OBS varning för olika kvalitet på bilder i detta inlägg. Tack till Sanna som fotat de finare, mer kommer

Igår var vi ju då och visade hur man kan görs goda braiga smoothies på en av restaurangerna här. Här är en bild från när vi åt frukost hemma och jag ser sådär magasinigt naturlig ut

Sen kom vi till en affär där de gjorde sin egen kokosmjölk. Såhär heter det på thai

Och det här är maskinen

På vägen hem åkte vi förbi ett träd där det hängde stora såna här fyllda av vitt någonting. Det visade sig vara bomull!!!

Imorse vaknade jag 6 av mig själv.. är nog fortfarande i Bali time vilket innebär att klockan för mig var 7 så jag gick ut och simmade och stod lite på händerna

Sen kom Sanna och medan hon simmade gjorde jag frullebulle. Vattenmelonshakes, scrambled eggies till mig med tomat och bananpannkakor till Sanna med mango och ananas

Seeeeen planterade jag några bomullsfrön i en torkad kokosnöt och skördade bananisar som Sanna också fotade

Nu ligger vi vid stranden och på vägen hit såg vi söta barnmunkar som stod och matade fiskar på bron<3

Här är jag nu

Erkänner. Orkade inte riktigt ta tag i mig själv å blogga när vi kom fram till huai yang i söndags men nu då kör vi (rubriken betyder "the beauty of doing nothing" typ)

När jag kom till Thailand i lördags kring lunchtid tog jag taxi till hotellet där jag skulle möta Sanna och bo en natt. Såhär fina är Bangkoks taxibilar

Sanna landade lite senare än mig så jag sov en timme på hotellet innan hon kom eftersom jag höll på att svimma av trötthet. Inte sovit på typ 30h så behövdes ju kan man säga. Sen gick vi i alla fall ut och åkte på marknad och gick i den här fina parken

Det växte pumpor där ser ni?

Första thaimiddagen på kvällsmarknad: papayasallad! Vad annars liksom

Hade ju lyxen å bo på lyxhotell en natt då och när vi gick upp kl 6 var det dags för frukostbuffé. Aldrig sett en så stor frukostbuffé, de hade ALLT från yoghurt bröd och kakor till ägg i alla former sushi ris grytor misosoppa och wok

Vi skulle ta tåget till huai yang så vi åkte till tågstationen kl 7 på morgonen men alla tågbiljetter var slut!!! Besvikna vi blev då.. men vi fick ta taxi. Här är jag på stationen

Taxichauffören var världens sötaste!! Fattade inte riktigt vad vi sa men var bara glad för allt och glad för att köra oss i 4,5h för han fick åka förbi staden där hans familj bodde<3 på vägen odlade de salt så vi stannade och köpte med oss lite

Väl framme i byn åkte vi och tankade moppen med och köpte frukt

Sen simmade vi lite och yogade vid poolen. Nu har jag 4h erfarenhet av instruerande efter min utbildning! Min blick på bilden var inge kul så ni får bara se stammen på trädet här

Shavasana

Igår började jag morgonen med att simma och sen gjorde jag smoothie till mig och Sanna. Lite senare på förmiddagen åkte vi ner till stranden och gick i sanden, åt lunch och pratade med ägaren om att ha mer smoothies, frukost och vegomat. Det är faktiskt ganska svårt att hitta vegetarisk mat här för de förstår inte riktigt vad man menar när man ber om stir fry with cashews but without chicken, only vegetables

Kom hem med sandiga tår och drack kaffe och pluggade italienska. Juste har ju glömt säga att jag börjat plugga det. Buongiorno!

Vaknade tidigt imorse också och var pigg så bestämde mig för att gå ut och simma so that's what I did. Tycker det är så skönt att göra på morgonen, det är min meditation och när jag just klivit upp ur sängen så är jag liksom fortfarande i ett meditativt tillstånd samtidigt som jag vaknar upp och får en massa energi av att flyta genom vattnet och röra på hela kroppen

Sen kom Sanna också och vi gjorde lite morgonyoga efter att hon också simmat, och sen gick vi in för att testa ut recepten till två smoothies som vi tänkte sätta på en Green yoga menu till caféet på stranden! En grönis och en Golden. Nu ska vi strax på massage! Puss

Sovit cirkus 3h på 37h, är i alla fall i Bangkok har varit på marknad och sover på hotell med Sanna<3 Imorgon åker vi till byn, uppdaterar då istället puss!

Åh jag är faktiskt lite ledsen. För jag ska lämna Bali för denna gång om några timmar

Sitter dock redan på flygplatsen och har gjort i några timmar. Det enda eluttag som finns är på toaletten så här sitter jag och läser eat pray love och har pratat i telefon med den ena efter den andra efter den tredje efter den andra osv

Men såhär såg det ut igår. The seeds of life är mitt favoritcafé i ubud. Var där med Siggie som jag redan saknar och vi åt varsin smoothiegrejs: jag en bowl med coconut yoghurt och granola och nötbar som sjunkit till botten, och Siggie en jar med chiapudding och nötbar och drakfrukt aka naga någonting

Jag gjorde en lille danse

Och såhär såg min sista balifrukost ut this morning

Sen gick jag lite på gatorna, hittade den här söta lilla gränden där allt var lugnt från mopeder och bilar och jag kände mig F R I. Och sen träffade jag Sigrid igen på dayus warung och det var fett nice tills jag var tvungen å gå för att hinna med min shuttle till AirPort. Next time you hear from me I'm in Bangkok! So long babes

Gott nytt baliår hörni! Idag har jag haft en otrolig energi

Igår brände jag mig lite vid poolen så har tagit det chill idag med solen

Det var ju silent day så jag övade mig lite på att stå på händz

Idag vaknade vi på resortet förstås och åt vår frukost där. Juice/smoothie, sallad och omelett/scrambled eggies fick vi idag. Och kaffe, massor av kaffe var helt shaky

Fylld av energi sprang jag till mitt gamla home stay för att checka in där igen, sen sprang jag till poolen och simmade, och sen sprang jag ut på stan

Sprang mellan massa butiker och shoppade järnet. Bland annat denna jumpsuit som jag varit kär i sen jag kom hit äntligen är den min

Köpte även lite crystals för att skapa bra energier

Gick sen tillbaka till mitt rum och bytte om lite innan jag mötte Siggie på YogaBarn för att gå på astrology talk. Den här hunden var på vägen dig så söt. Sen gick vi och åt middag och nu ska jag titta på film innan jag somnar. Goodi night puss