Sista dagen i Spanien krävde ett besök till Malaga. Mina vänner flög hem redan vid elva, så jag bestämde mig för att spendera dagen i Malaga by myself. Jag kan ju avslöja att det var ganska ensamt i början eftersom man levt så nära inpå varandra i en vecka, men allt eftersom började jag se charmen med att resa ensam. Det är inte första gången jag gör det, men det är en annorlunda upplevelse varenda gång.

För att kunna se så mycket av staden som möjligt på den tiden jag hade, bestämde jag mig för att hoppa på en turistbuss. That's a first. Kände mig så sjukt turistig när jag åkte där med min kamera och fotograferade allt jag kände var värt att fotograferas. Det är inte lätt att få bra bilder när bussen kör fort genom staden. Men några lyckades extra bra.

När bussturen var över gick jag till Catedral de Málaga för att sätta mig och ta lunch. Jag hade redan besökt katedralen på morgonen när jag kom, så jag bestämde mig för att komma tillbaka senare under dagen. Torget bredvid var så otroligt mysigt så jag bara kände att jag måste äta lunch där. Jag hittade en italiensk restaurang - Ciao - där jag nästan spenderade hela eftermiddagen. Det var så skönt att bara sitta ner och andas in miljön runt om sig. Att ha den vackra katedralen som utsikt var pricken på i:et

I mitten av veckan bestämde vi oss för att besöka den lilla bergsbyn Frigiliana. Jag kan ju avslöja att bussresan var inte för de svaghjärtade. Vägen var ungefär lika bred som två bilar, och vår buss körde fram där i full fart i kurvorna och upp för berget. Mitt hjärta låg i halsgropen när vi fick möte av en lika stor buss i en av de snävaste kurvorna.

Vi överlevde iallafall och fick utforska den fina lilla byn. Vi började med att titta runt lite på marknaden de hade mitt på torget. Jag hittade en jättefin klänning som jag planerade att köpa på vägen hem, men till min besvikelse stängde de ner marknaden precis när vi åkte hem. Ingen klänning för mig inte.

Det var en pärs att gå upp för alla trappor och kullar, men det var så värt det. Vi belönade oss med att sätta oss på en fin liten utebar där en flaska öl kostade 1 euro (!!!). Inte alls dumt. Kan ju säga att det blev en del när vi satt och väntade på bussen hem.

Åker ni någonsin till södra Spanien måste ni nästan besöka Frigiliana. Det var en sådan otroligt mysig by som påminde mycket om Grekland med de vita husen och de blåa dörrarna. Det är inte ens kul hur många bilder jag har på min kamera som bara består av olika slags dörrar.

Anlände igår förmiddag till Nerja och mötte upp med mina vänner. Det blev ett snabbt ombyte och sedan direkt ett dopp poolen. Med 25 grader som medeltemp (ska bli 30 på onsdag) är vädret helt fantastiskt.

Igår strosade vi mest på stan och åt otroligt gott på en italiensk restaurang. Idag blir det mexikanskt om jag får bestämma.

Vi har lite planerat i veckan mer än att sola och bada, så det ska bli kul att få uppleva staden lite och se lite av dess kultur.

Efter ca 10 h på resande fot kan jag äntligen slå mig ner framför Starbucks på Kastrup. Hela denna helgen har varit helt fantastisk - slitsam - men underbar. Efter att ha varit uppe hela natten sitter jag nu ner och pustar ut och väntar på mitt flyg. Det går inte förrän om 2 1/2 h, men det är inget jämfört med vad jag redan har väntat. Sedan bär det iväg till värmen.

9.30 började resan imorse mot Göteborg. Sitter för tillfället på tåget nu med ungefär 2 timmars restid kvar. Sedan ska vi sättas i arbete direkt.
För er som inte vet ska jag på praktik på Pinchos då jag har fått en tjänst här i Ystad. Det ska bli otroligt spännande och jag är så exalterad över hur denna resa kommer att utspela sig.

Jag känner hur nervositeten ökar ju närmre vi kommer, men jag intalar mig själv att allting ska gå bra, haha. Det ska iallafall bli skönt med semester. På hemvägen åker jag direkt till Kastrup för att spendera natten där innan jag flyger till Malaga. Det kommer att bli en intensiv helg/vecka, men det är jag beredd på. Allt kommer att vara värt det.

Hela sommaren har jag klagat på vart värmen är och att jag saknar solen. Igår bestämde jag mig faktiskt gör att göra någonting åt det. Mina vänner hade planerat sedan innan att de skulle åka till Nerja, Spanien. Jag har velat fram och tillbaka då jag inte riktigt visste om jag var ledig vid den tidpunkten. Med mindre än två veckor kvar visste jag, och igår bestämde jag mig för att följa med. Jag är så otroligt exalterad över att få en välförtjänt solsemester. I really can't wait.