Gick som sagt upp tidigt imorse för att ta första båten till Caticlan och sedan flyget till Manilla. Vi var framme i Manilla vid 9 och åkte direkt till vårt jättefina hotell som ligger nära flygplatsen (tar inga risker den här gången!!). Efter det åkte vi vidare till köpcentrumet Mall Of Asia och shoppade loss hela eftermiddagen. Nu sitter vi på restaurangen och har precis ätit vår sista middag. Vi är helt slut fast klockan bara är 20.30, men är väl inte så konstigt med tanke på hur tidigt vi gick upp. Blir lika tidig uppgång imorgon med för då åker vi hem till SVEEEERIGE!

Häromkvällen när vi satt i lobbyn och kollade film fick vi gratis pizza av killen som jobbar i receptionen, det var bra det. Igår var sista dagen på Boracay. Vi solade hela dagen lång och njöt till max i och med att det faktiskt var sista soldagen på hela resan! Sedan åt vi en god middag, strosade runt i lite affärer och la oss tidigt med tanke på att vi skulle upp 03.40 imorse.

Nu har vi varit på Boracay i snart två veckor och oj vad vi gillar detta stället! Vi har solat och badat, träffat jättegoa människor på dom två hostelen vi bott på, festat, ätit god mat, hyrt en segelbåt, snorklat, cliffdiving osv osv.

Idag har vi mått som vi förtjänar. Tog oss till stranden men det var väldigt molnigt och började regna efter bara en liten stund så då satte vi oss på Starbucks istället. Efter det strosade vi runt lite och ikväll har det varit gratis pasta och livemusik här på hostelet. Efter det gick vi och Frida, en svensk tjej som bor i samma rum som oss, ut och köpte efterrätt och hämtade tvätt. Så en lugn kväll blev det och nu ska vi sova!

Igår gick vi upp och åt frukost och sedan hängde vi på stranden hela dagen. När vi kom hem fick vi reda på att det var pubcrawl på kvällen så vi bestämde oss för att gå på det och det var jättekul. Var dock mindre kul när vi skulle gå hem och en tyfon hade dragit in. Regnade, blåste och åska som sjutton och vi trodde att vi skulle dö, men den var inte så "stark" eller hur man säger så det var ingen fara så vi överlevde. Är väldigt vanligt med tyfoner här på Filippinerna nämligen, så nu har vi varit med om en sådan också.

I fredags lämnade vi Malapascua och åkte vidare mot Boracay. Först åkte vi buss i 4,5 h till Cebus flygplats, väl framme på flygplatsen (i god tid!!) så visade det sig att vårt flyg var inställt, så vi satt på flygplatsen och väntade i ytterligare 4 timmar för att ta ett senare flyg. Det var sååå kul och vi var sååå glada. Men vi kom fram tillslut iaf!

Eftersom vi gick och la oss klockan 21 igår så vaknade vi ganska tidigt idag. Vi var vid stranden redan klockan 10 och där har vi legat hela dagen lång. Är verkligen jättefint här på Malapascua med helt kristallklart vatten, men ön är ganska död. Är inte så jättemycket turister här och dom som är här är här för att dyka, så vi var i princip själva på stranden idag!

Gick upp 04.45 imorse för att ta bussen till Malapascua. Första bussen hade AC och vi höll på att frysa ihjäl och andra bussen hade absolut ingen AC så då blev det galet varmt istället. Så inget sovande på bussarna med andra ord. Men nu är vi framme och har precis ätit kvällsmat/spelat spel och ska strax gå och lägga oss.

Sista kvällen i Moalboal igår. Vi åt jättegod mat och efterrätt. Tror det eller ej så fick vi även tummen ur så vi har nu bokat alla flygresor och boenden under resten av resan!! Ska bli så skönt att vi aldrig mer behöver sitta med den skiten, så arga och irriterade vi har varit tack vare det haha.

När vi kom fram till Cebu tog vi en buss i 3 timmar till Moalboal där vi befinner oss nu. Det är en liten by och finns inte så mycket att göra här. Både häromdagen och igår har vi åkt till White Beach. Igår var det lovdag så det var jättemycket folk och vi var nästan dom enda västerlänningarna då det inte är alls mycket turister här. Så vi blev en aning uttittade och kände oss inte jättebekväma. Sen blir man så frustrerad av att kolla på alla med för det är så stor skillnad mot var det är på en strand hemma. Det är ingen som ligger och solar eller läser bok utan antingen ligger dom med kläderna på i vatten i 3 timmar i stora grupper eller så håller dom på och leker och grejar och donar på land. Ta det lite lugnt ville man bara skrika ut ett ex antal gånger. Men stranden i sig är i alla fall väldigt fin och häromdagen såg vi nog den finaste solnedgången hittills! Idag har vi inte gjorde ett piss, förutom att blogga då, pga regn och åska. Så vi har suttit kvar på restaurangen som vi åt frukost på och här sitter vi än och nu är klockan halv fyra snart. Vi hade egentligen tänkt att åka härifrån imorse och vidare till Malapascua, men vi hittade inget boende igår kväll (oj konstigt Felicia och Amanda när ni kollar kvällen innan) så vi får åka imorgon istället.