Igår klev jag på bussen 6:50 från Universitets Sjukhuset i Umeå för att åka upp till Skellefteå, på ett skolbesök som inte alls blev som jag hoppats på. Det var väldigt få elever som befann sig på skolan och endast två som kom fram och pratade. Stannade ändå kvar i nästan tre timmar och hoppades på att det skulle bli bättre men icke.

I morse ringde klockan 4:30 för att hinna med bussen 5:20 upp till Luleå. Tanken var att jag skulle stå utanför kafeterian/matsalen på Gymnasieby men när jag kom dit stod ett annat företag och använde det bord jag skulle ha. Så det hela slutade med att jag fick använda en bänk som bord och stå i entréhallen vars det näst intill inte passerade några elever, så himla tråkigt! Lämnade massor med material, så hoppas att de sätter upp dessa på alla deras kvarter.

Dessa två besök är dem första som har varit mindre tryck i sedan jag började som Direct Sales Intern, så jag ska väl inte ta det hårt, men det är svårt när jag reser (2½h resp. 4½h).

Nu sitter jag på bussen och har precis anlänt till Piteå så har ca 3½ timmar kvar innan jag är tillbaka i Umeå. Imorgon blir det en lugn dag då jag inte alls känt mig pigg och alert de dagar som gått. Behöver skicka iväg några påminnelse mail inför framtida skolbesök och mässor, samt posta material inför kommande skolbesök. Dock så blir nästa vecka en fullspäckad vecka så känner verkligen att jag behöver ta vara på de kommande dagarna.

I skrivande stund sitter jag på tåget på väg tillbaka till Umeå. På dagens agenda stod det ”Mässa i Kramfors”, där det har arrangerats en mässa för gymnasieskolan samt allmänheten. Många ettor och tvåor som kom fram och pratade, vet dock inte vad som hände med alla treor. Ändå helt ok med folk som skrev upp sig och fick med sig en fin rosa tygpåse, så nu kommer vi med stor sannolikhet att synas mer än tidigare. Lämnade även kvar material till skolan, så mitt jobb där är slutfört!

Vila och planering står på schema för torsdag och fredag, fått en sån enorm muskelknut från att bära alla väskor så det skall bli skönt att få jobba från datorn med en kopp te.

Ännu en arbetsvecka att ta sig ann. Förra veckan blev det lugnt för min del då skolorna i Norr hade sportlov, så det skall bli roligt att få resa runt igen.

Igår blev det ett skolbesök på Parkskolan i Örnsköldsvik, jag stod i deras rasthall/kafeteria och fångade upp de som var intresserad. Många hade redan fått information och pratat med oss på mässan på Nolaskolan men roligt att få besöka skolan och sätta ett frö för framtida besök.

Idag har jag varit på skolbesök på Praktiska Gymnasiet i Örnsköldsvik, blev inte så många timmar eller namn men väldig trevliga elever och personal. Även här har ett frö blivit satt för framtida besök.

Såhär såg det ut när jag var på Parkskolan

Godmorgon!
Idag sitter jag hemma vid köksön och jobbar med att kartlägga gymnasieskolor runt om i Sverige samt skriva profilunderlag. Inte så händelserik så att säga, men gårdagen var det.

Jag fick nämligen hålla i ett informationsmöte, mitt allra första och helt själv.

I förrgår ringde Emelie och sa att det endast skulle komma ett fåtal deltagare till mötet och att det var onödigt att skicka ner både mig och Elin, så hon frågade om jag skulle vilja åka ner och hålla i mötet. Sagt och gjort! Jag deltar på Elins möten en gång i månaden så visste vad som skulle göras och sägas, men såklart ändå nervöst då det blev så spontant, plus att det var ett av våra pop-up möten här i Norrland. Efter informations delen höll jag min ambassadörs presentation, där jag med all säkerhet briljerade. Sedan så intervjuade jag alla deltagarna och hamnade inte i sängs förrän vid 23-tiden.

Jag är så tacksam för att få jobba med Cultural Care och få vara en del av detta fantastiska och goa gäng. Spelar ingen roll vilket jobb du är anställd för så får du alltid testa på något nytt och möjligheter till göra något större.

Igår var det uppstigning 4:45 för att hinna med bussen upp till Skellefteå. Mässan hölls på Scandic med många utställare, främst företag så jag och Elin hade rätt låga förväntningar på dagen. Det stora intresset överraskade verkligen oss, och minst ett pop-up informationsmöte så vi kan inte vara nöjdare. Detta firades med Max innan vi satte oss på bussen tillbaka till Umeå.
Skellefteå levererade verkligen, många visste redan vad au pair livet innebär men ännu fler ville veta mer, vilket glädjer oss på Cultural Care min minst sagt mig då jag mest troligt får göra återbesök till Skellefteå för att hålla/ side-kicka på informationsmöten.

Nu sitter jag på bussen till Hörnefors för en mysig helg hemma med mamma, nästa vecka har många skolor lov så det blir mycket planeringsarbete för mig men skall försöka hitta några små uppdrag här i Umeå.

