Den här dagen började likadant som igår, lekdejt med Tamara och Andy. Efter lunch idag så gick vi däremot till stranden. Det är lite mer än en kilometer till den så kände att jag fick dagens träningspass genom att gå dit fram och tillbaka med en barnvagn full med saker och två barn. Väl på stranden så såg det då annorlunda ut för det var extremt lågt vatten idag jämförts med i söndags. Vi kunde gå jättelångt ut, längre än var Jag och Tamara hoppade i sist och vattnet kom aldrig över min mage. Tycker det är lite intressant med högt och lågt tidsvatten, speciellt eftersom det är så tydligt. Det är likadant här utanför huset. När det är lågt vatten så är det sand/lera jättelångt ut så att båtarna ligger på botten och mitt på dagen så är det bara att hoppa i båten och åka.

Jag har alltid en liten rast mitt på dagen då Frances slutar jobba vilket är skönt. Idag fick jag skypat med Jasmine som jag inte pratat med sen jag åkte och pratat lite med Jakob samtidigt som jag också fick lite tid till att bara ta det lugnt. När jag väl började jobba igen så känns det inte som att jag jobbar. Vi fixar middag sedan tar antingen jag eller Frances flickorna upp för att bada medan den andra städar undan efter middagen. Därefter tar vi varsin tjej och läser bok och sedan är det klart. Väldigt simpelt och enkelt.

Här är en bild från stranden i söndags

och här är ifrån idag på exakt samma plats

Jag och Claire hade en lekträff med Tamara och hennes yngsta värdbarn Andy idag på förmiddagen. Det var kul då jag fick spendera lite mer tid med Tamara samtidigt som tiden gick mycket fortare. Det här var ju då min första hela arbetsdag själv och jag tycker att den gick riktigt bra. Jag pratade lite med Frances förut och hon sa att hon precis hade berättat för John som nu är i Texas att jag skötte mig utmärkt. En av sakerna var att hon tyckte att jag var väldigt lugn hela tiden vilket glädjer mig då det var en av sakerna vi lärde oss på skolan som var viktig. Det är lätt för henne att höra eftersom kontoret är precis ovanför lekrummet och fönsterna är öppna. Den största utmaningen idag var nog att städa lekrummet, inget kul. Speciellt Claire tyckte det var jobbigt och ville gärna börja skrika och grina lite. Då Frances har bett mig att se till att hålla det hyfsat rent i lekrummet så är det något jag vill hålla mig till samtidigt som att det är något de också måste lära sig. Sedan förstår jag att det inte är kul men det gäller att bara vara bestämd och inte ge sig.

Just nu ligger jag och chillar lite med serier, har precis sätt på de två senaste avsnitten av Game of Thrones och så börjar idol på måndag vilket jag är taggad på. Tack till dig Rune som gjort det möjligt för mig att se på det härifrån på en säker sida.

Nu till något helt annat, saker jag ser fram emot på kort distans nu är fredag då vi ska in i Boston en sväng. Tror även vi skulle göra något i helgen. Sedan på måndag så ska vi åka tillsammans med Frances mamma till Maine till en outlet. Då kan jag lägga till två till delstater på min lista. På lite längre håll så ser jag fram emot när vi ska till New Orleans den 3 November och när Wilma ska komma till Boston första veckan i Oktober

Idag har jag varit i USA en vecka, tänk att tiden har gått så fort.! Spenderar min fjärde natt här nu och det känns som att jag kom hit typ igår. Ser detta både bra och negativt. Det är bra för jag vet att jag trivs samtidigt så känns det som att året kommer gå nästan för fort.

Idag var min första arbetsdag och jag började inte fören 10 vilket var väldigt skönt då jag var uppe senare igår. Trots att jag bara var uppe till strax efter 11 så var jag väldigt trött då jag inte varit uppe så sent sedan jag kom hit.. I alla fall så jobbade jag tillsammans med deras barnvakt de har haft fram till halv 2 så att hon kunde visa mig lite tips och mest så att jag kunde komma in i det lite. Jag tyckte dagen fungerade bra, det enda problem som uppstod var att Evelyn var lite trotsig, dålig attityd och liknande. Efter att ha pratat med mamma förut så nämnde hon att det är 6 års trotsen vilket är en av de jobbigaste åldrarna. När vi pratade lite om Evelyn förut så nämnde Frances att det började för någon månad sedan och hon fyllde 6 den 11 juli.

Strax efter 5 gick vi ner till the yatch club och åt middag, riktigt mysigt att sitta där. Har inte känt av vinden lika mycket här som hemma vilket gör att det automatiskt blir varmare. Jag åt en ceasarsalld och så delade vi alla också på sötpotatis pommes.

