​Idag är det alltså de vänsterhäntas dag. Och det har varit uppenbart då inte mycket gått mina vägar. Efter att flera nätter i rad drömt otroligt verkliga drömmar vaknade jag alldeles kallsvettig. Hoppade in i duschen och innan jag hunnit grabba åt mig en handduk på vägen ut sprang min sjuåring in i badrummet. Och där stod jag näck med runnen mascara i hela ansiktet. Om han är traumatiserad för livet återstår att se men jag har garanterat uppmuntrat användandet av de "potty words" som går i familjen just nu... Hur som helst, förmiddagen fortsätter ganska friktionsfritt tills vi ska grabba lite lunch på Chipotle...

..In studsar jag med en unge i famnen och två bråkandes runt mina ben. För ovanlighetens skull (detta händer inte i världshistorien i den stat jag bor) befinner det sig tre snygga killar på samma ställe samtidigt. Förtydligande: dessa existerar inte i Colorado. Lite chockad står jag och försöker få barnen att bete sig som om jag är deras aupair och inte trebarnsmamma. DÅ kissar min tvååring. Jättemycket. Igenom blöjan. På mig. Jaha, antar jag. Aldrig känt mig vuxnare eller mer på fel plats vid fel tillfälle i hela mitt liv.

Så, nu sitter jag här smärre traumatiserad och dricker mitt kaffe. Ikväll vankas kvalletid med Elin. Sushi på vår favoritbar 🍱

Här, på ett italienskt ställe downtown, har jag inte ätit musslor en gång för lite under året som varit. Senast var med Paula och det smakade precis lika gott som vanligt. Ikväll var det Michelle som valde anslutningspunkt för hennes sista kväll här med oss innan hon imorgon flyger hem till Sverige. Musslor blev det inte men istället hamnade vi framför menyerna på Cheesecake factory vilket passade utmärkt för en avskedsmiddag - amerikanska gigantiska rätter där inte ens salladerna kan klassas som nyttiga.

Ja damer och herrar, nu kommer det gå fort. Börjar känna att jag missat göra ett flertal grejer som jag i början tyckte jag hade all tid i världen att hinna med under ett långt år. På något sätt har jag glömt att turista i min egen stat så som jag kanske borde gjort. Men samtidigt blev Colorado väldigt "hemma" i hjärtat otroligt fort att det nästan skulle kännas underligt att turista och skynda runt mellan sevärdheter. Sådan är jag, antar jag.

Planerna som såg smått hopplösa ut inför helgen har ändrat riktning. Imorgon tar vi oss an en lång roadtrip till the great sand dunes, Sara och jag. Har haft några mysiga dagar med Chance och eftersom han nappar några timmar om dagen har jag haft en hel del lugna timmar som spenderats ute i solen. Det är nu fredagkväll och jag ska ha en lugn sådan. Organisera och sortera alla prylar på min våning, hinna med gymmet och slutligen slockna framför en film. Det behövs ibland!

Jag har haft mitt näst sista AuPair-möte, kan ni haja det? Denna gången hamnade vi på Punch bowl social med drinkar och hamburgare serverade på bordet. I helgen åkte jag upp till bergen tillsammans med Elin och Paula. Ägnade ett par timmar på vin- och matfestivalen i Keystone innan vi begav oss mot Paulas värdfamiljs hus i Breckenridge där en varm och skön jacuzzi väntade på oss. Om 3 veckor åker Paula hem till Stockholm vilket känns absurd. Speciellt eftersom hon ska tillbringa två veckor i Washington innan dess. Whaaa!!!!!

Vad händer hemma hos mig då? Sitter och lyssnar på regndropparna som slår emot fönstren och avundas mammas bilder från Marseille. Precis köpt biljetter till Yoga on the Rocks och en Abba tribute även den på Red Rocks (ett måste som svensk). Barnen och jag var på Museum och Nature and Science hela förmiddagen, lunchade på Chipotle och nu tar vi det luuuugnt. Imorgon åker de äldre killarna till Seattle så jag har ett par lugna och tysta dagar framför mig med lilla Chance. Ska bli mysigt!

​När mamma var här på besök spenderade vi några dagar på västkusten, i San Francisco. Vi turistade, åt gott och bara umgicks. En dag cyklade vi över golden gate bridge för att spendera några timmar i Sausolito. Oklart om en kan komma närmre Europa än vad vi gjorde där. Och visst kändes det bra. Mysiga restaurangstråk, små butiker och fina hamnar. San Francisco kändes väldigt väldigt väääldigt överskattat efter bara några minuter på andra sidan bron. Bron i sig var kaotiskt. Åtminstone på cykel- och gångbanan. Kvinnor med rullatorer, treåringar vinglandes på cyklar, träningscyklister, turister, skolklasser.. Stress!