Bor du i Örnsköldsvik och är nyfiken på vad au pair livet innebär, så har vi ett gratis pop-up informationsmöte i Örnsköldsvik 9 Mars på Scandic. Anmäl er HÄR! Hoppas vi ses!

Ett inlägg i veckan är inte särkilt ambitiöst eller kreativt men så är det när verkligheten kommer ikapp. I onsdags var jag ledig då jag befann mig på Umeå Universitet från 9 – 15, för att kolla på framtida utbildningar. Förutom mässan i Sollefteå förra veckan så hade jag planeringsdagar, tors & fre, och kreativiteten var inte på topp efter många timmar framför datorn.

Fredagseftermiddag spenderades med grabbarna på ett food court och kvällen avslutades med biomys med hjärtat. På lördagen stod party på schemat och ni som vet, ni vet hur söndagar brukar spenderas. Kom hem till mamma i Hörnefors igår, därav denna uppdatering. Finns alltid mat och snacks nära tillhands, mamma som uppvaktar mig, slötittar på TV samtidigt som jag får jobb avklarat. Livet.

P.S. På Torsdag kan ni träffa mig och min kollega, mötesrepresentant i Umeå, Elin i Skellefteå på ´Framtidsmässa´ mellan Kl. 9-15. Hoppas vi ses!

Vi kollade på Dolda tillgångar och den är såå sevärd!

Igår var det uppstigning 5:30 för att kliva på tåget 6:13 och slutdestination var Sollefteå. Kom fram i tid för att hinna handla nödvändigheter, ställa i ordning monter och förbereda ett seminarium som jag skulle hålla när mässan började, utan att behöva stressa.

Hade högre förväntningar på besökarantalet men väldigt nöjd med antalet som kom på de två seminarium som jag höll i samt toppen feedback av både eleverna och SYV. Roligt att få besöka sin hemstad och prata med vänner och bekanta samt veta att man bidrar till något värdefullt när det kommer till att välja väg efter studenten.

På eftermiddagen gick jag ut och åt med en mycket saknad vän, catchade up om det som varit och spånade på framtida planer. Resten av kvällen spenderades med min pojkväns föräldrar framför TV.

I detta nu sitter jag på tåget upp till Umeå, 20 minuter efter avgångstid. Wish me luck!

Såhär såg det ut igår på Hullsta Gård + en godis hög i mitten på bordet

Hejsan Hallå!
I detta nu sitter jag och Elin på tåget som går mot Umeå Central, jag kliver av i Hörnefors för att spendera helgen hemma hos mamma innan det blir dags för en ny arbetsvecka.
Idag har vi befunnit oss på Nola skolan, som verkligen levererade! Ett sånt intresse att vår seminarium fylldes och tyvärr så kunde inte alla som ville delta. Men vi kommer mest troligt att hålla informationsmöten i Örnsköldsvik så småningom!

Denna vecka har varit fullspäckad, med högt tempo och mycket nytt som skall tas in men jag trivs så himla bra. Stort tack till Anna och huvudkontoret som tror på mig, jag skall köra gärnet!

På Måndag befinner jag mig på jobb & karriärsmässa i Sollefteå, Hullsta Gård (Wiho, hometown!) och sedan kommer resten av veckan att spenderas framför dator, kalander och mobilen då framtida jobbuppdrag skall planeras. Har ni tips/önskemål på gymnasieskolor samt mässor ni vill att jag skall besöka; tveka inte att höra av er genom att kommentera eller varför inte skicka iväg ett mail?

Eftersom det gick så bra i Piteå hade jag höga förväntningar på Umeå, både på besökarantalet och besökarna i sig. Vi var fyra tjejer som representerade Cultural Care. Sen tror jag också att om man bor i en stor stad, som också är en studentstad så har många koll på vad de vill göra efter studenten; bra för de, mindre bra för oss. Varför jag åkte med Cultural Care var för att de har många fördelar och en av dem är att man kan åka iväg som au pair fram till det år du fyller 26, så har man pluggat klart och behöver ett break så finns det fortfarande möjlighet att åka iväg!

Nej nu måste jag sova! Uppstigning 5:30 för att sedan bege mig mot Örnsköldsvik och Nola skolan där de arrangerar en jobb & karriärsmässa.

Besöket på Thoréns varade endast i någon timma då dem flesta var hemma eller hade lektion. Därefter skiljdes vi åt, tjejerna åkte tillbaka till hotellet för att sedan åka och fixa vår monter medan jag åkte hem för att få lite jobb gjort.

Nu har jag har precis kommit hem efter att ha varit på Pinchos med tjejerna, där vi även fick sällskap av Sandra som också åkt i väg som au pair samt jobbat på huvudkontoret i Stockholm och varit mötesledare i Umeå. Även hon och Elin, som är möteledare här i Umeå gör oss sällskap imorgon på Nolia Karriärmässan. Hoppas vi syns!