Header

...i detta inlägg hade jag tänkt att tipsa om nyttiga, goda och enkla mellanmål eller frukostar. Allt är naturligtvis mina bilder och det är glutenfritt och ja ni, nu kör vi;

avokado! man kan ha avokado till mycket; matlagning, sallader eller pålägg om mackan. Det är bra innan träning eller till frukost för då får man i sig bra näring och innehåller nyttigt och bra fett för kroppen. // smoothie bowl! smoothie kommer alltid att vara min favorit. man kan göra exakt hur man själv vill ha det och det är väldigt gott och nyttigt. jag mixade jordgubbar, vatten och kokosmjölk. // smoothie i glas! Som sagt, jag älskar smoothies och man får göra hur man vill. Jag mixade jordgubbar, hallon, blåbär, kvarg och kokosmjölk. 🌿

Smoothie nr 2! mixat med jordgubbar, vatten och kokosmjölk // Strawberry oatmeal! det var andra gången som jag provade att göra smaksatt havregrynsgröt. Förra gången var det med hallon och denna gången var det med jordgubbar och blåbär. Gott, mättande och nyttigt! // Fruktsallad! att göra en fruktsallad är hur enkelt och nyttigt som helst. Ingen bra idé att bara äta detta på hela dagen men som mellanmål, innan gymmet eller efter kanske?

Chia- våfflor! varför inte prova ett nytt recept på våfflor nu inför våffeldagen den 25 mars? blanda 2 ägg, 2 dl mjölk, 2 tsk bakpulver, 2 tak vaniljsocker, kanel, kolsyratvatten och chiafrön. // Chiapudding! när man gör en chiapudding så förbereder man på kvällen så är den klar på morgonen. Det enklaste sättet är att blanda chiafrön tillsammans med kokosmjölk. Enklare recept finns det inte. Toppa med lite nyttigheter också så blir det ännu godare 😏// Plättar bara! gjorde detta för första gången för någon vecka sedan. Man smälter alltså bars så den blir rinnig. Blanda kokosmjölk, glutenfri mjölmix, kolsyratvatten, ägg och sedan den smälta barsen.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Godmorgon från mig & Moa. Vi har precis ätit frukost, jag bjöd hem henne igår efter att vi varit på gruppträning som var Actic Core. Mycket mage. Väldigt roligt! Det jag bjöd på var; Våfflor ( blanda 2 dl glutenfri mjölmix, chiafrön, 2 tsk bakpulver, 2 tsk vaniljsocker, 3 dl mjölk, kolsyratvatten och kanel), jordgubbssmoothie (mixa jordgubbar och kokosmjölk), äggröra (blanda 4 st ägg, 2 dl mjölk, salt och peppar), propud choklad med jordgubbar och kokosflingor, vindruvor, apelsinjuice och apelsinklyftor.
Det smakade väldigt bra och nu står vi oss fram till lunch.

under dagen blir det lugnt. Ikväll ska jag & Moa köra boxning som också är gruppträning. Jag körde ju boxning i måndags med skolan och jag tycker det är väldigt roligt! imorgon kväll är det först legworks och sen efter är det simning. Känns bra att vara igång igen! ha en bra dag hörni, kramis.

Likes

Comments

gårdagens snacks efter vecko handlingen. Jag älskar verkligen frukt och det är så vackert att ta kort på också. Håller ni inte med??! vindruvor, jordgubbar och apelsin skivor.
just nu sitter jag på Espresso House och väntar på Angelica. Planering för hennes födelsedag och en kopp cappuccino väntas. kram på er!

Likes

Comments

Hello måndag! hoppas allt är bra med er. Imorse ringde klockan på 7.00, upp, dricka smoothie och mot idrotten som var dagens enda lektion. Vi hade boxning hela lektionen och sen avslutade vi med yoga. En timme efter lektionen var slut så träffade jag Moa och då var det dax för legsworkout som alltså är en gruppträning på gymmet. Rumpa + lår. Det är så himla skönt efteråt tycker jag, jag är stolt över mig själv att jag gav den viljan som krävdes.
Men det är gjort och denna veckan kommer det fler gruppträningar, för jag behöver verkligen den extra puchen för att lyckas. Ska jag bli brandman så måste jag ha en kondition som håller för det är ju faktiskt ett yrke där man räddar liv och man måste orka.

