Är sååå stolt över mig själv! Jag har aldrig sprungit så här innan (för att springa till vagnen räknas väll inte?), men idag så jävlar! Det var inte långt och det va inte snabbt, och inte heller sprang jag hela vägen men jag gjorde det! 2.2km sa runkeepern och jag är helt nöjd.

Kroppen reagerade ju dock sådär... Håll efter 3 min! Så har det inte blivit när jag sprungit på bandet, men det klart det är ju inte rak och jämn mark där ute så kanske beror på det? För att inte glömma temperaturen! Nu står det att det är 10° ute men jag vet inte riktigt... Samt att det regnar och har sig.

Är det någon som har tips på hur man ska göra för att inte få håll?

Förutom invigningen av själva löpturen blev det också första gången jag använde mina nya träningskläder, rea-shoppade från Sportamore 💪 Tröjan är jag riktigt nöjd med. Trodde jag skulle frysa men den höll värmen och ingen väta från regnet gick igenom.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hur mycket älskar man inte att fylla år då? Speciellt när man har någon som behandlar en som en prinsessa med frukost på sägen❤️

Blev så glad för träningsväskan jag fick! Så klart blev den invigd direkt med en sväng till gymmet och det funkade helt utmärkt! Den har också ett fack för datorn vilket är perfekt 👌

Passar ochså på att ta en esspresso i solen medans jag väntar på bussen som ska ta mig till jobbet.
Längtar så mycket till ikväll nu då firandet fortsätter!
Kan nästan tycka att man borde fylla år lite oftare hehe

  • 22 Readers

Likes

Comments

Har ,som ni kan se, klipp av större längden av håret och jesus va skön det är! Ska bara lära mig att locka det ordentligt ;) Jonathan föreslog att jag skulle väga mig efter klippningen men vågen sa samma så antigen hade jag gått upp eller så vägde 20cm hår NADA! Jag tror att det va det sistnämnda...

Förutom det njuter jag för fullt av det goa höstväder i har just nu. Eller ja inte just idag eller igår då det regnade in till skorna men som dagen innan när det är så härligt krispigt ute och solen lyser igenom kopparkronorna. Men det bästa med hösten är nog ändå att jag och älsklingen fyller år!

Imorgon blir det födelsedagsträning för mig på morgonen och sedan på kvällen blir det familjemiddag ute och det ska bli så mysigt!! Enda som fattas är min ena syster och hennes familj annars är vi alla samlade. Planen var först att Jonathans hela familj skulle komma till Göteborg så skulle alla äta tillsammans som på lördag men det blev lite ändrade planer så, och helt ärligt känns det mycket mindre stressigt så här. Och så får vi fira vid två, kanske till och med tre, gånger.

Jag kämpar vidare med träningen och igår sprang jag en kilometer på bandet så någon stans bär det av. Tycker det ser så otroligt skönt ut när folk är ute och springer, vill med!. Det går också bättre med styrkan och jag känner att framför allt benen har blivit starkare även om jag inte ta sååå tungt.

Likes

Comments

Jag tycker det är så mysigt att kunna sätta sig i lobbyn på gymmet efter lite morgon träning! Här trivs jag bra med lite go musik, kaffe och tidig lunch. För mig blir detta ett väldigt avslappnat sett att hinna med allt under dagen. När jag dricker mitt kaffe och äter min lunch passar jag också på att plugga innan det bär av till jobbet 👌

Idag var första gången (typ någonsin?) som jag inte cyklade innan styrka och jag måste säga att jag gillade det! Jag hade mycket mer ork för att verkligen kunna pumpa ordentligt. Jag har också bestämt mig för att lära mig att springa. Kanske låter konstigt men jag kan verkligen inte! Cykla i en timme ja visst, men springa i 10 min nääää. Eller det va så innan iaf. Idag testade jag i 5 min och det gick! Om jag sprang rätt? Vem vet.. Men jag tog mig framår och det är jag glad för :)

Likes

Comments

Så roligt när man ser resultat! Idag väger jag lite mer än 11 kg mindre äv vad jag gjorde i februari. Det är en väldigt häftig känsla att orka mer! Jag lär mig lite mer vid varje träningstillfälle och det är så roligt. Jag har idag gått igenom några fler övningar med Jonathan som jag ska utöka mina pass med och jag är så taggad! Visst blir det mycket fusk också men någonstans behöver jag nog lite godis och fika ibland för att orka, men det är naturligtvis viktigt att jag väljer mina tillfällen så de inte bli allt för många haha..

