Skönhet, Smink

Länge sedan jag skrev något här på bloggen men hade tänkt att sätta igång att blogga igen!
Idag ska jag visa er en ganska naturlig festsminkning som är min go-to sminkning!

Jag börjar med att använda min Makeup Forever Mattifying Primer i min T-zon (panna, näsa, haka) där jag brukar bli ganska glansig och oljig efter ett tag med smink.

Sedan brukar jag blanda mina 2 favorit foundations, Makeup Forever Ultra HD Foundation och Maybelline Matte and Poreless Foundation. Färgerna ser jättekonstiga ut på bilden men egentligen är det exakt samma färg när man applicerar dem på ansiktet!

Jag använder sen min Nars Radiand Creamy Concealer i färgen "Chantilly" som är den ljusaste eftersom att jag gärna vill ljusa upp under mina ögon för att se piggare ut. Jag applicerar den under ögonen i en triangelform, på näsryggen, under käkbenen och runt munnen. Jag brukar blanda ut med en foundationborste.

Sedan fyller jag i mina ögonbryn med Anastasia Brow Wiz i färgen Taupe. När jag är klar med det brukar jag borsta ut ögonbrynen för att färgen ska fördela sig jämnt och sedan tar jag concealern som jag använde tidigare för att måla runt ögonbrynen så att de blir lite skarpare.

(Innan jag har blandat ut med puder)

För att "sätta" min concealer använder jag den ljusaste färgen från Kat von D Shade and Light Palette och jag applicerar det pudret med en fuktig svamp (Beauty Blender). Jag brukar också lägga en contour under kindbenen, runt pannan, under käkbenet och på sidorna utav näsan. För att göra linjerna mindre skarpa och få sminket att hålla längre går jag över med ett tunt lager puder och jag använder MAC Studio Fix Powder med en fluffig puderborste.

Sedan för att min ögonskugga ska hålla bättre under dagen så använder jag en ögonskuggsprimer och den jag använder heter Shadow Insurance från Too Faced.

Ögonskuggspaletten jag använder heter Tartelette in Bloom från Tarte. Jag börjar med den ljusaste skuggan, Charmer, och använder den över hela ögonlocket. Sedan använder jag den ljusbruna skuggan, Jetsetter, för att markera globlinjen och blandar ut skuggan uppåt. Till sist använder jag den mörkbruna skuggan, Activist, för att markera övre och undre fransraden och skuggar den utåt och uppåt mot globlinjens yttre kant.

Jag avslutar med några lager utav min favoritmascara Better than Sex från Too Faced och mitt favoritläppstift Brave från MAC.

Här är slutresutatet!
Jag hoppas att ni gillar den här sminkningen och kommentera gärna om ni vill se något speciellt på min blogg!

Resor, Språkresa 2016 - Florida

Det är alltså 3 veckor sen jag kom hem från min språkresa till Florida?? Helt sjukt... Saknar allting så mycket, alla nya kompisar, det fina vädret och min underbara värdfamilj.

Det finns bara en sak som jag inte gillade med resan och det är lektionerna som vi hade varje förmiddag. Läraren vi hade var så ointresserad och gav oss inga utmanande uppgifter även fast vi gick i den svåraste gruppen. Hon satt bara och spelade Candy Crush på sin mobil och åt chips. Jag tycker inte att jag lärde mig så mycket nytt på lektionerna vi hade, jag lärde mig mest när jag pratade engelska med de andra eleverna, handlade i affärer och när jag pratade med min värdfamilj.

En annan sak som jag ångrade att jag inte gjorde det var att jag inte åkte 4 veckor. Jag åkte ju 3 veckor och det enda datumet man kunde åka då var 6/7 men det var en grupp som åkte 4 veckor som kom dit 29/6 så när vi kom till Orlando var det några som redan hade blivit kompisar eftersom att de hade varit där en vecka tidigare. Så ett tips om ni vill åka på språkresa - åk på det tidigaste datumet så får man fler kompisar. Jag och de andra som åkte 3 veckor hade ganska svårt för att börja prata och komma in i de grupper som redan kände varandra.

