Jag och Elin började vår resa med en övernattning på Texas flygplats i 10h. Vi åkte fredagkväll från Boston och kom fram i Cancun runt lunchtid. Lagomt trötta mötte vi upp Wilma och åkte sedan till airbnb stället vi hade bokat vilket var över alla mina förväntningar. Stor pool, stor balkong med utsikt över poolen & en kanal, en hushållerska som städade vårt rum + serverade oss frukost varje dag och området runt omkring var hur fint som helst.

En kille från Umeå som pluggar i USA just nu var också på semester i Cancun så vi träffade upp honom och hans kompis för att gå ut på en klubb den första kvällen. Det var kul, var dock väldigt överfullt överallt i och med att många skolor i Mexico hade påsklov och många besökte Cancun denna vecka.

Cancun är en populär stad för amerikaner att åka på semester till vilket innebär att hela staden var väldigt amerikansk. Två dagar under veckan köpte vi in oss på ett hotell under dagstid för att träffa folk och ha roligt. Hotellet var det absolut största jag någonsin sett och när man köpte in sig ingick all dricka och mat man ville ha. Vi testade olika viner, efterrätter, sushi, pasta osv. Det var även ett skumparty en av dagarna vilket var kul.

En dag tog vi även en snorkel dagstur och åkte med en båt till ön Isla Mujueres vilket var världens paradis. Kritvita stränder och isblåa hav. Hela Mexico är nog ett paradis men just denna ö var extremt fin!

I överlag hade vi en alldeles för bra resa med alldeles för mycket roligheter, guacamole och sol. Det känns faktiskt lite deprimerande att vara tillbaka i ett kallt Boston för tillfället, antar att känslan av att packa upp igen är den enda nackdelen med att resa.

Imorgonkväll åker jag Wilma och Elin till MEXICOOOO!

1. Får värme & sol
2. Får träffa Wilma
3. Får för första gången en smak av Sydamerika

Kan det bli bättre? Jag kommer uppdatera bloggen när jag är hemma igen men för er äldre läsare - jag kan som alltid nås på Facebook hela tiden om ni vill ha lite uppdatering.

Kram så länge!

Nu är det officiellt att jag förlänger mitt visum här i USA. Jag känner mig inte alls klar för att åka hem i augusti och trots att au pair livet inte är det mest glamorösa alla dagar så har jag fått uppleva och lärt mig så mycket mer än vad jag någonsin har kunnat drömma om.

Dock har jag bestämt mig för att förlänga med en annan familj då jag känner mig rätt klar med östkusten (speciellt nu då det aldrig vill slå om till vår). Jag trivs superbra med min nuvarande värdfamilj och älskar att ta hand om mina små sötnosar men jag har bestämt mig för att ta hand om äldre barn mitt andra år då tre små bebisar kan vara rätt mycket hehe.
Jag har matchat med en värdfamilj där barnen har åldrarna 10, 13 & 14. Jag kommer mest agera chaufför till alla deras olika aktiviteter som jag har förstått det. Familjen bor i San Diego i södra Kalifornien (2h från Los Angeles) vilket innebär sommar året om för Amanda!!!!

En del av mig vill åka hem till Sverige och göra något vettigt som att plugga eller jobba men samtidigt har jag inte träffat en enda +40 åring som är less på sitt jobb så om jag börjar plugga nu eller om något år kommer inte göra någon skillnad i det långa loppet. Livet är för kort för att inte göra det som gör en lyckligast!

Denna helg har det inte varit många knop för min del. Igår hämtade Elin upp mig efter jobbet och då åkte vi till Emma för att äta middag och ha Harry Potter marathon. Vi tog oss tyvärr inte längre än genom halva första Harry Potter filmen, men det var mysigt med en sleepover iallafall lol.

Idag vaknade vi och åkte sedan till ett jättebra brunch ställe som ligger i närheten av Emma. Jag ville egentligen ha exakt allt som fanns på menyn men med en begränsad plånbok slutade det upp med en acai-bowl, klassiskt. Efter brunchen åkte vi på ett shoppingmall och spenderade ännu lite mer pengar på Primark (en klädbutik jag har spenderat halva min Au Pair lön på under detta år) och sedan åkte jag hem. Hade för ovanlighetens skull lördagsmiddag med min värdfamilj och ikväll har jag bara varit hemma själv och sett en film, välbehövligt faktiskt. På helgerna brukar jag oftast ha 100 saker inplanerat och sover/äter sällan hemma då jag vill utnyttja varenda minut av min lediga tid men det är rätt skönt att bara ta det lugnt ibland också!

Imorgon var tanken att vi skulle ta en roadtrip till delstaten Vermont men det är fortfarande lite oklart om det blir av eller inte. Vi fick en hel del snö här i Boston idag, sämsta aprilskämtet jag har varit med om hittills i mitt 21åriga liv.

There's no shame in feeling homesick, it means you come from a happy home.

Jag har egentligen inte haft någon hemlängtan överhuvudtaget sedan jag kom hit. Det är klart att de två första veckorna var jobbiga men efter det har allt gått bra, mer än bra.
Allt tog dock en snabb vändning efter att ha haft två rätt intensiva veckor med min familj och sedan de åkte har jag velat boka en biljett hem till Sverige mer än någonsin. Det som egentligen utlöste allt var då mamma på fredagskvällen gav mig några rester från ett tvättmedel hemifrån. Jag satt och spelade kort och var på ett sånt gott humör men direkt jag bara kände lukten av hemma tvärvände allt och helt plötsligt brast jag i tusen tårar. Rätt intressant hur ens doftsinne kan göra en så sentimental, eller hur?

