Hej på er!
Dieten ha gått förvånansvärt bra, några enstaka gånger har jag känt hunger, maten är supergod, träningar är riktiga killers och psykiskt sett mår jag också bra. Jag trodde jag skulle vara irriterad, trött och sur hela tiden men som tur är det ej så! Dock är början i dieten den lättaste så vi får se hur det blir.

Annars har mitt liv rullat på ganska automatiskt. Träna på morgonen, äta mat och läsa på inträdesprovet. Det är så skönt att ha denhär dieten nu när allting är ganska lugnt, tex på hösten skulle det ha varit hemskt mitt uppe i "fest-säsongen" och skolan.

Igår var jag på mitt nya jobb, vi hade typ en crew dag där vi lärde känna varandra lite bättre. Vi smakade av hela menyn (jag fick ha ett cheatmeal, men egentligen skulle jag hellre ha skippat det för var sedan hungrig på kvällen när cheatmealet inte var så näringsrikt), sedan hade vi en öl och skumvins utbildning. Ölen var ej rikigt för mig men skumvins utbildningen var hur nice som helst. Dock kändes det konstigt, har inte helt vant mig vid att vara 18 ännu. Haha fast det är flera månader sedan jag fyllde. Sedan gick vi runt på området, städade lite och sedan fick jag skjuts hem av en arbetskompis (💕). Alltså denna sommar kommer bli galet rolig!!

Enda som man kanske blir lite paranoid med är kroppen. Man granskar den noggrannare och försöker se resultat. Är så taggad på att jämföra bilderna från vecka 1 med vecka 10! Mina största cravings är pasta carbonara, halloumi och kebab. Dock blir nästa cheatmeal först på min studentdag! Egentligen tycker jag det är bra att inte det är cheameal alls i denna dieten. Jag hoppas ändå att dessa inlägg om dieten inte triggar någon eller får någon att känna sig dålig. Jag gör det bara för att prova på, få lite utmaning och se vad 10 veckor kan göra. Vill bara step up my gymgame typ haha. Det har inget att göra med att jag skulle ogilla min kropp utan tvärtom!


Kram!

Suunnittele blogisi - valitse Nouwin monista malleista tai tee omasi, "osoita ja napsauta" - napsauta tästä!

Likes

Comments

Speciellt på morgonen vill jag göra morgonmålet så snabbt som möjligt. Jag använder snabbgröt och tycker till och med kaffet tar lite för lång tid haha! En av mina kostfilosofier är att inte göra mat när man är super hungrig utan istället låta matlagningen ta tid. Hur som helst hittade jag dessa smoothie påsar i butiken och jag äälskar dem! Speciellt de med bara frukter! Den med grönsaker måst jag ännu figure out vad jag skall blanda den med. Det som jag tycker är så bra är att de är färdiga i portioner inne i den stora påsen så det är bara att ta en och hälla i mixern! Nu när jag är på diet så blir smoothiena på paus men tänker absolut laga dem på sommaren igen!

Likes

Comments

Godmorgon på er! Förra veckan var ganska rutinmässig. På måndag var sista skrivningen, tyskan. Jag och Becka firade det med kaffe. Därefter hade jag två dagar ett litet breakdown, jag var såå trött men tror det beror på att all stress över studentskrivningarna släppte. Har även fått färdigt mitt lässchema för inträdesprovet och det är verkligen så skönt att kunna luta tillbaks på det och veta att det finns till och med lite spelrum. Jag är inte super besviken om jag inte blir antagen för isåfall tror jag det bara är meningen att jag skall ha ett mellanår. Egentligen skulle jag gärna ha det för att få lite perspektiv och kanske veta vad jag vill lite bättre. Men vi får se! Just nu känns fysioterapi så rätt. På fredag var jag med några tjejkompisar och äta kinamat till lunch, sedan shoppade vi lite och tog en kaffepaus. Fredagkväll spenderades i crossfit gymmet, alltsåå 😍. Jag ÄLSKADE det! Det var en två timmars introkurs i crossfit träning och alltså wow, älskade varenda minut. Synd bara att jag inte just nu kan börja träna det eftersom jag idag börjar en 10-veckors coaching (valmennus).

Jag köpte förra veckan Train with Ilona - DIET programmet. Och det har inget med viktnedgång eller något sådant att göra utan jag vill utmana kroppen (och psyket) och se vilka resultat jag kan få om jag ger 100%. Det är bara 10 veckor så jag vet att jag psykiskt sett kommer klara det och har inte heller så stora förväntningar på resultaten men vi får se! Vissa vet att jag följde ett kostschema förra hösten och skillnaden är bara kalorierna, nu ligger jag på ett litet underskott och på hösten hade jag ett överskott. Viktigt att komma ihåg är att hälsan måste vara prio 1 och märker jag om någon vecka att jag inte mår bra så slutar jag, så enkelt är det. Till programmet hör även ett tränings, aerobiskt och roller schema. Jag är så taggad! Berättar mera om en vecka när jag med facit i hand kan säga hur det känns.

Ha det bra!

Likes

Comments