Everyday

Såhär ser min morgon ut! Jobbar idag till 16:30 och kvällen kommer bestå av myskväll med mami. Resten av familjen är borta så vi får helt enkelt umgås med varandra haha ;) Jobbar tidigt imorgon bitti så ingen sen fredagskväll för mig inte, kommer säkerligen somna innan Idol slutar då min sömn inatt är non-existent. Nu måste jag börja vandra ner mot jobbet! Trevlig fredag, TGIF! 😘

Travel
TORSDAG 15/9 - 2016

Början av våran resa var, om man får uttrycka sig så, ett rent helvete. Sent kvällen innan fick vi reda på att den franska flygpersonalen valt att strejka och vårt flyg var därför inställt, och det var även så för alla flyg under hela torsdagen. Eftersom vi inte fick det meddelat till oss och faktumet att SAS hade stängt för dagen så visste vi inte om resan skulle bli av eller inte. Vi visste absolut ingenting. Trots detta så bestämde vi oss att ändå åka till Köpenhamn tidigt denna torsdag för att prata med personalen väl på plats. När vi sitter på tåget så ringer vi SAS så fort deras kundservice öppnat, och de berättar för oss att vi ska få åka ett annat flyg ca. 2 timmar senare än planerat + att vi ska mellanlanda i Zürich som ligger i Schweiz. Efter mycket krångel och förseningar så kommer vi äntligen fram till en av Paris flygplatser. Väl på plats så tänkte vi att vi bara ville göra situationen så enkel som möjligt och inte krångla någon mer. Vi bestämmer oss då att åka taxi till hotellet som ligger ca 2 km från Notre Dame. Vi får då reda på att flygplatsen vi landat på ligger ca 1 timme från centrala Paris och vårt hotell, så ja ... vi åkte taxi i ca 1 timme och fick betala en hel del för den bilresan.

Vi kommer fram sent och vi älskade vårt lilla mysiga hotellrum. Vid detta laget är vi alla vrålhungriga och går till restaurangen som låg alldeles intill hotellet vi bodde på. Vi tog det första bästa på menyn för klockan är runt 22 och vi hade rest sedan kl 6 på morgonen, så vi ville inget annat än att gå tillbaka och sova. Personalen var lite creepy på detta stället och man kunde bara känna på sig att dem snackade om en, med tanke på alla blickar, pekande och skrattande så blev man naturligt obekväm. Därför åt vi så snabbt vi kunde och gick tillbaka till hotellet för en varm dusch och en god natts sömn i en mysig stor säng. Nästa dag väntade Disneyland! 😁

Everyday, Food

Idag sov jag lite längre än planerat och var uppe vid 9, åkte sen då ner till gymmet och körde ett snabbt cardio pass. När jag sedan kom hem igen satte jag mig direkt och fixade upp mitt CV så kände mig inte så jättefräsch, men har nu äntligen duschat och ska snart göra mig iordning innan jobbet i eftermiddag. Jag har ett väldigt kort pass idag så det är otroligt skönt faktiskt. Hinner man träna på morgonen ju hahah, jag gillar verkligen inte att träna på eftermiddagarna. Är trots allt en morgonmänniska och gillar att vara produktiv innan kl 12.

Nu sitter jag och äter min frukost och kollar på Young & Hungry, en ny serie jag hittade på netflix igår och tycker faktiskt att den är helt ok. 😁

Hoppas ni alla får en trevlig torsdag!

Food

Gjorde detta underbara egen ingefära shot! Kommer verkligen ge mig en kick på morgonen och samtidigt hjälpa mitt immunförsvar. Trots att det är malen ingefära på bilden så är det inte det som används i receptet utan endast för att jag använde upp all ingefära vi hade hemma haha!

För att göra 1 liter, behöver du:

- 200g färsk Ingefära
- 1 liter Vatten
- 1/2 dl Honung
- 2 st Citroner
- 1 st Chili (kan uteslutas)

Såhär gör du:

1. Riv Ingefäran grovt med skalet på och lägg den i vattnet. Värm upp (skjuda, men inte över 60grader) i ca. 20 minuter. Koka inte då allt det nyttiga försvinner isåfall. Jag tog i chili (grovt hackad) - det blir rätt starkt så kan definitivt uteslutas om du inte vill ha i detta. Chili är annars också bra för förbränningen.

