I helgen har jag delat ut ett stipendie till minne av min pappa. Han hade en stor kärlek för folkrace och rally, tror han var ordförande i team treske i cirka 20 år. Är så glad att de bestämde sig för att göra ett stipendie i hans minne, vet att han är så glad för de!

Senare på lördagskvällen kom Johan och Madde, vi tog lite gravidbilder och åt grillat. Sen avslutade vi kvällen med jordgubbar och grädde!

Idag har jag och Carl bara haft en mysdag, solat och bara tagit de lugnt. Varit på kvarnen och ätit räkmacka.

Nu avslutar vi kvällen och helgen hos Johan & Madde. Här bjöds vi på grillat och bubbel, så nu sitter vi på deras uteplats och bara pratar och har de gott. Dessutom så lyxigt att vi ska sova här och kan gå upp en timme senare!

Känns som att jag har varit ledig i flera veckor, verkligen varit en toppen helg! Dessutom är det ju kort vecka!

Haft en supermysig dag i Göteborg med Sara! Älskar att göra spontanutflykter, även om de bara är över dagen. Vid åtta tog vi tåget och var framme runt tio. Strosade runt lite på stan, åt god mat, fikade och drack champagne. En superbra dag med andra ord, dessutom fick vi väldigt fint väder! Bra början på helgen.

I fredags hade vi bryggpremiär hemma, Carl och Michael har byggt en brygga som vi har nere vid vår lilla strand. Verkligen en superfin brygga, vilket jobb de gjort! Så efter jobbet i fredags så tog vi med oss lite mat och champagne och gick ner & satte oss i solen. Vilken kväll!

Igår var det vårruset i Karlstad och alla tjejer på jobbet var med. Kan säga att jag var måttligt motiverad på morgonen när jag steg upp och såg att det spöregnade 😅 Men kvällen blev superfin och de blev en toppenkväll!

Detta måste vara den godaste efterrätten jag ätit! Ananas och kokos som är stekt i kokosolja och rörsocker. Mums 😋🍍

Ännu en härlig söndagsmorgon, ny tidning, ansiktsmask och kaffe. I väntan på att min kära mor ska komma, vi hade tänkt att ta en tur till Sliperiet i borgvik. Jag har aldrig varit där men har hört att det ska vara ett jättefint ställe. De har nya fotoutställningar varje år, dessutom kan man äta både lunch och middag där tror jag. Hur som helst ska de bli roligt att äntligen få se hur de ser ut.

Igår slutade jag lite tidigare och åkte till Arvika, fick massage och ansiktsbehandling. Det var verkligen behövligt, så stel i ryggen och axlarna. Enda nackdelen med ett stillasittande jobb, blir så stel... Köpte med mig en ansiktsskrubb från Maria Åkerberg, den luktar ljuvligt så hoppas på att den är minst lika effektiv!

Ännu en dag avverkad, dagarna går så snabbt! Snart 12 maj vilket innebär att många momsar ska vara klara innan dess, efter de är de lite lugnare. För mig får gärna dagarna gå fort, vill ha semester! För första gången på typ 3 år så ska jag faktiskt ta semester, som jag längtar!

Fick en plötslig längtan efter äppelmos (hur knäppt?) så var tvungen att springa in på Ica och köpa en burk.. Så gott! Kvällsmaten bestod alltså utan äppelmos, bulle och mjölk. Haha inte de mest hälsosamma men strunt samma.

I lördags när vädret var så härligt så lyckades jag somna i solen, vilket resulterade i att jag brände sönder halva kroppen. Aldrig haft så ont och det har fortfarande inte lagt sig 😩

Vaknade av att regnet smattrade mot hustaket, så mysig känsla! Bestämde mig för att ta en pw innan frukosten, faktiskt väldigt skönt även fast det regnade.

Sen blev de en gofrulle och ett poddavsnitt av säkerstil ☺️