Sista kvällen i Madrid kom vi hem sent så vi plockade med hos mat från en tapas restaurang där nästintill bara the locals äter. Supergott!

Vi anlände på förmiddagen till Barcelona med tåg. Tog bara tre timmar från Madrid så det var skönt. Väldigt grått och mulet idag har det varit men väldigt kvavt så vi strosade runt mest. Svettades en massa och kollade in vart stranden låg. Tog även en matbit på en mexikansk restaurang vi blivit tipsade om. Lite smaklöst för min del men annars okej.

Nu ska vi göra oss iordning och se vad kvällen har att erbjuda.

Idag gick vi en två timmars city tour genom delar här i Madrid. Det berättades om Madrids historia och dess historiska platser. Ovan är bara några få klick utav de byggnader vi fick se.
Efteråt strosade vi vidare till ett rooftop på Círculo de Bellas Artes med vår nyfunna vän från Kanada. Vilken utsikt! Givetvis tog vi några härliga bilder uppe på terassen.
De sista två bilderna är från Puerta del Sol "plattan" där det var söta trubadurer som spelade.

Vi har det kanon och imorgon bär tåget vidare till Barcelona.

Okej så efter en massa flygförseningar igår kom vi äntligen fram till vårt första stop, Madrid. Vi bor på Living Cats. Ett hostel som faktiskt är över förväntan eller iallafall enligt mig som aldrig bott såhär tidigare. Vi hamnade direkt på ett pubcrawl och hade en jättetrevlig kväll!

Nu vankas en guidad tour för våra kulturella sinnen.

En helg i Halmstad/Tylösand med mina tjejer inledde jag semestern med vecka 29. Bilderna är från vår lugna och mysiga fredagkväll. Desto stökigare och roligare på lördag med after beach och utgång på kvällen. Såå trevligt! Love my girls.

I måndags bokade jag och Koian en spontan tripp till Tylösand spa tisdag till onsdag. Välbehövligt och supermysigt som vanligt. God mat och dryck stod på schemat. Fick även sällskap av några trevliga göteborgare vid middagen efter ett 10minuters samtal i toalettkön tidigare på dagen. Så osvenskt det kan bli men fantastiskt trevligt.

Sitter och uppdaterar från flyget som styrs mot destination Madrid. Härmed startar min mini back packing med Shisa och Sofia. Tåggluff, here we come!

OCH SÅ KAN SEMESTERN BÖRJA. Stämplade ut 16:30 idag och solen sken. Underbart. Kom hem, tog mig ett gott glas vin och plockade lite grönsaker från landet och gjorde mig en god middag. Mina första sockerärtor och morötter (lila med gul insida, mycket goda) fick bidra till middagen. Även spenaten. Inte behövt köpa grönsallad på länge. Äter spenat dagligen för det växer på som ogräs, haha.

Måndag och jag har nedräkning till semestern!! På onsdag går jag, alltså 3 dagar, 4 och 35 minuter kvar tills jag har tre veckors ledighet.
Helgen var stillsam för min del med lite jobb och underbara vänner. Lördagen bjöd på grillkväll hos Milia. Top-notch!

I helgen var vi ett riktigt härligt tjejgäng hos Fanny. Hon bjöd in oss som partajade mycket hos henne sommaren 2011. Bästa initiativet på länge. Så roligt att träffa alla.
Då var hemmafester hos dom som vågade trotsa sina föräldrar enda alternativet och telefonförbud var det värsta straffet. Idag kan jag tycka att hemmafest är ibland roligare än utgång. Gamla goda tiden <3

Ikväll körde jag och mina fina tjejer en aw efter jobbet. Man eller iallafall jag, gör det alldeles för sällan.
Först middag och lite sangria på Pinchos följt av några glas vin på Trädgård De Luxe som är någorlunda nyöppnat här i stan. Supermysigt. Var massa folk så många som tycks känna likadant.

I helgen var det kalas för min mojmoj. Det bjöds på god mat och jordgubbstårta. Så härligt gäng. Märks att vi är släkt på många vis <3

Växer som ogräs här hemma.
Tomat, basilika, timjan, dill, mynta, citronmeliss, gurka, spenat, annan grönsallad, sockerärtor, jordgubbar, morötter, rädisor och persilja. #grönafingrar