bättre år än jag någonsin kunde önskat och rest mer än vad jag någonsin gjort, men jag känner att jag inte är klar med USA och att jag har tiden att åka över till västkusten för att prova på livet där. Även om jag älskar New York av hela mitt hjärta så vet jag att jag kommer ångra mig för resten av livet om jag inte gör det här för min egen skull. Pirrigt! Jag slipper ju dessutom vintern ;)

Resterande dagar i veckan åkte jag med Emilie och Jenny upp till Eagle Rock reservatet som ligger uppe på ett berg och man har utsikt över hela New York. Vi åt sushi och begrundade oss över livet. Emilie är snart klar med sitt år och åker hem om ca 2 veckor. Vemodigt. Har kommit henne så himla nära och hon inspirerar verkligen mig. En vän för livet!

It's my birthday! Haha, 20 år och fortfarande inte klokare. Lite kanske. Snart ska jag möta upp några tjejer för brunch och massa snack. Ikväll blir det dinner och utgång och nästa helg ännu mer firande då jag, Jenny och Sarah åker till Chicago! Livet just nu <3
Förra torsdagen hämtade jag upp mamma på flygplatsen, den känslan! Surrealistiskt men fantastiskt. Vi åkte hem till min värdfamilj och beställde hem mat och sen somnade jag och mamma i min säng. Jag fick ett paket hemifrån med svenskt kaffe (<3) svenskt godis och naturgodis. Bästa presenten ever. Dagen efter gjorde vi oss redo för New York och för att checka in på hotellet. Först åkte vi förbi Jennys hus för att säga hej, och sedan vidare till stationen. New York bjöd på strålande sol och nästan 30 grader! Vi slog oss ned i Bryant park för en välbehövd lunch från Wholefoods, aka mitt favoritställe.

På eftermiddagen bestämde vi oss för att hoppa på hop on-hop off bussen som gjorde en tour downtown! Det var närmare 30 grader så vi satt på taket men det blev inte svalare. Så skönt dock! Stannade till i SoHo Nolita, Little Italy, Battery Park, One World Trade Center, Tribeca och Meatpacking district. Tips till er som även bor här för jag blev verkligen positivt överraskad över hur mycket man fick se!

På lördagen vaknade vi upp på vårt fina hotell och åkte neråt SoHo för brunch på The butchers daughter. Så mysigt! Beställde in egg benedict och x antal koppar kaffe. Perfekt start på dagen. Skönt med mammatid

Hängde runt i Little Italy eftersom det fina vädret fortfarande höll i sig. Vi hade verkligen tur med vädret! Vid 3 på eftermiddagen hoppade vi på Circle-line, en båttur som åker runt till alla öar (Ellis Island, Staten Island mfl..) man fick ett helt nytt av staden

På kvällen gjorde vi oss iordning och gick ut en runda på times square. Mamma ville se hur det hade förändrats sedan hon var här sist för 20 år sedan. Det var galet mycket folk så jag fick lite panik, så vi köpte vin med oss tillbaka till hotellrummet och pratade om livet fram tills midnatt. Bästa helgen på länge

På söndagen sov vi hemma hos mig i Jersey, och på måndagen passade vi på att shoppa litegrann. Välbehövd kvalitétstid som gav mig så mycket energi! Until next time
Love

Mycket har hänt sen sist. När jag kom hem från Australien för två veckor sedan var jag i full fart med att catcha upp med allt och alla. Mycket kan ske under tiden man är frånkopplad! Vi har hunnit med att äta premiärlunch i Central Park! Ett måste i New York. Eleonora kom upp till oss över helgen och vi köpte sallad från Wholefoods. Den helgen kom sommarvärmen på besök och det ser ut att bli närmare 30 grader även denna helgen!

Under förra veckan var Jennys kompis Felicia på besök, vi har hunnit med en och annan lunch men även en utgång! På fredagen åkte jag in till city med tjejerna för att möta upp Sara för en middag. Gick på mysigaste restaurangen på länge, Hendriks på 36th. Pratade om allt mellan himmel och jord över två vinflaskor. Sedan bestämde vi oss för att köra LAVO-PhD-Bounce-1Oak rundan på lördagen. Förstår inte hur det kan vara lika jäkla kul varje gång! Längtar såå mycket tills min bästa vän kommer hit i Juni eftersom hon alltid varit så extas över just detta. Saknar henne så att det värker i hjärtat. Träffade en annan vän som vi gick ut med i början av året och tydligen har han blivit castad av Tyra Banks(!!) för ett nytt modell-jobb. Alltså. Bara i New York. Concrete jungle where dreams are made up! Fick även träffa Hannah igen efter nästan en månad och säga hejdå till Emelie som åker hem nästa vecka....

