Våra dagar här i KL har mest bestått av taxiresor, shopping och fika. Trots att vi älskar stranden har det varit skönt att testa på lite stadsliv igen. Vi blev båda positivt överraskade när vi anlände till Kuala Lumpur. Det är mycket renare, finare, fräschare och mer strukturerat än vad Bangkok är.
Vårt hotell låg väldigt centralt så på morgonen promenerade vi till shoppingcentren som låg vid Petronas.
Igår spenderade vi största delen av dagen i shoppingcentret Pavilion och på kvällen bytte vi om och tog en taxi till Traders Hotel Skybar. Gissa om vi blev besvikna när vi stod på 33 våningen och de sade till oss att åldersgränsen var 21 år. Nåja, vi får göra ett nytt försök i antingen Singapore eller Bangkok.

Ha det fint, kram!

(Detta inlägg skulle ha publicerats den 21.4 men internet har varit för dåligt)

Hej på er!

Just nu sitter vi på en restaurang och käkar en tidig lunch samt försöker att ladda ner filmer på Netflix för att ha någon form av underhållning på den långa bussresan som väntar. Vi ska nämligen lämna Thailand och åka till Kuala Lumpur i Malaysia.

Här på Koh Lipe har vi haft det riktigt bra. Kristallklart vatten, sol och god mat. Vi har hängt på fina stränder, beach clubs och i mysiga barer. Jag skulle verkligen vilja åka hit igen. Allting är så vackert. Vi bodde på A+ hotel i deras dorm vilket jag verkligen rekommenderar. Prisvärt, rent och fint! Vi var båda väldigt nöjda. Något jag också kan rekommendera till er som någon gång kommer att besöka Koh Lipe är Art Beach Club. Vi betalade 200b för att få hänga där en hel dag. Det spelas skön musik, man får tillgång till många olika solsängar, goda drinkar etc.

Vi har även varit på en del sjukhusbesök här på ön. På Phi Phi blev jag biten av något kryp och såret läkte men blev infekterat på insidan. Jag gick till sjukhuset här på Koh Lipe och visade upp det och redan nästa morgon fick jag ligga där på en brits och de var tvungna att göra ett litet kirurgiskt ingrepp och skära ut det som var innanför. Men nu är allting bra igen och jag har fått antibiotika. Jag måste vara noga med att hålla såret rent, speciellt här i värmen. Tur att vi bara ska vara i storstäder kommande veckan!

Ha det fint, kram!

Idag är sista dagen här på Phi Phi. Vi har haft det fantastiskt bra och framförallt varmt! Imorgon väntar en lång båtresa till Koh Lipe, jag tror vi skulle starta runt nio på morgonen och vara framme vid femtiden. Men jag ser verkligen fram emot att åka dit eftersom att jag både sett och hört så fina saker om ön. Det ska bli superkul!

Imorse åkte jag och Lina iväg på en utfärd till de olika Phi Phi öarna med en longtailboat. WOW, är allt jag har att säga. Vi åkte till så sjukt vackra platser och havet var kristallklart. Vi är så glada att vi åkte, recommend recommend! Det finns en massa byråer man kan boka turerna via. Ofta har de samma båtar och kaptener. Vi såg på de flesta ställen att det kostade 600b för en hel dagstur vilket motsvarar ungefär 16€. Vi lyckades dock pruta ner det till 580b, haha. Inte mycket men någonting iallafall! Man måste dock vara beredd på att lägga ner 1000b eftersom att de tar en avgift på 400b (totalt) att stiga iland på Maya Bay samt Bamboo Island eftersom att de är naturskyddsområden. I själva utflyktspriset ingick både frukost, lunch, lite frukt och vatten samt snorklingsutrustning. Så det var skönt.
Här ovan får ni kika på lite bilder som inte alls gjorde sig rättvisa jämfört med verkligheten. Jag önskar att ni alla skulle få se samma saker som vi såg.

Ha det fint, kram!

Hej fina ni! Just nu sitter vi på en restaurang och väntar på att få våran mat. Vi var tvungna att tänka lite strategiskt på hur vi skulle ta oss hit utan att bli dyngsura. Det är nämligen thailändskt nyår idag så alla åker runt på flakbilar och mopeder med massa vatten och kastar på dem som rör sig på vägarna. Det finns inga regler så ingen kommer undan. Rätt roligt dock! Alla går runt med vattenpistoler och hinkar överallt.
Idag hade vi tänkt åka till en annan strand men hotellpersonalen rekommenderade alla att hålla sig borta från vägarna eftersom att de är väldigt trafikerade och osäkra då folk kör lite hur som helst och kastar vatten på lite vem som helst. Ambulanserna har konstant åkt fram och tillbaka hela dagen så vi är glada att vi valde att stanna "hemma" på vår strand.

Imorgon bitti ska vi upp tidigt och åka till Phi Phi! Ha det bra, kram.

Godmorgon på er! Just nu sitter jag utanför vårt hostel och väntar på att Lina ska vakna, så jag tänkte passa på att slänga in ett litet inlägg om gårdagens Full Moon Party.
Jag tror faktiskt att det inte var någon på hostellet som inte åkte, så det var kul. Vi fixade oss tillsammans och några tjejer hade köpt kroppsfärg som vi alla målade oss med. Vi hängde i vår trädgård, lyssnade på musik och snackade tills hotellets taxi skjutsade oss iväg till festen. Det var helt sjukt många människor där, då snackar vi flera tiotusentals människor. Det fanns flera olika scener med olika DJ's och musik. Till en början hängde Lina och jag med våra hostelkompisar men sedan gick vi till en annan scen med mycket bättre musik, haha. Där var stämningen på topp och vi dansade runt där i några timmar innan vi bestämde oss för att åka hem till vårt hostel igen. Vi hade förbetalt taxin till och från hostellet som var 200B totalt. De hade en tidtabell och taxin kom och åkte ungefär 3 gånger i timmen mellan klockan 02-07, så det var bara att välja en som man ville åka hem med. Vi hade även fått varsitt band runt halsen med en tidtabell på och en adresslapp till vårt hostel. På dessa tillställningar händer det ju att folk inte är i sina sinnes fulla bruk, så det kan vara bra att bara visa upp lappen till någon och så hamnar man på rätt ställe. Hur som helst, kvällen var rolig och det var verkligen en upplevelse!

Ha en fin dag!

Hej på er hörni! Igår mitt på dagen anlände vi till Koh Phangan. Vi bor på Baan Tai Beach och vårat dorm är helt okej och rätt så fräscht. Idag testade jag dessutom att ta lite bilder med GoPro'n som ni ser ovan.

Igår kväll när Lina och jag skulle duscha tog vattnet mitt i allt slut och vi båda stod med balsam i håret. Vi väntade i duschen i kanske 30 min men ingenting hände så då tog vi våra handdukar runt oss och traskade vidare till restaurangen. Vi sade till killen i baren vad som hänt och han sprang iväg och letade efter en dusch som fungerade. Efter en liten stund kom han tillbaka och visade oss vägen till en bungalow som var under renovering. Vi fick äntligen skölja bort all balsam och kunde klä på oss sådär någon timme senare, haha. Så kan det gå! Tydligen håller de på att bygga om vattenledningarna här och vattnet slutar att rinna lite nu och då.