Jag vet att detta bara är en våg som förhoppningvis kommer lägga sig om någon dag eller så men det är en jobbig känsla att gå runt med.
USA i all ära, Boston i all ära, au pair livet i all ära, but home is still where your heart is.

Igår (söndag) var det den årliga St. Patricks Parade här i Boston. Jag ska erkänna att jag inte har den blekaste om varför man firar St. Patricks day och varför paraden går ann och jag ska även erkänna att jag har varit alldeles för ointresserad för att kolla upp det. Hade hur som helst en väldigt bra söndag med mina Swedish girls.

Först var vi och kollade på paraden som alla andra i hela Boston verkade göra (var smockfullt med folk överallt) och sedan gick vi på en hemmafest några kvarter därifrån. Det jag har uppfattat angående denna speciella dag är iallafall att alla unga människor konsumerar alkohol under hela helgen. Vi tjejer avslutade sedan dagen med att gå och äta på hamburgerkedjan Five Guys.

Här kommer en liten bildbomb från när jag förra veckan var på livets bästa semester med livets bästa människor, min familj!

Hela veckan spenderas i Florida med start i Orlando, mest spenderad tid i Clearwater och även en snabb dagstur till östkusten av Florida, Miami.

För 4e gången under min tid här åkte jag till New York i helgen och denna gången för första gången med bil! Vet inte exakt hur lång tid det tog men runt 4-5 timmar. Jag åkte med en kompis efter att jag slutat på fredagskvällen och vi åkte för att se den svenska house DJn Eric Prydz. Det var en riktigt rolig och bra konsert, även fast housemusik inte är min favorit.

På lördagsdagen strosade jag runt på stan med Emma i väntan på att min familj skulle anlända. Dom anlända runt 22 tiden på kvällen och det var SÅÅÅÅ kul att få träffa dom igen efter 7 månader ifrån varandra.

På söndagen ställde vi klockan tidigt och gick runt och kollade på de mest turistiga sevärdheterna som finns i NYC. Hela familjen Nordströms på Time Square, det händer nog bara en gång i livet haha. Vi gick till Brooklyn Bridge, Times Square, Top of the rock, 9/11 memorial och strosade runt i Soho (downtown Manhattan). Tyvärr
var det extreeeeeemt kallt och blåsigt på söndagen så det var inte allt för trivsamt att bara gå runt. Jag var tvungen att ta en buss tillbaka runt middagstid eftersom jag passade barnen idag (måndag) men lyckligtvis har ju min familj två dagar till i nyc där dom kan gå runt och se mer av staden. Imorgonkväll (tisdag) kommer dom hit till Boston och ska bo i mitt hus 3 nätter. Längtar så mycket! På fredag åker jag med dom till Florida och tar då min andra semestervecka, lite värme i dagsläget är inget jag tackar nej till.

De senaste dagarna har det varit sommar här i Boston. Tydligen är det extremt ovanlig med denna värme i februari men jag klagar inte! I torsdags åkte jag med min värdfamilj till en slalombacke i närheten av vårt hus och åkte slalom. På kvällen gick jag ut med en kompis och åt middag med en view över hela Boston.

När Wilma var på besök delade vi en uber med en tjej som visade sig bo i närheten av mig. Jag och hon bytte nummer och i fredags möttes vi upp för att äta middag och dricka drinkar. Hon var verkligen supertrevlig, kul att skaffa lite amerikanska vänner också. Lite senare på kvällen åkte hon hem till sin pojkvän och jag mötte upp Emelie för att gå ut på en bar!

Idag har jag strosat runt på stan med Emelie och Pernilla och ikväll babysitter jag åt min värdfamiljs kompisars barn. Just nu sover barnen och jag kan bara sitta vid mobilen eller kolla en film samtidigt som jag tjänar mig en extra slant, I don't mind at all.

I torsdags kom Wilma till Boston och San Fransiscos värme lämnade hon kvar. Istället var det SNÖkaos här i Boston. Hittills har det varit den mest milda vintern jag har upplevt och jag tycker alla amerikanare har överdrivit som tusan när dom säger att det är kallt i Boston men efter helgen som har varit kan jag verkligen relatera. Så i torsdags när Wilma kom hit stannade vi inne på mitt rum hela kvällen och såg film och myste under filtar.

På fredagen jobbade vi några timmar sedan gick vi ut och åt middag och sedan gick vi ut på en bar! Trevligt trevligt!

I lördags tog vi först en sovmorgon innan vi åkte och såg Boston Bruins, dom vann denna gång jag kollade också wopppaaa! Efter det mötte vi upp Elin och Sanna och åt middag på O'Learys. Även fast detta är original O'Learys så föredrar jag faktiskt den svenska versionen. Efter middagen kom även Emelie och sedan gick vi ut på en bar.

I söndags strosade vi runt i Boston, kollade in Harvard och avslutade dagen med att äta DEN GODASTE pastan jag någonsin har smakat. Lär bli ett och annat återbesök på denna restaurang.

I måndags jobbade jag några timmar på eftermiddagen men på förmiddagen åkte vi in till Boston och åt brunch samt shoppade lite.

I tisdags åkte Wilma tyvärr tillbaka till SF men vi ses snart igen då vi möts upp i Mexico i början på april. Som ni mest troligt redan förstått var det väldigt trevligt att ha världens bästa människa på besök!