Hej alla M,J här igen!

Nu är jag hemma efter en lång och härlig semester i en liten stuga mitt ute i ingenstans... haha, okej inte mitt ute i ingenstans men en stuga ute på landet!

Jag och min familj har en liten sommarstuga i Dalarna där vi tillbringar den mesta tiden på sommaren. Det är väldigt skönt att kunna åka ditt och bara lämna storstaden för ett tag och bara känna lugnet. Men jag som bott i en storstad hela mitt liv är ju van med det så efter ett tag ute på landet börjar man ju längta tillbaka till bilarna som åker och folket som virrar omkring inne i stan. Det kanske låter konstigt att man längtar till bilar som åker fort på vägen och folk som springer fram och tillbaka nere på tunnelbaneperrongen, men för mig är det nästan som en trygghet jag är liksom van med det. Jaja slut pratat om det! Nu är jag iallafall hemma igen och M,Y också så jag hoppas då på att det blir mera uppdatering på våran blogg!

Hoppas ni haft en bra dag, kram! // M,J <3

Hej alla! My här.

Igår förmiddag kom jag hem från en otrolig resa i Italien. Jag, min familj och en annan familj spenderade först ett dygn i Florence. En underbar stad med mycket bra shopping och fina gamla byggnader. Sedan reste vi vidare med tåg till Monterosso som ligger i Cinque Terre. Där gjorde vi massa utflykter till andra vackra byar, hängde på stranden och åt goda Italienska middagar. Så fint ställe. Recommend recommend som Therese Lindgren säger ha ha. Efter en vecka i Monterosso åkte vi tåg till Viareggio för att bo hos min släkt. Där bodde min familj och jag vid en vacker strand. Bilderna ovan är från flygresan dit. Jag har tagit mycket fina foton från alla ställen och de kommer i de kommande inläggen. Ta gärna hänsyn till mitt skrivande. Jag är ganska ny på att skriva blogginlägg och vill gärna utvecklas. Ta hand om er så ses vi i nästa inlägg.

Förlåt för att det blivit så dålig uppdatering på våran blogg. Det beror på att M,Y är i Italien och och jag M,J är på mitt landställe, där det inte finns något wi-fi. Därför är det svårt för mig att uppdatera. Men M,Y kommer snart hem från Italien och då kommer säkert hon kunna uppdatera.

// M,J <3

//M,J <3

Ett foto från gårdagens Göteborgstur.

Jag vill först be om ursäkt för dålig uppdatering, detta beror på att jag varit och besökt min kompis landställe. Då hade jag inte tillfälle till att skriva ett nytt inlägg. Men jag ville försöka fotografera lite därifrån så här kommer två bilder från hennes landställe. Sen vill jag också be om ursäkt för att bilderna inte har den bästa kvalitén det beror på att jag inte hade tillgång till en kamera, utan fotograferade från min mobil.

Just nu sitter jag på ett hotell i Göteborg och skriver. Ikväll blir det en stadstur och restaurang och imorgon blir det Liseberg. Bilder från Liseberg kommer nog inte komma upp. Men kan försöka att fotografera så mycket jag kan från kvällens tur.// M,J <3

Nu när regnet vräker ner utanför mitt fönster finns det inget bättre än att sätta sig framför datorn och skriva ett nytt blogginlägg!

En sommar med regniga dagar är sällan kul... Därför tänkte jag komma med fem tips på vad man kan gör en sån där regnig dag.

1. De vanliga KOLLA PÅ FILM. Jag ÄLSKAR att kolla på film, speciellt på skräckfilm. Skräckfilm tycker inte jag är så kul att kolla på själv, utan föredrar helst med en vän. M,Y och jag brukar ofta kolla på skräckfilmer tillsammans! Det är så kul att ha någon att diskutera filmen med sen.

2. Spela kort. Att spela kort kan vara väldigt mycket från person till person. Vissa tycker att det är jätte kul andra inte. Själv kan jag tycka att det är väldigt mysigt, speciellt på en regnig dag som denna.

3. Prata med någon i telefonen. Att prata med någon, det kan vara en vän eller någon släkting eller helt enkelt bara någon man gillar är för mig både roligt och ett mysigt sätt att fördriva tiden på.

4. Träna. Det finns massvis med härliga träningsvideos på Youtube. Själv brukar jag ibland följa en tjej på Youtube som tränar mycket med kroppen, alltså utan vikter. Till exempel de vanliga armhävningar, plankan och situps med mer.

5. Och sista.. Samla ihop dig ett gäng med vänner, köp godis, chips, läsk och bara chilla tillsammans! Alltid lika mysigt!

Det var alla tips jag hade idag. Hoppas att ni får en bra dag! // M,J <3

Tidigt i morse, redan klockan halv fyra åkte M,Y till Italien. Så nu i cirka två veckors tid ska jag M,J ta hand om bloggen helt själv. Jag ska försöka att uppdatera så mycket jag kan under dem här veckorna.

Bilder från M,Ys resa till Italien kommer att komma upp när hon är hemma i Sverige igen. På grund av dåligt wi-fi.

Under dom här veckorna M,Y är i Italien så ska jag åka till mitt landställe och besöka Liseberg, det kommer postas bilder därifrån också.

Vi vill tipsa er om ett par produkter från ccs, samarbete med Therese Lindgren.

Produkterna i den främre raden är läpp produkter i dofterna vanilj, aprikos och kokos. I den bakre raden är det handkräm i samma dofter. Vår personliga favoritprodukt är handkrämen i doften aprikos Alla produkter finns länkade nedanför.

Till dagens lunch blev det vegetarisk pizza slice! På den här vegetariska pizzan hade vi champinjoner och svarta oliver.

Det blev riktigt gott! Till dig som vill testa något vegetariskt så kan vi rekommendera det här receptet. Väldigt lätt att göra, men ändå väldigt gott! Bra start på ännu en till sommarlovsvecka!