Header
View tracker

Styrka i intervaller, allting kommer ske såhär: arbete 35 sek, 20 vila x 2 set

Överkropp: 1. Axelpress 2. Axelflyes 3. Bicepscurls 4. Enhands triceps 5. Stående rodd

Core: 1. "Crunchdrag med hantel bakom nacke" 2. Fällkniv 3. Planka 4. Sidoplanka höger 5. Sidoplanka vänster

Ben: 1. Utfall höger (pumpa) 2. Utfall vänster 3. Djupa squats, ej upp hela vägen 4. Stela marklyft 5. Höftlyft

Rumpa: 1. Donkeykicks varannat ben 2. Jägarvila m. pump 3. Benlyft, ligg på mage 4. Enbens knäböj m. stol höger 5. Enbensknäböj m. stol vänster

Detta passet passar bra ifall man inte tränar så många gånger per vecka. Då är det jättebra att få in iallafall ett pass där hela kroppen körs igenom. Detta är upplagt så att musklerna ska blå ordentligt trötta då övningarna med "samma" muskler (även det är olika övningar så samarbetar musklerna i dessa övningar, så dem aktiveras ändå) görs efter varandra x 2.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Oj. Helgen gick vansinnigt fort.. och nu är det tisdag? Några av mina f.d klassisar var på middag hos mig i lördags, det var så mysigt. Vi brukar köra lite knytis så alla fixar något och har med sig till middagen. Jag och Emma bjöd på lasagne.

Gårdagen erbjöd jobb 7.45-19.45.. Så när jag kom hem var jag mer död än levande. Det var min första dag själv på anläggningen och det gick bra, men det är tungt i huvet att försöka lära sig själv samtidigt som det är massa administrativt som ligger på hög då ingen tagit tag i det på länge. Men det ska gå! Är dock sjukt tacksam för ett eftermiddagspass idag.. Sovmorgon och en lugn förmiddag i soffan. När jag kommer hem ikväll från jobb så är det min sommarträning som gäller. Funderar på ett rent styrkepass i intervaller, så både uthållighet och styrka får sig en omgång. Ha en fin tisdag!

Likes

Comments

View tracker

​Tänk att man flyttade in i ett hus va.. Kan fortfarande inte fatta det ibland.

Godmorgon på er! Här ska jag spendera min morgon fram tills jag ska hoppa in i duschen och bege mig mot jobb. Ska bli så spännande att börja på riktigt då jag hållit till i butik hela sommaren, på systembolaget och H&M, efter examen så enda sedan jag skrev på papperna för två veckor sedan så har kroppen varit kvar på gamla jobbet men huvudet på det nya. Men först, FRUKOST!

Smoothie på banan, olika bär och lite mjölk, kaffe, juice pga c-vitamin som jag får dåligt i mig annars och surdegsbröd med någon skiva ost. Mums!

Likes

Comments

Vad är min åsikt kring dessa substitut?

Kanske inte jättepositivt. Sötningsmedlet som finns i är mer beroendeframkallande än socker, koffeinet är tufft för vissa kroppar att ta hand om och... Ja listan kan göras sjukt lång. Dock anser jag som med allt annat, att i en kontrollerad och lagom mängd då och då så är de en riktigt god morot att ha i kylen ifall man är trött innan eller efter ett träningspass, ifall man kan ha en lagom distans till detta(och allt som har med extra energi att göra). Men ibland förtjänar alla lite nocco hehe.

Likes

Comments

Hej vänner!

Välkomna till min nya blogg, mitt nya kapitel. Jag har känt att nu när mitt liv börjar på riktigt efter min hälsocoachexamen, är de också på tiden att jag tar tag i mitt intresse, nämligen bloggen. Det är så mycket jag har att berätta för er, men eftersom så mycket har hänt så tar vi lite i taget. Nu ska ni helt enkelt få följa mitt liv i mitt och min sambos nya hus - jag vet, helt sjukt!! Och även i mitt nya jobb. Imorgon börjar jag jobba som anläggning- och gruppträningsansvarig på Studio Aktiv 24's gym. Det är mitt drömjobb så jag är mer än exalterad på att få komma igång. Så träning och kosttips, samt inredning och mode är det bloggen kommer handla om. Allt från att få - till att ge inspiration. Vi hörs, PUSS!

Likes

Comments