Den här dagen började med att jag hade fått ett mej från Frances där jag fick kontaktinformation om en annan au pair i området från Tyskland som också var ledig idag. Jag skrev och vi bestämde att vi skulle träffas senare. Direkt efter frukost så åkte vi och fixade ett sim-kort till mig vilket var skönt då jag inte är lika låst till huset. Efter lunch så gick jag hem till Tamara, au pairen från Tyskland. Vi gick därefter till lighthouse beach och den heter så helt enkelt för att det finns en fyr där. Det var väldigt fint och varmt, det som var hemskt var vattnet som var svinkallt. Det är kallare här än vad det är hemma, fy! Trots det så behövde man ju svalka sig så vi gick i och doppade oss snabbt och jag skojar inte när jag säger att mina ben började donna.

Jag och Tamara valde att gå ut och äta middag så vi åkte till ett hotell i Gloucester, tog ungefär 15 minuter. Hotellet heter Beauport hotel och ligger precis vid stranden så det var väldigt fin utsikt. Vi delade på en tonfisk förätt och åt sedan varsin hamburgare, mycket god mat. Fanns inget att klaga på förutom att jag tyckte att det tog lite lång tid med maten men det var också för att jag behövde vara hemma en viss tid då vi skulle gå på Singing in the rain. Evelyn var med i andra scenen och hennes morfar medverkade också. Jag älskar ju musikaler så det var verkligen något för mig, njöt av varenda minut. Det märktes att Evelyn älskade det, hon satt och agerade med nere med oss i publiken och tror han kan alla låtar.

Idag har varit en väldigt lugn och skön dag. Jag vaknade redan klockan 8 då jag har gått upp så tidigt de senaste dagarna så är det ju såklart det min kropp har vant sig vid. Jag sov också utmärkt inatt! Mycket bättre än vad jag gjort på skolan vilket gör mig väldigt glad då det hade varit jobbigt om jag inte kunde sova bra i min säng. Idag hade de några vänner över här så barnen paddlade minikajaker runt nere vid bryggan och så åkte vi lite motorbåt. Vi tog även en liten promenad ner till yatch klubben så att jag fick en liten guidad tur där.

När vi åt middag så satt vi och pratade en del om vad jag har för förväntningar under året vilket var lite kul och svårt då jag inte riktigt visste vad jag skulle svara. När det kommer till resor så lär jag få uppleva det mesta med dem vilket är väldigt kul. Jag sa att jag vill åka till Chicago någon gång då Wilma bor där och då sa Frances att hon brukar åka dit på jobbmöten så att det löser vi. Jag känner mig väldigt bekväm här då de verkligen vill att jag ska få ut så mycket av min tid här också. Sedan är barnen väldigt söta också jag är väldigt populär nu i början.

Jag träffade också Simone idag, en au pair från Köpenhamn. Vi har pratat en del så det var kul att äntligen få träffa henne. Vi gick på en liten promenad till en strand där vi satt och pratade en stund. Väldigt mysigt, speciellt eftersom det har varit en sådan fin kväll här idag.

Här är också en bild på mitt rum, framsidan av huset och en med utsikten från huset där man även kan se bänken vi satt och åt middag på igår.

Idag så har jag äntligen kommit till familjen. Bussresan hit var lång plus att vi åkte nästan en timme senare än vad vi skulle då en busschaufför inte hittade dit. Vår och en annan var då av någon anledning tvungna att stanna och vänta in den här bussen.. Aja jag tyckte att bussresan gick snabbt, kändes verkligen inte som att jag satt på bussen i lite mer än 5 timmar. Jag blev upphämtad av Frances, John och Claire då Evelyn var tvungen att vara hemma på grund av sin pjäs. Som jag ska få se på söndag!

Jag har ätit grillat lamm och paprika den här kvällen tillsammans med tunna potatisskivor och morot i ugn. Mycket gott får jag tillägga. Vi satt ute och åt då de har en bänk eller vad man ska kalla det där. Vi satt där och prata en hel del och vi gick inte fören det var mörkt ute. Får även tillägga att Evelyn hade gjort hemmagjord glass till efterrätt som vi fick äta. Den var mycket god. Jag trivs jättebra här, ligger just nu i mitt rum redo för att sova. Jag packade upp alla mina saker förut så det är redan klart.. Jag är väldigt spänd för det kommande året nu när jag väl är på plats.

Imorgon ska jag försöka få upp lite bilder också, har inte tagit några idag men ska försöka ta lite på huset i alla fall imorgon.

Den här dagen har varit väldigt upplevelserik! Dagen började med en HRL kurs på fyra timmar vilket var lite sådär. Jag kunde redan det som de lärde ut och allt kändes mest rörigt. När det var klart så var det en snabb lunch för att sedan göra sig i ordning och dra in till NYC! Tror vi var totalt 10 bussar som åkte eftersom vi är så många au pairer här den här veckan.

Väl inne i NYC så fick vi först stanna och se på frihetsgudinnan, den var dock väldigt långt borta så vi såg den ju inte helt perfekt. Efter det började i alla fall vår guidade tur. Den guide som vi fick på vår buss var riktigt bra och rolig. Vi började med att åka tillett av Manhattans områden Greenwich Village där vi bl.a. gick till Washington square park där de hade en jättestor fin fontän. Efter att ha varit där och gått runt i någon timme så åkte bussen vidare mot top of the rock då vi också körde förbi Time Square.

När vi väl var uppe i Top of the rock så behövde vi självklart ta några bilder.

På den tid vi hade kvar sedan så strosade vi runt lite, vi gick igenom Time Square för att få en närmare titt. och det var en hel del att se. Bussen hämtade sedan upp oss utanför Empire state building och så var det raka vägen tillbaka till skolan. Nu är jag väldigt trött och ska äntligen sova, imorgon bär det av och vi måste lämna vår lilla bubbla här på skolan.

Idag har jetlagen slagit till rejält. Kände direkt när jag vaknade att jag var ovanligt trött efter att ha sovit bra. Innan lunch hade jag väldigt svårt att hålla ögonen öppna vilket var lite jobbigt. Som tur var försvann det efter lunch och det blev lättare att fokusera igen. Idag blev vi klara med vår klass och det ända vi har kvar i vår utbildning här på skolan är hjärt och lungräddning m.m. Detta kommer vi att göra imorgon på morgonen innan vi ska åka in i NYC vilket också innebär att vi ska äta frukost en halvtimme tidigare d.v.s. 6.30...

Det har inte hänt sådär jättemycket idag annars, gick inte på karaokekvällen för vi var alla helt enkelt för trötta så har chillat på rummen istället med Netflix. Vi var dock på en säkerhetsworkshop förut innan middagen som en gammal polisdetektiv höll i. Det var ganska intressant men det var mycket som man redan visste, han var ganska rolig dock vilket gjorde att tiden gick rätt snabbt

Håller på att göra mig redo för sängen nu då det blir upp tidigt imorgon.

Denna dagen började tidigt, upp redan 06.30 för att äta frukost klockan 7.00. Det jag gjort idag är att vara på lektioner totalt 10 timmar med lektioner inklusive 2 timmar rast. Som tur var så fann jag lektionerna intressanta då vi har en väldigt skön lärare. Lektionerna bestod bl.a. av säkerhet, hälsa, mat, vår roll. Allt var nyttigt men det blev väldigt mycket. Förhoppningsvis så får jag med mig det mesta då jag känner att det jag lärt mig kommer kunna hjälpa mig under året. När vi var klara med lektionerna vilket avslutades med en liten teater grej där vi hade jobbat i grupper och kommit på olika aktiviteter som vi sedan skulle visa upp. Det var ju lite kul i alla fall, ett bra avslut på dagen. Efter vi hade ätit middag så gick jag och tre andra först och vila oss en stund sedan gick vi och utforskade campus lite vilket var mysigt. Vi hittade massa amerikanska skolbussar bland annat.

Dagen avslutades med en godispicknick där alla tagit med något godis från sitt hemland och så fick man gå runt och smaka. Det bästa var ju när andra smakade på djungelvrål! Så fort vi såg att någon skulle smaka stod vi och stirrade allihopa, riktigt kul! Speciellt eftersom ingen tyckte om det, hahaha. Ja så kan man ju också roa sig en tisdagskväll...

Imorgon kommer det vara klasser igen och sen karaoke kväll, woho!

Natti

Den har dagen har varit såå låång. Flygresan har gått bra trots att den varit lång och att jag hade lite problem med att sova. Aja, några timmar lyckades jag få ihop i alla fall :) När jag väl landade på Newark så var jag tvungen att vänta ytterligare då någr fler tjejer skulle med från ett annat flyg. När vi väl var påväg mot skolan fick vi reda på att det kulle ta minst 2.5 timmar.. Höll på att somna flera gånger om under den vägen.

Jag har varit på ett snabbt info möte nu och så fick vi även pizza, vilket var behövligt.. hehe.. Nu ligger jag här i sängen och ska äntligen sova. Rummet är dock väldigt kallt så är glad att jag har både pyamasbyxor och en långärmad tröja som jag kan sova i. Önskar dock att jag hade fått med mig kudden som jag ville, den som finns här är platt som en pannkaka så två hade varit behövligt.