Mitt favorit fusk är helgfrukostarna! När jag alla vardagar äter ett kokt ägg och gröt är det helt underbart att få frossa i färskt bröd och juice! Idag blev det förutom lyxfrukost en lyxlunch i form av sushi :D har längtat en vecka så idag slog vi på stort ;)

Fortsätter kämpa för att orka mer! 


Likes

Comments

Kämpade mig igenom dagen på jobbet igår för att komma hem till en underbar pojkvän som servade med mat och kärlek ❤

Blev serverad utsökta pannkakor. Inte så nyttigt? Nä kanske inte men inte heller så onyttigt!

Gluten- och mjölkfria pannkakor som faktiskt blir bra!

2dl Finax mjölmix

1 tsk salt

2 msk fett ( Vi använde mjölkfritt margarin, men olja och smör funkar också)

2 dl iMat + 2 dl vatten ( Man kan använda 4 dl valfri mjölk om man har det hemma)

2 ägg

Också gott att ha i en mosad banan!

Vispa ihop allt och stek på medelvärme 👌


Fullkornspasta med kycklingköttbullar i tomatsås

Jag häver i mig ingfära hjärta chili och hoppas att detta lägger sig snart. Har blivit tipsad om att äta extra vitaminer, men hjälper det? Ska kolla upp det lite mer så blir det kanske en tur till apoteket sedan.

Likes

Comments

Jag tror alltid att jag skall klara mig undan med lite halsont, men så sällan det bli så!

Körde ett försiktigt pass igår som bestod av 15 minuter cykling + side curl och Y-lyft. Och jag kan säga att det räckte! Jag mådde väldigt bra under och efter så trodde att, okej bra, dåkan jag ändå köra lite lugnt så kroppen får röra lite på sig. Men idag gick det inte! När jag vaknade hade jag bestämt mig för att jag skulle träna, och Jonathan skulle följa med så han kunde basta under tiden 👍 Vi skulle bara tvätta först, sedan skulle vi bara äta lunch först. Och där var energin borta! Okej men vi tar en promenad sen då i alla fall! Nope! Inte det heller. Blev en "promenad" ner till Ica för att köpa grejer till tacos och till och meden påse med panda-lakris fick följa med hem..

Jag hoppas att jag ska orka gå till gymmet imorgon, även om det blir ett lugnt pass då med för jag vill verkligen komma in i rutin igen! Och nu vill jag inte stå still längre.

Förutom tvätt har det blir en lugn dag med lite plugg och mest myst omkring nu när vi inte vart på topp. Ett snabbröj i källaren och fyllt en påse till shellpy fick räck för dagen. Imorgon är det måndag igen och det känns inte som att jag är redo för det än.

Likes

Comments

Älskar söndagar! Vi brukar unna oss extra god frukost på helgerna och sen sitta och plugga/jobba/städa eller w/e vad vi nu har för oss och det är alltid så skönt! Kunna ta den tiden tillsammans.

Idag är Jonathan iväg och jobbar några timmar så vi ska mötas upp när han slutar för att träna tillsammans. Jag har roat mig med att måla naglarna och göra ingefära- och chilivatten. Inte så svårt men man ska göra det iaf. Jag körde en ganska stor ingefära bit i mixen tillsammans med lite vatten och sedan lika dant med chili, idag använde jag fryst men det går lika bra med färsk. Sedan i en kastrulle och eventuellt på med mer vatten om så önskas. Jag kokade upp allt och detta är för att det håller längre i kylen då. Låter det svalna och sedan silas. Jag hällde upp i två stycken glasflaskor men såg att det blev en skvätt över så det tänker jag göra iskuber av! Hur gått att slänga i i en drink eller bara vanligt kallt vatten! Eller varför inte i maten? Har aldrig gjort just detta receptet innan men har på känn att det kommer bli väldigt bra! Kommer ha med mig en flaska till jobbet och ha i en skvätt i både kallt och varmt vatten :)

Gårdagens pass tog musten ur mig och jag har så mycket träningsvärk i magen! Men det är gött! Igår blev det hip thrust, vilket jag tycker är väldigt jobbigt och svårt! Kämpar fortfarande med att spänna på rätt ställen. Det blev också lite ryggövning och så det som gör att jag knappt kan sätta mig idag; side curl.