DAGENS SMOOTHIE - mixa jordgubbar, blåbär och kokosmjölk 🌿 🍓

Likes

Comments

Hello gänget! hoppas ni har haft en toppen helg. Min har varit kanon. I fredags besökte jag pappas grav och tände ljus, rinnande tårar och bara att få vara där tycker jag är väldigt skönt. Igår förmiddag jobbade jag på hotellet, direkt efter att jag hade åkt hem så drog jag & E upp mot Sunne för hans familj ville bjuda på mat. Smarrigt värre!! fläskfilégryta med hemlagad gratäng, de ni!! sen till efterrätt var det en av mina favoriter, chokladpudding med passionsfrukt. Gaaaah... grädde äter jag inte men passionsfrukt till chokladpudding, men ärligt?? Ett mellanmål som bar glutenfritt rostatbröd med nutella & jordgubbar. Fast det åt jag i fredags. Något ni kanske inte visste men...

just nu är jag i en väldigt jobbig period. Trött, hängig, tröstäter en hel del, fuskar med min gluten, vill inte träna och är bara väldigt trött och ledsen mellan åt. Jag saknar ju min pappa så extremt mycket, hur fan kan det ha gått ett år i maj?? jag fattar ingenting. jag hoppas att det blir bra snart. Vill bara att ni ska veta det!

Likes

Comments

God dag hörni! nu har jag slutat jobbet efter en händelserik morgon på jobbet. Jobbade frukost idag och det var helt enkelt för mycket gäster och drop in. Men men, allt har gått bra. Ser ni vilken underbar bild från igår innan solen gick ner. Vi har gjort iordning på balkongen nu och vi kan äntligen sitta ute igen. Snacka om underbart?!
nog om det nu, nu är jag & E påväg upp mot Sunne för hans familj ska bjuda på lunch så det ska bli underbart att träffa dom. Bättre svärföräldrar finns inte. Hoppas ni får en bra lördag! kram

Likes

Comments

godmorgon fredag! veckorna bara flyger fram. Men i helgen ska jag jobba på Klarälven, woohoo. Annars händer det inte så mycket, ikväll kanske jag & Elias ska till Eksärad och se på innebandy. Inte klart ån men om det inte blir så blir det myskväll hemma med lövbiff. vad ska ni göra i helgen?

frukost idag blev kvarg med glutenfrimüsli från Pauluns, psysalis och jordgubbe.

Likes

Comments

Hello guys! imorse tog jag en promenad med hunden i 120 min och det var jätte skönt. Det var fint väder idag och blåste ingenting. Men sen kl 13.00 hade jag möte på brandstationen😏. Hur gick det? jo det gick väldigt bra. Fick en rundtur på brandstationen och vi gick igenom lite vad som gäller osv med utbildning. I april ska jag ha prova på dag, fyspass, bana med olika övningar med slang och dockor. Är sjukt taggad. Har inte bestämt mig för om jag ska söka så jag kommer in i höst eller om jag ska jobba på hotellet i 2-3 år så jag kan tjäna pengar. Utbildningen finns ju inte där jag bor och då ska jag fixa med boende. Det är ju inte gratis!!! men jag ska tänka på det, har en månad på mig ungefär att bestämma. Men det kändes väldigt bra iaf och jag känner mig ändå ganska säker på ett val.

Likes

Comments

Godmorgon! har ni sovit gott? jag kunde inte somna om när Elias gick imorse så jag låg i sången och lyssnade på musik och helt enkelt mådde jätte skönt. Sen gick jag upp och åt en smarrig frukost som bestod av; glutenfri havregrynsgröt blandat i jordgubbar och toppat med blåbär, kokosflingor och chiafrön.
1. koka upp gröten och häll sedan ner jordgubbarna och rör om
2. när jordgubbarna har blivit smällta så häller man upp alltihop i en skål och toppar med valfritt på

jag tycker att det är väldigt gott med en smaksatt gröt, har innan blandat med hallon istället men denna gång blev det jordgubbar. Blåbär tror jag att det blir nästa gång!

Likes

Comments

yes, ni läser rätt. Men vissa tänker kanske: "men Amanda du går fortfarande i skolan och inte har haft något fast jobb än". Precis det stämmer, jag tar ju faktiskt studenten till sommaren och jag är väldigt nervös och har lite stress över att jag vill ha ett jobb efter skolan. Men såhär är det hörni! jag går ett yrkesprogram som heter hotell & turism. Har jobbat inom hotell i 2 år snart och ville bli receptionist men sanningen är att jag ska bli brandman. Yes, yes, yes. Det är vad jag vill. Jag ska köra det sista nu på hotell och få ihop pengar, sen ska jag bli min dröm. På torsdag ska jag ha möte med den högsta på Karlstads brandstation och vi ska gå igenom lite vad som gäller osv, kommer bli ett väldigt tufft fyspass om man ska bli brandman, men jag ska ge allt och köra på. Vad tycker ni? är det någon av er läsare som är brandman? berätta gärna. 😃
jag har tänkt på detta sen jag var liten på att bli brandman, men för ett halvår sedan kom "suget" för det ännu mer. Antingen ska jag jobba på hotell i 2-3 år till och verkligen känna pengar och få fast jobb, skaffa hus med Elias. Men innan man gör det vill man ju resa och göra det man drömmer om. Det jag drömmer om just nu är att få jobba som brandman. 👩🏼🚒 FOLLOW YOUR DREAM!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Postad i: FITNESS

