Igår kväll var jag och Veera på bio. Vi såg Pitch Perfect 3 och den var riktigt bra. Bästa med att gå på bio här i USA är helt klart biostolarna. De är stora och går att fälla ut så det blir en säng, otroligt skönt!! Kommer bli svårt att gå tillbaka till de svenska biosalongarna sen haha

Godmorgon på er. Idag vaknade jag upp till två sjuka barn, Både S och H kände sig hängiga igår kväll och idag kände de sig fortfarande dåliga så båda blev hemma från skolan. Jag som varit sjuk hela förra veckan (och fortfarande inte är 100% bra) och nu var det deras tur att bli sjuk Så idag blir det mys i soffan hela dagen så håller vi tummarna att vi alla blir friska så snart som möjligt.

Idag var det Snow day vilket innebär att skolorna stänger på grund utav att det är för mycket snö. Vaknade upp till snökaos utanför huset, sån kontrast från igår då vi inte hade någon snö alls. Men detta innebar som sagt att skolorna var stängda så barnen har varit hemma och även mina värdföräldrar har varit hemma från jobbet. Kul att kolla på nyheterna här då de visar hur man ska göra för att överleva detta och att man absolut inte ska gå ut om man inte måste osv. haha så fascinerande att se hur hela New York stannar upp. Men jag och S tog vara på detta tillfälle när det nu har kommit så pass mycket snö och gick ut och lekte i snön, vi byggde snögubbe, gjorde snöänglar, hade snöbollskrig och åkte pulka. Var så länge sedan jag var ute och lekte i snön och har glömt bort hur kul det faktiskt är. Vi var ute i någon timme innan vi båda var som isbitar och gick då in och jag hoppade direkt in i duschen för att värma mig. Nu ska vi snart äta middag sedan blir det film!

GOTT NYTT ÅR! Konstigt att det redan är 2018, jag har fortfarande 2015 i huvudet, sjukt hur snabbt tiden går.

I torsdags åkte jag in till City där jag mötte upp Lisa som flugit hit från Sverige, så roligt att få träffa henne igen, vi har haft en toppen weekend tillsammans. Vi möttes på hotellet som vi bott på i helgen och då satt vi på rummet och pratade om allt mellan himmel och jord som man gör när man inte träffas på så länge. Sedan gick vi tvärs över gatan där vi åt middag och sedan gick vi tillbaka till hotellet och Lisa som var trött efter flygresan somnade runt 9 och jag inte långt efter.

Fredag blev jag väckt av Lisa runt 7 på morgonen och då gick vi till hotellets gym och tränade lite, sedan åkte vi till Soho och åt frukost/brunch och strosade runt där hela dagen, kollade i affärer och bara hade det mysigt. På kvällen blev det utgång och runt 2-3 tiden på natten var vi hemma igen.

Lördag sov vi lite längre, tog sedan tunnelbanan till ett brunch ställe där vi mötte upp Emilia och hennes kusin Ida för att äta. Mätta och belåtna begav vi oss till Brooklyn Bridge, var himla kallt men vi kämpade oss över hela bron och sedan tog jag och Lisa tunnelbanan tillbaka till hotellet och så började vi fixa oss inför kvällen. 17:30 hade vi bord på en asiatisk restaurang som heter Tao, dit kom även Felicia och gjorde oss sällskap. Sjukt god mat och matkoman efteråt var inte att leka med. Vi åkte sedan till en klubb men stannade bara tills klockan 11 för tröttheten tog över, skönt med en "tidig" kväll.

Söndag gjorde vi inte så mycket, vid 1 tiden gick vi ut och åt lunch sedan mös vi bara på hotellrummet tills det var dags att börja fixa sig till kvällen. Klockan 8 mötte vi upp Emilia, Felicia, Ida och Kajsa på en restaurang där vi åt nyårsmiddag, inte den bästa restaurangen vare sig mat eller service. Efter det gick vi vidare till en nyårsfest och firade in det nya året. Väldigt lyckad nyårsafton!!

Och slutligen idag, måndag vaknade vi runt 10tiden och checkade då ut från hotellet och gick och åt frukost sedan gick vi runt i ett shoppingcentrum och kollade och sedan var det dags för Lisa att ta en taxi till flygplatsen och jag tog då tåget hem till Long Island.