Hade annars en helt fantastisk resa med mamma, eller tio fantastiska dagar kanske är bättre att säga. TACK! Och, snart ses vi igen.

Efter låååång försening fick jag äntligen hämta upp mamma och svinga med henne upp till bergen. Överraskade med en weekend på The Ritz Carlton's spahotell. Vi gjorde absolut ingenting annat än att slappa, dricka vin och slappa lite till vilket passade bra eftersom det var precis vad vi behövde. Mysfaktor 2000❤️

Okej, Colorado. Det har alltså varit storm här de senaste dagarna. Med storm menar jag hagel i storlek av vindruvor, tornados som svept med sig hus, översvämmade boulevarder och ett åskväder jag aldrig skådat. Ja, ni vet... Ett helt vanligt juniväder. MEN efter att knappt kunnat köra bilen ut till Paula igår har vi idag kunnat njuta av en heldag i parken. Startade dagen med Masterpiece Deli's goda frukost, fortsatte med glass i stora lass och nu sitter jag på verandan och dricker lokalt bryggd öl och äter "italiensk" pizza. Vara barnvakt på kvällen är fantastiskt icke-jobbigt.

Och igår var det jubileumsdag hörrni. Ett år sedan jag tog studenten!!!!!!! 100 dagar kvar i USA!!!!!!! Känns lite konstigt att det redan gått ett år, men på något sätt känner jag mig oerhört klar med gymnasietiden. Såklart saknar jag att träffa alla vänner och härliga människor i skolkorridorerna varje dag, det kan jag inte säga annat än. Men jag längtar inte tillbaka och jag vill inte göra det igen. Inte ens studenten. Det känner jag mig klar med. På samma sätt börjar jag känna mig klar här i USA. 99 dagar till känns perfekt! Och om 10 dagar kommer mamma, det känns ännu mer perfekt!!!!!

Efter att det helt okryddat regnat i tre veckor i Denver har sommaren äntligen visat sig. Har de senaste dagarna spenderat varannan sekund i poolen för varmt det blir det här ute i high desert country.

I lördags vad Elin och jag i Broncos stadium på en liten rundvandring. Efter det beslutade jag mig för att vara snabb med att lägga vantarna på försäsongsbiljetter så jag hinner se i alla fall en match innan jag flyttar hem igen. Medan jag svettades i downtown hela dagen var min vän Paula samtidigt uppe i bergen och åkte skidor, sista helgen i maj. Hur sjukt är inte det egentligen?

Söndagen spenderades vid poolen. Jag underskattade solens styrka här i Colorado och har nu med min friterade rygg införskaffat mig solskydd 50. Att vara 1,6 km närmare solen än vanligtvis gör skillnad. Förstår nu varför alla "natives" har sådan respekt för solen här.. Kvällen spenderade vi i Washington park, kubb och pizza stod på schemat.

Min tisdagskväll var nog en av mitt livs bästa tisdagskvällar. Elin plockade upp mig efter jobbet och vi gasade oss upp till red rocks. Under sommaren bjuds det på utomhusbio och dagen till ära satt vi tillsammans med tusentals andra och skrattade åt super troopers. Klassiskt. Hit ska jag ta mamma när hon kommer på besök om två veckor!!

Hann vara hemma i fyra dagar innan jag åter tog flyget ut till New York. Hade årets oskönaste flygresor båda vägarna; under natten på vägen dit satt jag brevid en gråtandes bebis och resan hem kalvade jag mig igenom liggandes på flygtoaletten. Sådant ska man tydligen också få vara med om....

Festivalen var magisk, vilken jävla grej. Super imponerad av Calvin Harris, förmodligen för jag är en sån typ som tycker om när de faktiskt spelar sina hits och inte en massa annat tjabbel.

Att få se NY tillsammans med Elin var såklart också speciellt, blev på ett helt annat sätt än när jag var där med familjen. Vi hann bland annat gå från botten till toppen med att bli utslängda ifrån ett gammalt hostel, tvingas vandra gatorna mitt i natten släpandes på tunga resväskor (packade för tre veckor och inte tre dagar), och efter mycket hotelletande sen få checka in på en alldeles för stor och fin toppsvit. Bra som tusan kändes det!

Är lite stressad över att jag knappt hunnit packa upp innan jag ska packa om igen. Två helger i New York på raken är absolut ingenting att klaga över men eftersom denna resan inte är speciellt genomtänkt stressar jag snabbt upp mig. Då jag varit onödigt seg med att både boka flyg och boende känns allting lite som en rörig gryta nu, blir nog bättre så fort som jag landat och tagit mig ut till Manhattan.

Igår snackade jag med Elin i nästan två timmar. Tycker om att hon jobbar natt just nu så vår dygnsrytm är mer lik varandras. Vi går och lägger oss ungefär samtidigt trots att det skiljer åtta timmar mellan Denver och Sverige. Lite udda, men väldigt bra!!