Haha ååå dessa tre knasbollar alltså, är så fruktansvärt glad att jag har dom och att vi har varandra. Så himla mysigt och bra att vi äntligen fick till en helg tillsammans där vi bara umgås och har kul så som bara vi kan. Jag längtar redan till nästa weekend vi försöker få ihop!

Iallafall så var detta de sista bilderna jag hade att bjuda på från Island. Nästa resa på tur är HAWAIIIII så snart kommer jag bomba er med bilder därifrån hehe!!!

Här vaknade vi upp på lördagen, efter att ha somnat till STORM så var det underbart härligt att se solen skina genom bergen. Efter ett morgondopp i poolen som fanns vid stugan vi hyrde och frukost snörade vi på oss vandrarkängorna igen och började färden mot Seljavallalaug (en pool mitt bland bergen). Vädret på väg dit var superfint med sol osv men när vi precis kommer fram till poolen så blåste det upp till en liten ministorm och poolen var kall så vi bestämde oss för att vända. Men det var absolut värt vandringen då naturen var fantastiskt!! Efter detta började vi vår lilla roadtrip på väg tillbaka till Keflavik!

Här har ni ett av dom två vattenfall vi besökte, Seljalandsfoss tror jag detta hette. Vi åkte till ett andra vattenfall men det blåste precis upp till storm när vi kom fram dit så vi bestämde oss för att kolla på det genom bilrutan hehe...Men det här gick vi iallafall fram till och till och med bakom!!! Även detta var såklart superhäftigt och vackert!

Här har ni lite mysiga bilder på vår hike upp till den magiska värmekällan mitt bland alla berg. Det var så himla himla fin hike upp dit, och sen att mötas av en rinnande bäck som dessutom var VARM. Så häftigt!! Tänk vad mycket fint vi har runt omkring oss. Man borde bli bättre på att vara ute i naturen, klyschigt men sant! ☀

Jag tog faktiskt med mig kameran till Island, så jag tänkte visa er alla bilder därifrån. Dock kommer jag dela upp dom i olika inlägg så det inte blir så mycket på en gång. Här är iallafall början på vår lilla tur. Ni får se hur solen går upp bakom bergen och hur lanskapen bara blir finare och finare. Som jag skrev tidigare så är detta vårt första stopp med värmekällorna. Men nu bjuder jag bara på början av vår hike upp dit, så får ni resten sen.

Heeeeej allesammans som orkat hålla sig kvar här trots min frånvaro!!! Jag har inte haft allt för mycket för mig men en lång weekend på Island har jag allt hunnit med. Vår pilotbrud pluggar ju (ÄR SNART KLAR!!!!) till pilot på Island så vi tog tillfället att åka och hälsa på henne där och uppleva Island tillsammans. Vi dvs. Jag, Pökis och Sofia. Vi började vår vistelse med en kvällstur till Blå Lagunen där vi tog ikapp våra liv och pratade om massa kul.

Morgonen därpå steg vi upp innan det hade hunnit blivit ljust ute. Med våra väskor packade blev vi skjutsade bort till stället där vi skulle hyra bil för ett dygn. När allt var klart med bilen och alla väskor osv var på plats, åkte vi bort till Dunkin' Donuts där vi åt frulle och köpte med oss varsin STOR kopp kaffe! Sen började vi vår roadtrip längs sydkusten. Jag och Soffis hade det mys i baksätet medan Pökis och sanna var förare och DJ!

Vårt första stopp var ett ställe som sanna har varit på flera gånger och vi var väääldigt glada över att hon ville ta med oss dit. För OJ så mäktigt och fint det var. Vi vandrade upp för massa berg i storm och kyla. Som belöning när vi kom fram så kunde vi hoppa ner i varmkällan som gömde sig så vackert där uppe. Vi spenderade nån timme med att bara njuta av varandras sällskap, naturen och värmen från bäcken sen började vi vår färd ner till bilen igen.

