Två månader har passerat här i underbara Melbourne! Har varit lite av en berg och dalbana att försöka hitta jobb och boende men nu har allting äntligen lugnat ner sig lite. Har gått och blivit au pair, vilket än så länge är superkul!! Och ska stanna här tills jag lämnar Melbourne om ungefär en månad. Känns både kul och sorgligt att dra iväg på nästa äventyr eftersom jag älskar Melbourne så mycket.

Tiden här i Melbourne spenderas i alla fall med att träffa vänner, hänga på stranden, äta acai bowls och hänga i CBD. Var även på St Kilda festival och white nights, vilket var helt fantastiskt båda två.

Kram på er så länge.

Julfirande här i underbara Melbourne. ✨

Och nyårs spenderades på en grym festival: Beyond The Valley. 💃🏼

Tillbaka till verkligheten efter 5 dagar i Wilsons promontory. Det var verkligen en helt magisk plats med både bergen, havet och floden! Så mysigt att få campa lite till och att få spendera lite kvalitetstid med dessa underbara tjejer.

Tredje dagen bjöd på den tidigaste morgonen, 4:00 var vi uppe för att packa ihop våra saker och åka iväg till utkiksplatsen. Där fick vi se den UNDERBARA soluppgången medan vi åt frukost. Direkt efter åkte vi för att gå sista vandringen för dagen, Uluru basewalk. Detta var nog den häftigaste vandringen just eftersom Uluru är så fascinerande i sig!

Vart ungefär 2 timmars vandring och sedan var det dags att bege sig tillbaka till Alice Springs. Vi stannade på några fler ställen på vägen, bland annat en kamelfarm och en restaurang med ett galleri! Så fint!!

Nu är jag tillbaka på hostelet och ska snart bege mig iväg till baren för drinkar, mat och bra sällskap!

Andra dagen på vår tour började tidigt igen, 4:30 började vi packa ihop våra swags och begav oss till ett annat läger där vi kunde duscha av oss och äta lite frukost. Vi fick även en fin utsikt på både Kata Tjuta och Uluru från lägret.
Sedan begav vi oss iväg till Kata Tjuta för ännu en vandring. Den tog runt tre timmar den med!
Efter lite lunch och vila åkte vi iväg till Ulurus culture center för att kolla på all konst och lära oss mer om Aboriginernas kultur!

Kvällen spenderades med att äta middag och kolla på solnedgången vid Uluru! Sedan väntade ännu en natt under stjärnorna.

I tisdags började dagen med att stiga upp halv 5 på morgonen för att packa ihop mina saker och åka med vår tour-buss upp till Kings Canyon. Vandringen tog ungefär tre timmar och oj så fint det var! Tackar också vädergudarna för den svaga vinden och molen (tror det hade blivit en kortare vandring annars pågrund av hettan).
Efter denna underbara vandring åkte vi vidare till vårt läger för natten. Vårt läger var ett bush camp vilket inte har något rinnande vatten, lampor, hus eller något annat. Vi sov alltså under bar himmel och lagade mat över elden. Det var verkligen en häftig upplevelse att äntligen få prova på dessa omtalade "swags" också!

Melbourne! Underbara stad, åh vad jag älskar att vara här! Spenderat dom senaste dagarna med att hänga på stranden, gulla med Raff (aka sötaste hunden ever), äta mysiga middagar med Ebba, Elsa och Mats och besöka svenska jul-bazaaren!
Var så mysigt att se hur många svenskar som faktiskt tog sig tid att ställa upp sina tält och sälja allt möjligt svenskt! Var helt sjukt att se svenskt godis och vävmattor igen❤️
Nu ska jag iväg på nästa äventyr, efter bara tre lugna dagar. Flyger nämligen iväg till Alice Springs idag för ÄNTLIGEN få se Ayers Rock, Kings Canyon och allt annat häftigt där uppe!

​Haft några underbara sista dagar här i Bali. Dom spenderades vid poolen på hotellet, med att äta trevlig mat och mycket prat med killarna. Vi hade även en heldag på Waterboom en stor vattenpark; sååå kul!

Igår var det en stor dag också, för jag fyllde 20år!!! Yippieee. Gurra och Noak var så gulliga och kom med present på morgonen och sen bjöd dom på brunch. Jag och Gustaf var även och tatuerade oss och det var så häftigt!!
På kvällen blev det finmiddag och det rundade av en perfekt födelsedag. Tack till alla som var inblandade❤️

Nu bär det snart av till flygplatsen där jag måste säga hejdå till mina favoritpojkar. Kommer sakna dom så mycket.

Vår tid här på Nusa är nu slut och vi åker tillbaka till kuta idag. Vart inte så länge här på ön men oj så trevligt det varit. Vi har hunnit med att äta på en massa mysiga restauranger, bada och hänga vid poolen på vårt homestay och även varit på en båtutflykt! Vi stannade på tre ställen med båten varav ett där vi kunde dyka med mantarays!!!! Så häftigt!!!

Tack Nusa för denna gång❤️

Dagens tips: The alchemist av Paulo Coelho. Tror detta är en av mina favoritböcker någonsin så rekommenderar starkt!!

Tack Linnea för lånet😍🙏🏽

Igår hade jag och boysen en heldag av utforskande. Vi åkte först iväg till the monkeyforest här på Lombok som var väldigt mysigt! Dom kändes mindre aggressiva och mer snälla här än när vi var i Ubud. Vi kunde till och med ge dom lite jordnötter utan problem.
Sedan åkte vi iväg för att se dom efterlängtade vattenfallen! Vi fick gå genom djungeln för att komma fram men det var sååå värt det. Det var så häftigt!!

På vägen hem så fick vi punka på bilen så det vart några stopp på vägen för att byta däck, bil och tillslut komma hem haha. Men det var en upplevelse det med.