2. Sila av ingefäran och blanda i honungen medan det fortfarande är ljummet.

3. Låt det svalna och häll i saften av de 2 citronerna. Sila av och häll i en flaska.

4. Förvara i kylskåpet och den håller utan problem i en månad.

Hej på er!
Morgonen började vid halv åtta då jag gjorde mig iordning för att åka ner till gymmet. Åkte direkt därifrån till affären och köpte lite ingredienser till något jag kommer göra ett inlägg om senare idag.

Kom ju hem från Paris i söndags så kommer fixa ett inlägg om den resan också i veckan men finns mycket bilder på min instagram från den resan😉 Finns på @aamandri 😘

Idag är jag ledig så kommer faktiskt bara ta vara på att vara hemma, inget stress, inga måsten, utan bara saker jag vill göra. Så höll ögonen öppna för mina nya inlägg idag eller i veckan, lovar att ni inte vill missa detta 😘

En liten sneak peak från paris 😘

Här har det stått stilla väldigt länge under sommaren. Helt ärligt har det endast bestått utav jobb & möten och sånt trist. Nu är jag för tillfället ledig i en hel vecka och har även lyckats få mig en förkylning. Så vaknade vid tio i 8 imorse utav att min bror ringde och ville prata om måndag då jag ska till Göteborg och hälsa på. Kunde inte somna efter det så gick mig en timmes promenad, dock gjorde det inte bra att gå en sådan lång promenad i den farten jag gick för min förkylning, kände mig lite snurrig när jag började närma mig hemåt. Så gjorde mig en smoothie, hällde upp ett glas apelsinjuice och en flaska med vatten med resorb i. Vätska ska hjälpa med förkylningar har jag hört?? haha

Nu ska jag sitta här ett tag sen ta tag i livet och åka upp till grandsamarkand, ska försöka ignorera faktumet till att jag faktiskt är sjuk! xx

Everyday

Idag var tanken att jag skulle upp redan vid sju för att hinna med allt jag skulle. Att städa mitt rum, köket, duscha, hämta min syster & pappa som är på sjukhuset samt hämta paket. Istället vaknar jag vid 10 av ett sms jag får från min pappa att dom är klara & redo att åka hem. Hade glömt att ställa klockan, så hade istället sovit tills jag blev väckt. Jag är en morgonperson och sova till 10 är verkligen max utan att jag ska få ''skuldkänslor'' eller bli stressad för att jag sovit bort halva dagen. Vanligtvis är jag uppe vid 7-8 för att jag helt enkelt trivs bättre med att vakna då, så slipper jag bli stressad i min hjärna haha.

Iallafall, så åkte jag & hämtade dom på sjukhuset och har även hunnit med allt jag ville som jag skrivit ovan, klockan är halv ett och jag är helt ok nöjd med det. Nu ska jag sitta och fixa lite med min sida på fb & sen får jag se vad som händer resten av dagen! Som sagt, är produktivast på morgonen, så fort det blir eftermiddag blir jag bara mer och mer seg & vill helst inte göra något arbete eller liknande haha.

Brukar inte gilla att endast lägga upp en selfie, men har inte hunnit ta något kort idag så det får bli såhär! xx

Beauty

En produkt som jag jobbar med är denna underbara mudmasken. Det är en lermask som innehåller havsalger som drar ur orenheterna från huden, som exempelvis överflödig olja, döda hudceller, porer och finnar. Funkar att använda på ansiktet men också kroppen, funkar även att använda på ärr OCH bristningar.

Innehåller finfördelade lerpartiklar och efterlämnar en uppfräschad känsla i huden. Passar alla hudtyper & det är verkligen det bästa sättet till en len och mjuk hy!

Skulle ni vilja ta del av denna underbara mudmasken eller några andra skönhetsprodukter, tveka inte att kontakta mig på facebook! :) Genom att klicka HÄR

Beauty

En av dom absolut vackraste sminkmärken jag någonsin sett är, Tarte. Tycker allt är fint och jag vill ha i stort sätt allt dom har. Hittade deras olika collections, där man kan köpa som ett paket med en massa olika vackra produkter och hur bra är inte det!? Ta er en titt på alla collections HÄR

Everyday

Som bilden säger, SLEEP, jag behöver det nu känner jag. Trivs så mycket bättre att vara vaken på morgonen, känner mig mest produktiv innan klockan 12, av en underlig anledning. Men morgonstund har guld i mun, iallafall för mig 😉 GODNATT ALLA FINA NI 💜