vet ni vad? när jag ser vilken skillnad på midja jag har efter 2 år. På bilden till vänster väger jag 90 kg och det är 2 år sedan som sagt. Jag var i en period som var jobbig. Mycket i skolan, nationella prov och mobbning. Jag tröst åt hela hela tiden. Jag stressade! stress lindrar till dålig psykisk hälsa och vikten tar smäll. I början på viktminskningen så körd jag 5:2 dieten och jag lovade att berätta om den dieten för en läsare. Det var innan som jag började blogga som jag körde detta så det finns ju inga inlägg om att jag har kört det men idag har jag tänkt att dela med mig av det för jag är väldigt sugen på att köra den igen.

två bilder som är i början och då hade jag precis skaffat gymkort. Ett tips är att veckan innan du startar så ska du ha allt planerat med matschema, träningsschema, mål och ha en anledning till varför du vill köra. starten på 5:2 dieten; 5:2 dieten är en diet som man kör 5 dagar för mig är det 2000 kcal som jag åt under 5 dagar och 2 dagar i veckan som jag bara åt 550 kcal. Jag körde på det och jag höll på med det i 5 månader och 2 veckor. Jag gick ner 10,4 kg. Här kommer vad jag åt till frukost- jordgubbssmoothie (recept; lättyoghurt, apelsin, banan, jordgubbar och kanel). 160 kcal || Äggröra med kalkon (recept äggröra; två ägg, vatten och krydda med salt & peppar) 190 kcal.
lunch & middag- kycklingsallad (ruccola, körsbärstomater, champinjoner, kyckling, parmesanost, salt och peppar.) 205 kcal || lövbiff med broccolisallad (lövbiff, purjolök, broccoli, paprika, persilja, äpple, salt & peppar.) 240 kcal.
Mellanmål- fylld avokado (avokado, chiapudding) 130 kcal. || apelsin med nötter ( 1 apelsin & russin)300 kcal

Dessa rätter är till när man kör fastedagar, när jag körde dom två dagarna var det måndag & torsdag. Just för måndag, då är det efter helgen. Torsdag är inför helgen. Jag kan säga att när jag körde dom andra 5 dagarna, då åt jag nästan allt förutom godis, chips, socker, läsk, juice & alkohol. Bara jag inte översteg 2000 kcal. JAG ANVÄNDE Lifesum, där jag mäter och fyller i vad jag åt osv. Grym app! Den använder jag idag också.

två dagar i veckan när man åt så lite på en dag så är det så extremt viktigt med att dricka vatten. Antingen vanligt vatten eller citron. När man ska träna så åt jag två timmar innan träningen, det blev en vane sak och innan varje måltid drack jag citronvatten för då var man inte lika hungrig.
När jag började med träning så gick jag med min PT, det var mest springandes på löpbandet och mycket crosstrainer. Styrka också. Burpees körde jag mycket också, det är min favorit idag också. Det är från person till person hur man vill köra. Men löpning är jätte bra i början. Jag ska bestämma mig under veckan om jag ska köra 5:2 dieten igen, lägger ut isf. Lycka till om ni vill lyckas!

Likes

Comments

Postad i: 2017

tack tack tack Moa för att du bjöd mig på lunch idag!
nu är jag hemma igen efter att ha varit hos mamma en snabbis och druckit kaffe efter att jag & Moa var på oliven och åt. Blev samma sallad som alltid; glasnudlar, cashewnötter, sallad, räkor och citron.

Likes

Comments

Postad i: 2017, FITNESS

bricka härifrån!

Godmorgon! klockan är just nu 07.50 och jag har precis gått upp från min sköna säng och lite frukost på sången. Jag var så pigg imorse när Elias åkte till jobbet så jag kunde inte somna om. Ni ser ju rubriken, ja det stämmer. Idag börjar jag 8.45, det är en idrottslektion som vi ska ha på Kmti i Karlstad, gå igenom med en sjukgymnast först också sedan ett fyspass. Slutar runt 11.15 sen ska jag direkt hem duscha och byta om så börjar jag 12.00 igen. Slutar 13. Efter sista lektionen ska jag hämta upp Moa så ska vi äta lunch, som kommer vara olivens sallader. 👅👅 vi sitter väl där i nån timme och sedan lite senare idag är det dax för gruppass. Antingen Actic power eller Actic core. Det är ungefär samma tärnings men vi var ju på core förra veckan, kul med variation kanske??! Vad ska ni göra denna soliga måndag?