Jag tyckte att alla aktiviteter och jag trodde inte att Wet 'n Wild skulle ingå för oss som åkte 3 veckor men det gjorde det tydligen och det var jättekul! Sen fick vi också följa med till Disney World om vi ville men då behövde vi betala $135 till vår ledare. Jag tyckte att Disney var lite barnsligt eftersom att det är gjort för småbarn liksom men det fanns en åkattraktion som var rolig, Space Mountain! Jag tyckte det var värt pengarna även fast det var mest för barn för det var en sån cool upplevelse och man fick se slottet och alla figurer, Det var sjukt stort också! Sen fick vi också betala $20 för att gå på en baseballmatch. Alltså visst det var kul oså men den var uppskjuten 2 timmar så vi hann inte se hela matchen för våra värdfamiljer skulle hämta oss ganska tidigt på skolan.

Och nu till Miamiresan... Det stod att vi skulle bo på ett hotell men det stället som vi bodde på var ett vandrarhem/hostel, det fanns inte ens tvål eller handdukar på vårt rum liksom. Detta skriver STS om Miami när man bokar resa till Florida:

"Miami Overnight
Vi börjar eller avslutar resan med två dagar fyllda av sightseeing och shopping i Miami. Två övernattningar på strandnära hotell med frukost ingår."

För det första så var det ingen sightseeing. Man fick betala $30 tror jag för att ta en båt från Miami Beach till Downtown Miami och så åkte man och kollade på kändisars hus (jag åkte inte på det). För det andra så fick vi välja mellan att gå till stranden, stanna kvar på hotellet vid poolen eller gå och shoppa sista dagen. Den shoppingen som fanns var souveniraffärer och vi fick inte åka till ett shoppingmall.

Det var allt som jag har tänkt på sen jag kom hem men såklart saknar jag det jättemycket ändå!

Vill ni att jag ska göra en haul eller en till liten frågestund såhär efter resan? Kommentera gärna!

Språkresa 2016 - Florida

Förlåt för att jag inte har skrivit något inlägg de senaste dagarna men det har varit så intensivt och jag har inte haft tid att skriva, sorry!

I lördags, dag 18, var vi på Cocoa Beach som ligger ungefär 45 min från skolan. Gillade inte direkt den stranden eftersom att det var väldigt höga vågor och väldigt grov sand. Mycket undervattensströmmar också!! Den här stranden kändes nästan lite öde om man ska jämföra den med Dayton Beach. Brände mig också lite i ansiktet och på armarna hahah! Efter stranden trodde vi tjejer att vi skulle få lite finare middag eftersom att det var sista dagen med värdfamiljen oså men tydligen skulle vi inte få någon middag alls! Vi valde då att åka till Texas Roadhouse som har väldigt amerikansk mat, mycket kött! Jag tog sirloin steak och de andra tog pulled pork. Det var väldigt mysigt att det var en kväll med dessa tjejer för att få ett litet hejdå på något sätt. Efter det gick jag och Veronica till ett litet mall för att hitta en frisörsalong som fortfarande var öppet men vi hittade en nagelsalong där jag tog bort mina akrylnaglar. Efter det var det dags att packa alla väskor inför Miami!

Dagen efter var sååå sorglig eftersom att vi skulle säga adjö till vår underbara värdfamilj. På vägen till Miami skulle vi stanna i ett träsk som heter Everglades där man åker airboats och kollar på alligatorer. Det tog 3-4 timmar dit och när vi kom dit var den en åskstorm (som alltid i Florida) så de hade stängt så vi passade på att åka till Subway för att äta. Den första Subway vi besökte hann inte alla äta på då alla ingredienser tog slut, vi var trots allt 100 elever. Så vi fick åka till en annan Subway där vi slog rekord i antal Subs serverade på en dag, 70 stycken! När alla hade ätit körde vi tillbaka till Everglades och åkte en airboat. Sån sjuk upplevelse! Älskade det verkligen, dock såg vi typ bara 2 alligatorer eftersom att vädret fortfarande var dåligt och de är oftast över vattenytan när det är sol. Bredvid fanns det som ett litet zoo typ och jag fick hålla i en alligator bebis! De är sååå sköna att hålla i, det känns typ som mjuk plast??
Bussresan vidare till Miami tog 1,5h. Ledarna sa att vi skulle bo på ett hotell men det var absolut inte ett hotell! Det fanns inga handdukar i badrummet och ingen tvål, det skulle man tydligen ha med sig själv och det hade ingen sagt till oss. "Hotellet" hade pool däremot så det lyfte ju upplevelsen! På kvällen gick vi svenska tjejer till en italiensk restaurang som visade sig vara jättedyr men vi fick en härlig kväll ändå!

