Kämpade mig igenom dagen på jobbet igår för att komma hem till en underbar pojkvän som servade med mat och kärlek ❤

Blev serverad utsökta pannkakor. Inte så nyttigt? Nä kanske inte men inte heller så onyttigt!

Gluten- och mjölkfria pannkakor som faktiskt blir bra!

2dl Finax mjölmix

1 tsk salt

2 msk fett ( Vi använde mjölkfritt margarin, men olja och smör funkar också)

2 dl iMat + 2 dl vatten ( Man kan använda 4 dl valfri mjölk om man har det hemma)

2 ägg

Också gott att ha i en mosad banan!

Vispa ihop allt och stek på medelvärme 👌


Fullkornspasta med kycklingköttbullar i tomatsås

Jag häver i mig ingfära hjärta chili och hoppas att detta lägger sig snart. Har blivit tipsad om att äta extra vitaminer, men hjälper det? Ska kolla upp det lite mer så blir det kanske en tur till apoteket sedan.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Jag tror alltid att jag skall klara mig undan med lite halsont, men så sällan det bli så!

Körde ett försiktigt pass igår som bestod av 15 minuter cykling + side curl och Y-lyft. Och jag kan säga att det räckte! Jag mådde väldigt bra under och efter så trodde att, okej bra, dåkan jag ändå köra lite lugnt så kroppen får röra lite på sig. Men idag gick det inte! När jag vaknade hade jag bestämt mig för att jag skulle träna, och Jonathan skulle följa med så han kunde basta under tiden 👍 Vi skulle bara tvätta först, sedan skulle vi bara äta lunch först. Och där var energin borta! Okej men vi tar en promenad sen då i alla fall! Nope! Inte det heller. Blev en "promenad" ner till Ica för att köpa grejer till tacos och till och meden påse med panda-lakris fick följa med hem..

Jag hoppas att jag ska orka gå till gymmet imorgon, även om det blir ett lugnt pass då med för jag vill verkligen komma in i rutin igen! Och nu vill jag inte stå still längre.

Förutom tvätt har det blir en lugn dag med lite plugg och mest myst omkring nu när vi inte vart på topp. Ett snabbröj i källaren och fyllt en påse till shellpy fick räck för dagen. Imorgon är det måndag igen och det känns inte som att jag är redo för det än.

Likes

Comments

Älskar söndagar! Vi brukar unna oss extra god frukost på helgerna och sen sitta och plugga/jobba/städa eller w/e vad vi nu har för oss och det är alltid så skönt! Kunna ta den tiden tillsammans.

Idag är Jonathan iväg och jobbar några timmar så vi ska mötas upp när han slutar för att träna tillsammans. Jag har roat mig med att måla naglarna och göra ingefära- och chilivatten. Inte så svårt men man ska göra det iaf. Jag körde en ganska stor ingefära bit i mixen tillsammans med lite vatten och sedan lika dant med chili, idag använde jag fryst men det går lika bra med färsk. Sedan i en kastrulle och eventuellt på med mer vatten om så önskas. Jag kokade upp allt och detta är för att det håller längre i kylen då. Låter det svalna och sedan silas. Jag hällde upp i två stycken glasflaskor men såg att det blev en skvätt över så det tänker jag göra iskuber av! Hur gått att slänga i i en drink eller bara vanligt kallt vatten! Eller varför inte i maten? Har aldrig gjort just detta receptet innan men har på känn att det kommer bli väldigt bra! Kommer ha med mig en flaska till jobbet och ha i en skvätt i både kallt och varmt vatten :)

Gårdagens pass tog musten ur mig och jag har så mycket träningsvärk i magen! Men det är gött! Igår blev det hip thrust, vilket jag tycker är väldigt jobbigt och svårt! Kämpar fortfarande med att spänna på rätt ställen. Det blev också lite ryggövning och så det som gör att jag knappt kan sätta mig idag; side curl.