Likes

Comments

Postad i: 2017

flera gången har jag fått frågan om hur jag redigerar mina bilder och det är så olika. Använder bl.a vsco och Instagram redigering. Även kameraalbumet när man redigerar. Mest Instagram. Det jag vill få fram när jag redigerar är:
• ljuset, det ska vara ljust på bilderna men inte för ljust så man inte ser vad det är som jag fotar på
• bra färg! det ska vara mycket färg. Ser så mycket fräschare och snyggare ut

Likes

Comments

Postad i: 2017

Söndags morgon! har precis ätit en lättare frukost som var müsli med kvarg, jordgubbar, blåbär och physalis. Jag var och vecko handlade imorse, gör detta varje söndagsmorgon och det är så skönt att ha det gjort.

ni vet ju att jag skulle bli blodgivare?? dom ringde i fredags och sa att jag inte kunde bli p.g.a att jag hade för lite järn i blodet, det är precis vid gränsen till järnbrist så jag måste börja ta medicin för detta nu. Känns jätte tråkigt men jag får äta medicin så får jag återkomma.
Nog om det, idag ska jag & Elias med Johan till EM möbler och kolla soffbord. Under veckan händer det inte så mycket mer än praktik och imorgon ska jag & Moa äta lunch på oliven, längtar. Hoppas ni har haft en bra helg!

Likes

Comments

Postad i: 2017

Yay för fredag! hela veckan har favorit toppen på Klarälven i konferensen, kommer vara där flera gånger. Men idag var jag i receptionen och jobbade, gick väldigt bra och imorgon ska jag jobba frukosten fast i restaurangen på Klarälven. Trivs väldigt bra där och det är så roligt när dom hör av sig om jobb.

just nu sitter jag i bilen med Elias & Johan, Elias ska spela match i Skoghall kl 19.30, men innan vi drog gjorde jag mig våfflor. Tre olika topping, men jordgubbar och våfflor är den bästa kombon tycker jag. det var så otroligt gott! ha en trevlig kväll.

Likes

Comments

Postad i: FITNESS, RECEPT

Hellu! 😊 ber om ursäkt för no bloging this week, har haft praktik på ett nytt hotell och vill verkligen lära mig konferensen nu så har inte haft tid med bloggen och kan erkänna att jag har valt lite annat före också. But, i'm back. Bjuder på lite smoothie, 4 olika sorter. Fast denna bilden är tagen för ett halvår sedan kanske. Vill ni veta en ganska så tråkig grej? efter att jag hade tagit denna bild så välte jag ut den lila smoothien på bordet och det rann ner på golvet men det värsta var att det kom på våran vita tapet.... 😰 går ju såklart inte bort men när vi ska flytta härifrån så får jag ju såklart måla osv.

Smoothie nr 1 - mixa spenat, vatten, mynta, kiwis, citron och chiafrön
-------------
Smoothie nr 2 - mixa ananas, vatten, mango, lime och chiafrön
--------------
Smoothie nr 3 - mixa blåbär, björnbär, jordgubbar, vatten och chiafrön
--------------
Smoothie nr 4 - mixa vaniljyoughurt, jordgubbar, vatten, lime och chiafrön

Likes

Comments

Postad i: 2017, FITNESS

god dag i snöstormen! 🌪❄️ trodde det var sista snön som fall ner förra veckan, men hade verkligen fel. Var lite halvrädd förut när jag körde hem efter jobbet. Hade nämligen bilen idag och trodde inte att det skulle bli snö igen... menmen, det gick bra. Just nu sitter jag i soffan med en kopp te med ingefära, jordgubbste, honung, apelsin och denna magiska tallrik. Chiapudding med lite gotti gott gott på. Imorgon är jag ledig från praktiken för går man i 3:an på gymnasiet måste man åka till universitetet, det är en hel dag dag med massor av info osv. Blir nog bra! Hoppas eran dag har varit bra! kramis

Likes

Comments

Postad i: FITNESS

blev en lunch med mamma idag på Oliven, som jag har nämnt innan; Karlstads bästa sallad! jag tar alltid räkor med ris/glasnudlar, grön sallad, extra mycket cashewnötter och basilika dressing. Mamma tar liknande men dock inte nudlar och nötter, hon tar med räkor, kräftor och ägg. Yamy! 👅👅

Likes

Comments

min Instagram@amandamyrer