Nästa dag skulle vi vara på stranden hela dagen. Det tog bara 2-3 minuter att gå till stranden. Vi svenskar hyrde parasoller och solstolar för alla hade bränt sig när vi var på Cocoa Beach. Vissa åkte på en båttur runt Downtown Miami och fick se Rihannas hus och massa andra kändisars hus. Jag åkte inte på den för jag var sååå trött! På kvällen hade ledarna bokat bord på en amerikansk/mexikansk restaurang som var mer som en nattklubb men jaja, maten var god iallafall! Egentligen var det läggdags redan vid 10 för alla elever på hotellet men vi kom inte hem förrän vid midnatt... Det är tråkigt att vi redan ska åka hem för det är nu man hat vågat öppna upp och skaffa vänner för i början var det lite stelt och tråkigt för ingen kände någon. Men om ni ska på språkresa så rekommenderar jag att ni åker mer än 3 veckor för allt kommer släppa efter 2-3 veckor. Nu kan man liksom gå och prata med vem som helst och det hade inte varit awkward alls och alla har blivit mer öppna.

Nästa morgon fick vi 3 alternativ att göra i 3 timmar, gå till stranden, shoppa i souveniraffärer eller chilla vid poolen på hotellet. Jag valde att vara kvar på hotellet för jag var väldigt trött och tyckte att jag redan hade sett stranden och behöver inte shoppa mer. Vid 12:30 skulle alla vara färdigpackade i lobbyn, redo för att åka till flygplatsen. När vi väl kom fram till flygplatsen var det några som skulle till London och resten till Frankfurt så vi åkte från olika terminaler och jag hade inte chansen att sägs hejdå till några kompisar och jag kunde inte säga hejdå till Veronica ): Jag och Veronica har blivit väldigt bra kompisar under dessa 3 veckor och hon sa att jag hade blivit som en andra syster för henne! Jag hoppas att hon kan komma till Reunion partyt som är i Göteborg i höst och jag hoppas att jag kan flyga ner till Rom och hälsa på henne!

Just nu sitter jag på planet och vi landar in Frankfurt om 4 timmar.

De första lektionerna hade vi samma test som i början utav dessa veckor. Jag tyckte provet gick bra men fick tydligen ett mindre poäng än förra gången hahah, men dessa proven betyder ju egentligen ingenting. Efter det fick vi våra diplom och vårt betyg. Och nej det var inte betyg som A-F, det var A1 som det lägsta och C2 som det högsta (A1, A2, B1, B2, C1, C2). Jag tror att de baserade betyget endast på det första provet vi hade eftersom att det var då man blev indelad i olika klasser. Varje klass hade olika böcker, vi hade C1 och då blev det mitt betyg medan andra hade boken B1 och fick det som betyg, osv.

Efter vi hade fått våra betyg så åkte vi till Wekiwa Springs igen men denna gången hade de beställt pizza och tänt grillar så att vi kunde grilla s'mores. Tyckte inte att s'mores var jättegott...

Efter att vi hade haft vårt farwell-party vid Wekiwa Springs så åkte vi till ett stort mall för att shoppa och detta var också vår sista chans att shoppa eftersom att vi inte ska åka till något mall i Miami. Jag köpte lite smink och en T-shirt från Abercrombie.

Vår värdfamilj hade inte lagat någon mat när vi kom hem men jag åt ganska sent när vi var och shoppade. Jag åt spaghetti med parmesan kyckling!

Imorgon ska vi till Cocoa Beach!