Eftersom vi inte landade i sängen förrän morgonkvisten hemma hos Hannah på Long Island på söndagen så sov vi fram till lunch. Sen åt vi pannkaksfrulle innan tjejerna fick visa mig runt! Det fanns massor av mysiga caféer, stränder och bayclubs. Hänger mer än gärna där i sommar! På kvällen åkte vi till Emelies värdfamilj som hade avskedsmiddag för henne. Vart så trevligt! Denna veckan har jag bara försökt komma ikapp med alla måsten. Var hos frisören tidigt imorse för att fixa till nyansen och lägga i fler slingor. Blev kanoners. Vad händer idag då?
Mamma kommer! Hon är i detta nu på ett plan påväg till Newark och jag ska plocka upp henne vid 8. Konstig känsla. Vi ska bo på hotell över helgen, bara strosa runt och äta gott. Well needed! Uppdaterar er efter helgen, Kramisar

Den sista veckan av semestern åkte vi upp till Cairns och The great barrier reef. Bara vila ikapp, hikea i regnskogen och snorkla i revet. Allt var så fantastiskt, men revet var verkligen något som jag aldrig skulle kunna förmedla genom några bilder. Man måste ha upplevt det själv för att inse hur unikt det är. Vi åkte ut med en segelbåt från Port Douglas och efter en timmes båttur (sinnessjukt höga vågor) så var vi framme vid en liten ö. Fick dykardräkter och utrustning och direkt när man tittade under ytan så såg vi nemofiskar, reven i olika färger, minihajar och sköldpaddor. Som en helt ny värld under vattnet! Googla.

Hoppade på resans fjärde flyg ner till Melbourne som också var sista stoppet! Märktes direkt att Melbourne är mer en stad för unga och Sydney lite mer businesspeople. Jag gillade det! Återigen otur med flyget så vi landade en timme senare än tänkt & jag var så sinnes stressad. Jag skulle nämligen möta upp Elin ,en av mina bästa vänner hemifrån som flyttat dit med hennes pojkvän. Fan så modigt ändå! Göra precis som man känner. Följa hjärtat. Blir stolt över det! Vi käkade middag nere i Southbank och pratade ikapp över en flaska vin, men vi kom inte iväg förrän halv 9 på kvällen....hann iallafall ett par timmar för det var min enda lediga kväll. Uppskattade det till fullo och vi pratade om allt mellan relationer & hur livet har förändrats till USA politik. Nu vet jag inte när vi ses nästa gång. Saknar henne redan. Resterande dagar hann vi bland annat med en dag i djungeln, ytterligare ett zoo & sista dagen åkte vi på roadtrip!

Sista dagen åkte vi på en roadtrip vid namn The great ocean drive. Vi körde över 300 miles på en dag och stannade vid de mest fantastiska vyerna. Bilder man ser på tumblr och inser att det faktiskt finns på riktigt och man står precis framför det. Jag blev dock åksjuk framåt slutet för första gången på säkert 10 år men räddade mig själv med massa apelsinjuice och lakrits, hehe...

Breathtaking. Så vackert! Vår busschaufför berättade för mig att det ibland hänt att killar har friat till sin flickvän till solnedgången (sista bilden) tänk det!

På kvällen precis innan jag skulle sova skickade Linda denna bilden till mig, då trodde jag att jag skulle dö av hemlängtan ett tag. Vilka fantastiska vänner jag har!!!

Igår åkte vi ut till Bondi Beach. Strålande som och varm vind var det ultimata vädret för dagen. Vi hikade runt Creve Couer (en slinga som går genom bergen) och vilken utsikt! Klarblått vatten & fullt med surfare bland vågorna. Fick flashbacks till serien Blue water high, var helt besatt när jag var yngre. Provade dock inte att surfa igår men när vi kommer till The Great Barrier Reef så lutar det åt att vi ska göra det, Vi gick även förbi "the Iceberg hotel" som har en inbyggd pool I HAVET, ni har säkert sett bilder på Instagram. Men....när vi kom dit höll dom på att städa poolen, vilket är lika med en tom pool. Den besvikelsen! Men jag fick iallafall se den. Förstår varför denna stranden och detta området är så världskänt - för det var helt fantastiskt. Hit måste man åka minst en gång i livet!