Måndag och en ny vecka!

Sonny jobbar kväll denna vecka och jag körde ett 8-16 pass idag på jobbet. Kom hem från jobbet och lagade korvstroganoff med ris och det vart några matlådor över, skönt att man kan frysa ner några så man har i nödfall. Har inte alls mått bra idag och är supertrött, har redan sovit 1,5h på kvällen efter maten och att jag dammsugit.

Så har varit ute med Daisy på promenad för en stund sen och ska se lite tv innan jag ska krypa ner i säng och sova är lika trött fortfarande..

Köpte B&J tidigare idag men vart inte alls sugen på det sen på kvällen. Så nöjer mig gott och väl med ett glas iskallt vatten och ett äpple till kvällsfika.

Jag och Sonny är åter hemma igen hos Daisy efter en underbar kväll.

Daisy var iväg och lekte med en hundkompis två timmar på dagen sen var jag ute och gick ca 1h på kvällen innan vi åkte iväg så hon kunde vila lite. Jag och S var iväg till goda kompisar till oss på middag, det var gott, välbehövligt och lika mysigt och roligt som vanligt. Efter maten hade vi snacks och kollade lite på tvn och bara mös och njöt av varandras sällskap. Dessa vänner kommer hänga med oss hela livet, helt underbara skulle aldrig byta ut dom mot något eller någon
❤️ Både S och jag fick fina presenter, så bortskämda vi är och vi älskade presenterna såklart!

Men nu ska jag krypa ner under täcket och sätta på någon film innan man kan somna, tänk att det redan är söndag imorgon. FY!

Bjuder på en gammalbild på oss två utan sambos❤️

Har varit jättedålig uppdatering så idag kommer det bli ett långt inlägg. Vi kom hem runt 00.30 tiden på onsdagsnatt efter en jättehärlig vecka i Grand Canaria. Solbrända och magarna fulla med både dryck och mat. Hotellet vi bode på var bra dock fanns ju inte jättemycket att göra då det mest var ett hotellområde och alltså inte i någon stad vi som vi var i. Vi hyrde bil en dag och åkte till huvudstaden Las Palmas och även små städer runt om och kollade.

På hotellet vi var på så hade vi kvällssol så solen kom inte upp på hotellet förrän kl 11.00 varje dag och gick ner runt 19.30. Jag föredrar kvällssol då man kan ta det lugnt på morgonen och äta frukost och fixa med allt innan man går ner till poolen eller stranden och kunna ligga hela dagen. Istället för att stressa på morgonen för att hinna ut och njuta så länge som möjligt innan solen går ner. Det har helt enkelt varit en fantastisk vecka men borta bra men hemma bäst! Så det var jätteskönt att komma hem och kunna gosa med Daisy igen och njuta av den svenska maten och vår egna säng.

Jag var ledig både torsdag och fredag och det har varit välbehövligt. Behövde vila upp mig då jag blev väldigt sliten av hemresan var dock på dåligt humör och kände mig allmänt nere i torsdags. Men nu när jag har vilat upp mig har jag energi igen och känner mig på topp. Vi har hunnit med besök hos både mina föräldrar och S mamma och sambo igår. Fick besök av Linda i torsdags efter hennes jobb och avslutade dagen med lite fotboll för att komma på andra tankar ett tag och var lika kul som alltid och träffa alla igen.

Idag väntar lite små fixs och ärenden sen avsluta kvällen med middag hos vänner. Känner att detta vart ett väldigt långt inlägg så om ni fortfarande läser, well done! Blir väl lätt så när man inte uppdaterat på någon vecka. Men nu är jag tillbaka till verkligheten och fler inlägg kommer.

Här är en liten bildbomb till. På sista bilden så är det ett kort från dukningen av restaurangen på hotellet till middagen på alla hjärtansdag dom hade gjort jättefint och på vägen ut fick alla tjejer en varsin ros, så gulligt.

Detta hängde på vår dörr när vi kom hem. Gissa om vi blev glada, att man kan vara så lyckligt lottad med världens bästavän! Helt otroligt ❤️

Blir dålig uppdatering medan jag är på semester. Dels för att jag vill lägga bort telefonen och verkligen kunna njuta och koppla av sen har jag inget internet mer än det jag köpt till. Men är hemma på onsdag igen så på torsdag kommer ett inlägg från semestern.

Så ni vet att jag lever och jag njuter av värmen!
Har dock lyckats bränna framsidan så får sola baksidan någon dag till. Ha det bäst i kalla Sverige så länge!

