Igår förmiddags hämtade pappa & jag upp Carina, sen bar det iväg mot Göteborg för inspelning av ''Tack för dansen'' med Elisa Lindström och Thomas Deutgen.
Gästerna denna säsongsavslutning var Wizex och de gamla sångerskorna i bandet, och Bert Karlsson!
Sen som lite grädde på moset fick vi även se Afro Dite, Fame (Jessica Andersson & Magnus Bäcklund) och Lasse Holm. Så vi fick vara med på den inspelningen med.
Halv fem, Halv elva.

29/5, morsdag i bilder 💝☕💐🍰🎈

Efter att vi fikat hos mamma och varit hos morfar, knäppte jag några snabba bilder på Anna innan vi körde iväg henne till fest.

''Jag vill ge dig något som du kan spara och ha som minne'', sade han 💗

Finaste pappa, detta är såå fint 😢💗
Fina glas från Kosta Boda.

Igår var jag, pappa och Anna i Karlshamn och åt denna goa mat på thairestaurang.

Denna vackra damm på Granada är snart ett minne blott. Här har vi stora planer inför framtiden 👏

Jag och pappa började gårdagen med att åka till Kristianstad för att hämta min kamera som varit på lagning. Sen drog vi till Karlshamn och mötte upp Anna. Vi käkade go thaimat och därefter gick vi på stan. Jag köpte lite välbehövliga grejer och så fick pappa ett par shorts och två t-shirts av mig, så nu är han grann i sommar!

Söndag, 8 maj.

Söndag eftermiddag anlände vi och båten lämnade hamn. Vi gick upp på däcket för att se den fina skärgården vi åkte igenom, och på tal om husen... Där hade man kunnat bo.

På kvällen åt vi på en restaurang där Jenny Saléns stod för musiken. Att äta go mat till så bra musik och en fantastisk utsikt, det kan inte bli bättre.
Bilden till höger är utsikten från våran hytt.

En tjej med storband som bjöd på bl.a. goa schlagerdängor!

Roger Pontare!

Kramgoaste Jenny Saléns ❤

Hedins orkester var dem vi dansade till inpå småtimmarna💃

Måndag, 9 maj. Min 20-årsdag!

Måndag morgon vaknar jag till skönsång av Carina som står med champagne och present i näven på min födelsedag. Så söt!

På förmiddagen går vi till restaurangen för att äta där även Jenny Saléns spelar. Jenny säger att det är någon som fyller år idag, ''en go tjej som heter Amanda som är dotter till Göte som har Granada Lönsboda Folkets Park''. Hon och orkestern börjar spela och sjunga för mig och dem andra ställer sig upp och gör detsamma. Sen kommer dem fram och grattar mig på min 20-årsdag.
Detta är så fint att jag får tårar i ögonen... Jag blir så himla rörd! Det är bland det finaste jag varit med om ❤ Så fantastiskt underbara människor!
Jag är världens mest tacksammaste som får vara med om så här mycket roligt! Älskar och uppskattar det så mycket!
(Detta är alltså bilder från ett klipp, och det kommer givetvis upp sen)

Efter ett försök till återhämtning av det storslagna firandet av Jenny & gänget, så gick vi upp på däcket och lapade sol tills det var dags att checka ut från båten.

När vi stigit av båten gick vi och köpte glass. Sedan gick vi upp till Fåfängan och bara njöt av vädret och den fina utsikten. Så fantastiskt vackert!

På eftermiddagen checkade vi återigen in på båten för ännu ett kryss!

Denna kväll stod Jenny Saléns och Donnez för musiken.

Plötsligt händer det, till toner av Jenny Saléns - Jag sörplar i mig världens goaste grogg!
Jag skulle bara bjuda Carina på något, en ''stark och go''. Den var så go att jag gick och köpte mig en egen 😂🍸 Alkohol för första gången på fyra år och jag mådde som en gud! Sen en dans på det med Jennys Niklas, det var fint det 👏

Tisdag morgon, sista dagen ombord. Dagen började med att vi blev bjudna på en hutt i korridoren av en go gubbe precis när vi kommit utanför vår hytt - Å så var den dagen igång! Vi gick till etage där vi lyssnade på Jenny Saléns och Donnez en sista gång innan det var dags att lämna.
När vi checkat ut och lämnat båten, begav vi oss in mot stan där vi b.la. besökte det kungliga slottet.
Sen mot tågstationen där vi fördrev tiden på bästa möjliga vis, så som bara vi kan.

Jag har haft en födelsedag jag bara kunnat drömma om... Den bästa tänkbara! Saknar det redan och hade gärna spolat tillbaks tiden.
Min nya fina kamera lade av helt på kvällen av min 20-årsdag, därav en & annan mobilbild. Jag är iallafall glad för att jag hann fota en hel del och filma lite innan den lade av.