Likes

Comments

Jag har aldrig haft ett jobb innan det jag har nu, där jag sitter framför en dator hela dagarna, vilket har gjort att jag aldrig tyckt att det vart jobbigt eller tråkigt att sitta innan. När jag jobbade som servitris var det det bästa på hela dagen när jag fick sitta en stund, nu får jag träsmak..

Även om jag har ett höj- och sänkbart skrivbord så blir det i ärlighets namn inte så ofta jag knuffar bort stolen och höjer bordet. Men idag gjorde jag det! I vanliga fall brukar jag ha en jättedipp nu på eftermiddagen men känner mig faktiskt piggare idag än de dagar då jag sitter. Sedan blev jag ännu mer taggad när jag kom på att jag antagligen bränner mer nu än när jag slappnar av och det känns ju också kul! Lite smygträning på arbetstid haha.

Blev lite nyfiken på hur mycket bättre det faktiskt är så kollade på healthline´s hemsida och hittade en rapport (Jonathan får slå mig på fingrarna om detta är en opålitlig sida) där de enkelt styckade upp fördelarna med att stå!

1. Att stå minskar risken för viktökning och fetma.
Låter ju jättebra! Tydligen bränner man ca 170 kalorier MER om man står en eftermiddag än om man sitter. (motsvarar ca 20 minuter på cykeln för mig)

2. Att stå kan sänka din blodsockernivå.
Att stå 180 minuter efter att man ätit (tex lunch) minskar sockertopparna med ca 43% jämfört med om man sitter på rumpan. Man kan också alternera stå och sitta vad 30 minut under arbetsdagen för att sänka sockertopparna med ca 11% i genomsnitt. Skål!

3. Att stå kan sänka din risk för hjärtsjukdomar.
Med upp till 147%!!! omg

4. Att stå verkar minska ryggsmärtor.
Ca 32% förbättring i nedre rygg och ca 54% i övre rygg enligt två studier som rapporten hänvisar till.

5. Att stå hjälper till att förbättra humör och energinivån.
Minskar även stress och depression.

6. Att stå kan göra dig mer produktiv.
En bieffekt av att må bättre och ha mer energi!

7. Att stå mer kan hjälpa dig att leva längre!
Ett resultat av 18 olika studier visar att de som sitter mest har en 49% större risk att dö i förtid än de som sitter minst. En annan studie visar att sitta 3 timmar mindre om dagen skulle förlänga livet för en genomsnittlig amerikan med två år.

Länk till min källa!


Jag kommer nog fortsätta att stå :D



Likes

Comments

Träningen igår va sådär kul. Trött i hela kroppen och bara sitta och trampa i 45 min kanske inte är det roligaste som finns, men kändes ändå bra när jag kunde skriva in att jag cyklar 2 mil. Jag vet inte om 2 mil är mycket, men för mig är det fortfarande det. När jag skulle träna upp mig inför skidbacken förra året och skulle värma upp på cykeln orkade jag knappt 10 min! Igår cyklade jag 45 och, ja jag svettas som en gris och det är tungt, men jag klarar det, det går, och jag vet att kroppen hade orkat det dubbla säkert om jag hade har lust och tid att prova haha.

Oavsett vad jag gör nu blir jag imponerad av hur mycket MER jag orkar. Även om det inte är jättemycket vikter om man kanske jämför med någon annan, men det är väldigt mycket om man jämför med mig! Och jag är stolt över det.

Idag blir det ingen träning och det har jag väldigt blandade känslor över. Jag vill träna för jag vill pusha mig själv, jag vill komma "dit" (vad nu det är?), och jag vill bli stark, både i min kropp men också i mig själv. Samtidigt som jag är riktigt j*vla trött! Kände i halsen igår att något är på väg och nu gäller det att det hålls i shack till helgen om det nu ska bryta ut.

Här ser ni hur glad jag är ändå :D och lite slitna skor samt en hemgjord proteinbar! Trevlig torsdag <3

Likes

Comments

Avblåst hip thrust idag igen... Det går nästan inte att träna styrka så sent på eftermiddagen för det är så mycket folk! Så nu har jag bestämt min för att fokusera på cyklingen på arbetsdagarna de närmsta fyra veckorna, eller tills jag kommer på en bättre idé. Så får jag köra extra hårt på helgerna.