Har bäddat ner mig i sängen efter en späckaddag. Idag är första gången som jag inte har någon söndagsångest, det är första gången jag velat att helgen bara ska flyga förbi. Idag har vi städat, tvättat, diskat, varit på tunapark avslutat med söndagsmiddag och jag åkte förbi för att säga hej till mina fotbollstjejer.

Jag vill bara att dessa två dagar ska gå fort för kl 03.30 på onsdag morgon rullar bilen från Hällby för att hämta upp mamma och sen vidare till Arlanda. Men har massa jobb och möten måndag och tisdag så tvekar inte på att tiden kommer flyga förbi.

På torsdag kommer jag vakna till denna revy om inte bättre!

Idag vart det som oftast en lång sovmorgon och låg kvar och drog oss i sängen med frukost framför tvn. Strax efter lunch gav vi oss iväg till Forex och växlade pengar till resan som vi åker iväg på onsdag. Sen var det vidare på kalas hos Linda med hennes släkt och även hennes sambos för att fira min bästavän. Det bjöds på otroligt gott fika och man åt som vanligt mer än man borde.

Vart kvar där några timmar innan jag åkte hem och bytte bil för att åka med Sonny och Daisy till torshälla. Blev middag lite spontant hos mina föräldrar och kvällen för övrigt spenderades hos en kompis till mig och Sonny. Var ett helt gäng där som hade förfest men både jag och Sonny stannade nyktra så vi tog hem två vänner till oss när alla åkte ner till krogen.

Men nu har alla gått och hunden har varit ute på sista promenaden. Så nu ska jag lägga mig i sängen och sätta på tvn en stund innan det är dax att sova!

Äntligen är det helg efter en full vecka, avslutat och börjat ett nytt jobb. Många nya saker att lära sig och har samtliga sprungit på möten och andra ärenden. Så jag ser fram emot en lugn helg med nära och kära och även passa på att tvätta upp en hel del.

Nu är det bara fyra dagar kvar innan vi sitter på ett flygplan till värmen, jag längtar så oerhört till semester och framför allt sola & bada! Resan bär av med min sambo som fyller 25år dagen efter vi åker och även min mamma som fyller 50år när vi är borta. Båda ville fly sina födelsedagar och eftersom pappa inte kan åka pga hans sjukdom så ställer jag gärna upp och åker med mamma. Hon förtjänar den här semestern och någon!

Hemma gjord Kebabtallrik fick stå på kvällensmeny.

Igår gjorde jag min sista dag på Skanlog, var fullt upp hela dagen ända tills jag gick hem då man var tvungen att få klart mycket. Men idag gjorde jag min första dag på det nya jobbet. Jag kommer ha lite blandade arbetsuppgifter allt från reception till löpande bokföring så känns som att man är tillbaka i skolan igen. Var lite trött i huvudet när jag kom hem efter att ha läst av massvis av siffror.

Så tänkte göra det lätt för mig med ungspannkaka med bacon till middag men på något sätt efter en timme i ugnen såg jag att det hade skärt sig så på något vis så någonting måste ha varit gammalt.. så det fick bli donken till middag för min del medan Sonny köpte mat från Bangkok express. Jag var hungrig innan men vart mätt väldigt fort har princip hela kyckling-hamburgaren kvar tog 2-3 tugger av den. Så ska ta bort kycklingen och lägga den i en matlåda tills imorgon.

Nu kallar plikten, hunden ska ut sen ska jag duscha och byta lakan i sängen innan jag ska lägga mig och försöka sova. Daisy löper så det blir blodfläckar konstant på lakanet trots binda och blöjan hon har på sig, så tröttsamt! Sonny är iväg på fotbollsträning till kl 10 så ska försöka fixa detta innan.

Avslutar med en bild på vår fina, även fast hon kan vara krävande och väldigt jobbig.

Efter jobbet idag så åkte jag hem och gjorde raggmunk till middag med stekt fläsk och lingonsylt, det var riktigt gott! Är så trött på att alltid äta samma mat hela tiden sävar roligt med något nytt då jag aldrig lagat det tidigare. Imorgon väntas min sista dag på Skanlog, känns både skönt och tråkigt. Är tråkigt att lämna dom kollegor man kommit närmast annars så ser jag bara framemot ett nytt jobb och nya utmaningar!

Kämpa en dag till, enda in i kaklet!