Språkresa 2016 - Florida

På morgonen hade vi som vanligt lektioner, men idag skulle vi också göra en utvärdering på hur vi tyckte boken och lektionerna hade varit. Jag gillade inte boken eftersom att den var lätt men de var dåligt förklarat och jag gillade inte heller lektionerna. Vår lärare rättade aldrig de vi hade skrivit eller presenterat och hon brydde sig inte om vi var inne på mobilerna på lektionen för själv spelade hon candy crush. Ändå hamnade jag i den svåraste och mest avancerade gruppen så jag är inte jättenöjd med undervisningen. Tycker själv att jag inte lärde mig då mycket på lektionerna, skulle nog ha lärt mig mer om vi var ute och handlade i affärer och pratade mer engelska med varandra.

På eftermiddagen åkte vi först till Walmart för många ville köpa godis och sånt där och efter det åkte vi till en annan stad, Lakeland, för att kolla på baseball. Vi skulle komma 30 minuter sent till matchen men när vi kom så hade matchen inte ens börjat, utan den var uppskjuten 2 timmar så vi hann inte titta klart på den. Det var New York Mets mot Lakeland Tigers. Ingen var direkt intresserad utav matchen, många förstod inte vad det gick ut på. Jag tyckte det var roligt eftersom att jag aldrig har sett baseball förut.

När vi kom hem hade vår värdmamma tydligen inte lagat middag till oss som hon skulle så vi åkte till IHOP, International House of Pancakes, och beställde pannkakor och tog med hem. Jag har packat ganska mycket då vi åker till Miami på söndag.

Imorgon ska vi till Wekiva igen och shoppa!

Språkresa 2016 - Florida

På förmiddagen började vi med lektioner och som vanligt jobbade vi i boken men sista lektionen hade vi ett grupparbete då vi skulle ta en dålig sak som händer i vårt samhälle men göra det positivt. Alltså vara för det negativa som händer. Vår grupp valde terrorism.
På eftermiddagen åkte vi till en vattenpark som heter Wet 'n Wild, ganska stor och rolig park! Tog inga bilder då jag låste in mobilen i ett skåp. Jag gick med min kompis hemifrån så vi var bara 2 stycken och vi trodde att vi skulle mötas vid 19:45 men det var tydligen 18:45. Så vi log och solade när min ledare kom och sa att bussen redan hade åkt och vi behövde ta en taxi till skolan. Såklart var det också något fel med vårt skåp så vi kunde inte öppna det och jag fick visa legitimation och fylla i massa papper innan de kunds öppna det. Ledaren var inte arg alls så det var ju bra...

Imorgon ska vi på en baseballmatch och jag längtar sååå mycket!

Språkresa 2016 - Florida

Vaknade upp tidigt imorse och var sjukt taggad på att åka till Island of Adventure. Parken var väldigt stor och vi hann inte åka och kolla på allt. Den bergochdalbanan jag var mest taggad på, Hulken, var stängd eftersom att de håller på att ändra saker och sånt. Vi åkte först Dragon Challenge i Harry Potter världen. Den var sååå rolig och jag har aldrig åkt något sånt när man hänger under själva banan innan. Efter det åkte vi Harry Potter & the Forbidden Journey som då var en simulator. Älskar verkligen dessa simulatorerna för de är så himla verkliga, alltså det kanske inte är verkligt att åka runt och jaga drakar med Harry Potter men det känns verkligen som att man gör det. Rekommenderar att åka alla Harry Potter attraktionerna på båda Universal Studios! Efter det gick vi och åt lunch på "Three Broomsticks" som finns i Hogsmeade i Harry Potter filmerna. Tyckte maten var väldigt brittisk där men den var god!
Vi åkte efter lunchen en Jurassic Park attraktion där man åkte i stora båtar i floder med dinosaurier i och till slut kommer man till ett EXTREMT stup. Den var så rolig men det var roligare att stå och titta på båtarna komma ner för stupet. Vi åkte också The Amazing Adventures of Spiderman. Kön tog nästan 1h och 30 min men jag tyckte inte att denna simulatorn var värd väntetiden. Sen åkte vi allt i Harry Potter världen igen! Jag ville köpa expresspass men mina kompisar ville inte så jag struntade i det. Till middag åt vi pizza på Comic Café. Åkte inte jättemycket men köerna var väldigt långa så det var därför.