Efter middagen kommer alltid det välbekanta suget. Denna kväll får en skål med valnötter duga.

  • 16 Readers

Likes

Comments

Nu under sommaren har vi skippat gröten och ätit soygurt med granola istället men har märkt att jag inte alls stått mig lika bra på det, så i morse blev det gröt för hela slanten! Eller ja ett ägg blev det också men den lille rackaren fick inte vara med på bild!


Jonathan är mer av en "villalltidhahallonisingröt"-typ. Det är inte jag, tröttnar så snabbt! Dock känns det som att grötbasen går att "krydda" upp så lätt. Idag blev det banan och hasselnötter + honung. Kaffet fick hoppa ner i termosen och drickas på vagnen.

Av lathet brukar vi (när vi kommer ihåg) sätta gröten på kvällen för det underlättar så mycket på morgonen att bara vrida på plattan. Så i en kastrull havregryn, chiafrön, salt och vatten. Jag tycker faktiskt att gröten blir godare när grynen har fått stå och dra under natten, det blir en mer sammanhållen konstens på något sätt.

Likes

Comments

​Så enkelt men ändå så gott!

Mixade frysta hallon, jordgubbar, honung, lite vanilj, soygurt och äggviteprotein och slängde in i frysen, toppade med några dadlar, lite banan och hasselnötter.

Denna "glass" kommer göras fler gånger!

Likes

Comments

Brukar i vanliga fall träna på morgonen, men eftersom jag nu jobbar från åtta, och får åka hemifrån vid sju, så blev det efter jobbet idag och det va inte mycket energi kvar i kroppen vid det laget! Det va en sliten brud som trampade på i 30 minuter för att sedan upptäcka att det va ett stort gäng killar som hade ockuperat hela tynglyft-delen och idag var inte en dag då jag orkade gå dit och trängas. Så jag åkte hem...

Tänker när det blir som idag att jag var iaf där! Och jag cyklade lite mer än 12km! Och jag svettades! Bra gjort av mig så tar jag nya tag imorgon ;)

Imorgon ska jag (jobbar fortfarande på övertalningen) ta med mig min PT och livvakt! Så egentligen vart det bra att jag inte körde min övning idag för det betyder att jag och Jonathan är på samma igen.

Imorgon taggar vi hip thurst! Det är den av de tre övningarna jag roterar nu som jag känner mig mest osäker på och då är det väldigt skönt att han är med och hjälper mig få till det ordentligt. Sen skulle jag ljuga om jag sa att jag inte älskar när han uppmuntrar mig och säger att jag är duktigt :D



Och eftersom jag har världens bästa sambo stor maten nästan färdig när jag kom hem som en ledsen hundvalp. Det bjöds på ungsångad tors med råstekt potatis och några goda ärtor SÅ GOTT!

Likes

Comments

Halvvägs ner mot min (vad jag tror nu) målvikt, och nu öppnar bloggen.

Jag tränar som jag gör nu för att komma i form en gång för alla! Bloggen är tänkt som kanske en dagbok för mig själv, eller möjligtvis en anteckningsbok för att se om jag egentligen sköter mig.

I februari låg jag på 88kg och i veckan när jag vägde mig i veckan stod det på 79,2.
Jag har kommit på att jag älskar att träna och att se från dag till dag hur mycket mer jag orkar är värt varenda svettdroppe!

Idag har jag kört min 11:e träninigsdag på raken och det känns så gött!💪 Kommer fortsätta att träna varje dag i den mån som går.
Jag har idag vart på cykeln 30 minuter a la 12km, sedan Leg Curl, uppvärmning 35kg x 12, sedan 40kg 3x12, och fy tusan!


Det blev en megalunch i sommarens tecken för att fira söndag💗



Likes

Comments