Hejsan allihop!

Jag hade en fruktansvärt bra dag igår på jobbet, tyvärr så fick vi ta farväl av José som är en av receptions cheferna. Han gick på semester idag och kommer inte tillbaka innan vi åker. Verkligen en jätte underbar människa, så det var tråkigt att säga hejdå. Kommer verkligen bli jättejobbigt och tråkigt att säga hejdå till alla. Vi köpte blommor och choklad, vi gav honom även ett litet vykort med kort på mig och Andrea. Vi blev även bjudna på ett extremt fina bakelser, goda var dem också. Vi fick även ta med dem hem till våra kära vänner Ellen och Frances. Slutade 16.00 igår så gick en liten promenad på stranden och gick sedan in till öknen och kilade lite.

Detta är vad jag har shoppat under dessa två månader här i Spanien, kan säga att det är mer än vad det ser ut att vara på bilden. Mycket av sakerna är inte ens till mig. Jag får verkligen hoppas på att jag får ner allt i resväskorna plus att det kommer i garderoben hemma. Men jaja, får väl slänga gamla kläder i värsta fall.

Mycket av grejerna kommer från Mango, Stradivarius, Pull & Bear, Primark och lite från andra okända butiker här. Ska bli kul och komma hem för att packa upp allt igen.

Godnatt
Puss & kram

Hola!

Idag har det varit en riktigt bra dag för att sola. Låg på stranden i några timmar och stekte. Det fick sedan bli lite lunch, idag stod hamburgare på bordet. När vi äntligen fick våra hamburgare och skulle hugga in då var hamburgaren självklart rå. Dem tog tillbaka köttet och stekte på lite till, men kan säga att det hjälpte inte så mycket. Vilket fall så gick det ändå att äta och vi får hoppas att vi inte dör av salmonella. När vi hade ätit klart så fick det bli en spontan promenad längs stranden till Maspalomas. Vi kollade lite i affärer när vi kom fram och hur området såg ut. Vi tog oss en snabbis till Yumbo efter det och nu ligger vi hemma i sängarna. Händer inget speciellt ikväll och jag ska jobba i morgon så vi får hoppas att min hosta är snäll mot mig.

Igår var en riktigt bra dag! Jag hade det bra med mina arbetskamrater och efter lunchen igår så fick jag och Andrea ett litet kuvert med biljetter till aqualand i. Då hade de som var i receptionen betalat dessa biljetter till oss, verkligen hur gulligt som helst av dem. Först biljetter till delfin safari och nu detta. Aqualand är ett vattenland med mängder av olika rutschkanor och pooler. Jättekul verkligen och vi ska se om vi kan åka dit på tisdag.

Det var även gay parad igår så det var många olika typer av gäster på hotellet. Vi fick hälsat på en man som hade klätt ut sig till kvinna som kommer hit varje år för att gå denna parad. Dom släppte iväg mig en stund så jag fick gå och kolla på paraden en stund. Gick hem vid nio och gjorde mig i ordning för att ta mig bort till Ellen och Calle. Vi satt och pratade på deras balkong och hade det trevligt.

Jag hade en riktigt bra dag iallafall!

Idag klev jag ur sängen halv 12 och var fruktansvärt trött du jag har legat vaken halva natten och hostat. Lyckades somna en timme på morgonen igen. Jag gick till jobbet ändå klockan 13 men de skickade hem mig nu vid 17 med min hosta så jag får vila. För övrigt har jag haft en helt okej dag och har inte så mångal planer för resten av kvällen. Hade bara tänkt att vila mig och kolla på lite serie. Vi får se hur hostan ser ut imorgon och om jag går till jobbet eller inte.

En bild från när vi var i Puerto Mogán

Buenas noches!

Studsade upp ur sängen vid 11 och åt lite frukost sedan tog jag mig en liten promenad till stranden och tillbaka innan det var dags att ta bussen till Las Palmas. Vi alla tog bussen till Las Palmas, köpcentrumet El mirador för en liten sista shoppingrunda innan vi beger oss av till Sverige. Det är ju inte alls långt kvar nu, endast 2,5 vecka kvar tills jag är hemma i Sverige igen. Sjukt vad tiden har gått fort och kan verkligen inte fatta att vi har varit här i sju veckor snart.