Resten av den här dagen besökte vi två supermäkiga vattenfall och cruisade runt i vår bil. Sen checkade vi in på världens mysigaste lilla hotell som såg ut som en timmerstuga. Som tur var hann vi precis checka in innan det blev riktig storm och det blåste REJÄLT. Hela huset vibrerade och vinden ilade genom alla dörrar och fönster. Dock var det väldigt mysigt att vara instängd i ett rum mitt ute i ingenstans med mina bästisar, plockmiddag, vin och massa goooos.

Dag 3 åkte vi tillbaka till Keflavik (där Sanna bor) med en liten detour genom Reykjavik där vi åt en väldigt god lunch och strosade runt lite. Väl hemma hos Sanna började vi göra oss iordning för kvällen som bjöd på utgång!! När vi var färdigfixade satte vi oss och hade en lite förfest bara vi fyra (som förr i tiden 💗). Sen förflyttade vi oss ut i Common Room där alla Sannas pilotkompisar befann sig. Kvällen fortsatte vidare till Reykjavik där vi hade en så himla kul kväll. Vi hade så pass kul att vi landade hemma i Sannas säng vid 05.30 haha. Det var iallafall riktigt kul att få festa med mina bästa och alla Sannas kompisar!!

På söndagen åkte vi till Keflaviks badhus och myste i nån timme innan det var dags för Soffis att flyga hem till Sverige...men jag och Pökis stannade en natt till då vårt flyg gick tidigt på måndagen. Efter att vi kramat Soff hejdå så åkte vi iväg till en väldigt mysig fiskrestaurang och avnjöt en god middag. Resten av kvällen spenderades i sängen framför massa gamla Skam-avsnitt. Sen somnade vi gott och tidigt dagen efter var det vår tur att kramas hejdå...

Vi hade en SÅÅÅ himla bra helg på Island. Som jag skrev på Insta, kommer kunna leva på den här helgen lääänge. Ååå så kul att få uppleva detta med mina fina!
Tack älsklingar, älskar eer 🌷

Ojoj vad många spegelbilder det blev haha...jaja 💁🏼

HEJ hörrni! Jag är i skrivandes stund tillbaka i Norge (tyvärr) men var i Stockholm i torsdags och fredags så tänkte berätta lite om det. Ida fick i julklapp att se Alex och Sigges liveshow av mig, och att vi skulle ha en heldag i Stockholm med shopping, mat osv. Så i torsdags morgon tog vi tåget mot huvudstaden. Mamma var snäll och bjöd oss på hotell så det första vi gjorde var att checka in och lämna väskor osv. Sen började vi vår dag med massa shopping. Jag köpte 3 (!!!) jackor bland annat haha...vi hittade en hel del båda två så det var kul.

Mot eftermiddagen mötte Julia upp oss för en lunch/middag på Vapiano. I vanlig ordning så blir man aldrig besviken när man äter där! Efter maten, tog jag och Ida oss tillbaka till hotellet för att byta om och fräscha upp oss lite. Sen tog vi oss bort mot Rival där föreställningen var. Själva föreställningen var superbra!! Dom var mysiga, man skrattade och fick se lite fina klipp osv osv. Så kan varmt rekommendera att gå och se dom!

Efter Alex och Sigge var båda två supertrötta och lite hungriga så vi köpte med oss lite smått och gott till hotellet och sen kolla vi på en film, och somnade kort efter det. Men summan av kardemumman var att vi hade en väldigt bra dag!! Jag blev supernöjd med min shopping, tror Ida också blev ganska nöjd och sen var dagen i allmänhet bara bra!! Mysigt att få ha lillasyster för sig själv en hel dag ❤

Den här otroliga soluppgången var välförtjänt efter att ha gått upp mitt i natten för att vandra upp till toppen av vulkanen Batur i Ubud. En av de mäktigare soluppgångar jag någonsin varit med om!!

Även fast risfälten i Ubud inte var som vi hade förväntat oss så var det inte en illa syn för ögat som ni kanske ser..

En dag bestämde vi oss för att utforska Vinalés till fots. Vi vandrade bort från "staden" och hamnade mitt i det orörda paradiset. Som färdkost stannade vi och köpte minibananer (som smakade bättre än godis, i alla fall då) hos en lokalfamilj som stod och sålde längs vägen vi gick på, supercharmigt!