​Nu var det alldeles för längesen jag skrev någonting här senast men tiden har helt enkelt inte räckt till. Det har varit väldig mycket i skolan nu det sista och har inte haft tid att göra någonting annat, men nu har det lugnat ner sig och jag ska se till att komma igång igen :)

Det har inte hänt något speciellt under tiden jag inte har uppdaterat något här, men har dock köpt någonting som jag tänkte lägga ut och visa imorgon. Är verkligen helt kär!

Hoppas ni har det bra!

Vi är utcheckade från hotellet och sitter nu på en restaurang för att få i oss lite mat innan bussen ska ta oss till flygplatsen. Jag, mamma och pappa delade på två pizzor, det blev precis lagom för oss tre.

Flyger går klockan 17:05 ikväll och det tar ungefär 1 timme och 40 minuter att komma till Göteborg. Därefter så får vi ta bilen hem mot Tidaholm och det brukar ta ungefär 2 timmar så om allt går bra hoppas vi vara hemma vid 22-tiden!

Glad påsk!

Efter en grym vecka så har vi nu åkt det sista åket här i Wagrain för denna gången. Vädret idag har varit helt okej, det har snöat en del och varit mulet men temperaturen låg precis lagom runt -2 grader. Dagens skidåkning däremot var så bra som det kunde bli, man kan verkligen säga att vi avslutade på topp!

Imorgon är det dags för hemfärd, såklart är det tråkigt men samtidigt ska det bli väldigt skönt faktiskt!

Nu så tog vi en paus från skidåkningen och tog en liten fika i backen. Som vanligt så blev det varm choklad och den delade vi även på en tallrik med något som liknade pannkakor. Det var ganska gott med lite mycket för min smak.

Idag hade vi lite otur med vädret när vi åkte, det har snöat jättemycket hela dagen och temperaturen har legat runt -7 istället för +7 som det har varit de andra dagarna. Men trots snön så var det riktigt bra skidåkning idag, enligt mig så var det nog den bästa dagen hittills sett till skidåkningen.

Mitt i allt snökaos så fick vi iaf se solen en gång idag

Här är ett en del av alla i vårt resesällskap

Här kommer lite fler bilder från dagen!

Har precis kommit tillbaka till hotellet efter en och en halv timmes resa med buss och tåg från Salzburg. Vi kom dit vid 11 tiden efter en del krångel med bussarna och gick då ganska direkt till Starbucks för en fika innan vi började gå runt i stan. Vi shoppade inte så mycket utan gick mest runt och tittade på allt fint. Fick med mig en liten grej hem som jag hade letat efter länge, en jeansskjorta från H&M, men tänkte att jag visar den lite senare idag eller imorgon.

Området där vi gick runt hette gamla stan och bestod endast av väldigt gamla byggnader och torg, vi hittade även en liten marknad som vi gick runt och tittade på.

Salzburg var verkligen en väldigt fin och mysig stad så trots att det inte blev någon skidåkning så är jag nöjd med dagen!

Idag bestämde jag, mamma och pappa oss för att åka på en liten utflykt till Salzburg. Det skulle inte vara något jättebra skidväder så då tänkte vi att vi kunde passa på att få se något nytt istället! Så i eftermiddag när vi är tillbaka så kommer det nog upp lite bilder.

Här kommer ett litet inköp från igår, man kan ju inte vara i Österrike utan att köpa Milka Choklad.

Nu är också skiddag 3 avklarad och vi är hemma på hotellet igen. Idag hade vi inte lika mycket tur med vädret, det har varit ganska molnigt, men då blev skidåkningen bättre! Det enda som har varit lite jobbigt är att jag inte har mått så jättebra, så får lägga mig och vila lite nu.

Vi prövade idag tre nya skidsystem Kleinarl, Flachau och Zauchensee som låg en lite längre bit bort. Tycker dock att backarna vi har åkt i de andra dagarna var snäppet bättre. Dock så fick vi prova att åka i en av alla världscupsbackar idag och det tyckte jag var väldigt kul!

På förmiddagen tog vi som vanligt en liten fika och det blev varm choklad för mig idag igen. Tycker det är så mysigt att stanna till vid alla små söta restauranger i backarna!

Till lunch så hittade jag det som jag hade letat efter hela veckan, vitlökssoppa eller knoblauchsuppe som det heter här. Det var faktiskt jättegott! Till soppan så tog jag en Almdudler.

Just nu så är det massor av saker som gärna jag skulle vilja ha. Så tänkte visa er några av sakerna.

1 Sminkborstar från Real Techniques. Har redan några borstar därifrån, men tycker att de är väldigt bra och har några borstar hemma som borde bytas ut. Länk finns här eller i bilden.

2 En kabelstickad, grå tröja från Gant. Har den redan i samma modell fast i rosa, men har länge velat ha en grå också för att kunna ha en lite mer diskret färg att byta med. Länk finns här eller i bilden

3 Något annat som jag skulle vilja ha är denna locktången från OBH Nordica. Har väldigt lockigt hår från så använder mig ofta av locktång för att fylla i med fler lockar. Just denna tången provade jag hos min kompis Tilde och tyckte att den var jättebra och värd priset! Länk finns här eller i bilden

4 Det som står allra, allra högst upp på min vill ha-lista är denna väskan från By Malene Birger. Har velat ha den jättelänge, älskar både mönstret och modellen på väskan. Har en clutch härifrån men en väska känns mer användbart. Länk finns här eller i bilden

5 Ett enkelt träningslinne från Nike. Tycker det är bra då det är enkelt och passar till flera olika träningstights oavsett om de är mönstrade, färgglada eller vanliga. Länk finns här eller i bilden

6 En enkel snygg tröja från Morris som på samma gång är bekväm att ha på sig. Tycker att färgen är jättefin och skulle bli perfekt till våren! Länk finns här eller i bilden

7 Till sist så vill jag också ha en jeansskjorta. Det behöver inte vara någon speciell men tänker ungefär i samma stil som den på bilden. Länk till den finns här eller i bilden.

Är nu hemma efter ännu en underbar dag i backen. När backen hade öppnat vid halv nio så var det ganska mulet på himlen, men redan vid 9 så var himlen klarblå igen och temperaturen låg runt 7 grader. Vid 10-tiden så stannande vi för en liten fika och tog då varm choklad, vad passar bättre när man åker skidor?

Vid lunch så hade vi plus alla andra familjer bokat en hamburgar buffé på en av topparna där vi blev sittande en lång stund och vi hade verkligen jättekul!

Vi fortsatte sedan att åka fram till tre tiden då vi började dra oss hemåt, här kommer några fler bilder från dagen