Vardag

Jag tog mig till gymmet i måndags och fick till världens benpass! Det kändes rejält i baksida lår och rumpan igår och träningsvärken satt i även när jag vaknade idag.

Igår morse när vi vaknade så bestämde vi oss för att spontant dra på en mysig tjej-roadtrip till Kosta. Så med frukost i magarna packade vi snabbt ihop varsin väska och satte oss i bilen. Då det bara är tre ynka månader kvar till min 18-årsdag passade jag självklart på att övningsköra upp. Det är så kul att köra bil, jag längtar så fruktansvärt mycket efter att få ta körkort.

Väl framme började vi med en liten mysig fika innan vi drog igång med affärerna. Jag spanade in lite glas och annat kul som jag kan önska mig i 18-årspresent. När vi tröttnade på att gå omkring checkade vi in på hotellet och gick ner till spaavdelningen och mös i de olika varma poolerna som fanns. Efter det avnöt vi en god middag i glasbaren innan vi däckade i varsin säng till "Friends with Benefits".

Vardag, Ätbart

Idag vaknade jag äntligen upp till fint väder!! Några enstaka moln hängde sig kvar på himmeln men det spelade ingen större roll, jag letade rätt på baddräkten och kilade ner till bryggan. Det var ett av dem skönare morgondoppen för denna sommaren trots att havet inte var speciellt varmt...

Sedan var det som vanligt dags för dagens bästa mål. Idag lyckades jag trolla fram kokosyoghurt toppad med hallon, cashewnötter och kokosflarn samt knäckemackor med vegansk ost, avokado, chiliflakes och ruccola! 10/10 helt klart!

Nu tänkte jag svira om till träningskläder och bege mig en runda till gymmet. Ha en fin dag, kram!

Vardag

Hej på er, hoppas att ni har haft en härlig söndag!

Regnvädret skapade verkligen kaos på jobbet idag... När himmeln plötsligt öppnade sig och regnet började vräka då stormade alla som satt på uteserveringen in till restaurangen, som redan var fylld av folk! Jag kanske aldrig skulle ha sagt att jag tycker om när set händer en massa saker på jobbet? Det kändes verkligen som någon form utav karma

När klockan slog 18 och det väl var dags för bröllopet så var vi lite för många servitriser, vilket ledde till att jag fick först fick preppa allting inför morgondagen och sedan hjälpa kockarna med att lägga upp varmrätten. Lammytterfilé, potatiskaka, sparris och rödvinssås, helt MAGISKT GOTT! (Det är verkligen en av de stora fördelarna med att jobba på restaurang :P) När det var klart och alla gäster fått sin mat fick jag stämpla ut och kila hem för dagen. Då vädret slagit om ännu en gång kom pappa och hämtade mig med båten och det blev en riktigt härlig båttur hem över ett spegelblankt hav.

Ett tag var jag lite sugen på att hoppa i och ta ett kvällsdopp, men ångrade mig när jag inte hade någon handduk.

Vardag

Igår var det full rulle hela dagen lång. Det började med jobb 13-19 och eftersom vädret inte var på topp hade vi fullt upp att göra! Regn är perfekt väder för att gå på museum och i samband med det äta på restaurangen som ligger i samma byggnad. Så regniga dagar är det alltid mycket att göra, men jag klagar inte! Det är kul att jobba när det händer lite. Direkt efter jobbet åkte jag ut till en kompis sommarstuga för att fira att hon nyss fyllt 18! Det blev en supermysig kväll men massvis av god mat och sällskapsspel.

Idag vaknade jag upp till regnet som smattrade mot fönsterrutorna och insåg att det blir ännu en fartfylld dag på jobbet. Den ända skillnaden från igår är att istället för att jobba 13-19 som jag vanligtvis gör så ska jag jobba fram till midnatt då det vankas bröllop! Det är så roligt att jobba vid tillställningar som denna, allting är så fint (och maten extremt god).

Jag hade dok inte tackat nej till en frukost nere på bryggan eller en båttur i solnedgången istället för regnet..

Ätbart

I går tog jag mig min andra sväng till gymmet efter att ha förnyat gymkortet. Ska det vara kasst väder kan man ju lika väl hänga där som att ligga inne :P. Hela eftermiddagen blåste det extremt starka vindar så att ligga ute och sola var inte speciellt lockande...

På kvällen hände desto mer då vi hade familjevänner över på middag, vilket genererande en riktigt mysig fredagskväll med massa god mat! Jag menar spana bara in förrätten?!

Mitt egendesignade enorma berg av skaldjur. Mumsiga havskräftor, räkor och traditionella svenska signalkräftor, och så var hela härligheten toppad med en massa dill och citron! Och vad är en skaldjursplatå utan baguetter och aioli? Det blev en riktigt bra kombo som verkligen skapade lite sommarkänsla.