Likes

Comments

Jag har aldrig haft ett jobb innan det jag har nu, där jag sitter framför en dator hela dagarna, vilket har gjort att jag aldrig tyckt att det vart jobbigt eller tråkigt att sitta innan. När jag jobbade som servitris var det det bästa på hela dagen när jag fick sitta en stund, nu får jag träsmak..

Även om jag har ett höj- och sänkbart skrivbord så blir det i ärlighets namn inte så ofta jag knuffar bort stolen och höjer bordet. Men idag gjorde jag det! I vanliga fall brukar jag ha en jättedipp nu på eftermiddagen men känner mig faktiskt piggare idag än de dagar då jag sitter. Sedan blev jag ännu mer taggad när jag kom på att jag antagligen bränner mer nu än när jag slappnar av och det känns ju också kul! Lite smygträning på arbetstid haha.

Blev lite nyfiken på hur mycket bättre det faktiskt är så kollade på healthline´s hemsida och hittade en rapport (Jonathan får slå mig på fingrarna om detta är en opålitlig sida) där de enkelt styckade upp fördelarna med att stå!

1. Att stå minskar risken för viktökning och fetma.
Låter ju jättebra! Tydligen bränner man ca 170 kalorier MER om man står en eftermiddag än om man sitter. (motsvarar ca 20 minuter på cykeln för mig)

2. Att stå kan sänka din blodsockernivå.
Att stå 180 minuter efter att man ätit (tex lunch) minskar sockertopparna med ca 43% jämfört med om man sitter på rumpan. Man kan också alternera stå och sitta vad 30 minut under arbetsdagen för att sänka sockertopparna med ca 11% i genomsnitt. Skål!

3. Att stå kan sänka din risk för hjärtsjukdomar.
Med upp till 147%!!! omg

4. Att stå verkar minska ryggsmärtor.
Ca 32% förbättring i nedre rygg och ca 54% i övre rygg enligt två studier som rapporten hänvisar till.

5. Att stå hjälper till att förbättra humör och energinivån.
Minskar även stress och depression.

6. Att stå kan göra dig mer produktiv.
En bieffekt av att må bättre och ha mer energi!

7. Att stå mer kan hjälpa dig att leva längre!
Ett resultat av 18 olika studier visar att de som sitter mest har en 49% större risk att dö i förtid än de som sitter minst. En annan studie visar att sitta 3 timmar mindre om dagen skulle förlänga livet för en genomsnittlig amerikan med två år.

Länk till min källa!


Jag kommer nog fortsätta att stå :D



Likes

Comments

Träningen igår va sådär kul. Trött i hela kroppen och bara sitta och trampa i 45 min kanske inte är det roligaste som finns, men kändes ändå bra när jag kunde skriva in att jag cyklar 2 mil. Jag vet inte om 2 mil är mycket, men för mig är det fortfarande det. När jag skulle träna upp mig inför skidbacken förra året och skulle värma upp på cykeln orkade jag knappt 10 min! Igår cyklade jag 45 och, ja jag svettas som en gris och det är tungt, men jag klarar det, det går, och jag vet att kroppen hade orkat det dubbla säkert om jag hade har lust och tid att prova haha.

Oavsett vad jag gör nu blir jag imponerad av hur mycket MER jag orkar. Även om det inte är jättemycket vikter om man kanske jämför med någon annan, men det är väldigt mycket om man jämför med mig! Och jag är stolt över det.

Idag blir det ingen träning och det har jag väldigt blandade känslor över. Jag vill träna för jag vill pusha mig själv, jag vill komma "dit" (vad nu det är?), och jag vill bli stark, både i min kropp men också i mig själv. Samtidigt som jag är riktigt j*vla trött! Kände i halsen igår att något är på väg och nu gäller det att det hålls i shack till helgen om det nu ska bryta ut.

Här ser ni hur glad jag är ändå :D och lite slitna skor samt en hemgjord proteinbar! Trevlig torsdag <3

Likes

Comments