Jag och Frances avslutade kvällen med en pasta carbonara och identity thief i sängen. Nu är det dags för att sova snart, i morgon börjar jag klockan 13, så jag har gott om sovmorgon. Godnatt allihop.

Hejsan allihop!

Idag har jag och Andrea varit i soliga Puerto Mogán istället för regniga Playa del inglés. Vi har varit och kikat lite runt om i den mysiga staden, det är verkligen hur fint som helst där. Efter en liten promenad i staden blev det att lägga sig på stranden, vi åt på någon restaurang på stranden till lunch och har även tagit oss en aloe vera dryck. Det var hur skönt som helst att bara ligga och slappa på stranden, nu är jag dock lika röd som en kräfta på armar och vader. Men med lite aftersun så löser sig allt!

Jag skall snart gå ut kanske, får se lite vad jag känner och vad jag gör. Har ju lyckats bli förkyld och få hosta igen. Så humöret är inte riktigt på topp för det.

Godnatt i vilket fall!

Hejsan allihop!

Jag har jobbat idag mellan 13-21 och har inte gjort så mycket mer än att stämt av bokningar för att kolla om allt stämmer. Man ser verkligen hur många olika typer av människor det finns när man jobbar på hotell som oss. Just nu finns det ett stort gäng tyskar som har färgat håret chockrosa och det kryllar av dem. det går verkligen inte att missa dem. Det har funnits många konstiga händelser som hänt på hotellet. Förra veckan kom det en kille som stod med endast en handduk runt kroppen med sin kompis då de hade varit på stranden hela dagen, denna killen hade fått alla sina grejer stulna och pengar på 500 euro. En annan kvinna blev misshandlad av sin man på hotellet, så hon fick byta till ett eget rum. Någon gäst kom med en kackerlacka ner till receptionen som han hade hittat på rummet. Finns så mycket som har hänt och så olika typer av människor.

Det är nog även dags för oss att sova snart skulle jag tro! Godnatt min vänner!

Godkväll

Idag har jag jobbat mellan 08-16 och har varit en väldigt bra dag. Det har gått fruktansvärt fort som vanligt vid det passet, men imon är det dags för det sena passet igen. Det är bara att ta det, det är ju bara tre veckor kvar. Jag vill verkligen inte åka hem, vill stanna här i två månader till minst. Det enda jag vill hem till är min kära familj och pojkvän, självklart mina kära vänner också.

Efter jobbet har jag bara tagit det lugnt och gjort lite plugg som jag blev klar med idag. Gick även och köpte ingredienser till carbonara, kan säga att det var väldigt gott. Tröttnar aldrig på pasta carbonara. Det blev lite sämre väder med kvällen nu också, det har blåst extremt mycket på dagen men ändå varit lite sol. Kom en liten skvätt regn också, lite sorgligt att höra att det äntligen är bra väder hemma i Sverige då.

Hello!

Idag har jag haft en dag för mig själv bara, jag gick ner till stranden för att gå längs stranden till Maspalomas. Det tog ungefär 1,5 timme och det var verkligen terapi att ta den promenaden för sig själv. När jag kom fram så gick jag och kikade lite i området och i lite affärer. Det var väldigt vackert och fick även se piren nere i Maspalomas. Har fått mig lite chockupplevelser längs strandpromenaden. Vissa delar av stranden var det nakenområde och kan säga att man blev ju lite chockad av alla nakna gubbar & tanter som gick runt på stranden. Var ju ingen vacker syn iallafall! Det som var det vackra med strandpromenaden var öknen, gick inte in så mycket på området men fick se stor del av den iallafall.

Efter den lilla "shoppingrundan" så la jag mig på stranden och solade ungefär i två timmar. Åt lite mat och tog sedan taxin till Bellavista ett köpingcentrum i San fernando för att möta upp de andra tjejerna. Just nu är vi hemma och ska snart till Robin (en tjej som jobbar på hotellet också) för att äta lite carbonara.