Denna helg har verkligen varit 10/10, har varit sååå kul att ha Lisa här och få tillbringa hela helgen inne i city och bo på hotell. Har försökt varit flitig med kameran så här får ni lite bilder från helgen.

De sista bilderna är mitt och Lisas försök till att ta en bra selfie på tolvslaget, gick ju sådär haha! Mycket händelserik helg som ni kan se! Nu är jag taggad på 2018 och se vad detta år har att erbjuda. Imorgon börjar mina värdbarn skolan igen efter jullovet och det innebär även att jag börjar jobba igen. Känns faktiskt rätt bra att återgå till verkligheten och rutiner igen. Puss och gott nytt år!!

GOD JUL!! Min första jul som jag inte firar hemma med min familj, otroligt konstig känsla. Men i söndags började julfirandet med att jag åkte in till city där jag mötte upp Felicia och Kajsa på svenska kyrkan där de var svensk julbord och så visade de även kalle anka, väldigt mysigt så kändes lite som man var i Sverige för en stund <3

Tog tåget hem igen runt 5 tiden och så kom det över massa vänner och släkt till min värdfamilj så åt vi massa mat, öppnade paket och bara hade det mysigt. Var helt slut så vid halv 1 på natten gick jag och la mig men "festen" fortsatte enda till 3 fick jag höra dagen efter haha.

Idag blev jag väckt klockan 7:30 av S som ville att jag skulle kliva upp så vi kunde öppna alla paket som tomten hade varit här med under natten, Så kul att få se hur glada både H och S blev över alla saker, man glömmer nästan bort hur spännande och rolig julen var när man var liten. Har fått så fina julklappar både av min värdfamilj + min familj, är så tacksam för allt. Och blev så glad att min värdfamilj gillade alla saker jag köpt till dem, på senare år har jag verkligen uppskattat att ge mer än att få. Efter alla paketen var öppnade så åt vi frukost och sedan resten av dagen har vi bara tagit det lugnt, kollat på film och umgåtts, alla är helt sluta så blir nog en tidig kväll för oss alla.

Min värdfamilj åker bort imorgon så blir hemma själv i två dagar men på Torsdag kommer äntligen Lisa hit så vi ska bo på hotell inne i city i 4 nätter vilket ska bli såå kul!

Här kommer lite bilder från min jul och som vanligt så glömmer jag alltid att ta kort men det kanske är ett bra tecken?

Hejsan! Hanna åkte hem i onsdags och det var så jobbigt att säga hejdå, men försöker intala mig att det inte är ett "hejdå"utan "vi ses snart igen", men det är svårt. När Hanna åkte kändes det som jag hade två stycken olika liv, ett liv hemma i Östersund och ett liv här, känns som två helt olika världar och när hon lämnade mig blev det så konstigt för började då tänka extra mycket på alla där hemma och det känns som att jag missar så mycket. I bilen påväg hem från flygplatsen så började jag tänka "varför gör jag det här?" "varför är jag inte hemma med min familj och vänner?" "Vad kommer jag få ut av det här?" Men jag älskar mitt liv här borta, Östersund finns kvar, mina vänner och familj hemma finns kvar, det enda jag går miste om är ett år hemifrån, och man missar inte så mycket på ett år.

Helgen då, I fredags hade jag planer men fick ställa in pga av att det började snöa och vägarna blev så isiga att det var riktigt farligt att köra ute och speciellt eftersom vi inte ens har vinterdäck på bilarna..jättekontsigt tycker jag. Så blev hemma hela kvällen men det var rätt skönt de också. Lördag blev det utgång, mötte upp några vänner inte i city så gick vi och åt middag på en jättegod italiensk restaurang sedan gick vi vidare och 4 på morgonen tog jag tåget hem. I söndags mötte jag upp Frida inne i city så gick vi svenska kyrkan där man kan fika svensk fika, sååå himla mysigt där, var så konstigt att kunna beställa på svenska och höra svensk julmusik och att alla skyltar, tidningar och allt stod på svenska, kändes som man var hemma för en liten stund. Vi gick sedan vidare till ett annat ställe och åt middag och sedan tog jag tåget hem, väldigt mysig dag!