Lönsbodadagen var ju förra lördagen och jag kom hem och lade mig 05 den natten. En timmes sömn, sen upp för att ta tåget till Stockholm. Men innan vi kom till Stockholm.... Som dem som jobbade på SJ sade: ''Slutar detta lyckligt är det något ni kommer kunna skratta åt sen''. Läs om ni vill höra denna incident 😂
Från Osby tar vi tåget till Hässleholm där vi sedan ska byta tåg till det som går direkt till Stockholm. Men konduktören på Osby-tåget säger att det är en buss som ersätter tåget i Hässleholm. Så vi behöver alltså först ta bussen ner till Lund och sedan tåg därifrån till Stockholm. Bara det är ju konstigt, att man ska åka mot det motsatta hållet? Men vi litar såklart på människan i uniform.
När vi kommer fram till Lund så säger dem på SJ att det är helt fel. Det stämmer inte alls det konduktören på Osby-tåget sagt. Tack vare toppenservice och bemötandet av den unga tjejen och den äldre damen på SJ, så kom vi med ett snabbtåg till Stockholm. Så vi fick åka förbi allt vi redan åkt igenom när vi ''skulle till Lund''...
Vi fick sitta i bistron på snabbtåget mot Stockholm då det var fullbokat, och när vi väl satt där och insåg att vi skulle hinna med båten, då vågade vi grina. I bistron satt faktiskt en före detta PH deltagare och hans kompis(?), så vi traggade längs resans gång. Han hade tydligen varit på Granada på lördagen. Galet hur sammanträffande! Sen fick vi till och med hjälp av dem att komma till rätt tunnelbana.
Vi kom med båten som ni förstår och det slutade lyckligt!

Bilder ifrån Lönsbodadagen som var i lördags, 7/5.
Den dagen började vi med att stå på torget för att samla in stödmedlemmar till Granada Lönsboda. Därefter kollade vi på Helen Persson & Glenn Wish. Jag filmade lite under uppträdandet, men dessvärre har min kära kamera gått sönder så klippen får vänta lite med att läggas upp.
Sen gjorde jag en redig tabbe! Tänkte ändå på det kvällen innan, ''tänk om man skulle glömma att sätta i batteriet i kameran när det varit på laddning''. Jajamän, batteriet var i laddaren när jag skulle filma uppträdandet. Som tur är, är det bara 1 minut hem, så jag hann springa upp och hämta batteriet.
På kvällen drog jag till Granada för jobb till Lasse Stefanz. Så jävla bra är dem! Filmade en hel del, så jag ska sätta ihop lite och lägga upp. Det var när jag filmade LS och hamnade i lite kläm som jag tappade kameran... Annars gick kvällen super! 1400 personer så det var toppen.
Åkte hem sent på natten och somnade vid 05. Sen upp 06 på söndag morgonen för att ta tåget till Stockholm. Åh vad jag har bilder, klipp och grejer att berätta om dagarna där, min 20-årsdag. Bästa nånsin!
Nu ska jag sova. Imorgon börjar jag jobbet 12:45. Perfekt med lite senare tid när jag behöver ta igen lite sömn nu.

I måndags fyllde jag alltså 20 år. En 20-årsdag i Stockholm på Cinderella som jag sent kommer glömma kan jag lova!
Nu ska jag lägga in bilder från Lönsbodadagen och från Stockholmt trippen, redigera dem och sen ska jag visa och berätta för er  😃

Tre stora nya tält där det kommer vara livemusik imorgon kväll & natt.

Min fina pappa ❤

Hejsan! Detta är alltså mitt allra första inlägg på nouw. Jag har tidigare bloggat på blogg.se och där började jag för lite mer än 6 år sedan. Jag får berätta mer om det sen och mig själv 😊
Nu till min dag! I förmiddags drog vi till Karlshamn för att inhandla varor till morgondagen, Lönsbodadagen. För er som inte känner till det så är det alla möjliga aktiviteter på dagen. Sen på kvällen är det Granada man går till för att dansa till Lasse Stefanz på stora scenen 😉 Medan pappa & Magnus handlade så gick jag och Adelina på stan en snabbis. Karlshamn är så fint. Det känns lite som att komma hem när man numera bara besöker den lilla staden. Jag har ju bott där tidigare. Fick iallafall behövliga grejer med mig hem. Jag var tvungen att handla lite för nu på söndag åker jag till Stockholm. Eftersom jag fyller år på måndag (20 år!!!) så blev jag surprise:ad av Carina. Något jag måste berätta mer om sen!
Imorgon ringer klockan tidigt. På förmiddagen ska jag och Amilia försöka kamma in stödmedlemmar till Granada Lönsboda Folkets Park. På eftermiddagen får jag packa för en tredagars tur till Stockholm. Sen på kvällen drar jag till Granada för jobb. Älskar det! Världens bästa jobb. Det slutar inte förrän 02 så man är inte i säng förrän det är morgon. Men jag måste försöka vara det om jag ska orka stiga upp 06 och ta tåget till Stockholm 09 på morgonen. Det blir tufft, men roligt!
Nu blir det fullt ös i några dygn, så jag borde krypa ner nu. Men behöver städa.... Det får gå fort!
​Jag kommer förmodligen att ha massor med bilder och att berätta när jag kommer hem nästa vecka. Vi hörs då!