"Its better to cross the line and suffer the consequences than to just stare at that line for the rest of your life"

Nu börjar det närma sig höst, vilket innebär att det var två år sedan denna bilden togs. Jag har fått min del av sommaren och ser faktiskt fram emot hösten och alla fina färgerna som kommer på köpet. Har en hel del mål som behöver uppfyllas under de kommande månaderna och det kommer bli en stor prövning.

Idag börjar jag min utmaning på 6 veckor. Jag har nu haft ett litet uppehåll från min diet då jag haft en hel del bollar i luften, men håller jag min diet i 6 veckor så kommer jag vara i mål om endast en och en halv månad. Då kommer jag äntligen få slappna av och kunna ta till mig nya saker i samband med att jag släpper dom gamla. Eftersom jag börjar idag så är min utmaning slut vid 22 oktober.

Ibland krävs det lite press för att uppnå sin finess.

Är nu endast några kilo från mål. Jag har kommit så långt på hela denna träningsresan och jag måste erkänna att jag är otroligt stolt över mig själv. För bara fyra månader sedan var detta något omöjligt, något jag tänkte mig aldrig skulle lyckas. Jag misslyckades omgående till den punkten att jag kände att, fan. Jag kan ju testa, men jag vet ju innerst inne att jag kommer misslyckas denna gången med.

Men nu står jag här, bara fyra månader senare och är endast några få veckor ifrån mitt mål. Det är helt sjukt vilken förändring det blev, och att det skedde under en så kort tid. Jag har lyckats med så mycket denna semestern och lärt saker om mig själv som jag aldrig trodde fanns.

Glöm aldrig att ni kan åstadkomma vad ni vill, det viktigaste man har framför sig är aldrig själva resan utan målen. Låt alla era mål motivera er i rätt riktning så ska ni se att ni snart är där. <3

I söndags fyllde världens bästa svärmor 50 år!
Det blev ett stort släktkalas på 18 pers och det var helt underbart.

Fick träffa en hel del som man inte träffat på länge samt äta riktigt stora lass med god mat.

Denna kvinnan har verkligen varit en fantastisk svärmor, mamma, vän, familj och fru.

Hon tog in mig som en i familjen sen dag ett och har alltid satt alla andra framför sig själv. Idag var det hennes dag och hennes tur att bli prioriterad. Hon har inte bara för mig varit en fantastisk svärmor utan även som en bonusmamma.

Grattis älskade Yvonne ❤️❤️

Sista dagen i Paris slutade med mat i överflöd. Först åt vi frukost på ett cafe vid Moulin, därefter blev det en liten promenad till Triumfbågen. Avslutade med mat på restaurangen därtill och köpte därefter med mig världens godaste macarons till hotellet. Ser ni hur magisk maten är där borta? To die for!

Och den tredje dagen blev det Disneyland, jag hade aldrig besökt detta innan och jag har hört så otroligt mycket bra om stället... det är rena paradiset, främst för barn. Nu kanske man egentligen var lite för gammal för detta men som ni märkt, jag är fortfarande en skitunge ;)

Påväg mot Notre dame såg vi den omtalade "kärleks/löftes" väggen. Tuuuusentals lås verkligen, häftigt ändå.

Det var så otroligt mycket folk när vi var framme, men det var mäktigt ändå för vem har inte växt upp med filmen ringaren i Notre dame? this is fo real

Sen matpaus på Il etait un square, och jag måste bara rekommendera denna till allihopa. Ska ni någonsin till Paris, lägg detta namnet på minnet för det var verkligen det godaste jag någonsin ätit. Denna restaurangen är rankad som en av top 10 i hela Paris på tripadvisor, och förutom det kostar det bara runt 200 kr (mat, dricka) vilket inte alls är dyrt för en såkallad "fancy restaurang".

Denna underbara park heter Luxemburgparken, och är nog den finaste parken jag någonsin vart i. Köp med er någon mat och kom hit, mysigaste picnikplatsen ever!