Imorgon ska vi till Wet n' Wild!

Språkresa 2016 - Florida

Imorse vaknade vi och åt som vanligt en frukost med söta flingor och mjölk. När vi kom till skolan var vårt rum där alla elever håller till helt fullt utav kineser och sydamerikaner. På lektionen skrev vi om vår helg och redovisade, jobbade i boken och kollade sen på E.T. Vi fick 6 nya elever i klassen också, 2 kineser och 4 sydamerikaner tror jag. Vi presenterade oss bara så vi pratade inte med dem.
Det var tänkt att brandmän skulle komma till skolan och prata eller något men det hade tydligen börjat brinna någonstans så de kunde inte komma hahah, så istället gick vi lite tidigare till en outlet ungefär 15 min från skolan. Köpte ett par låga svarta UGGs, 3 par shorts (fick 2 par gratis), två t-shirts och ett iPhoneskal från VS. Är väldigt nöjd med skorna och topparna jag köpte!
Köpte också en foundation från Maybelline påväg hem från skolan då vi stannade på Walgreens. Till middag fick vi hemmagjorda hamburgare och pommes.
Imorgon blir det ytterligare en lång dag på en nöjespark, Universal Studios Island of Adveture!

Språkresa 2016 - Florida

Kom hem extremt sent i lördags så orkade inte skriva något men vi var iallafall på Disney Magic Kingdom. Det var sjuuukt stort och fint men det var inte så många roliga attraktioner för tonåringar, det var mest för barn. De roliga var Space Mountain och Splash Mountain. Vi kollade på fyrverkerierna som var jättefina, dock fick jag inte jättebra bilder. Allt inne på Disney var väldigt dyrt.

Idag var det familyday och vi hade bestämt att vi skulle åka till kyrkan på förmiddagen. Den afroamerikanska kyrkan var så annorlunda från de kyrkor som jag är van vid hemma i Sverige. Här spelade de hög musik, gick runt och skrek och vissa svimmade. Det var en cool upplevelse men skulle inte vilja göra om det. Efter kyrkan gick vi tjejer till ett mall och jag shoppade mycket på Hollister. Det blev en bikini med 60% rabatt, mjukisbyxor och en collagetröja. Imorgon ska vi shoppa på en outlet så vi får se om jag köper något!

Språkresa 2016 - Florida

Förlåt för att jag inte skrev något igår, kom hem från universal men migrän så jag gick och la mig direkt!
Igår var vi iallafall på Universal Studios Orlando och CI hade tur eftersom att köerna inte var så långa och det var bra väder. Det mesta i parken är när man åker i olika 3D och 4D världar typ som simulatorer. Vi åkte först Transformers och Harry Potter the escape from Gringotts sen gick vi och åt på Krusty Burger som är ifrån The Simpsons. Jag åt en Krusty Burger så klart och det var jättegott! Efter det så åkte vi The Simpsons ride och det var den bästa utav de alla! Vi åkte också en riktig bergochdalbana, Hollywood Rock it Rip Ride, den ser ganska läskig ut eftersom att den går 90° rakt upp men den var inte alls läskig och den var för kort också. Vi åkte Men in Black Alien attack då man skulle skjuta aliens och fick poäng. Åt sedan 2 våfflor på Simpsons restaurangen igen.

Idag har vi bara haft lektioner, först skulle vi rita/skriva om vårt samhälle eller vad vi gillar att göra och utefter det vi ritade skulle vi göra en pjäs i grupp. Vår grupp gjorde en när vi var i skolan och pratade om shopping och resor istället för att göra en uppgift vi hade fått, det var faktist en ganska rolig uppgift till skillnad från att jobba i boken som vår lärare tydligen inte gillar.
På eftermiddagen åkte vi till Wekiva för att bada och sola, fick riktigt mycket färg idag och är härligt solbrun!
Imorgon blir det en heldag på DISNEY WORLD!! Kommer bli hämtad på skolan 23:30 såååå det blir nog inget inlägg imorgon /: