För två veckor sedan åkte jag och mannen till Prag, en ganska spontan resa, men en stad som vi sedan länge har velat besöka - och det var det värt! En så charmig stad med fantastisk ÖL.

På resan dit mellanlandade vi i Köpenhamn, och måste verkligen säga att Kastrup är en väldigt trevlig flygplats. Bra matutbud och lite lyxigare barer, tummen upp för det! Denna pizza var så himla god.

Resans första öl för min del, jag är ju ingen direkt öldrickare - Vin & Bubbel är livets dryck!
Men med destination PRAG, så hör ölen garanterat till!

Ett väldigt trött par, vi åkte 04:00 från lägenheten och flyget från Köpenhamn gick sedan vid 12. Med all rätt.

Touchdown PRAHA!

Vår första öl i Prag, alltså. Detta var 0,4 eller 0,5 l och kostade oss totalt 25 kronor. Det är helt galet, och ölen var så otroligt god. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli såld på ölen. Men där fick jag!

Hittade en mysig plats i närheten av Charles Bridge!

Min fina!!

Gick förbi ett ställe där dem gjorde pepparkakor, kändes så fel i tiden men doften var ljuvlig!!

Vi bodde på älskade Sheraton, som gav oss ett välkomnade i världsklass.

I och med vår 3-års dag, så fick vi oss en rejäl överraskning när vi kom hem på fredagskvällen. Dem hade fixat och gjort det så romantiskt, så gulliga.

Vi stannade till på U Prince Hotel, och hittade ner till deras bar som hette Black Angels. Detta ställe levererade magiska drinkar - påminner lite om Pharmarium här i Stockholm. Ett hett tips.

Dem hade ju självfallet en takterrass också, men en väldigt fin utsikt, och ett plus var absolut att se solnedgången från denna höjd!

Så vackra detaljer.

Det astrologiska klocktornet, så fascinerande.

​Pivovar Národní Brewery - Vårt absoluta favoritställe, deras öl gick faktiskt inte att få nog av.

Detta var en del av resan, kommer mycket snart en del 2.
PRAG - 5/5

En ledig påsk och familjen på besök här i Stockholm, kunde inte bli mycket bättre än så! Familjen kom hit på fredagen, så målade vi massa ägg och umgicks hela kvällen! Vi hann bland annat med att käka en bättre middag med bland annat ostron och bubbel till förrätt samt en sväng på Himlen. Har verkligen njutit av helgen, när dem åkte hem så blev jag helt och hållet sängliggandes, men det var en annan - tråkigare del! Jag lyckades för övrigt göra min första utåtbakade fläta på syrran också, mycket nöjd för ett första försök ;-)

Vad är härligare än att jobba ett morgonpass och man hintar till sin kollega att "efter detta pass är vi värda både vin och mat" och sedan är tanken fullbordad! Jag älskar det! Jag och Germa satt kvar efter jobbet och drack vin och käkade en av de bästa burgarna i stan på HEARTS! Mycket trevlig kväll, och detta vin rekommenderas starkt!

I april börjar jag på min nya arbetsplats, Haymarket By Scandic. Jag är otroligt taggad för detta, ett helt nytt kapitel!! Känns fantastiskt bra.

Alla bilder från Pinterest.
Jag kan verkligen sitta i timmar och drömma mig bort bland alla fina bilder på Pinterest.
Och kolla bara in dessa vackert placerade blommor, snittblommor gör verkligen mycket i hemmet,
man får verkligen en levande känsla! Nu fick jag lust att spring ut och köpa hem massa blommor!!

Jag och Camilo firade 3-år den 16 mars, och jag fick ett nytt tillskott på min handled :) Älskade Milo & Marc.

Nya vassa klor!!

Jag och Camilo har haft en period då vi har fått lyxa till det på helgerna och provat lite nya hotell. I februari bodde vi en natt på Miss Clara på Sveavägen - amazing. Stilrent hotell med klockren design, mörka inslag mot de vita väggarna och badrummet - det härligaste badkaret någonsin (så himla djupt). På kvällen åt vid middag på en av hotellets restauranger vid namn GIRO, vilket är deras pizzeria. Slående god pizza levereras a la Italiy, jag åt en tryffelpizza med ett glas rött till, det kan inte bli så mycket bättre än så. Mitt tips om ni är sugna på en lyxigare och RIKTIG pizza, boka bord på GIRO.

Nu har jag tänkt att börja om på nytt, och fortsätta fylla minnesbanken på denna fina sida. Let's begin.