Gick in på gymmet kl 17 och trodde att jag skulle vara full av energi trots att jag åt kl 11.. Tji fick jag för det! Allt var jävligt tungt och jobbig. Men efter ca 30 min så vände passet och det blev riktigt bra! Efter 10 set benspark varpå det sista ett dropset vinglade jag ut från gymmet och var jäkligt nöjd. Belönade mig med favoritmaten; sushi 😋

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Känns inte som det är annat än jobb, träning och stress. Men det positiva är att vi går mot ljusare tider och vi har haft riktigt goa dagar denna veckan med påfyllning av D-vitamin!
Igår fyllde jag år och det var verkligen en så himla bra dag. Blev uppvaktad från morgon till kväll av nära och kära samt mina elever och kollegor. Hann även med ett gympass så jag är nöjd!

Likes

Comments

Har varit dålig på att träna ren styrketräning det sista och känt mig väldigt förvirrad faktiskt, inte vetat vad jag vill med träningen och har varit omotiverad. Men jag har iallafall tränat en del gruppass som spinning, bodypump, cxworx m.m vilket har känts riktigt bra och roligt!
Och jag tänker såhär, så länge jag gör det som är roligt så spelar det ingen roll!
Idag körde jag och en kompis bröst och triceps. Så följande övningar stod på schemat;
- Lutande hantelpress
- Lutande bänkpress
- Pressar i cablecross
- Tricepspress i cable som vi dropsetade
Triceps ovanför huvudet

Blev ett tungt och bra pass och seten/repsen varierade i varje övning och jag är övertygad om att träningsvärken kommer infinna sig. Det handlar inte om att köra så många övningar som möjligt eller köra långa pass. Huvudsaken är att man använder tiden effektivt och verkligen tränar när man väl är där.

Likes

Comments

Idag stod dock ben på schemat!
blev ett jäkla bra benpass och jag brukar som oftast lägga mycket fokus på rumpa. Försökte mig på knäböj idag men det går som oftast väldigt dåligt. Får otroligt ont i armarna, vilket är ett väldigt märkligt ställe att få ont på vid knäböj men!?

Likes

Comments

Året lider mot sitt slut och när jag blickar tillbaka är jag mer än nöjd. Det har hänt mycket roligt och jag tar bara med mig fina minnen till nästkommande år.
Jag har gått på diet 21 av årets 52 veckor, fått en ny familjemedlem - Morris. Klippte av mig allt hår. Gjort debut i bikinifitness, träffat många nya och fantastiska vänner, skapat fler minnen. Bytt jobb och startar om i en helt ny verksamhet. Förlovat mig. Köpt mitt första egna hus. Ja det är så bra saker som skett och jag ser framemot 2017 där fokus kan ligga på FLER saker jag vill göra. 2016 hade jag ett mål som jag strävade efter som var att tävla och nästan halva året la jag min energi på det. Nu ska jag lägga fokus på min familj och saker VI vill göra. ❤

Likes

Comments

Nu är julen över med allt vad det innebär. Har varit på uppesittarkväll hos min bror, firat jul med min familj och även sambons. Barnen kom hem igår o då fick vi firat med dem också.
jag älskar jul o tycker det är så mysigt men det är också väldigt stressigt så just nu är jag supertrött haha! Tur att man är ledig i 5 dagar. Träningen har flutit på den också, dock har jag inga bilder från något pass då det varit galet mycket folk. Antar att julångesten smyger sig på ;-)

Likes

Comments

Godmorgon! denna veckan är barnen hemma och vi startade veckan med att vabba då ena grabben åkt på magsjuka. än så länge är vi övriga friska, peppar peppar! Så i tisdags var jag och grabben hemma och hade mysdag. Vi har även fått pyntat granen så nu är det jul även i vårat hus :-)

Träningen flyter på, har blivit både spinning och styrka denna veckan! Formnojar dock en del.. Ibland känns det som att jag gått upp allt och är på ruta ett och ibland känns det som formen blir bättre o bättre. Magen har tack och lov börja vänja sig vid mer mat och jag ser inte gravid ut lika ofta. Men jag antar att formnojan hör till när man går från diet till offseason. 

Känner mig ändå rikitigt nöjd då jag har en grymt bra start på denna offseason, jag äter bra och clean mat, tränar hårt och unnar mig onyttigt när jag vill och känner för, vilket inte är mer än 1-2 dagar i veckan. Sen fyller jag på med kolhydrater emellanåt när jag känner att det behövs och jag Tror att jag har hittat en bra balans som passar min kropp. Har haft tedens till att överäta och äta mycket av fel saker men känns som jag börjar överlista hjärnan och hitta balans även där. Jag hoppas att min känsla är rätt! 

Likes

Comments

Veckan har lidit mot sitt slut och äntligen är det helg!
Har mestadels jobbat men givetvis tränat också. Blivit 3 bra gympass samt ett spinningpass, skönt att få svettas ur o vara tillbaka på cykeln igen!

Igår var jag på tjejkväll med Nina och Jasmine, soft kväll med mycket skratt och massa mat!

Nu ska jag och Mattias bränna av ett pass tillsammans på gymmet, ska bli riktigt roligt då det var vansinnigt längesen! Ha en fin lördag! ​

Likes

Comments

Gårdagens träning gick så jäkla bra!! Körde lite blandat pass men var riktigt stark och full med energi. Körde kronlyft och där blev det en 3a på 80 kg. Känns ju skapligt bra med tanke på att man stod på scen för 1.5 vecka sen och inte orkade lyfta knappt mer än en 4 kg hantel. Kroppen är en jäkligt häftig grej. Återhämtar sig så bra efter att ha  blivit misshandlad så länge.
Idag har jag käkat ris och kyckling, standard varje lunch. Middag blev kyckling, morot och lite keso. Känns så skönt att man fått ordning på kroppen och kosten och hittat något som känns bra. Hjärnspöken lurar dock där o det känns som jag lägger på mig mer o mer för varje dag som går.. Men jag får försöka tränga bort tankarna, upp i vikt ska jag ju men känns ändå lite jobbigt.

Likes

Comments

Igår blev det hamburgare med sötpotatispommes. Burgarna gjorde vi på nötfärs, 2 ägg och kryddor. De blev verkligen saftiga och goda! Brödet gjordes på minikesella, ägg, fiberhusk, havregryn, majsmjöl och bakpulver. Så gott!
Efterrätt blev lite godis men även glass från add.icecream. Kan verkligen rekommendera deras glassar, det är högt proteininehåll och inget tillsatt socker.

Idag har jag laddat upp mentalt inför ett tungt gympass. Nu är det över en vecka sen tävlingen och jag bör vara fit for fight. Känns som marklyft eller kronlyft får bli dagens utmaning.
innan dieten var jag hyfsat stark i ryggen, hade byggt upp den rätt så bra. Så nu när man varit nere på låg fettprocent vet man att ryggen var en av mina fördelar så kommande år ska det ligga fullt fokus på axlar och ben vilket har varit min svaghet.

Likes

Comments