Nämen hallå det var inte igår!! Har nästan glömt bort att jag har en blogg, minns inte ens vad jag skrev om senast. Men min bästavän Hanna har varit hos mig de senaste två veckorna (hon kom den 27 november och stannar tills på onsdag, 13 december) så vi har haft fullt upp nästan varje dag, listan med saker hon vill se och göra samt listan med alla saker jag vill visa henne har varit lång, och vi har väl nästan blockad av allt. Har varit så kul och skönt att ha någon hemifrån här, Hanna har även hjälpt till med middagar osv så mitt jobb har känts mycket lättare (om det ens går) haha känns så konstigt att jag ska bli själv om några dagar och återgå till att göra allt jobb själv.

Det har även gått från höst till vinter, första snön kom i lördags, såå mysigt men kallt och speciellt eftersom jag inte hade några vinterskor så har gått runt i mina sneakers vilket var alldeles för kallt så idag köpte jag mig ett par vinterskor! Börjar även närma sig jul vilket inte går att missa i detta land, är juldekorationer överallt och alla går all in på husdekorationerna, kul dock, älskar julen! Har dock inte så mycket julkänslor konstigt nog..men det lär komma tids nog. Har hunnit bocka av några julklappar till min värdfamilj, återstår endast två vilket känns skönt.

Svårt att sammanfatta dessa två veckor som varit, har dock försökt varit flitig med kameran så här kommer lite blandade bilder från den senaste tiden. Hoppas ni alla mår bra, lovar att det inte ska dröja två veckor tills nästa gång ni hör ifrån mig.

Igår åkte och och Felicia in till city och bara strosade runt, vi gick i lite affärer, köpte en byxdress som jag inte kunde motstå, sedan gick vi till hotellet där Serena bor på i Gossip girl, såå fint med juldekorationerna!! Vi gick även förbi Rockerfeller center för att kolla på alla som åker skidskor och vi kom även perfekt till en sån fin ljusshow, kändes som man var på Disneyland!! Ska man någon gång besöka New York så är det under jultid, så makalöst fint och mysigt!! Är helt kär i denna stad!

Idag var det Thanksgiving här i USA vilket jag fick äran att fira med min värdfamilj. Tycker det är så kul att få chansen att uppleva andra traditioner och högtider än vad man är van vid.

Runt klockan 14:00 idag kom lite släktingar till familjen till oss och vi åt lite ost och kex m.m och drack champagne och bara umgicks, någon timme senare åt vi mat och jag åt så mycket så jag höll på att spricka, haha ville ju självklart prova all mat eftersom det mesta har jag aldrig ätit innan (på bilden nedan ser ni bara lite av all mat) men det var så gott! Även när vi satt vi bordet fick alla säga något de var tacksamma över i livet, så fint!!

Sedan körde jag och H hem barnens mormor och efter det blev det efterrätt som bestod av massa olika pajer med glass, också riktigt gott!!(glömde tyvärr att ta kort) Kan säga att jag aldrig haft sån matkoma som jag har just nu..men det stoppar inte mig för Felicia ringde och frågade om jag skulle med till shoppingmallet för de har öppet till klockan 2 inatt (klockan är runt halv 10 nu) då det är black friday och sjuk rea, en upplevelse att få se amerikaner gå crazy i alla affärer. H sa till mig att jag förmodligen kommer dö för det är så mycket folk hahah får väl se om jag kommer hem levande eller inte, det återstå att se.

Utvärdering av dagen: super mysig och bra dag, känner mig verkligen som en i familjen och är så lycklig lottad att jag hamnade i en sån underbar familj <3

Idag åkte jag och Emilia till en skog/park eller vad man nu ska kalla det för en liten promenix, vädret har varit helt underbart dag, runt 13-14 grader och strålande sol, så skönt! Sjukt jobbigt var det att gå också då det var upp och ner för kullar hela tiden, mycket löv som man halkade på och rötter som man slog i + att min konditionen inte är den bästa haha men skönt att komma ut och gå ute i naturen <3