Idag är det fredag och vi har nu rest i 21 dagar. känns som dessa tre veckor har gått jätte fort och väldigt skönt att vi har massa mer tid att resa.
under veckan som gått har vi legat några dagar matförgiftade och sen mest bara chillat i solen.

i onsdags åkte vi ifrån railay och befinner oss just nu på Koh Tao, ännu en ö vi verkligen gillar! igår hängde vi vid poolen och idag börjar vi på en dykarutbildning. utbildningen håller på i 4 dagar på Big Blue Diving där vi också bor nu.
just nu är kl 16 och om en timma ska vi på introduktion.
här kommer lite bilder från denna fina ö

rubriken säger vart vi befinnes oss just nu. vi åkte hit till railay beach i förrgår från krabi, tog ca 15 min med båt. det var så fint här så vi bestämde oss för att bosätta oss på denna lilla ö några dagar. alla boenden vi hittade va ganska dyra så vi valde de "billigaste" vi hittade och jag tycker nog inte vi kunde hamnat bättre. från vår pool har vi havsutsikt och det är såååå vackert här! finns berg, hav och djungel allt med 10 min gångavstånd. kl är 15.30 nu och idag har vi gått i djungeln till en gömd strand, sen har vi ätit och nu hänger vi vid poolen, dumt att klaga!

halloj🌞
exakt just nu sitter jag på stranden i 34 grader värme och kl är 16.20 vi bor nu i ao nang på ett hostel som heter slumber party.
vi kom igår och har redan träffat så många härliga personer! det är första gången vi bor på hostel och vi bor i ett 10-bädds rum. men jag tycker de är jätte fräsch och alla är hur sköna som helst!
igår kl 20 så bjöds de på gratis drinkar och efter det var det en stor beerpong tävling, jag och Clara spelade i ett lag men vi åkte ut direkt haha. efter de dansade alla och sen drog man ut till olika uteställen.
önskade att jag haft mobilen igår och tagit bilder men valde att ha den inlåst hehe.

idag sov vi ganska länge, sedan tog vi en tuktuk (taxi) till stranden och åt frukost och sedan unnade vi oss varsin en timmas bodyscrub och efter de en timmas massage för bara 100kr! nu har vi ätit lite lunch och solar och badar. nu ska jag springa ner i vattnet innan jag svettas ihjäl👏🏼

Hej ifrån värmen🌞
Just nu är vi på koh lanta. vårt boende är ca 4km ifrån "centrum", de är lite mer öde här skulle jag säga. vi kom hit igår och hyrde mopeder som vi åkte runt på i några timmar i landsbygden/djungeln eller vad man ska säga. idag har vi badat vid en liten strand och kollat i centrum. tycker inte det är lika fint här som på de andra ställen vi har varit på men är kul att ha sett detta också. i morgon bitti åker vi med båten härifrån till Krabi så får vi se hur länge vi stannar där.

sista kvällen på phi phi så gjorde jag och Clara varsin bamboo tatuering, vi gillar ju tattoos😇
här är lite bilder

godmorgon bloggis
sitter just nu på en resturang och väntar på frukost.
igår var vi på en mysig båttur där vi fick se olika öar och ställen. vi stannade först vid sharkpoint där man kunde snorkla och se små hajar, sedan vid monkey beach där vi snorklade och träffade apor, dom var såååååå söta!!! efter det stannade vi vid Maya bay där vi snorklade och gick runt och kikade, så fint!
idag står endast sol & bad på schemat!

idag är femte dagen på min, malin & Claras Asien resa. vi har hunnit med 3 nätter i Patong där vi solat och bara tagit de lugnt efter som den totalt 24 timmars långa resan tog på krafterna ;) igår tog vi båten från Phuket till Koh Phi phi där vi är nu. där vi bor nu ligger 2 min från stranden. igår festade vi & idag har vi solat och paddlat kanot! vi paddlade först till en liten öde strand och sedan runt på havet en stund. när vi skulle paddla tillbaka så hade vattnet sjunkt så vi hade ca 50cm ner till alla koraller och alla små läskiga djur haha. jag och Clara lyckades fiska upp en sjöborre med en paddel som vi tog bild på!
här är några bilder från dessa dagar

står just nu och väntar på mitt flyg som är lite försenat.
helgen hos min moster har varit rolig och välbehövlig.
nu väntar jobb i några dagar innan det bär av hem till Sverige några dagar.
några bilder från "fjällturen" igår.

Hej hej lilla bloggen
Denna helgen har jag spenderat i Levanger hos min moster och kusiner!
Vi har ätit massa god mat och fixat håret, jag har färgat håret grått!
Idag ska vi fjälltur och gå lite. Är super kul att vara här och hälsa på eftersom vi ses så sällan😊

I morgon förmiddag flyger jag tillbaka till Oslo och jobb står på schemat.

Här är några bilder

söndag igen, veckorna går fort!
orkar inte skriva någonting idag så lägger upp lite bilder från igår

just nu är de söndagsmys med oslofamiljen❤️