Påväg från Luxemburgparken till Eiffeltornet. <3

Dagen avslutas med en riktigt god kvällsmat vid en lokal restaurang några meter bort från hotellet. Merci oui

Första dagen i Paris var ganska lugn, vi landade sent på eftermiddagen och efter vi nått vårat hotell var det i princip redan kväll. Vi drog oss strax därefter mot Louvren, museet, där mona-lisas tavla och en hel del annan känd konstverk hänger. Ush jag var så seg denna dagen verkligen, huvudet hängde knappt med och jag hann inte direkt ta in och uppskatta min omgivning.. men det blev ändå någon mils vandring och mycket vackert att se. Vi gick sedan mot en fin park i närheten. När vi var där var ett tivoli igång med fullt ös, så man behövde inte direkt känna en sån förlust över att man missade värnamodagarna... hahaha

Vi började resan mot kvällen, vid runt halv nio på kvällen fick vi stiga på färjan så vi gick till restaurangen direkt. Maten och allt var redan förbeställt så var bara att säga sitt namn. Tre rätters var det som vi hade, och man kunde välja vilken varmrätt man ville ha på menyn.

Sen massvis med choklad, nötter och en liten ostbricka i hytten, tror inte ni förstår hur mycket jag saknat choklad på denna dieten haha. Känns som jag aldrig fått äta det i hela mitt liv.

Nästa dag i Polen började vi vandra mot stan direkt i Gdynia. Anlände tidigt på morgonen och var inte alls imponerad av väckningslåten som vanligt... haha ni vet vad jag menar. Samma jävla låt i 30 år. Efter att vi gått en mil hittade vi ett akvarium beläget vid hamnen, ville först inte gå in men så sa hon att eftersom vi är studenter så kan hon ge oss gratis inträde. Det var ju generöst tänkte jag, sen släppte hon in en hel klass bakom mig som också fick gå in gratis.

Det var längesen jag såg något sådant.. tror inte jag varit på nåt sånt här sen jag var liten. Har alltid velat ha en aligatorsnapper, anaconda, krokodil och catfish så mitt hjärta smälte lite extra för dessa. Den elektriska ålen hade en bas inkopplad i sitt akvarium så varje gång han gav ifrån sig stötar så blev det ett beat. Lät som dubstep när ungarna kom springandes, innan dess var det knappt ett ljud.

Därefter begav vi oss mot restaurangen vi hade planerat att äta på. Det var den med högst betyg på tripadvisor. Var en blond trevlig tjej där men dom andra verkade väldigt oseriösa och nonchalanta. Valde veg piroger i champinjonsås medan killen valde baconpiroger med vitlöksdipp. Blev matförgiftad här medans han mådde jättebra. När jag skulle betala maten innan jag fick den, så stod dom och skrattade jättemycket och pratade på polska och tittade mot mig hela tiden. Rekommenderar därför ingen att äta här... verkade som hela personalen var runt 16 år för såg ingen vuxen där och då var det ändå 4 st i personal. Riktigt otrevliga och rasistiska. Dom skrattade åt mig för jag var en gringo (det var vad dom kallade mig på deras språk och antog att jag inget förstod för jag var turist). Vem vet om dom la något i min mat med meningen för min kille var dom övertrevliga mot men mig var dom verkligen svin mot. Antagligen för min kille är mörkblond med blåa ögon och jag en jävla gringo dårå. Ett skämt till restaurang helt ärligt talat.

Vi var väldigt slitna påvägen hem, hade gått över 2 mil och var inte alls pigga. Bokade spa avdelningen till vägen hem vilket jag var väldigt tacksam över den dagen. Stena lines spa avdelning är verkligen hur fin som helst, med havs utsikt. Denna jacuzzin hade vi för oss själva i en timme och det var verkligen underbart. Kände oss som helt nya människor efteråt, haha!

Dom hade även en hel del äventyrsduschar, bastu och badkläder man kunde köpa till. Vi fick givetvis göra det för jag hade såklart glömt att packa med det. Men jag kommer nog inte boka denna jacuzzi igen, utan nästa kryssning kommer jag istället välja en jacuzzi hytt så man får den för sig själv. Kostar skjortan men detta var min första gång på ett "allmänt spa" och det var en konstig gubbe som satte sig på stolarna här och tittade på oss hela tiden. Flyttade mig då in till äventyrsduscharna och han följde då efter oss, antog att det var våran jacuzzi han var ute efter men nej? när vi gick till bastun satte han sig vid ett annat par som var i jacuzzin. Så jävla äcklig alltså. Han pratade polska så fattade ingenting av vad han sa när han försökte prata med oss. När jag bytte om i damernas omklädningsrum så kom den svenska tjejen och pratade om den här konstiga gubben som stalkat henne och hennes man och verkligen glott på dom när dom myste i jacuzzin. Va fan? detta är första gången jag någonsin är på spa så jag har ingen aning om detta var ordentlig otur eller om det är ett vanligt fenomen?

På kvällen avslutade vi med en jättegod buffe innan det var läggdags. Detta har verkligen varit en minnesvärd resa, så högt över förväntningarna ändå. Har varit så kul att äntligen få göra något sånt här tillsammans <3

Nu är jag hemma från Norge för andra gången denna sommaren och denna gången blev det toppbestigning av galdhöpiggen, skandinaviens högsta berg. Tanken var att vi skulle vara där i totalt 15 dagar men efter 11 blev jag febrig, frossig och vi fick därav bege oss hem.

Men jag lyckades iallafall med Galdhöpiggen och det var otroligt fint. Min systemkamera släpades upp där men på toppen så pep den bara för att den fått för mycket stötar påvägen upp. Jag borde själv förstått att en vanlig kameraväska inte är tillräckligt med skydd. Denna bilden togs vid Keilhaustoppen 100 meter från toppstugan. Där hade dom varm choklad, en tröja man kunde köpa som bevis för att man varit på toppen(eller kanske bara en souvenir). Eftersom Teddy var med och de flesta stugor har hundförbud så ville jag inte gå in, utan bestämde mig istället för att vila innan vi skulle ner igen. Förstår tydligen inte deras typ av dialekt så bra så undviker helst allt prat.

Dagen efter påbörjade vi vandringen och slog läger på berget mitt emot galdhöpiggen. Berget är enormt verkligen.... men ni ser ju vilken vacker utsikt det är att vakna upp till! Längtar redan tillbaka <3 Eftersom det är väldigt krävande att vandra i Jotunheimen och Besseggen så är inte bilder min största prioritet utan hur man ska ta sig förbi bergsmassiven och hur man enklast kommer mellan passen. Det har varit mycket olyckor och räddningshelikopter på grund av oförutsägbart väder och dåliga förhållanden med dimma antar jag. Vi såg 5 räddningshelikopter på endast 3 dagar. Tänkte det va fan.... när jag fick 40 graders feber var jag på 1500 meters höjd. Fick trycka i mig alvedon ipren voltaren och sen var det bara att bita ihop och klättra ner. Aldrig känt mig så ynklig i mitt liv. Hade blivit gravt matförgiftad och ner väntade bara brant klättring. Vad fan har jag gjort egentligen tänkte jag. Jag är livrädd för helikopter så nejtack klättrar hellre... men eftersom jag är hemma nu och återställd så kan ni tänka er att det gick bra iallafall. Efter dessa värktabletter kändes det som att jag var helt frisk i princip så tog bara 1,5 timme vilket chockade mig. Var en obeskrivlig känsla att äntligen få ligga i en säng. Men mitt i natten när det 5 räddningshelikoptret hördes och jag inte kunde sova för jag hade otrolig frossa så kändes det som jag helt plötsligt började ifrågasätta hela mitt liv, haha.

Just nu efter min hemkomst har jag lite ångest faktiskt. Min sambo blev sjuk efter mig och är fortfarande riktigt krasslig, jag å andra sidan börjar bli helt återställd. Men jag är inte ett dugg glad över att vara tillbaka. Har redan börjat planera inför min nästa resa: Kebnekaise. All denna hets grundar sig i mina andra tusen mål såklart. Jag vill hinna allt denna semestern, men denna månaden så blir det sveriges högsta berg som jag kommer sätta klorna i. Nästa semester tänker jag ta Elbrus därav måste kebne bli av nuuuu.

Min underbara mamma ❤️

Idag har vi spenderat dagen i Smögen. Vi gick först in på lite loppis där jag bland annat hittade en jättefin scrapbook och lavender scent påsar. Tänkte göra iordning några fina presenter till både min mamma och sambons mamma lite längre fram.

Vi gick sedan längs med smögen bryggan, utforskade staden lite samt "grannstaden" innan vi bestämde oss för att äta på Hållö bar.

Maten var helt underbar! Har slängt in bilder på allas mat här (för 3 st) så lite gott och blandat.

Vi har haft fullt ös alla dessa dagar men tänkte lägga upp resten av bilderna från denna resa imorgon, då ska vi även till stånghuvud igen där dykningen och snorklingen verkligen är hur fin som helst.

Solen har ju legat på ordentligt dessa dagar så vi har i princip bara klättrat, dykt och ätit i stora lass! 😂

Hoppas ni haft en underbar dag! 🌸